Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S3 vm. 2003 "Pikkubussi"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S3 vm. 2003 "Pikkubussi"

    Talvelle 2010-2011 suunniteltu talviauto alkaa vähitellen valmistua. Toivottavasti pääsee sutimaan lunta tulevana talvena...

    Ostin auton Lokakuussa 2010. Tarkoituksena oli ostaa halpa hupiauto talven varalle. Nettiä selaamalla löytyi Virosta sopiva yksilö, vuosimallin 2003 Audi S3. Auto oli alunperin rekisteröity Sveitsiin, josta se oli tuotu Viroon. Autoa ei kuitenkaan ollut koskaan rekisteröity Viron kilpiin.

    Varusteita:
    -RNS-D Navi
    -Bose
    -Automaatti-ilmastointi
    -Cruise
    -Xenonvalot
    -Nahkapenkit sähköllä
    -Kattoluukku
    -Peruutustutka

    Auto vaikutti hyvältä ja kaupat tuli. Vajaa kuukauden jälkeen öljynpainevalo alkoi vilkkua. Öljypohja auki ja peli oli selvä. Laakerivaurio alakerrassa. Tilasin autoon uuden moottorin Saksasta. Tästä kohtaa alkoi paisumaan pieni projekti ja nyt ollaan seuraavassa tilanteessa:

    Moottori:
    -83 mm Supertech männät
    -92.8 mm TFSI takokampiakseli
    -Rosten Performance kiertokanget
    -ARP 2000 pultit
    -Kansiremppa & yllämainitut osat painotettu GT-Motorissa
    -Bosch FR5DPP222 tulpat 0.7 mm kärkivälillä
    -Fin-Turbo K04 hybridiahdin (45 mm K06 kompressorisiipi, 44 mm leikattu pakosiipi)
    -Pakosarja portattu
    -3 " Pipewerx downpipe & 200 cell katti
    -Milltek catback yhdellä vaimentimella
    -Pipercross imuilman suodatin
    -Powerflex engine dog bone
    -THS Performance FR3 moottorin ja vaihteiston kannakkeet
    -3" Badger 5 Turbo intake pipe
    -4 bar bensanpainesäädin
    -Asennusta odottamassa AEM vesi / metanoliruisku & USRT imusarjan laippa + 470cc @ 3 Bar suuttimet

    Voimansiirto:
    -CCC-Motorsport 500 Nm orgaaninen kytkinlevy
    -Sachs Race paineasetelma
    -Fidanza 3.8 kg 1-massavauhtipyörä
    -Autobahn88 vaihdevälinlyhennin

    Alusta/jarrut:
    -AP korkeussäädettävä alusta
    -R32 takavakaaja
    -Forge säädettävät takatukivarret
    -Uritetut & rei`itetyt levyt edessä ja takana

    Rengastus:
    -18x9 ET30 BBS LM Style kesävanteet
    -Falken FK452 225/35/18 kesäpyörät
    -18x9 ET40 Rial Nogaro talvivanteet
    -Nokian WR G2 225/40/18 talvipyörät

    Muuta:
    -Jarrupääsylinterille menevät putket muutettu Sarlin Racingillä (Ei mahdu 3" imuputki muuten)
    -Pyyhkijät ja varret päivitetty Aero-mallisiin
    -Takalasin pyyhin poistettu
    -Lasit tummennettu
    -Lattiamatot uusittu
    -Xenonit vaihdettu
    -TT poljinpinnat
    -Ledit sisällä ja ulkona
    -Naviin Skandinavian kartat
    -Bosen subbariin päivitetty elementit (sysipaska laite yhä)
    -N249 poistettu

    Hifilaitteisto:
    -5.25" Clarion kolmitiet edessä
    -6.5" Clarion kaksitiet takana
    -Dragster DWE 106 subwoofer varapyöräkotelossa
    -Clarion 4-kanavainen vahvistin

    Vielä asennettava / tulossa:
    -Haldex Performance Controller
    -Alcantara/mokkaratti
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Henri Ekberg; 20.6.2012, 09:57.

  • #2
    Luetun jälkeen tämä vaikuttaa hyvältä ;)

    Comment


    • #3
      Kyllä on kermanen peli, kelpais kyllä.

      Comment


      • #4
        Voi kyl olla reagoiva peli!

        Comment


        • #5
          Tuo kokonaisuus aiheuttaa omistamisen halua.

          Comment


          • #6
            Mukavaa lukea näitä kunnon projekti juttuja, kun lähdetään voimaa etsimään.

            Ei ole sitä perinteistä, että laitetaan halpis lastu ja toivotaan, että auto kestää. :)

            Autokin on varsin tyylikäs ja vanteet kruunaa paketin.

            Comment


            • #7
              Mistä TFSI moottorityypistä tuo kampura on?

              Comment


              • #8
                Tarkoituksena oli ostaa halpa hupiauto talven varalle.
                Ei taida ihan kriteerit täyttyä.. :D
                Komee peli kyllä! Kävis mullekin.. :)

                Comment


                • #9
                  Joko tehdään kauppoja? Kateuteni on lähes kuvottavalla tasolla tällä hetkellä.

                  Comment


                  • #10
                    Hyvännäkönen ässä ! Näitä harvemmin näkee nätisti laitettuna.

                    Comment


                      #11
                      Asiallinen paketti. Mistä hommaat softan?

                      Itseäkin kiinnostaa tuo kampuran malli?

                      Comment


                      • #12
                        06a:han käy 2.0fsi kampura kun vaihtaa oikean ö-pumpun ketjurattaan. Vaatiii tietysti kaveriksi nuo stroker männät. 058 lohkoon menee esim aba kampi mutta vaatii im-akselin hammastuksen modaamista ja parista kohtaa lohkoon pitää tehä tilaa että mahtuu pyörimään. Ehkä jopa spaceria ö-ruuttien alle.

                        Comment


                        • #13
                          Kampiakseli on tosiaan 2.0 TFSI:n. Nettitiedon mukaan vaparin kampura olisi valutavaraa ja ahdettu taottua mallia. Osanumeroita en tiedä. Männät + kampura + veivit + kansipahvi + öljypumpun ratas tulivat pakettina Geir Rostenilta.

                          Autossa on nyt Petri Airaksisen tekemä softa. Pakosarjan vaihto on myös aika korkealla prioriteettilistalla. Kunnollista valusarjaa ei vaan taida yksinkertaisesti olla saatavilla. 034 myi muutamia aikoinaan, mutta pakosarjat halkeilivat ja homma jäi siihen.

                          Comment


                          • #14
                            Mites tommonen: http://www.audi-sport.net/vb/a3-s3-f...d-arrival.html

                            034 yms ihan täyttä kuraa. 3. haljennutta en enää jaksanut takuuseen kinuta..

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja -03 tq Näytä viesti
                              Mites tommonen: http://www.audi-sport.net/vb/a3-s3-f...d-arrival.html

                              034 yms ihan täyttä kuraa. 3. haljennutta en enää jaksanut takuuseen kinuta..
                              Tuota JBS:ää olen odottanut jo pitkään, mutta ymmärtääkseni pakosarja ei ole vieläkään saatavilla. Ainakaan en ole löytänyt paikkaa, josta tuon voisi käytännössä saada.

                              Moottorinkannakkeet pitäisi vaihtaa myös. Alhaalla on Powerflexin dog bone. Eli vaihdon tarpeessa vaihdelaatikon ja moottorin kannakkeet. DLI Teknik myy ainakin, mutta maksavat reilu 200 euroa kappaleelta. VWVortexilta bongasin myös muutaman vaihtoehdon, mutta tällöin olisi tilattava jenkeistä. Saisikohan jostakin Euroopasta kätevämmin ja halvemmalla? Voikohan vanhat moottorinkannakkeet vain täyttää? Onko mitään apua?

                              Comment


                                #16
                                TT-Shopilla on tarjolla myös valusarja: http://www.thettshop.co.uk/performan...product=100011

                                Kysyin tietoja aikaisemmin sarjasta ja sain kuvankin mutta olen sen onnistunut hukkaamaaan jonnekkin. Sarja on tosin T25 laipalla.

                                Comment


                                  #17
                                  Nätti vekotin ja tulee varmasti oleen hauska talvella, kun "normi" ässäkolmosellakin oli ihan kiva leikkiä ;) Vielä paremman saa kun uusii Haldexin ohjausyksikön vielä lisäksi ;) mm. täältä löytyy tietoa: http://www.hpamotorsport.com/haldex.htm

                                  Comment


                                    #18
                                    Kyllä tuo jbs pakosarja oli saatavilla, mutta laatu oli niin huono että, katosi äkkiä myynnistä. Englannin foorumeilla sanoivat sarjan olevan melkein yhtä huono kun 034 ja kuvat samanlaisista halkeamista tuli aika äkkiä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kallelta vaan pikkuputkista sarjaa sitten!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Todella hienosti laiteltu 8L korinen Audi! Näitä on mukava katsella... ei mitään liikaa eikä liian vähän... 10+

                                        Comment


                                          #21
                                          Intake

                                          Moro Henri ! Mistä sait hommattua ton 3" Badger 5 Turbo intake satsin ja nimenomaan vas. puolen ohjauksella olevan ?? T: Väiski

                                          Comment


                                          • #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja Mopwr Näytä viesti
                                            Moro Henri ! Mistä sait hommattua ton 3" Badger 5 Turbo intake satsin ja nimenomaan vas. puolen ohjauksella olevan ?? T: Väiski
                                            Tilasin sen suoraan Badger5:ta. Putki on tarkoitettu oikean puoleisella ohjauksella oleviin autoihin, joten jarrupääsylinterin putket joutuu vaihtamaan teräspunosletkuihin ja banjoliitäntöihin.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tää on kyllä todella nätti laitos! Hieman jopa harmittaa, että ehtisin ostaa nykyisen ässän, mutta pääsepähän itse rakentelun makuun..

                                              Oliko tuo alakerran stroukkaus mielestäsi kannattava sijoitus, eli tuliko sillä sitä naisten suosimaa alavääntöä? Itselleni tulossa specseiltään melko samanlainen alakerta, joten toivottavasti ei oo mennyt rahat hukkaan :D

                                              Comment

                                              Working...
                                              X