Mitenkäs tuo uudemman mallinen S4-merkki on etumaskissa kiinni, vai onko maski mallia 2001.5 ->? En ihan heti keksinyt miten uudemman mallisen merkin saa 2000 vm. maskiin tukevasti kiinni...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Imolagelb S4 B5 Sedan -98
Collapse
X
-
Kirjotellaan tännekin välillä. Kesä meni eikä auto miksikään muuttunu loppukesän aikana, kuhan ajelin, huolsin ja hinkkailin. Sit kuvattiin Erkkilän Tuukan kanssa lehteen ruudut tossa alkusyksystä ja Kilpisen Santtu kirjotti jutun tulevana torstaina ilmestyvään Tuning.fi:hin, pitäs olla asiallinen juttu tiedossa, lukaskaa jos kiinnostaa.
Tossa muutama viikko sitten hankin vaihdekepinnupiksi hiilikuitusen version, tuntuma hirveeseen vakioon parani ja sopii mielestäni sisustan listoihin aika kivasti. Nyt auto on taas muutaman sentin korkeampi ja kaikinpuolin rumempi tulevaa talvea varten, siitä nyt ei tarvi kuvaa tähän väliin edes laittaa. Talvella on taas hyvä pohtia muutoksia tulevaksi kesäksi, jos jotain pienen pientä puuhastelis talven kylminä iltoina auton varalle. Pari kuvaa:
Comment
-
Tää on kyl makee! Pari kertaa tulit vastaankin Huittisten kohdilla tossa kesällä. En viittiny huitoo mitään, kun olin tolla ranskiksella liikenteessä. :)
Btw. Oisko mahdollista, et mittaisit noista 9,5" leveistä RS repsuista kiinnitystason ja puolien sisäpuolen välisen etäisyyden "syvyyden"? Hankala selittää, mut toivottavasti tajusit. Tässä vaan kartotellu vanne vaihtoehtoja ens kesälle ja noi vissiin on vähän tuottanut monelle ongelmia jarrujen kans.
Comment
-
Melko täydellinen B5 S4 kokonaisuus. Ei missään nimessä kaipaa RS:n korinosia. Mitään en itse lisäisi, muuta kuin recaron pole positionit ja tietenkin moottoripuolen päivityksissä riittää aina tekemistä varsinkin näissä ahdetuissa ässäläisissä.
Tätäkin B5:sta katsellessa on herännyt villi ajatus tälläisestä itsellä harrasteautona :)
Comment
-
Ikävä tosiasia vaan on, että vastaantullessaan se RS on_vaan_niin_paljon_räyhämpi eikä jää edes puusilmältä huomaamatta toisin kuten "perus" S mutta kyllä tälläkin jo päät kääntää. Hienolla maulla on kyllä tehty ja tykkään tuosta konehuoneen tuunauksesta, ei ole paisari paistamassa silmään (näkyykö pinta enää läpi). Voisi jopa apinoida ideaa.
Toinen ikävä asia on, että meistä ei voi tulla kavereita koska tuolla madalluksella et pääse meille kylään ilman, että kylätiellä tulee vaurioita :)
Comment
-
Kiitän kehuista! Onhan tällasessa ässässä niin monta paikkaa, jota pystyy päivittään ihan loputtomiin, mutta tän kanssa on vielä pidetty järki kohtuudella päässä ja pikkuhiljaa asteittain hankittu inhimillisen hintasta päivitysosaa. Kyllä tähän jotain pientä vielä pyritään kehittelemään, jotta mielenkiinto säilyy :). Risa on kyllä henkilökohtaisestikin se tämän hetken haave johon pyritään ja joka "lähtis käsistä", saa nähä alanko ajattelemaan järkevästi ja jää haaveeksi vai tuleeko sellanen omistettua joskus lähivuosina vielä. Tätä ei aleta korin muotojen puolesta muuttamaan enään miksikään, vaan pidetään ihan ässä ässänä ja risa risana.
Paisarista pystyy tarkistamaan nestepinnan, jätin reunalle maalaamattoman kohdan josta pystyy nestetason kattomaan, ja apinointi vapaa :). Yllättävän möykkysistä teistä on tälläkin selvitty kun tietää mistä kannattaa ajaa ;), toki poikkeuksiakin löytyy ja auto on jäänyt tienvarteen :D.
Comment
-
Noniin. Kevät on kohta tulollaan ja auton varalle keksitty taas jotain tekemistä. Tässä "talven" aikana on tullut kaikenlaista pientä puuhasteltua auton parissa niin huoltojen kuin päivityksienkin muodossa. Tärkeimpiä päivityksiä vois listata:
- Ajansaatossa hieman kärsineiden etu-umpioiden puhdistus sisältä mahdollisimman hellästi ja heijastinpinnan vaihto lyhyisiin. Samaan syssyyn uudet polttimot ja näkee lyhkäsilläkin taas tyydyttävästi. Ensin tilasin Latviasta tarvikevalot, mutta näistä sit käytin vain heijastinpinnan linssin taakse..Samalla vaihdoin uudet etuvilkut kanssa.
- Ledipolttimoiden päivityksiä vähän sinne sun tänne, niin sisälle kun uloskin.
- Uudet sisälokarit eteen kärsineiden tilalle Alvadilta, nämä sai hyvin muokattua lämmöllä kaariin kiinni toisin kuin orkkiksia.
- B&M vaihdevälinlyhentimen hankin clubin kautta Risasta. Välit lyheni selkeästi ja vaihdoista tuli jämäkämpiä:
- Uudet Lowtecin 9.2 coilit tuli Saksasta. Omaa paremmat varat kun Highsport, sillä löytyy niin esijännityksen kuin kiinteänkin korkeuden säätö. Jos tällä sais auton about samalla kesäkorkeudella vielä paremmin toimivaksi alustan suhteen:
- Vanteillekin oli pakko tehdä jotain. Feikkipultit irti ja mattamustaks ja kehistä lakat pois ja hinkkaamaan parempaa kiiltoa niihin. Pelkällä lakan poistolla pinta kirkastu ihan silmissä ja nyt tarkoitus kiillottaa ne ilman hiontaa niin hyväks kun taidot riittää. Uskon, että pinta pysyy paremmin hyvänä kun en mene koskemaan paperilla niihin, ei vaan yksinkertasesti jaksa sitä työmaata mikä niistä aiheutuu. Vaikka koneistusjälki onkin nähtävissä läheltä, parannus edelliseen tulee oleen vähintäänkin riittävä jo tähänastisella pienelläkin hinkkaamisella:
Sit ostin maalia jarrusatuloiden varalle, täytyy joku ehtoo pensselöidä satulat pirteempään kuosiin. Sävykin näytti natsaavan ihan tyydyttävästi korin värin kanssa:
Näillä mennään ja päivitellään jälleen kun saadaan asioita eteenpäin.
Comment
-
Jos haluat että natsais jarrusatuloiden väri auton kanssa muulloinkin kun iltahämärässä niin älä käytä tuota maalia.
Itse juuri maalasin tuolla tökötillä etusatulat ja lopputulos on paaaljon tummempi keltainen kuin tuo imolan keltainen...Ja ei ole myöskään mukavin maali pensselöidä tuo
Comment
-
Nostelua. Auto ei täksi kaudeksi kokenut mitään uutta ja mullistavaa aiempaan ulkonäöllisesti, mutta tässä listattuna mitä pientä tapahtui:
- Lowtecin 9.2 alusta FK:n highsportin tilalle
- Jarrusatulat maalasin lopulta Motipin tuotteella keltasiks
- Konehuoneessa jarrunestesäiliö ja muutama klemmari mustaks ja jarrusäiliön korkki violetiks
- Kromivioletteja vanteiden sävyä mukailevia tarroja vähän piristämään kesäilmettä.
- Vanteen reunoista lakat veks ja kiiltävemmiks, feikkipultit mattamustiks.
Lowtecin alusta yllätti positiivisesti, on riittävän jämäkkä, mutta löytyy oikeasti sitä joustoakin madallettuna. Kaiken kaikkiaan parempi alusta mitä FK. Paransin alustalla myös itseä häirinneen helmalinjan eli tiputin nipistyksen peppua verrattuna viimekesäiseen, keulakin on nyt muutaman millin matalempi.
Vanteiden reunat kiiltää nyt hieman paremmin mitä ennen ja omasta mielestä mustatut "pultit" toi kivaa vaihtelua. Jarrusatuloiden keltaamista pidin joskus huonona ideana, nyt täytyy myöntää, että tuohan nuo kivaa kontrastia vanteiden takaa. Konehuoneesta tuli entistä huolitellumpi, ei vielä kuvaa siitä. Tarrat täydentämässä ulkokuoren värimaailmaa, joku tykkää, joku ei.
Kuvia:
Comment
-
Ilmat viilenee ja talvi lähestyy. Aloin kattelee noita jo kolme talvee palvelleita Artecceja sillä mielellä, että vaihtaisko ne vai tekiskö niille jotai. Jotain muutosta oli tehtävä talven ulkoasuun, ei vaan jaksa samalla lookilla liian kauaa. Pohdin värejä, mutta totesin ettei noihin vanteisiin sovi muu kun musta, valkonen tai hopee. Ei niistä jääny jäljelle asiallista ulkoasua haettaessa kun musta.
Tilasin eka 3D-keskiötarrat, mut sit jotenkin ei vaan säväyttäny tarpeeks sellanen printattu logo. Löysin kun löysinkin jostain Kiinan iibeistä oikean halkasijan omaavat keskimerkit mustalla taustalla sekä kunnon kultasilla logoilla. Keskimerkkien kromireunus häipäten piiloon. Keskimerkkejä oli modattava kuitenkin niin rankasti, että kiinnitystavaks jäi mallia sikaputte.
Sit kiina tarjos kaveriks parin eurosen venanhatut possulogoilla varustettuna. Eihän noita edes huomaa, mut ompaha yritetty tehä jotakin.
Sit ite vanteet vetäsin ihan perus 9005 sävyllä suorakiillolla ylitte. Tuli ihan siedettävät noin talvivanteiks, harvoinhan ne puhtaanakaan pysyy..Joku kuva millaset tuli:
Odotellaan nyt niitä talvirengaskelejä ja ottelen sitten muutaman kuvan miltä näyttää Audin alla.
Comment
-
Vannepuolelle päivitystä.
Eli hankin talven projektiksi Bentleyn kaksosaset 19" vanteet. Tarkoitus käydä täysin läpi ja laittaa ässän alle keväällä. Kyseinen vanne on kuulunut omiin suosikkeihin pitkään ja tilaisuuden tullen oli pakko-ostos. Väri tulee vaihtumaan samalla kun käydään muutenkin vanteet läpi.
Comment
-
Joo, Bentleyn vanteet tuli kunnostettua loppuun ja kietastua niille 225/35/19 rengastus. Vanteista tuli hieman itsekin todettuna överit, mutta ainakin show-vanteet jossei muuta. Auto olikin näytillä pääsiäisenä messukeskuksessa, josta Duke:lta lainattu kuva:
http://duke.1g.fi/kuvat/Events/2015/ACS/IMG_0983.JPG
Siihen se tarina sitten tämän auton kanssa loppuikin. Olin suunnitellut myyväni auton vasta kesällä, mutta työmatkojen muututtua päätinkin kokeilla keväällä luopumista. No sehän menikin reilussa viikossa uuteen hyvään kotiin. Bentleyt jäivät minulle seuraavaa autoa varten, josta seuraavassa kappaleessa lisää.
Pitkään mielessä hautunut leveäposkinen B5 oli yhtenä suunniltemana seuraajaksi ja vaihtoehtoja tuli kartoitettua Suomesta ja ulkomailta. Kuin tilauksesta kun tämä keltuainen vaihtoi omistajaa, tuli myyntiin samana viikonloppuna realistisen hintainen ja hyvältä vaikuttava Risa myyntiin. Parin päivän tuumailun jälkeen ei muutakun katsomaan ja taas yksi unelma toteen.
RS:stä voisin tehdä oman projekti/näyteikkunatopicin kun saan jotakin sen saralla tapahtumaan, tai jatkaa tähän perään.?
Comment
Comment