Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Massanelkku

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Massanelkku

    Lähti kasikymppinen vaihtoon ja tilalle tuli 1.8 koneella oleva B5:nen. Tiedetään, että alkaa pikkuhiljaa foorumi olla täynnä tämän korimallin audeja, mutta lähinnä teenkin tämän sen takia, että pysyn ite mukana mitä kaikkea on tullut tehtyä jne. Toivotaan, että tästä olis muillekkin jotain hyötyä. Kaikista päivityksistä tulee tänne kuvia ja kerrontaa, päivityksiä tulee rahatilanteesta riippuen.

    Speksejä:
    - 1.8 20V (125hp)
    - Vajaavetoinen
    - Taulussa 366000km
    - Vuosimallia 1996
    - huoltohistoria ihan alusta asti. Edelliseltä omistajalta tosin jäänyt merkinnät tekemättä.
    - Yleisilmeeltään suht siisti, tietenkin pientä ajanpatinaa on vuosien varrella tullut.

    Leimata sais parinviikon päästä. Leimalle pitäis ainakin vaihtaa toinen vetonivel ja sen kumi.

    Moottorinöljynpaineen varoitusvalo syttyy, jos käyttää autoa noin 2min joutokäynnillä, se tosin sammuu noin 10 sekunnin ajon jälkeen. Mistä voisi johtua, olisiko jotain muuta syytä kun nuo kilometrit ?
    Muuten ei ole oikeen muuta vikaa vielä autosta löytynyt, tosin vasta eilen tuohon vaihdoin. Onhan tuolla jo noita kilometrejäkin.

    Talvirenkaat on ihan uudet kitkat, tosin punton ihan uusilla peltivanteilla. Voisin niistä luopua johonkin hintaan luopua, saa myös tarjota 15" vanteita 5X112 jaolla. Voi olla isommatkin, jos tulee talvirenkaat mukana.

    Lisäilen kuvia ostokunnosta huomenna.
    Viimeksi muokannut sombrero; 30.11.2011, 23:38.

  • #2
    Eipä tullut kuvia otettua. Toivotaan, että ilmat nyt paranis, niin olisi vähän edustavampi, kun sais pestyä. (tuolla vesisateessa se on vähintäänkin turhauttavaa, kun asuu kuitenkin hiekkatien varrella)

    Lueskelin vähän foorumilta tuosta öljypainevalosta ja tulin siihen tulokseen, että vika voi olla anturissakin. Eli eikun motonettiin hakemaan uus anturi samalla kun hakee tuon vetonivelenkin. Toivotaan, ettei enään sen jälkeen syttyis. Voihan se olla, että öljypumppukin vetelee viimesiään, tuskinpa sitä on koskaan vaihdettu, mutta niitähän saa halvalla ebaysta.

    Tosiaan en tuohon yhtään kirjotellut, että mitä ois tarkoitus tehä tälle tässä lähiaikoina. Tyyli tulee olemaan aika VIP OEM.

    Uudet taka- ja etulamput varmaankin mallia:
    http://tinyurl.com/3k3kxmj tai http://tinyurl.com/3k57bva taakse

    ja sitten jotkut tummaoptiikka etuvalot enkelinsilmillä

    Sisustan teippailua. Hiilikuitu-look teippiä, mikä taitaakin jo olla foorumilla tuttuakin tutumpaa.

    Nähtävästi musiikkivehkeitäkin tullaan päivittämään ajankuluessa.

    Vanteiksi aattelin nähtävästi noita http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alu...17-5x112-et47/ , mutta se nyt saattaa vielä vaihtua. Ei kuitenkaan ennen ens kesää lähössä tilaukseen. Saa tietenkin ehdotella, jos on jäänyt nurkkiin lojumaan jotain tuohon sopivia !

    Eli tuossa nyt jotain pientä, mitä ois tarkoitus tehdä lähiaikoina. Eiköhän sitä kaikennäköstä muutakin pientä tule tuolle tehtyä. Aikataulu on väljä, eli ei valmistu päivässä. Päivitystä tulee sen mukaan, miten aika, raha ja ilmat sen suosivat

    Comment


    • #3
      Nyt tuli muutamat kuvat otettua.

      Elikkäs tuossa auto ostokunnossa https://picasaweb.google.com/1162088...7280021/AudiA4
      Kuvia sisustasta lisään muutamanpäivän päästä. Kuvien laatu ei mikään mahdollisimman paras, kun on kamera karkuteillä. Parannan laatua jatkossa.

      Vielä ei ole tultua käytyä motonetissä. Kävin ostamassa laminaattia V. Leinolta. Tarkoitus ois siitä tehä takaluukkuun "lattia". Kuvia tulee siitä varmaan parinpäivän päästä. Ois nyt myös tarkoitus teippailla listat lähipäivinä.

      Myös helmat pitäisi vetää uudestaan kiveniskumaalilla, muutamasta kohtaa vähän lohkeillut ja lähtenyt paloja irti.
      Viimeksi muokannut sombrero; 30.11.2011, 23:38.

      Comment


      • #4
        Tänään tuli päällystettyä keskikonsoli carbon-look teipillä. Laittelen kuvia siitä huomenissa.

        Huomenna ois myös tarkoitus eristellä konttia, niin pääsis vihdoin viimein tekemään sitä laminaattilattiaa sinne. Siitäkin siis kuvia huomisissa.

        Sitten varmaan tulevina viikkoina alotella tota hifipuolen laittoa. Olisi kaikki kamatkin hyllyssä odottamassa, vain lasikuitu puuttuu...

        Elikkäs hifipäivityksiä tulossa:
        -Rainbow sax 6.5" erkkasatsi ja sille JVC-vahvari. (jäi yli viime projektista, joka jäi vähän vaiheeseen)
        -Rainbow Hammer 10" subi ja sille Grunchin 400w vahvari.

        Ja niistäkin kuvia sittenkun tuo projekti saa tuulta alleen.

        Comment


        • #5
          Noniin audista alkoi tänään kuulua vinkunaa. Kuullostaa samalta kun ois hihna löysällä, mutta eipä kuitenkaan siitä johdu. Ininä loppuu kun on vähän matkaa ajanu. Sitten toinen "vika", mikä alkoi samaan aikaan kun kyseinen ininä: Startatessa kuuluu kova rusahdus, joka voisi viitata startin rikkoutumiseen. Kuitenkaan ei käyntiin lähtemisessä oo mitään ongelmaa.
          Voisiko olla jotain tekemistä tuon öljynpainevalon harvakseeltaan syttymisen kanssa ?

          Nyt tarvittaisiin niitä kommentteja, jos vaikka jollain olisi ollut samanlaista vikaa tai muuten vaan jotain arvailuja, että saataisiin audi taas turvallisesti liikenteeseen !

          Comment


          • #6
            Mulla sytty kans se öjynpainevalo pari kertaa, niin mitattiin öljynpaineet. Kylmänä ok, mutta kun lämpes niin laski paineet ja valo rämähti tauluun.

            Syyksi selvisi öljypumppu. Sihti ei ollu tukossa.

            Comment


            • #7
              Joo, munkin on ollut tarkoitus mitata se kaverilla. En oo vaan saanut vielä aikaseks käytyä. Tuo ei varmaankaan mitenkään tuohon uuteen rusahdukseen ja vinkunaan liity ?

              Mimmonen homma on muuten vaihtaa tuo öljypumppu ?

              Comment


              • #8
                Haku auttaa: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=89737

                Comment


                • #9
                  Kiitos ! köhköh, oon vähän huono noita ite tuolta ettimään. No mutta tuleepahan kaikki nyt samaan settiin, niin sais tästä simmosen yleispätevän projektiosion mistä ois muillekkin hyötyä jatkossa.

                  Elikkäs nyt ois sit tarkotus saada tuo vika kolina/rahina vika selville, jotta pääsis sen laittamaan. Sen jälkeen sitten tuo öljypumppu hässäkkä. Ei oo kenellekkään tullut vielä mitään ideoita, että mikä tuon vois aiheuttaa ? Itse oon vahvasti sen startin kannalla, mutta toi ininä mikä jatkuu jonkin aikaa on vähän arvelluttava.

                  Comment


                  • #10
                    Itsellä ainakin inisi viime talvena hetken startatessa, niin vaihdoin apulaitteiden hihnat uusiin. Todennäköisesti jos äänet hihnojen suunnalta kuuluu on kyseessä jonkun ohjain/kiristin rullan väsyminen.

                    Comment


                    • #11
                      Joo mullakin on hihnat valmiina, huomenna ois tarkoitus vaihtaa ne uusiin ja katsoa jos tuo ininä nyt lähtis sillä. Kuullostais tosin, että se kuuluis enemmän koneen sivusta imupuolelta, mutta vähän vaikeehan siitä on sanoa... Eli ne vaihtoon ja katotaan jos tosta ininästä päästäis ainakin, tietenkin pitää tarkistaa juurikin nuo rullat ja sitten apulaitteet, ettei oo klappia tai mitään.

                      Kyselin tänään yhdeltä alan ammattilaiselta asiasta, mutta eipä se sen enempää osannut sanoa. Epäili vaan, että vika voisi olla vesipumppu/ohjaustehostinpumppu-sektorilla. Itse en kyllä siihen usko, mutta huomenna nähdään :) Vieläkin vahvin epäily itsellä tuo startti tuon rohinan suhteen...

                      Comment


                      • #12
                        Eipä löytynyt apulaitteista mitään vikaa. Vaihoin nyt vesipumpun- ja moniurahihnan. Huomenna pitäis laittaa loppu pakettiin. Metsästelin ebaysta starttia ja laitoin yhdelle kaverille viestiä, että mites onnistuis suomeen lähettäminen. Elikkäs se on nyt varmaan sitten ensiviikon juttuja.

                        Ois tarkoitus vielä noi ovet eristellä tässä tällä viikolla, kun ei voi oikeen muutakaan ton asian eteen tehdä. Kuvien päivittäminen on nyt vähän jäänyt, mutta pyrin laittamaan tällä viikolla kuvia kaikista tähän asti tehdyista muutoksista.

                        Comment


                        • #13
                          Noniin nyt on taas audi kokonaan kasassa, eipä auttanu noitten apulaitteiden syyni/ hihnojen vaihto edes tuohon ininään. Tilasin eilen startin, jos sais sen vkl rukailtua paikalleen, niin näkisi tuleeko se ininäkin siitä. Vähän vaan mietityttää toi ininä, kun pitäis olla monin kertanen kierroksiin nähden, jos se startti jää "päälle".

                          Huomenissa ois tarkoitus ovetkin eristää ja jos huomenna kerkiäisi niitä kuvia lisäilemään. Ajattelin myös vihdoin tehdä ton takakontin lattian sitä starttia odotellessa.

                          Comment


                          • #14
                            Ininä tulee kytkimen painelaakerista. Tuosta alku rohinasta en ole ihan varma, voiko se tulla myöskin kytkimestä ? Aika jännältä tuntuu, että ois menny startti ja kytkin samalla reissulla. No mutta huomenna hakemaan painelaakeria nyt ensi alkuun ja katsella kytkimen yleiskunto noin muuten, että vaihtaako sen sitten siinä samalla. Startinkin vaihdan siihen samaan vaivaan, kun se nyt kerran on tulossa.

                            Tarvitseeko muuten koko kone nostaa pois ? Katselin, että laatikon vois saada ilman moottorin ottamista pois.

                            Jotain kytkin remonttia tonne on ennekkin tehty (tai sitten käytetty kone irti), kun yksi pultti puuttuu ja toisesta nähtävästi väännetty kierteet rikki on meinaa lyöty läpipultilla kiinni. Pitänee vanhalle omistajalle soitella, jos se tietäis asiasta jotain niin ois paremmat lähtökohdat tuolle remontille.

                            Comment


                            • #15
                              Osa on läpipultteja.. mutta kannattaa vaihtaa se painelaakeri ja koko paineasetelma.

                              Comment


                              • #16
                                Niinhän se joo kannattaisi. Huomenissa käyn hakemassa sen painelaakerin, kun otan auki niin tarkastelen kaiken että kannattaako sitä paineasetelmaa vaihtaa. Kun ei yhtään tiiä, että onko se vaihettu tässä lähiaikoina, kun on kerran auki käytetty. Sittenhän nähdään.

                                Comment


                                • #17
                                  Tuli tossa äsken perjantai-illan ratoksi väännettyä toi laminaatti: https://picasaweb.google.com/1162088...82469213435026

                                  Huomenna pitäis sit mallailla sitä tonne konttiin. Ajattelin vielä askarrellapaskarrella noi kiinnitys pisteet, tosta alkuperäsestä matosta. Pitäis vetää myös piuhotus subbarille huomenna, niin saa sen laminaatin alle piiloon. Huomasin, ettei soittimessa olekkun yks rca lähtö. Pitänee siis uusi soitinkin hommata jossain vaiheessa, kun on taas ylimäärästä rahaa niin saa ne erkatkin väkerreltyä vahvarin taakse.

                                  Tein sisustalle kokonaan oman osion tonne picasaan, koska sitä nyt varmaan eniten päivitellään tän talven aikana. Niin joo ja noi: https://picasaweb.google.com/1162088...82343926901474 pitäis maalailla, kun on vähän ajanpatinaa. Nekin varmaan huomenissa !

                                  Comment


                                  • #18
                                    Huhhuh, selvittiin pelkällä startin vaihdolla säästyi taas monta tuntia.

                                    Tuli jatkettua tota kontti-projektiakin. Tänään kävi jo laminaatti kontissa: https://picasaweb.google.com/1162088...30686421062674 Vielä pientä viimeistelyä, niin voi pultata kiinni.
                                    Jotenkin pitäis järkevästi saada subbarikin tonne silleen, että sais penkit kaadettua. Pitäis mahtua talveksi lumilaudat kyytiin ;) Mistä ootte muuten vetänyt piuhat ? Kattelin tänään nopeasti , että on vähän vähissä noi reiät mistä sais johdon tuotua sisälle.

                                    E: tuossa nyt vielä kuva tosta keskikonsolista: https://picasaweb.google.com/1162088...32807219912674

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mites onko toi yks osane laminaatti? on muute vittumainen saada konttiin ja vararegas pois + hifit päälle..

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ei oo yksosainen. Liimailin nyt puolet ja puolet yhteen. En tiiä teenkö tohon nyt saranat, että saan vararenkaan, jos on tarvetta vai luotanko, ettei sitä vararengasta tarvita...
                                        Mites sulla toi virtapiuha vahvarille, mistä reiäistä se on ujutettu sisälle ?

                                        Comment


                                        • #21
                                          siel oli valmiit aukot akun lähellä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Asia selvä ! Pitää huomenissa sitten katella vähän tarkemmin, kun tosiaan ei tullut kun äkkiä vilkaistua.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Audin tyhjäkäynti on ollut vähän epätasasta. Hakee aika pitkään ennenkun asettuu sinne normaaliin 800 kierrokseen minuutissa, valssaa suurinpiirtein 500-1200kierroksen välissä vähän aikaa ennenkun alkaa tasottumaan. Myös kiihdytyksessä on pieniä pykäliä, etenkin 1500-2000kierroksen välissä ja sitten tuntuu, että tehot hävii 4000kierroksen paikkeilla. Ajattelin ensin, että ois jossain imuvuotoa tai vikaa enemmänkin tuossa bensapumpussa. Huomenna ois tarkoitus hakea uudet tulpat ja katsoa tasottuisko sen jälkeen, viittais(ko) tuo kiihdytyksessä tapahtuva pätkiminen sinne suuntaan.
                                              Onko muita diaknooseja, jos ei vika löydykkään tulpista ?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tulpat, puola, johdot, bensa, vuoto

                                                Siinäpä nuo ehdokkaat.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Jep, eli samoilla akseleilla pyöritään mitä ittekkin oon miettinyt. Tulpat vaihdoin tosiaan eilen, vähän autto tohon pätkimiseen, muttei vaikuttanut tyhjäkäyntiin ollenkaan. Kävin lainaamassa tutulta korjaajalta tulppa-avaimen, kun itellä ei ollut niin kapea reunasta, niin se käski putsata tyhjäkäyntimoottorin. Sillä oli kuulemma just ollut samanlainen mikä teki samaa ja oli kuulemma auttanut.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    itselläni oli vanhassa autossa täysin samat oireet, mitkä pikkuhiljaa viellä lähti pahenemaan. niin Toinen lambda anturi oli rikki.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Joo olen vähän pelkokuvia herätellyt sinnekkin suuntaan, mutta mun mielestä ei oo kulutus muuttunut mitenkään normaaliin verrattuna. Mites nuo lambdan arvot mittaillaan ? Tuttu osti tossa just samanlaisen varaosa-autoksi, niin siitä sais sitten osia.
                                                      Viimeksi muokannut sombrero; 30.11.2011, 23:40.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X