Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 coupe 3.0 Tdi quattro

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A5 coupe 3.0 Tdi quattro

    Laitetaas nyt tämä tänne omaan topicciin, kun tuli eilen tehtyä kahdeksan tunnin rojekti auton kimpussa myllytyksen merkeissä. Ja toiseksi, kun oon aikaisemmin ansiokkaasti ryöstänyt Magen topiccia. ;) Tosin onhan nää kuin kaksi marjaa, kuten tuolla Magen topicissa totesinkin.

    Autohan on siis 3.0tdi quattro s-linen ulko- ja sisäpaketilla.

    Softa on päivitetty Karalan versiolla, S-linen alkuperäiset tolpat Eibachin jousilla, Fk:n 20mm:set spacerit joka kulmassa ja Petrolin 20"x10" & 8,5"x20" vanteet Falkenin 285/25 ja 235/30 kumeilla. Lisäksi ikkunoissa on 50%:set kelmut ja sisustan led-valopaketin kaveriksi on vaihdettu ledit kaikkialle. Niin, ja sisällä on ne kimppatilauksen kautta hommatut kangasmatot. :D Alkuperäiset kun tuppas olemaan kantapään kohdalta lähes puhki.

    Siinäpä nuo muutokset vakioon ja eipä tuo omaan silmään juuri muuta kaipaakaan. Tosin makuasioitahan nämä...Mielessä on tosin ollut tuon takapuskurin diffuusorin maalaaminen mustaksi tai vaihtoehtoisesti päällystäminen hiilikuituteipillä, kun ei tuo harmaa ämpärilookki oikein iske. Niin ja putkenpäät vois tietty vaihtaa hieman avarampiin, kun ovat vähän pienenlaiset suhteessa puskurin aukkoihin.

    Parannusehdotuksia ja ideoita saa toki antaa!
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Victor; 29.11.2011, 21:59.

  • #2
    Kiva! Kerrotko vanteiden / renkaiden mitat? Onko S-Line alusta vai mikä?

    Comment


    • #3
      Olit Pekka liian hätäinen, olin just naputtelemassa kaipaamiasi tietoja. :)

      Comment


      • #4
        Onse komia, vaikka hieman jäävi ehkä olenkin sanomaan ;)

        Minkälaiset lukemat irtoaa Karalan softapäivityksellä? Mielellään kuulisi vaikka kappaleen verran tarinaa vakio versus päivitetty softa. Jos sitä vaikka itsekin innostuisi douppaamaan, vaikka vakiollakin on kerennyt kohtuullisen hyvin tähän asti.

        Comment


          #5
          Hieno se on näin kuvistakin katseltuna ;)

          Comment


          • #6
            Juu kiitosta vaan, Mikkokin näkee kerran kummaksi tuon puhtaana - edes kuvissa. :D

            En nyt muista ihan varmaksi Karalan softan lupaamia lukemia, olisko ne ollut 285hv/600nm...Ehtiihän tuolla vakionakin, mutta kun tietää että pienellä rahallisella panostuksella autoon saa helposti tuonkin verran lisää paukkua, niin onhan se uhrattava. Harvoin sitä voimaa liikaa on. ;)

            Comment


              #7
              Todella asiallinen vitonen. Maalaa tuo takadiffuusori korin väriseksi, tullee paljo parempi. Mites ois rs5 maski tuohon?

              Comment


              • #8
                Oon Tero samaa mieltä ja tarkoitus oli tehdä tuo jo kesän aikana, mutta niin se vaan jäi kun meni tuon kaksipyöräisen kanssa askarrellessa niin paljon aikaa...Nyt ei taas jaksa talvee vasten innostua, mutta ens kesäksi sitten.

                S5:sen maskia tuohon heti alkujaan himoitsin, mutta tuntu olevan "replicanakin" sen verran hintava, että ajattelin jättää toistaiseksi hankkimatta. Nytpä ei oo tullut mieleenkään tuo RS5:sen maski, sehän olis kyllä ässän vastaavaakin hienompi. Kiitos vinkistä, laitetaan harkintaan. :)

                edit: Tein hintatutkimusta Slamitin sivuilla, muistin väärin, että se S5:n maski olisi maksanut rutosti (tai sitten hinta on pudonnut) mutta tuon risan maskin voi kyllä noilla hinnoilla (815e) unohtaa vaikka olis kuinka komee. :D
                Viimeksi muokannut Victor; 5.10.2011, 21:44.

                Comment


                  #9
                  Hyvin maukas yksilö tämä, varsinkin kun ei ole sitä muotivillitystä edustava, missä lasketaan auto niin maata vasten, että se on jo epäkäytännöllinen.

                  Comment


                  • #10
                    Kiitosta vaan palautteesta! Joo eihän tuo mikään über-cool tosiaankaan ole tuolla risteilykorkeudella, mutta sen verran alkaa mullakin tuo neljänkympin virstanpylväs läheneen, ettei jaksa enää "nypyttämistä" ja joka montun ja pienenkin korkeuseron jännittämistä. :) On ne nuokin ajat aikoinaan tullut Kw:n sun muiden korkeussäädettävien kanssa tullut koettua...

                    Sitä en sano etteikö lähes poikkeuksetta auto kuin auto näytä hyvältä, kun on vedetty kunnolla tonttiin. Tosin liika on liikaa siinäkin asiassa. Tuo oma nyt on mukavuuden ja ulkonäön kompromissi eikä oo yhtään s-linen jousia epämukavampi, itseasiassa päinvastoin. Eibachin oon todennut kyllä omien kokemusten perusteella parhaaksi valmistajaksi.

                    Comment


                      #11
                      Nätti peli. Jos autolla haluaa ajaakin, niin hieman maavaraa on pakko olla edes vähän. Show-jutut erikseen. Ei ne catwalkin muotiluomuksetkaan käyttöön ole tarkoitettu sellaisenaan :)

                      Onko nuo penkit keskeltä kangasta vai mokkaa?

                      Comment


                      • #12
                        Joo totta turiset, vaikka kyllähän korkeussäädettävä alusta olis kätevä, kun pystyis kesä- ja talvirengastusta varten mallailemaan. Tuossa oli kuitenkin sen verta vähän ajetut tolpat alla niin ei viittinyt tässä kohtaa koko satsia uusia.

                        Keskiosat on kangasta.

                        Comment


                        • #13
                          Tässä auto talvikuosissa, piti oikein ottaa kuva, kun kerrankin oli auto edes hetken puhtaana pesun jälkeen hallissa. Tosin sen jälkeen kun ajoi ulos, eipä enää ollutkaan...On nää kelit kyllä niin hanurista, enkä nyt tarkota ainoastaan auton puhtaanapidon kannalta. Tulis kunnolla lunta ja oikea talvi.

                          Pahoittelut kuvanlaadusta, ei tuo hallin valaistus oikein suosi Samsungin luurin kameraa eikä sattunut parempaa mukaan, kun en aikonut sen kummemmin kuvailla.
                          Attached Files

                          Comment


                          • #14
                            Onhan se nätti!

                            Näin äkkiseltään kuvan perusteella ehdottaisin takapäähän spaceria.... Jotenkin jää sisälle tuo kumi.

                            Comment


                            • #15
                              Kummeleita soveltaen: "Tehtäsiinkö niin, että kumi menee sisään ja vanne ulos? Kumin kuuluukin jäädä sisälle!"

                              Comment


                              • #16
                                Thanks Toni! Spacerithan tuossa on edelleen joka nurkassa, 20mm. per kulma. Mallailin noita talvikiekkoja nyt ensimmäisen kerran kesän jäljiltä spacereitten kanssa ja totesin, että sen verran jää nippa nappa kaaren sisäpuolelle, et viittii jättää talveksi paikalleen.

                                En tiedä Toni viitasitko talvi- vai kesärengastuskuvaan, mutta tuossa viimeisessä kuvassa kuvakulma ainakin jotenkin hämää. Tulee meinaan talvikiekoillakin tuo takanen aika liki kaarta, kesävalsseista puhumattakaan. Jos laittais 25mm:set palikat, niin kumi tulis kesärengastuksella jo kaaren yli ja ehkä jopa vannekin osittain. Nuo kesärengaskuvat on ehkä hieman tummia, mut tuosta toisesta kuvasta huomaat tarkkaan tihrustamalla, että aika liki kaaren reunaa ollaan. ;)

                                Comment


                                • #17
                                  Ok, ehkä se on vain tämä mun "kaihi" joka ei erota. Eli talvilookkia kahtoin, ja siinä tuo takapää jää muka liian sisään.

                                  Ja Juicelle, noinhan se juuri on! ;)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tää on kyllä niin jäätävän kyrväkäs laitos! Märkiä unia....

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ei Toni, kyllä se on tuo kuvakulma, kuten tuossa jo aikasemmin totesin. :) Tuossa talvilookissa se takavanne tosiaan näyttäs olevan melko syvällä kaaren sisällä.

                                      Tää on kyllä niin jäätävän kyrväkäs laitos! Märkiä unia....
                                      :DD Kiitosta vaan kehuista, mutta autohan se kuiteski vaan on, eikä edes mikään Aston Martin tmv. "superauto" ;) Toki oikein mieluisa auto on tääkin, ja oli se mullekin tietynlainen "haave" ennen hankintaa, kun auto ekan kerran neljä vuotta sitten esiteltiin. Mutta kaikki aikanaan, kakkakopan kolperolla sitä itekin aikoinaan autoiluharrastusta aloteltiin ja pikku hiljaa on kalusto siitä mennyt aina askeleen verran eteenpäin...

                                      Comment


                                        #20
                                        Mahtaako sulla mitkä ledit olla tuolla rekkarivaloissa että toimii ilman valituksia?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Pitää olla vastukselliset ledit et toimii. Meikäläisellä on tällaset http://www.hypercolor.de/products/Ke...Soffitten.html , eikä auto valita.

                                          Comment


                                            #22
                                            Nuopa samat mulla oli B6sessakin. Eli ne sit.

                                            Toinen kysymys Victorille että mitkä Eibachin jouset sulla on alla?

                                            Comment


                                              #23
                                              Saman-näköiset mutta kolmella ledilla js-tuningsta 5€/kpl on toiminut B6:sessa ilman herjoja.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Komia on. Tulee sivuprofiilista tällä mielikuvituksella joku AMG mersu mieleen.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Mikko, ei pahalla mutta taidat omata kieroutuneen mielikuvituksen kun saat audista mersun :D

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Käynti optikolla (voi) auttaa.. :)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Termos Aleksi ja onnea uudelle hankinnalle, komia peli! ;)

                                                      Terveisiä Åresta missä käytiin laskemassa kaksi täydellistä päivää ja pitelemässä sadetta&tuulta lähes neljä vuorokautta putkeen...Olin siis reilun viikon poissa koneelta eikä jaksanut luurilla surffata, kun wlan oli niin hidas.

                                                      Toinen kysymys Victorille että mitkä Eibachin jouset sulla on alla?
                                                      Nyt en kyllä muista, mut eiköhän ne ollut sportlinet? Ei tuohon tainnut olla saatavillakaan kuin yhdet versiot ilman tolppien vaihtoa. 35mm madaltavathan nuo muistaakseni oli ja s-linen jousiin verrattuna tais tipahtaa n.20mm.

                                                      Noihin ledeihin tuossa tais tullakin jo vastaus, muistaakseni ne on kolmella ledillä ja canbus-versiot. Hyvin on pelanneet lähes vuoden verran ja Sahlmanilta ostin JS-Tuningista. :)

                                                      Komia on. Tulee sivuprofiilista tällä mielikuvituksella joku AMG mersu mieleen.
                                                      Kiitos, en tiiä pitäiskö tästä pahoittaa mielensä vai olla otettu. :D Tosin eihän ne AMG-mursutkaan rumia ole, vaikka en muuten meisseleistä perustakaan. Onhan tuossa A5:sen korimallissa oikeesti aika lailla samoja linjoja kuin cls:ssä omallakin mielikuvituksella. :)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tuli leikittyä teipillä. Ei sillä, etteikö hopean sävy miellyttänyt, vaan kun edellisen omistajan toimesta tuohon keskikonsoliin oli tullut skraiduja.

                                                        Talvivalssitkin tulee vaihtumaan, mutta pysytään kuitenkin kasitoistasissa, kun sattui löytymään sopivasti vähän käytetyt kitkat täältä foorumin kautta. Jos ei hinta oo ihan karsee, niin vanteiksi tulee RS5:sen replicat.
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Heh, tuli leikittyä suunnilleen samaan aikaan :)

                                                          Lähteekö sinun autossa nuo ovilistat helposti irti? Kasissa lähtee tosi näppärästi, sen kuin vaan repäisee etureunasta. Paljon mukavampi homma kuin B5 S4:ssä.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Aika jokeri! :) Samalla teipillä vissiin leikit sinäkin..?

                                                            Joo, katoin netistä miten noissa uusissa A4:sissa nuo listat irtoo ja päättelin tuossa olevan suunnilleen saman tyyppinen kiinnitys. Eli irtoo kyllä melko kivuttomasti, kun oikeesta kohtaa alkaa väänteleen. Mutta ei noita ihan repäsemällä uskalla irroittaa ja homma täytyy alottaa listan takaosasta.

                                                            Tuota keskikonsolia en alkanut purkaa, kun olis ollut sen verta iso homma. Olihan se hieman veemäinen tehä paikallaan, mutta hyvinhän tuo tarra lämmöllä taipuu.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X