Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ufojen päivitys oikeisiin jarruihin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ufojen päivitys oikeisiin jarruihin

    Kävin tänään mallaamassa vähän uusia jarruja ufojen tilalle.. eli rs4 360mm levyt ja satulat olisi tarkoitus sovittaa ufojen tilalle.

    - Satula menee paikalleen kunhan poraa tolpan reiän isommaksi, satulassa kierteet.
    - Levy menee ongelmitta paikalleen, ei tarvitse edes napaa sorvata pienemmäksi.

    Tuossa muutama kuva sovittelusta

    kuva1
    kuva2
    kuva3
    kuva4
    kuva5

    Lisää kuvia kunhan saan vanteet vaihdettua että mahtuu jarrut vanteen sisään

    #2
    mistäs bongasit levyt ja satulat? Pitäs kans ton oman ässän ufot heivata poies.

    Comment


    • #3
      ffp:n sivuilta löysin nuo.. Rocco niitä kauppasi tai oli vissiin ollut jo kauemminkin kaupan. takajarrut samasta rs4:sta sillä pitäisi vielä olla. nekin varmaan kohtuu isot.. saiskohan sovitettua eteen??

      Comment


      • #4
        Käykös muuten Audi S2 20V tuplamäntäiset 60mm jarrut UrS4:ään? Olisi tiedossa tuollaiset 2500 km ajetut, levyillä (256x20) hintaan 250? + rahti.

        Comment


        • #5
          liian pienet levyt. ufot on yli 300mm halkaisijaltaan..

          Comment


          • #6
            Tuosta ei tarvitse edes tuota ylimmäistä satulan kiinnikettä välttämättä leikata pois. pienen loven joutuu tekemään vastin pintaan, koska satulan korvakossa on pykälä. Ja tuota ilmanohjauspeltiä ei tarvitse muuttaa/poistaa, sillä sekin sopii olemaan paikallaan. Vaikuttaa kyllä liian helpolta.

            Comment


            • #7
              Kuulostikin tuo 256 mm aika pieneltä. Palikat on -96 -mallisesta autosta, mutta jos luin perhealbumia oikein, tuon kokoinen levy on 256x22 ja 4x108 -jaolla.

              Comment


              • #8
                eli jakokaan ei passaa. 5x112 urs4 jako. ei muutako rs4 purettuna etsimään... kysy rocolta, josko hän saisi hommattua lisää osia.

                Comment


                • #9
                  Tämä tuotehan se on. Toimituskulut Suomeen 34,30EUR.

                  Comment


                  • #10
                    ^Mut onhan tuossa jako 5x112. Eihän ässässä mitään nelipulttijakoja ole. 20v Coupessa/sedanissa on samat jarrut nelipulttisena. Missä -96 mallisessa on 4x108 jako?

                    Comment


                    • #11
                      Missä -96 mallisessa on 4x108 jako?
                      Itselle tulee mieleen Audi 80 Cabriolet.

                      Comment


                      • #12
                        http://www.nordicaudi.com/arkivet/ar...1247/a1247.php

                        Tuosta näkee mitä on missäkin^^

                        Comment


                        • #13
                          Olimpa sokea, viisi pulttiahan siinä on. Mutta eikös ABY:ssä ole 276x25 levy?

                          Comment


                            #14
                            276 aina S2:ssa. Ja tuota luokkaa muutenkin aina G60-satulan kanssa eikä 256.

                            Comment


                            • #15
                              Tuollaiset RS4 orkkis etujarrut makailee jossain varaston nurkissa joutilaana, niihin löytyy myös ihan uudet palat. Levyt ei välttämättä ole maailman parhaassa kunnossa :)

                              Comment


                              • #16
                                Jukka.Koska vaihdat mov´itit taakse?ostan sun takajarrut,jani ei myyny:(

                                Comment


                                • #17
                                  Mulla löytyis RS4 takasatulat, 150e

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tarttis levytki.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Niin moni kyseli noita jarrukamoja että koitan laittaa niistä myynti-ilmoituksen ensi viikolla niin ovat sitten oikein "virallisesti" myynnissä. Otan muutaman kuvan ja mietin setille sopivan hinnan. Joten älkää ihmetelkö kun en nyt vastaile noihin viesteihin :)

                                      Comment


                                        #20
                                        Saanen lainata kaiman aloittamaa topikkia, kyse on kuitenkin ihan samannimisestä projektista. Mulla tosin tulee vähän vaatimattomampi paketti, mutta kuitenkin. Eipä tule haulla sitten turhan monta UFO->HP2 otsikkoa.

                                        Oma projekti eteni taas viikonloppuna melkoisesti, kiitos Jarkon avustuksen. Lähtötilanteessa mulla oli hankittuna B5 S4:n satulat ja S6:n 314x30 etulevyt. Tuo uudemman nelkun satula istuu suoraan UFO-tolppaan kunhan leikkaa pois sen ylimmäisen kiinnityskorvakkeen. Valmiina olleen levyn ET ei vaan istunut. Levyn korkeus on 60 milliä ja sillä se tulee liian lähelle tolppaa. Mittausten perusteella levyn korkeuden tulisi olla 47 milliä ja sitä kautta uudemman nelkun levy 46,5 korkeana on close enough. Tuo on sitten 321x30, mutta ei se 7 millin halkaisijan kasvu haittaa. ;-) Pyörännapa on aavistuksen iso, tästä Proffa jossain toisessa topikissa jo mainitsikin. Siitä pitänee sorvata pari milliä pois, jotta levyn hattu mahtuu navan päälle.

                                        Voisiko joku ystävällinen ottaa mulle vielä pari mittaa? Nuo suunnitellut uudet levyt ovat siis 8D0 615 301 K ja ovat käytetyt seuraavissa: 98-01 S4, 98-03 A6 biT, 98-03 S6, 00-03 Allroad. Levyn korkeuteen haluaisin varmistuksen ja lisäksi hatun sisähalkaisijan. Jos jollakin sattuu lisäksi olemaan C4 S4:n pyörännavat jossain tallin nurkassa, mieluusti ottaisin myös tuon navan halkaisijan, jos vaikka sopisi suoraan tuon uuden levyn hatun sisään. Tuota navan halkaisijaa ei tullut Jarkon kanssa mitattua, kun ei ollut riittävän tarkkaa mittalaitetta käsillä.

                                        Comment


                                          #21
                                          Levyn "hatun" reikä on varmaankin 68 mm.

                                          Tuo mitta on otettu Brembon sivuilta, siellä on hyvät mitat ja kuvat levyistä. Tuo on A4 levyn mitta, S4 levyä en saanut näkyviin kun niiden serverillä on jotain vikaa.

                                          http://www.brembo.com/

                                          Omatkin levyt on sen verran esillä että niistä jotain saan mittailtua, mutta satulaa en kyllä ala irroittelemaan;)

                                          Comment


                                            #22
                                            Sain tuon hatun sisämitan jo, löytyi audifinnssiltä. Itse en tajunnut hakea, mutta apuja tuli. Mitta on 146 milliä, eli en tarkoittanut sitä reiän halkaisijaa, vaan sitä mittaa, johon sen navan kokonaisuudessaan tulisi sujahtaa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Alkoi toi ufopäivitys kiinnostamaan.Onko S4 satulat 2 vai 4-mäntäset ja vaatiiko ne 17" vanteen.

                                              Comment


                                                #24
                                                Taitaa olla kaksimäntäiset, eikä vaadi 17" vannetta. Ainakin jos on oikeanlainen vanne. Siis biturbosta oli kyse. Minultakin nuo varmaan joskus jää yli kun päivitän isompiin...

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Tilasin just levyt Saksasta. Zimmermannin sporttilevyt (rei'itetyt) 321x30, koodilla 100.1249.50 ja VAG 8D0 615 301 K. Ei varmaan halvimmat, mutta tuli kätevästi samasta paikasta kun hetki sitten takalevyt. Hintaa tuli 186 ? rahteineen. Audi orginaalit about satasen enemmän ja ne lienevät ihan perus sileät.

                                                  Hyvä tietää, että 16" voisi riittää. Sitten ei tarvitsisi ostaa uusia vanteita ja olisi vain yhdet ylimääräiset myynnissä. Toivon mukaan ne kapeammat (7.5") sopii, leveämpiin (8") kun ei saa 205 leveitä kummeja laittaa.

                                                  Edit:

                                                  Tuli mieleen, että milläs tuo jarrulevy keskittyy? Tuskin ainakaan pulteilla. Onko tarkoitus, että napa menee juuri tasan sen levyn hatun sisään vai onko siinä hatussa keskitysreikä? Mikäli muistan oikein, niin navan ulkopinta on kyllä ihan tasainen ja siinä on vain vanteen keskitystä varten 57 millin halkaisijaltaan oleva uloke. Jos napa keskittää ja levyn hatun sisämitta on 146 milliä (tuo pitää tietenkin varmistaa kun saan levyt käteen), niin mihin mittaan se napa pitää sorvata? Joku toleranssi siihen pitänee jättää?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Navassa on oma sovitteensa myös jarrulevylle. Suurempi kuin 57mm.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Orait, eli se on varmaan tuo Mikon mainitsema 68 mm. Navan ulkomitan voinee siis sorvata sovinnolla ainakin millin pienemmäksi kuin hatun sisämitta.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Nyt olis uudet vanteet, mutta yllätys yllätys ei mahdu jarrut vieläkään vanteen sisään suosiolla..

                                                        ostin 17" vanteet mutta ottaa paketti hieman vanteen sisäkehään kiinni.. Pitää näyttää vähän rälläkkää tuolle satulan nurkalle niin sopii. kyse ehkä 1-2mm! Ensiviikolla jos saisi jarrut laitettua alle niin hyvä.. Laitan luonnollisesti lisää kuvia ja tietoa sitten projektista..

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Nyt on jarrut paikallaan, mutta poljin menee aina pohjaan.. Ilmaa mahtaa olla vielä. Mikä muuten on oikea ilmomisjärjestys ässässä.. Hutera ajella ilman jarruja.. pumppaamalla saa jarrut, mutta alkaa se piippailu heti autocheckiltä.. Positiivistä on se ettei jarrut täristä yhtään..

                                                          Lamellilaikalle oli töitä kun 17" vanteeseen jarrut sovitin.. Satulan "päältä" piti ottaa tavaraa vähän pois, jotta sopivat.. Muuten oli helppo jarrupäivitys. Alkuperäinen jarruputkikin sopi suoraan ja tolpistakaan ei tarvinnut leikata sitä ylimääräistä korvaa irti..

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Nyt on jarrut ilmattu ja voisin rehellisesti sanoa ettei missään ajamassani autossa ole ollut tuommoisia jarruja vielä.. Poljin ottaa aivan pinnasta ja renkaat menee aika herkästi lukkoon jos absit ottaa pois käytöstä.. Suosittelen kaikille ufo-miehille, jos on isoa vannetta alla. 18" on suositeltavaa, koska 17" kanssa joutuu satulasta ottaan hieman pois. Aika lailla bolt-on oli koko homma.. Ja ei täryytä!

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X