Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 -04 BKD 2.0TDI matkalla +300hv

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A3 -04 BKD 2.0TDI matkalla +300hv

    Moro

    Uutena jäsenä ajattelin aloittaa keskustelun omasta kinneristä kuinka käy matkalla +300hv vai käykö kuinkaan :) nyt kuitenkin ollaan 250hv ( laskennallinen moottori teho ) ylitetty suht pienillä muutoksilla . Uudet palikat ovat tällähetkellä matkahuollossa menossa työstäjälle ja softa on osittain auki jo uusille muutoksille taikurin käsissä.. 12.10 olisi näillä näkymin päivä jolloin saadaan uudet teholaput penkistä ..


    Teho laput ja kuvat kinneristä tulossa--

  • #2
    Peukkua tälle. Päivityksiä odotellessa..

    Comment


    • #3
      Mitäs nämä uudet palikat mahtavat olla? Pelkällä lastulla ei varmaankaan ole tuonne 250 hujakkeille päästy?

      Comment


      • #4
        Tämä kuulostaa kovin kiintoisalta! Tyhmä kysymys mut onko tuo pumppari vai jo cr-kone? Vai tuliko nuo cr:ät vasta myöhemmin? Toivottavasti tuo on myös nelikko. Meinaan vaan +300 hv etuveto on taatusti hyvin mielenkiintoinen ajella :D Aina kun näissä "pikkudieseleissä" tavoitellaan kolmosella alkavia lukemia niin mielekiintoa riittää. Tuohon kun tarvitaan jo oikeasti aika reippaita muutoksia. Onko muuten dpf laitos?

        Comment


          #5
          BKD on 16v pumppari ilman partikkelisuodatinta.

          Comment


            #6
            noh kyl tohon 250hv pääsee vielä suht edukkaasti. Ahdin, kuuleri ja softa ja suutinkärjet. Ittelä oli moinen kikkare aikanaan nelikkona ja siitä otettiin +230 hv:ta ja +500nm pelkällä ahtimella, softalla ja ilmanoton parantamisella. Paikalla oli vielä alkup. Kytkin ja vauhtis.

            Comment


            • #7
              Mikäli tuossa on samanlainen fmic mitä isompi koppaisissa BKD:n kaverina, niin ei tarvitse cooleriin koskea ihan heti.

              Mutta +250hv lukemat alkaa vaatia kylläkin hatun kairaamista ja äkkinäisempää nokkaa.

              Mitäs tuo tämänhetkinen kokoonpano pitää sisällään ja mitä muutoksia on tulossa? Myös kiinnostaa kenen palveluja tässä käytetään, ei liene kaikki omia tekosia softan jne osalta?

              Comment


              • #8
                Talla hetkella pakettiin kuuluu miltek, finturbo, ja "kevyt" ohjelma ja kytkin paketti .. +muuta pienta kikkailua.. kansi tosiaan antautu kun kerran on sattumoisin A Tyypin harpake. uusi tuli torstaina ja paketti lahti etelasuomeen vierailulle .. reilun viikon paasta pitas auto olla nipussa taas ja softakin ehka lahemmas "tapissa" . . 250/537 olivat lukemat aikasemmalla kokoon panolla. saa naha mita kansi ja ohjelman parantelu saa aikaan. . kuvat laitan heti kun tyokiireilta saan ne muokattua julkaisu kuntoon

                Ohjelmoinnista vastaa talla hetkella voimaa.com ,mutta lisa panostus tulee jatkossa kaajanin velhoilta...
                Viimeksi muokannut arto s; 3.10.2011, 10:41. Perustelu: Voit editoida edellistä, ei tarvi tehdä uutta het'perään.

                Comment


                • #9
                  mielenkiintoista...onko alakerta vielä vakio?
                  omassa BKD:ssa 247/464..kairattu kansi pitäisi teettää seuraavaksi ja uusi dp.
                  ilmeisesti sun on vajaaveto?

                  Comment


                  • #10
                    Joo alakerta on vakio ja kuulemma ei pitäs olla "heikoin" kohta .. :) takavedon on edellinen omistaja jättäny rukassamatta ja nyt kyllä harmittaa itteäki että tuli ostettua vajaa vetonen. miltekin putkisto ( siis ilman kattia ) vaikutti n + 10hv ..
                    arvio kanen vaikutuksesta oli taikurin mielestä n 20-40 hv ja softasta oli avaamatta rajoja 10-20hv. eli huonolla laskuopilla +30hv lisäys näillä muutoksilla ei ole mahdottomuus. noh ens viikolla nähdään muutokset luultavasti penkissä kummankin osalta

                    Comment


                    • #11
                      Uutena täällä ihmettelinkin että miks ei saa kuvia julkaistua.. vissiin tarvii kaivaa lompakko esiin :)

                      Tuossa kuitenkin purkin kuva : https://picasaweb.google.com/1114789...222/AudiKesa11

                      Ja tehokäyrä : https://picasaweb.google.com/1114789...CKzBt4v30onhIg

                      Lisä mittarit : https://picasaweb.google.com/1114789...23046270777234
                      Viimeksi muokannut okkim; 3.10.2011, 13:03. Perustelu: Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan editoi vanhaa.

                      Comment


                        #12
                        Mutta +250hv lukemat alkaa vaatia kylläkin hatun kairaamista ja äkkinäisempää nokkaa.
                        Ei omakohtaisia kokemuksia kyseisestä koneesta, mutta perstuntumalta sanoisin ettei "vaadi". On toki fiksua tehdä, mutta luulisin 16-lappuisen virtaavan kuitenkin sikäli hyvin, ettei ole välttämätöntä.

                        Otahan kuvia kannesta ja jos viitsit venttiililautasten halkaisijat mitata kanssa. Kiinnostaisi nähdä.

                        Comment


                        • #13
                          Tämähän onkin kiinnostava projekti! Itselläkin BKD:n piristys pyörinyt jo vuoden verran mielessä, mutta vielä en ole saanut aikaiseksi aloittaa. Lähinnä rahoituspuoli on haussa :) Oma "aihio" on onneksi takavetareilla varustettu, joten pito-ongelmat eivät pitäisi olla suurin huolenaihe.

                          Mikä ahdin sinulla on, joku hybridi? Miten muu ilmanotto? Mikä kytkin? PA-puoli? Olen käsittänyt, että isompia suuttimia / kärkiä näihin ei oikein ole saatavilla.

                          Comment


                            #14
                            http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=127200&highlight=

                            Tuollapa on BKD:n kannen virtauksesta dataa

                            Comment


                            • #15
                              finturbon tekemä hydri paikoillaan ja kytkin Sachs Performance . vakiokin piti yllättävän hyvin, mutta loppujen lopuksi kaikki antautuvat joskus :) vauhtipyörä vakio. suurempia suuttimia saa kyllä ja kajaanissa asuu osaavaa porukkaa.. ilman otto on vakio vielä, mutta tuota olen ajatellut itselle :

                              http://uspmotorsports.com/product_in...roducts_id=711

                              + : http://viewitem.eim.ebay.fi/Audi-S3-...298322310/item

                              mutta pari asiaa kerrallaan..

                              huomenna kansi pöydällä ja saas nähä onko reijjät kuin tukossa . . laitan kuvat vanhasta ja uudesta kannesta kun uusi kansi tulee moodista--

                              Comment


                              • #16
                                imupuolelle oon katellu tätä: http://www.awesome-gti.co.uk/product...=5713&xSec=151

                                ootko jo vaihtanu jäykempää puslaa konehuoneeseen?
                                omassa on tuo lower engine mount, loppui koneen heilumiset: http://www.volkswagenracing.co.uk/Go...%20Mounts.html

                                vaikka noi nyt on kolopallon osia niin saattavat käydä ristiin audiinkin.

                                ps. olis yks pikku hybridi jollekin myynnissä (213/430 saatu),privalla voi kysellä.

                                Comment


                                • #17
                                  https://picasaweb.google.com/1114789...CLSH74yQ0K_FHQ

                                  Tuolta näkee miten käy BKD vakio kannelle .. vesi männän ja kannen välissä ei ole hyvä yhtälö ja siksi tämä kansi projekti alkoikin vähän aikataulusta aikaistettuna.. egr ei pahemmin sotke näköjään bkd kantta ja vesikään ei kerennyt tuhota mitään kannesta alaspäin. vaikka sitä päivässä jo lopussa meni n 0.5-1l ..

                                  orgis kansi on kahdesta kohasta 2 ja 3 sylinteireiden kohalta halki. uudesta tarvike kannesta on myös ( tuolla ylhäällä olevassa linkissä ) mittaus raportti verrattuna orgis bkd kanteen.

                                  torstaina näillänäkymin on uusi kansi nipussa ja penkkiin mars ...

                                  Comment


                                    #18
                                    Ymmärränkö minä nyt jotain väärin, vai onko tuo porttaus mennyt perseelleen, kun virtaus näyttäisi huonontuneen?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Siinä on verrattu vag alkuperäistä ja espanjalaista tarvike kantta.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tuolta näkee uudet virtaukset käsittelyn jälkeen :

                                        https://picasaweb.google.com/1114789...COLb95qAwf6vCg

                                        Comment


                                          #21
                                          Ei kyllä hirveästi yllättänyt missä kansi kävi työstettävänä

                                          Comment


                                          • #22
                                            Massan mukana mennään.. :) ja palvelu on toiminut hyvin !

                                            Comment


                                            • #23
                                              Noniin

                                              Huomenna kun yövuoron jälkeen herää niin pitäs audin olla läjässä. ei muutakun käymään oulussa ajamassa uusia palikoita vähän "sisälle" ja perjantai aamuna penkkiin. .

                                              Comment


                                                #24
                                                Englannissa menivät jo rikkomaan 300hp:
                                                http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=327591

                                                Toivottavasti eivät paljon tehot tippuneet.. noh, ainakin ehjä kansi =)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Joo hienot lukemat 301hv/587 nm näemmä .. isot eella ja pienet perassa :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Jaa eipä alkanut aamu hyvin kun audi jäilevälleen viikonlopuksi.. ma -ti uusi yritys

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Mikäs taka-isku tuli?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ei sen vakavempaa kun, etta auton kasaaja sairastu just nyt kun pitas audi lyoda nippuun.. viikonloppuna ki onnistus ,mutta kun ite oon keikalla niin menee ma- tiistaille uus yritys

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Audiu ois kasassa ja koeajettu :

                                                          - kansi vaikutti n 500k pidemmälle vetävä kone. Ennen voima loppui n 4200 kohilla ja kone puutui.. nyt 4200-4300 kohilla koneesta kuuluu jotain mitä enen nukkui talviunta.. eli ääni ja max teho tuntus olevan aika ylhäällä.
                                                          - tehon vaikutus pelkällä kannella vaikea arvioida, mutta kauas ei heitä n 5-15hv

                                                          - softa vaikutti lämpimänä käynistymiseen PALJON eli toive toteutui sen suhteen..
                                                          - softa vaikutti myös voiman tuntuun yläkierroksilla n 3000-4700k on voimaa käytettävissä.
                                                          - ahtopaine nyt n 1.8b / 4000k ja 1.6-1.5b/ 4700k ( ennen romahti jo 4000k kohilla)
                                                          - alavääntöä rajotettiin softalla ja sen huomaa alle 3000k, parempi näin
                                                          - softan vaikutus tehoihin n 5-15hv vaikea arvioida tarkemmin..

                                                          Eli nyt hyvien arvauksien jatkoksi haen huomenna tai keskiviikkona dynolaput. Sen jälkeen nähdään kaukanako ollaan
                                                          Viimeksi muokannut gedu; 18.10.2011, 19:07. Perustelu: Seuraavan kerran oikolue postisi ennen lähetä napin painamista. Jos et itse osaa, pyydä jotakuta muuta auttamaa.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tuli sit käytyä penkissä vetämässä muutama rutistus.. tuossa parastulos nyt ennen talvirenkaita :

                                                            https://picasaweb.google.com/1114789...73309296582674

                                                            tuli myös kokeiltua ilman putsaria ja tulos oli identtinen.. eli totta oli puheet ilmanputsari kotelon riittävyydestä n 300hv..

                                                            eli tuo käyrä on saatu aikaan :

                                                            - finturbon pikku hydridi
                                                            - miltekin kok putkisto
                                                            - vakio suuttimet
                                                            - kajaanin poikien softa
                                                            - portattu vakiokansi

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X