Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 Ebony Black Pearl

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
    Eikös siellä ole niitä 2.4 vaparin kansia nyt ns. riittävästi?
    Tähän verraten, niin paljonko ahtoja tulee?

    Comment


    • Kiitos kommenteista!
      Täytyy tosiaan tarkistaa varaosakansien nokkatilanne, en ole vielä ehtinyt käydä niitä ihmettelemässä. Ihan hyvä muistutus tuo ahtimen öljynkierron tarkistus myös. Harmi, kun en muista, kummalta puolelta turbo viimeksi oli hajonnut.

      Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
      Eikös siellä ole niitä 2.4 vaparin kansia nyt ns. riittävästi?
      Ei ole tällä hetkellä kuin ne yhdet. Ja hyllyyn jäävät, ellei tosiaan nokkia tule käytettyä. Pitää nyt ensiksi testata, onnistuuko multa tämä vähemmän vaativakaan remontti. Hetken aikaa haaveilin vähän isommistakin tehoista, mutta täytyy harjoitella koneen avaamista ensiksi johonkin muuhun kohteeseen :). Tavoitteena olisi saada auto ennen ilmojen kylmenemistä ajoon, kun tuo puuvaja ei muutenkaan ihanteellisin paikka ole ropata.

      Vaparin imunokkien vaikutuksista S4 kansissa on ollut monenlaista keskustelua eri foorumeilla. Osa sanoo, että olisi jotain hyötyä ja osan mielestä kulku huononee. Olisi tavallaan ihan mielenkiintoista kokeilla, miten vaikuttaisi.

      Comment


      • Jos haluat välivaihtoehdon, niin minulta saisit rs4 imunokat edukkaasti. Itsellä on 2.8 nokat vaparikansien kanssa ja omasta mielestä aika pienet erot keskialueella. Kiekoilla vähän raikkaammin menee. Yleensä muuttuu myös kannet, niin hankalaa sanoa mikä johtuu mistäkin ja paljonko.

        Jos haluat pikkasen lisää tehoja nykyiseen, niin suosittelen vaihtamaan nokat ja laita vaikka 2280 imusiivet turboihin ja pakosiiven leikkaus. Sitten oletkin jo 500 paremmalla puolella ja ei pelkoa veiveistä tai ajettavuuden menettämisestä.

        Comment


        • Olen ollut siinä käsityksessä, että nuo multa löytyvät 2.4 imunokat vastaisivat RS4 imunokkia, kun taas 2.8:n nokat ovat vähän rajummat?

          Suunnitelmissa on toistaiseksi ollut RS6 imu- ja pakosiivet. Tuo 2280 siipi on vähän isompi?

          Comment


          • Viisaammat korjatkoon jos/kun olen väärässä, RS6-siivet on 2275 eli 42mm/56mm ja 2280 on 45mm/56mm eli kyllä 2280 on hieman isompi, toimivuuteen en ota kantaa kun ei ole kokemusta.

            Mitenhän tuon pakosiiven vaihto, siinähän taitaa ainankin akselit mennä uusiksi ja eikös RS6-ahtimien pakopesä ole isompi joten onnistuuko edes?

            Comment


            • Kyllä 2.4 nokat on samat kuin RS4:ssä.

              Comment


              • Miulla on menossa ens kuussa paikalleen rs4 runkoiset rs6 siivillä. Kaverin autossa ne toimi kyllä todella hyvin mistä irti purettiin. Mietti aikanaan tuota 2280 siipeä rs4 runkoon mutta voi olla "imutorven" seinämävahvuuden kanssa ongelmia.

                Comment


                • 2280:nen taitaa vielä mennä RS4-kompurakoteloihin kivuttomasti, 2283:nenkin menee mutta siitä eteenpäin taitaa olla kompurakotelossa oleva tiivisteen upotus rajoittava tekijä.

                  Comment


                  • Rs4 kompurakotelossa ok enemmän "lihaa" kuin Rs6 kotelossa, johon menee max 2283 siipi. Rs4 koteloon mahtuu pykälää pari isompi.
                    Mitä nokkiin tulee niin käytännössä kutakuinkin ihan sama laittaako RS4 vai 2.8 nokat. Logitettavia eroja ei ole.

                    Comment


                    • Kiitos kommenteista.

                      Turbot ovat nyt päivähoidossa Fin-Turbolla. Molemmista ahtimista, toisesta luonnollisesti enemmän, oli löytynyt merkkejä siitä, että voitelu ei ole ollut riittävää, joten seuraavaksi sitten pääsee selvittämään syytä tähän.

                      Suuttimet lähtevät ensimmäisenä tarkastukseen, koska yksi mahdollisuus kuulemma on, että öljyn sekaan olisi päässyt polttoainetta.

                      Comment


                      • Suuttimet tulivat tänään testistä ja huollosta.
                        Click image for larger version

Name:	20150819_213950.jpg
Views:	1
Size:	156,2 Kt
ID:	1627998
                        Kuten testiraportista näkyy, jokainen suuttimista vuosi - voisivatkohan nuo voiteluongelmat johtua tästä, vai pitäisikö vielä jatkaa tutkimuksia? Mitä seuraavaksi?

                        Comment


                        • Eikös sullakin ollut käynnistysongelmaa lämpöisellä koneella? Johtui varmaan siis suuttimista.. Mullahan on sama juttu ja samat suuttimet. Paljonko testi ja huolto maksoi?

                          Comment


                          • Öljytkinhän voisi käyttää analyysissä? Näkis onko miten paljon jäännös bensaa.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja Carbin Näytä viesti
                              Öljytkinhän voisi käyttää analyysissä? Näkis onko miten paljon jäännös bensaa.
                              Kukas öljyanalyysejä tekee ja paljonko maksaa suunnilleen?

                              Comment


                              • VTT tekee ja noin 800€ maksaa analyysi litran näytteestä.

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja SamSam Näytä viesti
                                  VTT tekee ja noin 800€ maksaa analyysi litran näytteestä.
                                  Huh huh, jenkkilässä maksaa sama ilo about 50$ jos oikein muistan. No voluumiakin testeissä vähän enemmän.. Onko noita edes naapurimaissa? Siinä olis jollekin yritteliäälle näppärä sivutulolähde harrastusten kustantamiseen..

                                  Comment


                                  • No huh!
                                    Tuolla rahalla varmaan tekisi jo paljon muutakin tarkistelua.

                                    Alkuperäinen kirjoittaja TSami Näytä viesti
                                    Eikös sullakin ollut käynnistysongelmaa lämpöisellä koneella? Johtui varmaan siis suuttimista.. Mullahan on sama juttu ja samat suuttimet. Paljonko testi ja huolto maksoi?
                                    Joo, oli. Aika pitkään joutui sahaamaan käyntiin, jos kone oli yhtään lämmin. Suosittelen kyllä käyttämään suuttimet huollossa, jos yhtään epäilyttää, että niissä voisi olla vikaa. Erityisesti, jos ne on aikoinaan jostain ulkomailta ostettu.

                                    Finjectorilla testaus taisi olla 11e/suutin ja huolto 24e/suutin. Sekä hyvä ja nopea palvelu.

                                    Comment


                                    • Hahha, Kendalilla tekevät 40€ per näyte...

                                      Edit. Varmistin kendalin edustajalta. 50€ + alv. Tulee näytepurkki ja kaavake joka täytetään ja laitetaan seulontaan.
                                      Viimeksi muokannut Carbin; 21.8.2015, 09:23.

                                      Comment


                                      • Muistaakseni sgs suomi http://www.sgs.fi/ öljyn analyysi on 70€/näyte.
                                        En tiedä tekeekö yksityisille mutta ainahan voi yrittää ja kysyä tarjous.

                                        anlyysistä http://www.sgs.fi/fi-FI/Automotive/V...onitoring.aspx
                                        Viimeksi muokannut ibra78; 21.8.2015, 08:50. Perustelu: linkin lisäys

                                        Comment


                                        • Kiitos! Jätin pienen määrän öljyä jemmaan, mutta harkitsen vielä, että laitanko analysoitavaksi vai en. Eihän siitä toki haittaakaan olisi.

                                          Otin öljypohjan vielä varmuudeksi auki ja öljysihdistäkin löytyi jotain möhnää, mikä ei sinne kuulu. Mahdollisesti jotain tiivistemassaa?
                                          Lähteekö sihti jotenkin irralleen, vai miten noita on ollut tapana puhdistella?

                                          Kuviakin otin, mutta hukkasin ne puhelimesta enkä jaksa enää mennä ottamaan uusia :)

                                          Comment


                                          • Rasvanpoistajaa, hammastikkuja, -harjaa, imuria ja mielikuvitusta. Eli putki vaan pöydälle ja liottelemaan. Bensaan vaikka lillumaan yön yli.

                                            Comment


                                            • Meillä duunin kautta (Caterpillar) öljyanalyysin listahinta 45€ + alv.

                                              Comment


                                              • Alkuperäinen kirjoittaja Carbin Näytä viesti
                                                Rasvanpoistajaa, hammastikkuja, -harjaa, imuria ja mielikuvitusta. Eli putki vaan pöydälle ja liottelemaan. Bensaan vaikka lillumaan yön yli.
                                                Tyhmä kysymys, mutta pitääkö koko öljypumppu irrottaa vai purkaantuuko pumppu jotenkin osiin (tuossa Carbinin kommentissa viittaus putkeen)?

                                                Tällainen pumppu siis kyseessä.

                                                Tässä oli normaali tiiviste öljypohjassa, kuuluuko se korvata tiivistemassalla?

                                                Comment


                                                • Anteeksi nyt tuli muisti härötuosta imusihdistä, kun sehän sijaitseekin pumpussa. Pumpunhan voi ottaa irti ja purkaa ja puhdistaa kokonaankin, taisi saada silloin myös sihdinkin parhaiten puhtaaksi.

                                                  Comment


                                                  • Joo sen voi purkaa, mutta ei sieltä sisäkautta pääse kovin hyvin sihtiin käsiksi. Paineilmaa ja liuotinta kannattaa kokeilla.

                                                    Comment


                                                    • Vuoden tauon jälkeen tuli käytyä vähän nysväilemässä auton luona. Tässä välissä on tullut muutettua ja laitettua taloa, mutta josko nyt uudella innolla sitten tämän kimppuun..

                                                      Mikähän tämä voisi olla, on jotain metallia ja löytyi öljypohjasta.

                                                      Click image for larger version

Name:	IMG-20160814-WA0012.jpg
Views:	1
Size:	104,5 Kt
ID:	1633589
                                                      Click image for larger version

Name:	IMG-20160814-WA0011.jpg
Views:	1
Size:	108,0 Kt
ID:	1633590

                                                      Ei keltään sattuisi löytymään tällaiseen oikeanpuoleista moottorin tukea?

                                                      Comment


                                                      • Männäntapin sokalta näyttää.

                                                        Comment


                                                        • Minun mielestä liian ohut sokaksi, eikä tuo edes ole pyöreä.

                                                          Comment


                                                          • Tarkennuksena kuvaan että tuo on minun nakeissa kuvassa eikä angran siroissa sormissa. Koskaan en männän sokkaa ole livenä nähnyt mutta olettaisin itsekin että tuo on moiseksi liian ohut. Väärän muotoinenkin poikkileikkaukseltaan. Tai siis ei ainakaan pyöreä.

                                                            Mikään lastukaan tuo ei kuitenkaan mielestäni ole.

                                                            Comment


                                                            • Olisikohan se voinut tulla turbon tiivisteistä?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X