Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B6/8E 1.9TDIq sedan (Pappamalli) & A4 B6/8E 1.8Tq sedan (Mummonpunainen)
löytyykö sulta ohjetta tuohon FIS:n koodaamiseen? itekkin tuota miettiny vaan tuo koodaus mietityttää et mitenkähän mahtaa mennä. Koitin Ross-techistä ja tältä foorumilta vaan ei oikein selvää säveltä tunnu löytyvän.
Mun seuraava käyttöauto. :D
Hetken jo juurikin tommosta haaveillu, kelpaako vaihdos vähän vanhempi 1.9 tdi vajaavetosena?
Ja mikäs se käteis hinta olikaan..? ::D
Tuo FIS:n koodaus menee juurikin noilla Goustin linkittämillä ohjeilla.
Juizelle: Tämä aatu tulee itsellekin pelkäksi työmatka/käyttöautoksi, joten ei ole vaihto vielä mielessä ;-)
Mutta joku oikea harrastepeli ois kyllä mukava talliin ruuvattavaksi. Mutta kun tämän nyt saa ensin valmiiksi, pitää tuosta yhdestä vajaavetoisesta 1.9TDI Siittimestä päästä eroon joka tuli hommattua projektin ajaksi.
Onkos tuosta "alapäästä" :D vielä mitään testiä? Että mitenkä soi tms.? Mitään kauheita paineita tuskin kannattaa odottaa, kun kyseessä kummiskin on 8" elementti. Mietin vain kun täytyisi tuohon omaan b6 seen jotain subbarimallia vähän väsätä ja tälläsen nyt pystyis kohtuu halvalla tekemään ja näköjään näyttäisi todella hyvälle! Kai tälläistä saa vähän apinoida? :) :D
En ole vielä testannut, koska pitää ensin saada tuo auto nippuun ja ajoon. Jätän suosiosta tuon subin asentelun viimeiseksi jolloin saa rauhassa viimeistellä tuon peräloosterin. siinä pitää kuitenkin saada päätteet, kaapelit ym. silmää miellyttävään muotoon ja verhoilua joutuu hieman mulkata.
tuossa taas muutama täytekuva konepellin alta... tuli vaihdettua hyllystä tuo Finturbon hybridi koneen kylkeen, uusittua öljyletkua, soviteltua tuo intake, suunniteltua huohotusöljynkerääjää.
-04 mallin AVF:ään ja 2.0TDI (BPW) sopiva kerääjä ei tähän -03 mallin AVF:ään menekään, koska startti on erilainen ja tässä tuon kerääjän edessä. Eli kerääjä menee uusiksi kunhan keksii paikan minne sijoittaa.
Ja vuositarkastusta varten joutuu ilmanpuhdistimen/imusarjan/downpipen päälle tehdä pientä katseenkestävää näkösuojaa...
pidetääs rojekti hengissä vaikkei mitään tapahdukaan, eli laitetaan taas näitä täytekuvia.
eli tuossa ois tuosta subbarin toteutuksesta kuvaa. paikkana on tuo suksiluukku ja elementtinä 8":n JBL jonka vaatima kotelotilavuus on ~9 litraa. kotelo tulee tuohon selkänojaan ja peitelevy koko selkänojan kokoisena tai pienempänä versiona jonka viereen päätteet subille ja ovimölinäntuottajielle
paperilla ja netistä luettuna subielementti vaikutti ihan OK:lta, joten kai tuo alkuperäisen hattuhyllymallin hakkaa. se selviää sitten myöhemmin. teinivuodet on jo kaukana takana, joten nyt haetaan vain maltillista tukea noille ovikajareille.
Sisäpuolelta selkänojan takaa toteutus on seuraava. pelti pois, vanerilevy tiivisteen kanssa ruuveilla peltiin kiinni, selkänojan kankaaseen naftireikä ja elementti lurpsis paikalleen. Toki tuo vaneri pitäisi maalata mustaksi vaikkei se mihinkään näykään, mutta saisi omatunto rauhan...
viikonlopun päivystyksessä kotona on sen verran tekemisen puutetta, että piti alkaa maalaushommiin. mustien sisälistojen kanssa sisustan yleisilme on sen verran synkkä, että sisusta kaipasi jotain kontrastia. testasin perinteistä hiilariteippiä, mutta ei sekään ollut hyvä, joten värikartasta orginaali silberiä ja kokeilemaan.
orginaalit mustat sisälistat
hionta, tartunta primerit ja pohjamaalia
silber-värit päälle ja semikiiltävää lakkaa ruiskulla pintaan
kännykällä räpsityt kuvat loisteputkivalossa on mitä on...
ahtoputketkin alkaa olla pikkuhiljaa muutamia kiinikkeitä ja viimeisiä mutkia vaille valmiita.
ja sikkikonetta kun ei ole, niin "sikkaukset" tuli tehtyä hitsisaumalla. tuostahan ei klemmarit pääse yli kiipeämään, vaikka mihinkäs ne tämmöisissä vajaatehoisissa edes kiipeäisi. suoraa putkea ilman sikkauksia on tullut joskus testattua ja ajan myötä se posahtaa kyllä irti.
toisen puolen mallailua. tälle puolelle vanhan välijäähyn paikalle pitää vielä kehitellä ohjaustehostimelle joku jäähdytin/jäähdytysputkihäkkyrä.
joo meni Calsbergit ja Castrolit sekaisin, kun ovat erehdyttävästi niin saman värisiä purkkeja. Öljyt miehelle ja autolle :D
quattro kuten tiedät, niin kyllä tämä ruuvailu on paljon mukavampaa kuin tuo ajelu, joten taidan vielä jonkinaikaa hieroa tuota harmaata tuolla tallissa. Nuo q-kelit on aivan liian yliarvostettua puuhaa ;-)
Ettei yleisöllä käy projektin seuraaminen tylsäksi ja itsellä aika pitkäksi, niin tuupataanpas eetteriin lisää kuvia. Kuten olette huomanneet, että kelit paranee ja mopokelit lähestyy, niin välillä joutuu jo mopoakin herätellä talviunilta.
Täytekuvana twinin pakosarjan hiekkapuhallus... tuota hopeaa Tikkurilan Thermalia voi suositella myös autokäyttöön kuumiin osiin. Kestää lämpöä ja mekaanista hiekkasuihkua jos pohjan tartunta on hiekkapuhallettu karkeaksi. Itse tein ensimmäisessä versiossa sen mokan, että hioin pohjan liian tasaiseksi ja kiiltäväksi jolloin maali hilseili tasaisesta pinnasta pois. Mutta kun pohja on karkea mihin maalaa, niin pysyy todella hyvin.
Puskurikin alkaa olla paikallaan ja sisään on saatu mahdutettua kaikki tarpeellinen.
Kulmaritilöitä ja niiden sisempiä kiinnikkeitä joutui hieman muokata jotta ne sai kiinni. Seuraavana pitääkin sitten alkaa piilottamaan tuolta kulmaritilan takaa kiiltelevät putket ja siniset silikonit. Ratkaisuksi aattelin jo edellisestä projektista hyväksi havaitun PE-muovin. Sitä on helppo työstää ja näyttää orginaalilta maskimuovilta.
Öljynkeräinkin tuli tehtyä tuonne imupuolelle, ettei imupuoli sotkeudu huohotusöljyyn. Pönttö löysi paikkansa runkopalkin viereen turbon seuraksi. Tyhjennys onnistuu pohjaventtiilin kautta aina öljynvaihdon yhteydessä.
Tommonen miinaharava vanhasta tuli muokattua.
Samalla meni tuo tehostimen laudutusputki uusiksi ja liitokset letkuihin. Lauhdutusputki tuli taivuteltua 10mm:n kuparista. Liitokset normaaleilla helmiliitoksilla ja 12mm:n letkusovittimella.
Kyllä semmoistakin on joskus nollaysi tullut räpläiltyä
En nyt muista ulkoa fyysisiä mittoja, mutta MarcusS varmaan voi tarkentaa. Toi "hybridi" on vakio GT1749V:ta isommalla kompurakotelolla ja muokatulla pakopuolella. Tuolla lisää
Sattu sopivasti kohdalle tommenen AVF ja kun aihio oli puolta edukkaampi edelliseen verrattuna, niin eihän sitä nuuka mies voinut vastustaa :D
Teknisesti kun nuo B6:t ja B7:t on lähes identtisiä, eli osat menee hyvin pitkälti keskenään ristiin. Sitten vielä kun hyllyyn oli aikojen saatossa kertynyt kaikenlaista roipetta, niin tuo B6 on aika luonnollinen valinta halvaksi harrastekäyttikseksi. 1.9TDI:tä kun ei tunnetusti saa saa ajamalla rikki, niin jos sitten piristämällä :D
Noista 1.9TDI:tä on jokusta tullut ruuvailtua ja vertailtua tuohon 2.0TDI:hin, niin oikeastaan ainut valinta pikkulohkoista on tuo yksysi. Seuraavaksi kun pallonpäältä loppuu nämä "kuningasmoottorit" on hypättävä kolmen litran padan kimppuun ja tehtävä sama homma alusta :D
Suuttimet tässä nykyisessä paketissa tulee todennäköisesti ensimmäisenä vastaan, mutta pyöritään ehkä siinä kahden sadan paikkeilla, yli tai alle. Sinne tuo hyrräkin pitäisi riittää. Vakiolla välijäähyllä jossain tilanteissa se olisi alkanut ahdistamaan ahtoilman lämmön suhteen, joten siksi tuo cooleri tuonne keulalle loivemmilla uusilla ahtoputkilla. Katsotaan sitten kun saa softan sisään ja siitä lapun lapaseen, että mitä on oikeasti tapahtunut, vai onko tehot laskeneet. Pessimisti ei pety :D
Itsellä oli kyseisessä motissa tuo 1749 isommilla siivillä ja muutetulla johdinsiivillä plus muuta pientä. Joutu aika radikaalilla kädellä rajaan tehoja, kun ei vauhtis antanutkaan taarpeksi myöden. Lukemat oli pitkälti yli 200/400. Joten eiköhän tuostakin pitäis löytyä tommosia lukemia, samanlaisella oli otettu n.250hv tuosta koneesta.
no sitten tuohon tötteröön piti tehdä kulmaritilöiden paikalle ne näkösuojat, ettei ahtoputket näy. polyeteenimuovi oli hyvä materiaali siihen hommaan. kiinnikkeitä joutui hieman mulkata ritilöille uusiksi.
tuossa vielä pari kännykkäräpsyä, kun etupuskurikin on saatu paikalleen.
Kuvakulmat ja valotukset on tosiaan mitä on, koska en halunnut taustan rakennuksia kuviin. lisäksi lätyt uupuu vanteista, joten et:t on persiillään... otetaan parempia kuvia järkkärillä, kun auto on valmiimpi.
Comment