Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6/8E 1.9TDIq sedan (Pappamalli) & A4 B6/8E 1.8Tq sedan (Mummonpunainen)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 23.2 tuli pyörähdettyä Tahkolla ACF:n ratapäivillä ja edellisenä päivänä haettua koneeseen oikea ohjelma. Eli Tahkolla pääsi pyörittelemään uudella softalla ~3h30min jäärataa ja siihen tietty matkat päälle. Täytyy sanoa, että nyt on kyllä mukavan luonteinen käyttis, joten näin ens hätiin pääsee tällä papallakin tienpäällä mummoista ohi. Kytkin on vielä vakio sekä suuttimet. Kytkin kesti/-tää toistaiseksi hyvin tutisematta ja luistamatta softan joka tehtiin varauksella sitä silmällä pitäen, että henkisesti olen valmistautunut jäykkään ja kestävämpään versioon. Softan luonne on näin maallikkona kuvattuna enempi "yläviritteinen", joten ei niin ota tuon kytkimen päälle. Persverrokkina itselle isäukon vakioturbolla ja jollain bulkki softalla softattu samanlainen B6:n joka alhaalta on perstuntumalta pirteempi, mutta "hyytyy" sitten ylempänä.





    Seuraavaksi pitäisi jostain etsiä kuskin penkin selkänojaan uusi kangas. Eli vanhassa alkaa olla siinä perinteisessä paikassa (sivutoppauksessa) nukkaa ja sojottavia langanpätkiä, eli purkaantuminen on seuraava vaihe. Toki uuden kankaan selkänojaan saa marmorilta hintaa 330,-, joten jotain käytettyä budjettimallin kangasta näin ens alkuun tulee katseltua. Taitaa tuo vänkärinpenkin selkänojan kangas olla samanlainen jos löytää jostain vänkärin penkin joka yleensä on myös hyväkuntoinen. Pitää vielä tuo kankaan varaosanumero kaivaa etkasta esille. Väri on black ja penkki mallia sport.

    Mutta kohta tässä viikon/kahden sisällä saa laittaa H&R:n alle ja samalla välikelin kitkat...
    Viimeksi muokannut Patasuvanto; 1.3.2013, 03:53.

    Comment


    • Muistin, että tuli otettua kesällä autosta peräti yksi kuvakin. Noh, muuta raportoitavaa matkavan verrelta ei olekaan. Matka jatkuu, joskin enempi on kesällä tullut ajeltua mopoilla.

      Botniaringin ratapäivillä 13.7.2013

      kitkat alla (oli liukasta)

      Comment


      • Komea projekti sulla, kiinnolla seurailen tulevaa! ISO peukku!

        Comment


        • Tuli tehtyä soittimeen (Zenec ZE-NC3141D) MainSystem Update ja Bluetooth Update

          En nyt mitään eroa huomannut lyhyen kokeilun jälkeen vaikka tuonne mahdollisia bug fixejä on tehty. Rokit soi entiseen tapaan, tiedot siirtyvät mittaristoon kuten ennenkin jne. Ainakin tuossa BT-päivityksessä lie tullut uudet luurimallit tuettujen listalle.

          Comment


          • Tulipahan taas näppäiltyä tuon soittimen kanssa, kun autossa ei ole mitään muuta tekemistä. Menis nyt edes jostain rikki niin saisi ruuvailla :D

            Niin, olen vihdoin saanut aikaiseksi kopsailla omia CD-levyjä koneelle (muutama sata). Tarkoitus siis saada kaikki levyt MP3 muotoon jossa levynkannet kuvina ja oikeat ID3 tagit kohdillaan. Olen nyt saanut käännettyä SD-kortille ~15Gt, ~180 kansiota, reipas ~2000-tiedostoa.

            Soitinkin taitaa valmiina imeä kaikki arkistot kerralla käyttöön (virallisesti tuettu 64Gt, 2x32Gt, ja kokeilematta vielä 2x64Gt, 128Gt). Sain vielä bonuksena näyttämään esittäjän levynkannet MP3 tiedoston kuvana joka biisistä ja nimet ID3-tagin kautta mm. mittaristoon kun suurin osa vanhasta MP3 arkistosta oli nimetty vain tiedostonimellä. Pieniä asioita mutta pirun mukavia. Piti vielä valmistajalta kysellä, mikä on tuon albumikuvan virallisesti tuettu resoluutio, kun ohje kertoo, että toimii vain iPod/iPhonen kanssa, mutta SD:ltä toimii ohjeen vastaisesti myös.
            Zenec ZE-NC3141D User Manual





            Ja tosiaan vielä kun tuo musiikin BT-streamaus puhelimesta soittimeen (TuneIn Radio, Spotify) toimii kuin unelma, niin johan on musa tarjontaa kuin vanhassa levyraadissa. Siinä ois Klaus Järvinen ja Pirkko Liinamaa ihmeissään.

            Navistakin löytyi uusia ominaisuuksia, kun tajusi katsoa ohjeita. Sai asetuksista muokata omat suosikkinapit käyttöön reittivaihtoehtovalintoihin, kauttakulkureitteihin, opastuksiin ja varoituksiin.

            En kyllä vaihtais tuota vanhaan oem RNS-E malliin vaikka orkkissivulistamieheksi tunnistaudun. RNS-E:ssä ei loppupeleissä ole mitään hienouksia, ei kosketusnäyttöä, ei tukea isoille sd-korteille, laajennettavuutta... eikä ole edes oikein sujuva käytettävä...

            -ihme vehkeitä nämä nykyajan rammarit-

            Comment


            • Jaahas, alkaa vanhalla ote lipsua. Kato vaan ettei huomenna väännetä jo singleframea keulalle, tai pinkkiä vannetta alle ;)

              Comment


              • Miten nyt sitten sait tuon soittimen tekstin näkymään mittaristossa?

                Comment


                • Tuo Zenec tukee tuonne mittaristolle soittimen ohjelmalähteistä mm. radiokanavat, MP3:sta id-tagit ym. Tekstit on näkyneet siis aina mittaristolla kuten alkupeäisissäkin soittimissa. Nyt vain tuli ja tulee vieläkin muokattua omat MP3:set ajan tasalle joista on puuttunut ko. tiedot.

                  Tänään tuli sitten akkukin tiensä päähän, eeperi huusi aamusta vajaan 1/2-tuntia ja auto sanoi startatessa, että "Wo". Totaalinen tiltti siis. Joutui hakea tallista nopsaan laturin, että sai eeperin jäähdytyskäytön tehtyä loppuun, ettei se täydestä laulusta sammuessaan sula tuonne konehuoneeseen. Olen tuota odotellutkin, että milloin se luovuttaa, kun akun iästä ei ole mitään hajua.

                  akku oli alkupeäinen Varta mallia:
                  "000 915 105 DH",
                  12V 80Ah 380A DIN 640A EN SAE,
                  fyysiset mitat 315x170x190

                  pitää nyt lähteä talliin mittailemaan jos sinne saisi mahtumaan 100Ah Vartan Silver Dynamicin koossa 350x170x190
                  Viimeksi muokannut Patasuvanto; 18.1.2014, 17:25.

                  Comment


                  • No sinehän se pitäis tuommonen Varta Silver Dynamic H3 100Ah mittausten mukaan mennä. Akkukaukaloon ei sitten tuota 350mm pitempää akkua menekään, se on maksimi. Soitin jo myyjälle, että pistä akku varaukseen, tulen huomenna hakemaan.

                    Comment


                    • Akun kiinityspultissa on hieno oivallus: Nosto/ asetinlaite jolla pultin saa pois ja paikalleen syvässä kaukalossa. Kyllä se insinöörikin JOSKUS osaa.

                      Comment


                      • Samaa kattelin, että joku on asiaa kenties oikein miettinyt.

                        Comment


                        • Jaahas, alkaa vanhalla ote lipsua. Kato vaan ettei huomenna väännetä jo singleframea keulalle, tai pinkkiä vannetta alle ;)
                          Joo vanhalla alkaa sen verran ote lipsua, etten taida enää jäsenmaksua maksella. Tämä foorumi on nykyään yhtä plastidippiä ja pilkunviilausta täynnä, että taidan studio julmahuvia lainatakseni "ajaa pääni jäädyksiin", mopolla :D
                          Viimeksi muokannut Patasuvanto; 19.1.2014, 00:26.

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja Patasuvanto Näytä viesti
                            No sinehän se pitäis tuommonen Varta Silver Dynamic H3 100Ah mittausten mukaan mennä.
                            Hyvinkö sopi paikoilleen? Itselläkin kyykkäämisen oireita meinaa olla ja uusi pitäisi katsella tilalle.

                            Comment


                            • Hyvinkö sopi paikoilleen?
                              Juu, hyvin sopi. Katselin jälkeenpäin, että Vartan taulukossakin H3:lle on A4 mainittu. Sentti jäi toisesta päästä väliä lämppärin kennon vesiletkuun.

                              Comment


                                Säteilylämmitin? :)

                                Comment


                                • Tämän vuoden katsastus suoritettu jälleen hyväksytysti. Uusilla öljyillä, vajaa lämpöisellä koneella savustus, k[/m] 1,73, nJK 880rpm, nRP 5080rpm
                                  Lediparkit edessä ja led-rekisterikilven valot paikallaan, ei sanomista.

                                  Comment


                                  • Sen verran tähänkin rojektiin päivitystä, että kun tuli tarvetta farmarimallille ja päivittäinen työmatka lyheni 80km:sta 8km:iin, niin pitäisi keksiä tälle pappamallille jatkossa jotain jatkosuunnitelmaa. Ei vain tiedä mitä.

                                    Voi olla, että tulee uudesta hankinnasta tehtyä uusi rojekti... ;-)

                                    Comment


                                    • Ostit siis sen melko hintavan B6 :D

                                      Comment


                                      • "köyhälle kaikki on kallista" ;-)

                                        Joo ei se halvin ollu, mutta eipä tuommoisilla varusteilla ole moista tullut vielä vastaan. Ja kun uusia Audeja ei uskalla enää ostaa, pitää kerätä markkinoilta vanhat hyvät yksilöt pois. Nyt vois jo kunnosta sanoa, että sokealla papilla ollut saaressa :-D

                                        Comment


                                        • Kuvista myös sitä ihailin ja näytti juuri siltä että rahalla ostettu ja pidetty kuin kukkaa kämmenellä. Hieno ostos joka tapauksessa, noita hyvin varusteltuja B6 on muutenkin niin harvassa.

                                          Comment


                                          • Sen verran päivitystä, että 1.8Tq avantti tuli myytyä ja kaivettua tämä Pappa taas varastosta käyttöön kunnes löytää mielenkiintoisemman puhtaan harrastepelin.

                                            Tähän tuli tilattua OEMparts24.de:stä sporttipenkkiin istuinosan ja selkänojan kankaat. Hyvän palvelun lisäksi osat sai omassa tapauksessa 2/3 tai 3/4 hintaan täkäläisiin osatoimittajiin verrattuna. Osat tuli postilakosta huolimatta reilussa viikossa kotios vaikka osa ei varmasti ole joka viikko liikkuva tuote.







                                            Samalla tuli korjattua MIG-liimalla penkin selkänojasta perinteisesti hajoava ristiselänsäädön tukirauta.
                                            Viimeksi muokannut Patasuvanto; 7.12.2015, 13:15.

                                            Comment


                                            • xenon H7 ajovaloissa

                                              Ollo, H7 lyhyet + H7 pitkät A4:ssa.
                                              Onko xenon-polttimot 4300 vai 6000K värilämmöllä. Entä teho?

                                              Comment


                                                Miten B6 kulkee, paljonko metrejä mittarissa? Kuva nykytilanteesta?

                                                Comment


                                                • ~250tkm on mittarissa, eikä matkalta ole juuri raportoitavaa. Tasaisen tylsä pidettävä tuommoinen AVF, kun ei oikein mitään vikaakaan ole. Ei edelleenkään kolise tai narise mistään tai osoita muutenkaan luovuttamisen merkkejä, mukava käyttöauto siis. Eturenkaan laakerit ja kytkinlevy odottaa vaihtoa, mutta piristettynä ja muutamat ratapäivät käyneenä ihan ok saavutus vakio-osille noilla metreillä. Kuva vastaa viestin #122 tilannetta.

                                                  Comment


                                                  • Kun tämä pappamalli ja mummonpunainen menee jossain välissä talvea naimisiin, jatkuu niiden yhteinen taivan tuolla mummonpunaisen Projektikertomuksessa

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X