Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6/8E 1.9TDIq sedan (Pappamalli) & A4 B6/8E 1.8Tq sedan (Mummonpunainen)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Mika, tosiaankin tuo sininen silikoni haittaa itseäkin sen verran, että se pitää vaihtaa mustaan, kun sattuu jostain kohdalle. Paikallisessa putkassa ei vain sattunut muuta olemaan... Tuohan ei juurikaan tuolta näy, kun kaikki tehtaan muovit on paikalla.

    Comment


      #92
      Minkä kokosta tuo on mikä tuossa kuvassa näkyy? Miult löytyy laatikollinen kaikenlaisia mustia.

      Comment


      • #93
        Minkä verran maksoi noitten puskurien maalaus? Kiinnostas vaan ku tarvis omankin apan puskurit ja helmat maalauttaa.

        Comment


        • #94
          no niin, Barcelonasta on kotiuduttu ja samalla reissulla näppeihin tarttunut sininen silikoonikin tuli vaihdettua mustaan. Koko oli 76mm 90':n mutka


          Matkalla tuli bongattua TRE-HKI moottoritien ohituskaistalta pari clubikilvenalusta, joten morjesta vaan :D
          Kotiin palatessa löytyi tuolta maakunnan kuusikosta pätkä vimpan päälle talvista auraamatonta tietä missä oli pakko käydä nauttiskelemassa vielä quukeleistä ennen juhannuksen helteitä, olipas vaan hauskaa. Joten kuvaa muistoksi kehiin kesän kuumuuksiin.




          Kyllä paras selvyys hinnoista selviää lähimmältä maalarilta. Hintaan vaikuttaa onko maalattavat osat valmiiksi irti, uusia vai vanhoja, kuinka paljon on maalattavaa ja mikä on väri ja maalarin sen hetkinen työtilanne ja mielentila, onko maalari tuttu vai kumminkaiman veljenpoika ja onko pörssikurssit helsinkin pössissä laskussa vaiko nousussa...
          Viimeksi muokannut Patasuvanto; 21.4.2012, 10:32.

          Comment


          • #95
            Sitä täytyy vielä ihmetellä, miten jampat oikeasti ajaa autolla tuommoisilla alustasetupeilla jossa vanteetkin on vielä kaarista ulkona? tuo meikäläisenkin paappakikkare on on nyt 15mm alimmasta säädöstä korkeemmalla ja vanteiden ET43, joten vanteet on suojissa sisällä kuin merirosvolla silmälappu ja alle menee suht isoa kikkaretta (10-12cm). Mutta sitä ei voi ymmärtää, että tälläkin voorumilla, siis oikeisiin autoihin joita menopeleiksi kutsuttaan, pingotellaan kumet semmosille vanteille joilla ei voi oman järjen mukaan voi ajaa normaalisti kun auto makaa tiessä... eipä mulla taas muuta, koitellaan kierrellä kaikki kuopat ja töyssyt :D

            Comment


              #96
              Hyvä kysymys.. =)

              Viitsitkö valottaa tuota ABS:n koodausta vähän? Mistä tarve kumpuaa ja miten itse koodaus suoritetaan jne..?

              Comment


                #97
                Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
                Viitsitkö valottaa tuota ABS:n koodausta vähän? Mistä tarve kumpuaa ja miten itse koodaus suoritetaan jne..?
                Suuremmat jarrut --> ABS:n koodaus suuremmille jarruille.

                http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...ch_5.7)#Coding

                Alkuperäinen kirjoittaja Patasuvanto Näytä viesti
                Jarrupäivitys
                Etujarrusatulan kannake 312mm levylle
                4B0-615-125-C, 2kpl

                Etujarrulevy 288mm -> 312mm
                8E0-615-301-R, 2kpl

                Takajarrusatulan kannake 255mm levylle
                8E0-615-425-G, 2kpl

                Takajarrulevy 245mm -> 255mm
                8E0-615-601-Q, 2kpl

                Comment


                • #98
                  Koodaus juurikin tuon andre:n linkittämän ross-techin ohjeiden mukaisesti. abs:n koodaustarpeen kumpuaminen tosiaankin tuli tuon jarrupäivityksen johdosta, mutta sitä en tiedä mitä tuo itse koodauksen muutos abs-yksikössä vaikuttaa, mutta onpahan nyt kuitenkin jarrut ja abs-yksikkö kuten tehtaan speksaamat.

                  Comment


                  • #99
                    Tuli näppästyä tuohon Zeneciin loput johtoniput käyttöön, joten asennuksen helpottamiseksi noita soittimen taaksen jääviä johtonippuja asentaessa on hanskalokeron ja kuskin jakatilan suojamuovien poisto suotavaa.

                    asennuksen aikaisia kuvatuksia




                    Ominaisuuksien ja toimintojen puolesta ei kyllä tule entisen B7:n RNS-E:tä ikävä. Puhelimen kanssa saumaton yhteistyö ja musan ja puhelintietojen streamaus on kyllä hyvää. Myös kortilta, usbilta tai dvd:ltä toistettavat formaatit ei heti lopu kesken. Musat soi ja videot pyörii, kuviakin voi katella jos siltä tuntuu. Tukee 32Gt korttia, joten ainakin kaikki musat saa mukaan ilman kovoja :D

                    Ja tosiaankin kun ihmisiä on askarruttanut tuo valmistajan ja maahantuojan ilmoitus, että on soveltuu ainoastaan B7:aan eikä B6:een, niin voin sanoa, että luonnollisesti se sopii fyysisesti, mutta myös kytkennöiltään ja toiminnaltaan. FIS:iin tulee ihan normaalit ilmoitukset yläriville otsikko ohjelmalähteestä ja radion kanavapaikka, taajuus/RDS-teksti. Sitten SD-kortilta tulee mittaristoon ohjelmalähteen tunnus "SD", "Track 01/??" ja kappaleen alussa vilahtaa myös kappaleen nimi. Sama DVD:llä ja USB:lla. Navinuolten toimintaa mittaristossa en vielä saanut näkymään, eikä ilmeisesti saakaan kuten jotkut on ulkomaisilla forumeilla kirjoitelleet. MP3:sta ainakin kappalenimet ja esittäjän tiedot tulee mittaristoon.


                    TMC-löytyy, ei vain täällä takahikiällä ilmoituksia ole näkynyt ja kuulunut. Vaikka niitä kyllä säikähtää kun ilmoitus tulee ja sattuu kunnolla rokittelemaan :D
                    Nopeuskameravaroitukset löytyy
                    Ohjelmalähteestä riippumatta saa äänelliset ja kuvalliset ylinopeusvaroitukset päälle haluamallaan ylitysprosentilla.

                    Ei nyt äkkiseltään tule laitteesta pahaa sanottavaa. Noh, kosketusnäytössä näkyy sormen jäljet ja kun auto ei ole käynnissä kuuluu laitteesta vaimea puhaltimen suhina, pakilla menee mute päälle jota en ole vielä asetuksista löytänyt... mutta pitää laittaa enempi noita käyttökokemuksia kun kokemusta karttuu.
                    Viimeksi muokannut Patasuvanto; 5.10.2012, 08:57.

                    Comment


                    • voisko saada toisesta kuvakulmasta kuvaa tuosta kännykän telineestä?

                      Comment


                      • Kuvaa ei valitettavasti ole, mutta teline on mallia Celly Flex9. Vakiona tulee klipsut ritiläkiinnitykseen, telineen saa istumaan napakasti iholle ja ei heilu.

                        Toki tuolle puhelimelle on oma mallikohtainenkin teline, mutta puhelimen silikonisuojan kanssa tuosta on puhelin parempi ja nopeampi irroittaa. Lataukselle on kolo telineen pohjassa.
                        Viimeksi muokannut Patasuvanto; 11.4.2012, 22:30.

                        Comment


                        • No niin katsastus meni muuten kuin Strömsöössä, mutta molemmat takaylätuvarren ulommat puslat meni hylkyyn. Kun auto on nosturilla ja renkaat vapaana, ei noita huomaa löysäksi, kun jousi pönnää tukivarren alas. Mutta kun katsuri auton painopäällä raudalla vääntelee, niin klappiahan siellä on. Savut oli vakiosoftalla oli 0.86, joten siltä osin ok. Katsotaan mitä jatkossa :D

                          Kuva tukivarsista
                          8E0 505 323 M
                          8E0 505 324 M
                          Lemförder puslat varaosanumerolla 26619


                          Vaihtohan olikin sitten mielenkiintoinen operaatio. Varaosina nuo neljä Lemförderin alkuperäispuslaa ei sitten maksakaan juuri mitään, mutta se tukivarsien irroitus/asennus on oma operaationsa. Elsan korjausraamattu käskee laskemaan apurungon tukivarsien vaihtamiseksi, joten siinä vaiheessa tuli muutama sattuviitana. Tuli kyllä heti mieleen, että ei helvetti, kai tuohon nyt jotain yksinkertaisempaakin on tarjolla.

                          Asiaa aikansa tutkittua ja kiroiltua, ratkaisuksi jäi pakoputken irroitus, lämpösuojan poisto vänkärin puolelta, vetonivelen suojapeltien poisto. Tämä siksi, että tukivarren sisemmät pultit on vimpan päälle piilossa, kuitenkin onneksi mutteri on apurunkoon hitsattu johon ei avaimellä ilman apurungon kiinnititystä pääsisikään käsiksi. Kaupastahan piti ensitöikseen käydä ostamassa 18mm räikkälenkki joka ainoana 18mm koukkulistan kanssa mahtui tuonne sisäpultin irroitukseen. Irroitusainetta ja edestakasnitkuttelua pultit kyllä lähti irti, joten nosturilla tuo homma menee suht helposti, kun pomppii kuin orava välillä ruuvaamassa ja välillä ruikkimassa irroitusspräytä.

                          Purkuun meni 2h
                          Puslien pois ja asennusprässäilyyn 2h kun piti työmaalla käydä prässäämässä
                          Tukivarsien maalaus 1h kun yksi pusla piti pillillä lämmittämällä avustaa pois.
                          Asennus 1h
                          Asennusolutta, puhdas 0kpl :-)

                          ja nämä osat kustansi ainoastaan 44€, mutta hommana kyllä alustan vaihtoa vastaava operaatio.

                          mietin vaan, että paljonkohan tämäkin olisi maksanut jossain oikeassa korjaamossa, kun uudet tukivarret maksaa >100-150kpl + plus työt päälle.

                          "itse tein, säästin" :D
                          Viimeksi muokannut Patasuvanto; 14.4.2012, 16:10.

                          Comment


                          • Tuli kaivettua varastosta vanhat kesävanteet. No niissä oli huulet sen verran päässeet lakan alta hapettumaan, että kiillotushommiksihan se meni. Aikaa oli vain tunti kiillotella, joten auto nosturille, nelonen silmään ja hiomaperilla lakat pois (sormet on tallella) Siitä sitten karkeutta pienentämällä kiiltoa lisää ja lopuksi teräsvillalla pikainen viimeistely. Kun aikaa on enempi ja kelit paranee pitää homma viimeisetellä kunnon töhnillä, mutta äkkiseltään nuo on jo suht hyvät.

                            Nuo vanteethan ei ole meikäläisen silmään kyllä minkään näköiset. Itse en tykkää huulivanteista ja muutenkin tuommonen 18" vanne huulella näyttää kokoistaan pienemmältä. Käytännön syistä ei isompaa tule tuohon käyttöautoon hankittua, joten homma menee OEM-henkisen vanteen metsästykseksi. Jotain RS6 New, Speedline tms. pitää alkaa katsella. Mennään näillä nyt tämä rospuuttokausi.

                            Tuossa tökerö kuva paskaisesta autosta rapakossa ja esikiillotetuista vanteista

                            Comment


                            • Aivan kamala. Heti, äkkiä, välittömästi vanteet vaihtoon. Ei sovi sitten yhtään! ;)

                              Comment


                              • Kyllä, sopivat yhtä hyvin kuin sialle otsatukka :D

                                Comment


                                • Tuli haettua tuohon pappamalliin vähän motorsporttia, kun ASA AR1 vanteet ei oikein istuneet omaan silmään.

                                  Eli vanteeksi löytyi lähimaastosta sopivasti jo aikaisemmin haikailemani BBS CH 012 koossa 18x8.5 ET35


                                  Onhan nuo CH:t samaa tyylisuuntaa Asojen kanssa, mutta ilman huulta näyttävät edes hieman isommalta. Myös vanteen leveys tuo tommosella ET:llä vanteen ilman mitään suurempia spacereita kaaren tuntumaan aika sopivasti.
                                  Viimeksi muokannut Patasuvanto; 24.4.2012, 21:07.

                                  Comment


                                    Ja mistä ne sitten löytyivät?

                                    Comment


                                    • Puukkojunkkareilta. ;)

                                      Comment


                                        Muutin näköjään liian nuorena lakeuksilta pois.

                                        Comment


                                        • Hei, onko teillä mitään kuvaa noista b6 sedanin puskureitten ja helmojen kiinnityspisteistä? Jos on nii laittakaa vaikka tähän. Kiitos jo etukäteen.

                                          Comment


                                          • Google kertoo puskureiden kiinnityspisteet ja asennuksen. Toinen ohje pelkälle etupuskurille.

                                            Ohje sivuhelmojen poistoon. Tuossa vähän sivuava ohje.

                                            Onhan noita ohjeita kun vaan etsii, mutta tuossa 5min haukutulokset.

                                            Toki Etkasta ja Elsasta löytyy viralliset kuvat ja työohjeet jos jollain on.

                                            Comment


                                            • Mitenkäs täällä menee? Onko tullut autoon muutoksia????

                                              Comment


                                              • Auto on suorittanut sille asetettua käyttöauton tehtävään menestyksekkkäästi, eli eipä tuossa muuta muutosta ole ollut kuin se, että mittarilukema muuttuu joka päivä isommaksi ja joutuu tankata aina välillä :D

                                                Töissä ollut sen verran kiirus ja sitten vielä yli kuukauden kestänyt keuhkokuume on syynä siihen, että peräkontin hifit on vielä kesken. Ja lisäksi softa puutuu vielä koneesta. Softa on tuossa viikon päästä alkavalla kesälomalla aikomus käydä tuuppaamassa sisään, ei vain vielä tiedä varmuudella missä sen hierois. Muutenhan tuo on aika valmis jo.

                                                Ja sen verran joutuu ulkonäköä muutella, että laittais kerhon kilpitelineen taakse, siinä meneekin monta iltaa :D

                                                Comment


                                                • Tuli tuossa kesä painittua pienen kolinan kanssa joka voimistui pikkuhiljaa. Vihdoin kun sai etupään purettua ja tutkittua, niin syylliseksi paljastui noista FK-Highsportin coilovereista töröttävät jousen päät. Jousen päät olivat syöneet yläkomion vaimenninkumeen reiät ja näin jousen päät pääsivät kumessa liikkuessaan osumaan suoraan yläkomioon aiheuttaen ilmeisen kolinan. Alla kuvia.

                                                  Jousien nousun jatkuminen ja jousen pään vääränlainen "päättyminen"


                                                  Osumakohta jousessa


                                                  Osumakohta yläkomion vaimenninkumessa


                                                  Testiajot ajot on nyt suoritettu ja kolina on totaalisen poissa. Vaihdoin siis eteen alle s-linen vakioiskarit ja jouset ja suoritin testin. Tänään tuli vaihdettua myös takapäähän s-linen jouset, että sai auton balansiin. Nyt auto menee kuin sukkasillaan, mutta näyttää samalla Allroad mallin sedanilta :D

                                                  Tuo FK kolisi jo uutena hieman ja koveni ajan saatossa, kun jousen pää kaiversi tuohon yläpään vaimenninkumeen isompaa ja isompaa reikää. Kilometrejä ehti kertyä ~9tkm. Alle tuo setti ei enää tule, vaan kiinteään sarjaan tulee siirryttyä.

                                                  Comment


                                                  • Kun sattui clubin myyntiosiolla olemaan myynnissä niin tuli hommattua "koko" alumiinilistasarja sisältäen kaikki siihen liittyvät osat. Myyjän mukaan piti olla siistit, kun oli kuulemma omaan käyttöautoon ne ostanut, paskan marjat. No, toki käsitys hyvästä riippuu vähän henkilöstä. Monenlaista on tullut vuosien varrella tilailtua, on ollut priimaa ja semmoista kuin on pitänyt. Reklamaatiot on aina hoitunut jos jotain sanomista on ollut, yleensä ei ja myyjä on niistä etukäteen kysyttäessä maininnut. Tällä kertaa tuli samaan sarjaan hyvää ja huonoa, sekä siltä väliltä. Lisäksi tuli ihan väärää osaa. Osassa osia oli pikku naarmua siellä täällä, tuhkiksen mekanismit jumissa... Asialliseen palautteeseen tuli pelkät vittuilut, että oisit pyytänyt kuvat. Oikeata tavaraa (vaihkepin kehystä ja valokytkimen ympärille tulevaa listaa) ei koskaan tullut perässä vaikka lupailtiin.

                                                    Tilattaessa piti olla manuaaliin, mutta paketissa tuli automaatin vaihdekepin kehys(oikealla). Kai tuosta saa telkänpönttöön hienon alumiinisen aukon kehyksen, koska manuaalin vaihdekepin pussia ei tuohon saa kiinni. (vasemmalla vertailun vuoksi manuaalin kehys)


                                                    Yhdestä ovilistasta puuttui päätykoukku joka pitää listan ovessa, kun oven lyö kiinni. Noh, se piti ensimmäisenä korjata koska eihän se pysynyt paikallaan. Korjauksena taivuteltu alumiinilippa aralditilla kiinni.


                                                    Lisäksi valokytkimen kehyksessä oli lommo pahimmoilleen näkyvällä paikalla, joka kuljetuksessa ei kyllä siihen ole syntynyt. Lähetys oli kuitenkin asiallisesti paketoitu ja listat kääritty erikseen papereihin, kiitos siitä. Noh, tuo uusi valokytkimen paneeli onneks löytyi tuosta naapurikunnasta, joten se piti vaihtaa.

                                                    Tarinan opetus, tuskin mitään, mutta jatkossa en osta mitään näkemättä vaikka olisi itse Paavi myyjänä :D
                                                    Ainoastaan paikanpäältä ja käteisellä.
                                                    Viimeksi muokannut Patasuvanto; 5.10.2012, 13:22.

                                                    Comment


                                                    • Kaverilta tuli ostettua toinen keskikonsoli jossa oli tuo OEM-mallin puhelinteline. Eli tuohon OEM telineeseen tuli "integroitua" Celly Flex9 yleimallin kännykkäteline. Etuna tuossa Flex9:ssää on se että siihen saa monenlaista ja kokoista luuria, ensinnäkin vaivattomasti yhdellä kädellä pujauttamalla. Lisäksi se on muotoilultaan ohkasimia markkinoilla olevia telineitä joka on helppo ja "huomaamaton" liittää tuohon orginaaliin. Pienellä virittelyllä (liuku-ura/jousi) siihen mahtuu myös pystyyn Galaxy S3, tai poikittain joku Pad/Tab-laite.

                                                      Suolistettu OEM-teline ja siihen integroitu Flex9


                                                      OEM-telineen sisään mahtuu myös helposti johdot USB-terminaalille, 3.5mm plugille, micro-usb johdolle... jolloin soittimesta riippuen saa mirco-usb tikkua musiikille tai muulle medialle, sekä puhelimen lataukselle. Käytössä tuo OEMFex9 on siis osoittautunut erittäin helpoksi käyttää, kun puhelimen saa vain pujauttaa tuohon joustettuun "kitaan" ja puhelin on kuskiin suunnattu.

                                                      tuossa pimeänsuttuinen kuva, mutta pitää ottaa parempia...

                                                      Comment


                                                      • Tuota kolinaa metsästäessä tuli vaihdettua eteen takimmainen alatukivarsi jonka sisempi pusla oli aavistuksen lyösä ja aiheutti vaeltelua. Kolinaa se ei poistanut vaikka tuota ensimmäisenä epäilin, eli ehkä turha vaihto. Noh, ajallisesti tuo vaihto oli vain reilun tunnin homma ja rahallisesti köyhtyi osien verran, mutta ollaan taas yhtä kokemusta rikkaampi ;-)

                                                        Kuvat




                                                        Comment


                                                        • Onkos täällä tapahtunut mitään ihmetyksiä? Tuliko minkälaiset teholukemat uudella ohjelmalla?Itellä kanssa mielenkiintoinen vika tuossa omassa kulkineessa.Alusta kolisee jostakin.Alustana toimii kw2 sarja.Mietin että oliskohan samasta paikasta kun tuossa sulla nuitten fk coilovereitten kanssa.itellä tullu vaihdettua jo vähän vaikka mitä mutta ei ole loppunut kolina ei...Millä tavalla tuo alustan kolina oikein ilmeni???

                                                          Comment


                                                          • Ei ole auto ollut vielä pukilla, joten nykyisiä tehoja ei tiedossa. Uusi softa kuitenkin hakusessa, kun saisi vain aikaiseksi. Tulee vaan 100km päivässä joten ei oikein jouda :D

                                                            Pääasiassa tullut vaan ajettua, näitä 1.9TDI ikimoottoreita kun ei tarvi kokoajan ihmetellä ja korjata :D

                                                            Uusi H&R cupkit -45mm ois tallissa odottamassa asennusta, joten sitä seuraavaksi. Tällä hetkellä alla OEM sporttialusta, ehkä paras näin talvella. Tuo FK:n kolina ilmeni pienimmässäkin epätasaisuudessa, semmoisena terävänä naputuksena. Itse tuli sitä kolina ihmeteltyä kauan. Tuli pikkuhiljaa poissuljettua eri vaihtoehtojoja ja viimeisenä nuo iskarin yläpäät kun ei enää muuta keksinyt. Kolinat tosiaan loppui siihen kun vaihtoi vakioalustan takaisin. Ei heti tullut mieleen että uusi alusta melkein heti kolisee.

                                                            H&R Cupkit -45mm 40368-1
                                                            Jousien osanumerot
                                                            eteen: 29368-1 VA
                                                            taakse: 29368 HA

                                                            Iskunvaimentimien (Bilstein, kaasu) osanumerot
                                                            eteen: K13-1036-01
                                                            taakse: D13-1037-01


                                                            Sitten vielä Notelle pitäisi joku piilotettava teline tuohon kuppi/korttitelineeseen kehittellä, noh se on vielä mietintämyssyssä.
                                                            Viimeksi muokannut Patasuvanto; 8.1.2013, 22:00.

                                                            Comment


                                                            • Oi voi, nyt taas paheni B6-kuume :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X