Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 Ebony Black Pearl

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    No, täytyy vielä lueskella noista vaimennusmateriaaleista. Tarkoitus tosiaan olisi vetää ensin bitumi pohjalle ja sen jälkeen sellainen "pehmeä" vaimennuslevy (en tiedä, miksi tuota kutsutaan). Haen tässäkin hyvää hinta-laatusuhdetta: en yleensä osta halvinta, mutta kalleinkaan ei aina (minun mielestäni) ole se ylivoimaisesti paras vaihtoehto.

    Etuoviin laitoin aikoinaan STP Silveriä ja ainakin jonkin verran tuntui jo tuollakin vaimenevan. Muuten kokemus vaimennusmateriaaleista on melko vähäistä.

    Comment


    • #32
      Hieno ässä! Tästä projektista sai monta vinkkiä omaan. :)

      Comment


        #33
        Kiitos.


        Auto oli jossain vaiheessa antanut vikakoodin lambda-anturista ja käytiin sitä sitten loggailemassa. Uutta vikakoodia ei tullut, eikä ilmeisesti kovin hälyttäviä arvojakaan antanut ajossa.

        Sen sijaan kerran aikaisemmin näyttäytynyt ropleema uusiutui:
        [ame="http://www.youtube.com/watch?v=zOrbrKSd4DM"]http://www.youtube.com/watch?v=zOrbrKSd4DM[/ame]

        Pahoittelen videon laatua, tuohon hätään ei ollut puhelinta kummempaa tallennusvälinettä saatavilla.

        Comment


          #34
          Kytkin perke!

          Comment


            #35
            Kyllä se kytkin taitaa olla mikä tyhjää ruopii. Just kun alkaa vääntämään niin pito karkaa.

            Comment


              #36
              Juu, oikein havainnoitu. Piti oikein videoida, kun aiemmalla kerralla kytkin ei enää seuraavana päivänä luistanutkaan, vaikka kuinka sitä yritti :)

              Keväällä tosiaan yhtenä päivänä vähän varoitteli, mutta nyt tuntui luistavan melko herkästi vitosvaihteella. Muilla vaihteilla en saanut luistamaan, tosin kutosvaihteella ei tullut kovin korkealle kierrätettyä.

              Comment


                #37
                Ei muuta kuin RS4 kytkintä tilalle...

                Comment


                  #38
                  Tai sit ihan sre setti toimii kans

                  Comment


                  • #39
                    Cokista kytkinlevylle, ni taas pitää :D

                    Comment


                    • #40
                      Itellä alko joskus tuolleen samalla tavalla kytkin luistaa ja pikku hiljaa se siitä rupes luistaa enemmän kokoaika.

                      Etuoviin laitoin aikoinaan STP Silveriä ja ainakin jonkin verran tuntui jo tuollakin vaimenevan. Muuten kokemus vaimennusmateriaaleista on melko vähäistä.
                      Ja tuosta sun käyttämästä bitumimatosta hyviä kokomuksia itellä.
                      Tuolla ei jää äänet kaikumaan, mikä taas tiputtaa melua yllättävän paljon.
                      Jos äänettömäksi meinaat niin tee kuten diffas sano.


                      Nätti projekti ja coolerin tuloksia itekki oottelen mielenkiinnolla.

                      Comment


                        #41
                        Alkuperäinen kirjoittaja Ällikkämies Näytä viesti
                        Cokista kytkinlevylle, ni taas pitää :D
                        Ja sit kun ei enää Cokis auta, niin etikkaa... :)

                        Comment


                        • #42
                          Liima on ihan hyvä aine kans

                          Comment


                            #43
                            Kiitos perjantain kootuista korjausohjeista. ;)

                            Hyvistä ohjeista huolimatta kallistuisin kuitenkin uuden kytkimen hankintaan. Täytyy ajan kanssa perehtyä kytkinvalintaan sekä eri pakettien hintoihin.
                            Mulla on varmaankin joku aftermarket-vauhtis tuolla, vaikuttaa kai uuden kytkimen valintaan?

                            E: Näköjään joissain paketeissa tulee uusi vauhtipyöräkin mukana.
                            Viimeksi muokannut angra; 12.11.2011, 14:22.

                            Comment


                            • #44
                              Hiilikuitua väliin jos rahaa löytyy ;)
                              Ei oo niin paska ajettava kuin sintteri et viittii ajaa parkkihalleissa ja selviää ilman kenguru meininkiä.
                              Kytkin luistanu niin vauhtiskin saanut varmasti kipeetä et joutuu pinnalle jotain tekemään

                              Comment


                                #45
                                Juu ei taida budjetti antaa periksi tuollaisiin hiilikuituvirityksiin. Lisäksi oma kytkimen käyttö ei ole kovin "vaativaa", eli ei rata-ajoa eikä oikein kytkimentappolähtöjäkään. Ihan vakiotuntuma ei tarvitse olla, eli saa olla (ja varmasti onkin) jonkin verran jäykempi/tarkempi käyttää.
                                Varmaan joku keskihintainen kytkin ajaa asiansa.

                                Tuossa vielä esimerkki hiilikuituisen hintatasosta, jos jotakuta kiinnostaa.
                                Viimeksi muokannut angra; 12.11.2011, 20:59.

                                Comment


                                  #46
                                  Miksei sit just tollainen sre, eipä käyttö eroa vakiosta mitenkä ja pitääki yli 700nm ja joku 600e on kytkin+asetelma.

                                  Comment


                                    #47
                                    Mulla on tuollanen, riittää varmasti

                                    http://www.sachsperformance.com/sach...ung-set-2.html

                                    Comment


                                      #48
                                      Tuo edellä mainittu kytkin ei ainakaan olisi pahan hintainen. Diffas varmaan puhuu samasta sarjasta?

                                      Comment


                                        #49
                                        Tässä yksi vaihtoehto (mainos):
                                        http://speed-autoteile.fi/index.php?...&product_id=53

                                        Comment


                                          #50
                                          angra, juu tai oikeastaan toi Tepon mainitsema setti oli mielessä, jos tarkemmin katselee. :)

                                          Comment


                                            #51
                                            Noita olenkin katsellut jo aiemmin.

                                            Uuden vauhtipyörän tarve riippuu tosin siitäkin, mikä/missä kunnossa nykyinen on. Ei ole mitään hajua, miten herkästi nuo menevät käyttökelvottomaan kuntoon. Onko jollain kokemusta siitä, mitä vauhtipyörän kunnostaminen (jos hiomisella selviäisi) kustantaa? Varmaan tuossakin tapauksessa vaatisi tasapainotuksen?

                                            Olen kyllä varautunut myös siihen, että vauhtipyörä menee uusiksi. Kevyessä ajossa tai liikkeellelähdöissä kytkin ei onneksi vielä luista, ja tarkoitus on ajaa autolla seuraavan kerran vasta kun se siirtyy korjauspaikalle. Jos nyt kumminkin yrittäisi minimoida vahingot:)

                                            Comment


                                              #52
                                              Veikkaan että tuo sinun nykyinen vauhtipyörä on Fidanza. Jos on, niin siihen voi vaihtaa kulutuspinnan aika helposti. Ei ne nyt ihan ensiluistamisesta pilalle mene, saa sitä jo vähän yrittääkin "rikkoa".

                                              Ja kyllä autolla voi ajella ihan huoletta niin kauan kun vaan pystyt ajamaan sillä niin ettei kytkin luista. Jos ei edes kevyesti voi antaa kaasua kytkimen luistamatta, niin sitten se kannattaa jättää odottamaan remonttia.

                                              Comment


                                                #53
                                                Tuota Fidanzan kitkapintaa saa näköjään jenkeistä hintaan 20-40e, joten Suomestakaan ostettuna kyseessä ei liene kovin kallis osa. Ei kyllä haittaisi yhtään, jos noin vähällä pääsisi. :)

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Aika harvoin noita vauhtipyörien kitkapintoja joutuu oikeasti vaihtamaan. Tuokin sinun kytkimesi luistelu on vielä aika minimaalista ja jos et sitä jatkuvasti ole nyt rynnittänyt, niin samalla vauhtiksella voit laittaa uuden kytkinlevyn

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Minulla on omassa juurikin tuo fidanzan vp sekä ojennuksen 3 lapainen sintterilevy rs4 asetelman kera. Ei ole ollenkaan paha ajella ja voisin luvata ainakin +600nm väännönkeston heittämällä. Jos vaan jostain löytyy asetelma sopivasti niin ei ole pahan hintainen setti tehdä. Tuo vp:n kitkapinta maksaa tosiaan muutaman kympin ja noita ojennuksen levyjä saa muistaakseni noin 140e hintaan.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Vakio RS4 kytkinkin kestää yli 600 Nm helposti. Ihan turha laittaa sinne mitään muuta jos ei ole ihan helvetisti vääntöä. RS4 turboilla ei tule ongelmia.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Olen samoilla linjoilla Mikon kanssa. OEM osat on hemmetin hyviä ja RS4 kytkin on osoittaunut hyväksi ja kestäväksi paketiksi. Miksi ihmeessä lähteä hakemaan jotain muuta ratkaisua? Itse en ainakaan hakisi. Kestää varttilähdöt no problem rs6 turbojenkin kanssa, joten kasvun varaakin on. Rikkihän rs4 kytkimenkin saa, mutta käytön täytyy olla jo julmaa ja vääränlaista kytkimen näkökulmasta.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Noita väännönkestolukemia olen vähän haeskellutkin. Mitä muiden projekteja olen lueskellut, niin RS4 kytkin taitaa olla näissä peruspäivityksissä käytetyin ratkaisu.

                                                          Mulle tosiaan riittää, että kytkin kestää nuo tulevat väännöt siten, ettei kuitenkaan olla ihan keston rajoilla. Olen vain olettanut, että RS4 kytkimen kestoraja tulisi aikaisemmin vastaan kuin tuossa +600nm:ssä (RS4 maksimivääntö vakiona 440 nm). Mutta jos se kestää muillakin, niin miksei mullakin.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Mulle tuli RS4-kytkin ja ei oo valitettavaa. Muutaman 4000-4500rpm lähdön olen kuivalla asfaltillakin ottanut ja ei ole mitään ongelmaa, niinkuin ei ollut vanhalla vakiollakytkimelläkään vaikka väännöt oli silloinkin yli 500Nm. Kunhan nyt ei jatkuvasti räppää ja sillonkin kun ottaa "viivalähdön" niin kerralla kytkin ylös löysien poisoton jälkeen.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Ite tapoin RS4:en vakiokytkimen yhdellä lähdöllä. Polkemalla paineet ylös ja kytkin ritsana ylös ->kevyt sutiminen ja vaihto kakkoselle. Sitä se ei en'' kestänytkään. Ja vakio autollakin. Tai no tapoin ja tapoin. Luisti ainakin niin perkeleesti, mutta toimihan se sen jälkeen.

                                                              Monia hyviä kytkimiä noihin saa ja niillä on paljon ajettu. Poljinvoima hiukan raskaampaa kuin orkkiksella mutta kestääkin paremmin ja pitääkin paremmin.

                                                              Moni suosittaa RS4:en orkkista kun sen saa marmorilta ja taitaa olla edukkain vaihtoehtokin. Itsellä Dahlbäckin setti alle jo 50tkm eikä valittamista. Dahlbck käyttää Sachsin asetelmaa ja levyä. Kerralla kun sen rapian tonnin laittaa niin sen kytkin ongelman saa unohtaa.
                                                              Tälläkin foorumilla on porukkaa jotka on lähtenyt merta edemmäs kalaan ja sitten on monilla eri varaatioilla kokeiltu ennenkuin on toimivaksi saatu.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X