Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6/8E 1.9TDIq sedan (Pappamalli) & A4 B6/8E 1.8Tq sedan (Mummonpunainen)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    No niin, nyt sai megapaketin kotios ja ensimmäisenä puskurit mallattavaksi ennen maalarille vientiä. Muut osat asennellaan pusukureiden ollessa maalauksella.

    Lähettäjän paketoimistavassa olisi pientä toivomisen varaa, koska paikki pikkunippelit, takavalot, maskit, puskurit ja satulakannakkeet oli ympätty samaan puskurilaatikkoon ja puskurit siellä seassa ilman suurenmpaa suojaa. Onneksi mitään kannakkeita ei ollut rikki, eikä puskureissa suurempia jälkiä, toki jotain pientä niissä oli. PRKL!


    Sitten sitä etupuskurin sovittelua...


    Comment


    • #32
      S4:n puskuri tulee ulommas mitä vakio, joten coolerille jää hyvin tilaa. Aluksi vakioon testatessa se näytti siltä, että varastosta löytyvästä keulacoolerista joutuu luopua. Tuonne siis mahtuu hyvin.

      Comment


      • #33
        Takapuskurikin sopii kuin nenä päähän. Myös se tulee hieman vakiota ulommas, jonka huomaa ainakin putkenpäistä. Putkikin on alunperin b7 avantista, joten nekin tulevat nyt hyvin tuohon ulostuloaukkojen tasalle.




        Tuossa takalipassa on hieman vielä työstämistä, eli on PU:sta valmistettu replicalippa. Takapuskurin lasktausaukon lippa ja takaluukun lippa saa kummatkin värikseen semi-kiiltoisen mustan. Samoin S4:n ovien alalistat, sekä S4:n maskit.

        Comment


        • #34
          Hieno kattoo kun tehdään projektia isolla kädellä ja kunnolla.. :) Mistä ostit tuon 2-din kehikon ja oliko pahan hintanen? Tarkotus olis asennella RNS-E omaan autoon.

          Comment


          • #35
            Mites onnistu tuo päivävalo koodaus? Että sais pelkät sumarit palamaan? Vai tuleeko väkisin parkit ym?

            Comment


            • #36
              onnistuu ihan tuon yllä olevan ohjeen mukaan. parkit palaa etusumareiden kanssa "canada" koodauksella kytkimen ollessa 0-asennossa aina, myös takana.

              Comment


              • #37
                eilen tuli suihkittua mustalla noita jarruosia. eipähän heti ole herra hapettuma ja rouva ruoste uusilla pinnoilla, eivätkä uutuuttaan niin loista tuolta vanteen sisältä...
                Satulankannakkeet:

                Jarrukilvet:

                Levyjen keskiöt:

                Comment


                • #38
                  Tää näyttää oikein kiinnostavalta käyttisprojektilta, mitäs vekottimessa on kilsoja ? Ainakin lähtökuvat antavat olettaa olevan varsin vähän ajettu.

                  Comment


                  • #39
                    työmatkakäyttikseksi tuo nimenomaan tuli hankittua, eikä tuolla nyt jatkossa muualla juuri kehtaa näyttäytyäkään, edustusautot on erikseen.

                    mittarissa on jo 178tkm, eli sopivasti edessä oli hammashihnan vaihdon aika. hammashihnan vaihto oli itselle helppo operaatio, ainoastaan osien tilaus :D
                    sillä välin kun olin töissä, oli innokkaat eläkeläiset vaihtaneet tallissa kaikki jakopään osat moniurahihnoineen, kiristimineen ja vesipumppuineen, eli itselle jäi vaan termarin vaihto ja nesteiden lisäys.


                    jarrujen päivityksen jälkeen olikin vuorossa ABS:n koodaus jarruja vastaavalle tasolle, samalla suoritin FIS:n viiksen vaihdon ja sen koodauksen


                    seuraavassa kun asentelin LED-rekisterikilven valoja, niin sokeaksi meinasi tulla. olivatpa aivan pirun kirkkaat! kävisivät melkein peruutusvaloista :D Noh, se etu kirkkaudessa on, että peruutuskameralla näkee ehkä pimeässäkin paremmin... samalla sovittelin noita LED-takavaloja...




                    puskurit ei ole kuvissa mitenkään kiinni, joten siitä tuo normaalia suurempi rako saumoissa.
                    Viimeksi muokannut Patasuvanto; 14.11.2011, 21:45.

                    Comment


                    • #40
                      nenän kaivaminen tallissa jatkuu...

                      seuraavaksi pitää puskurit saada malaamoon, joten varmuudeksi suoritin pienet sovittamiset ja muokkaukset. lähinnä etupuskurin rungon testaus etupuskurin kuoreen ja coolerin sovittelu keulalle.

                      S4:n etupuskurin kuori vaati pienen työstämisen sopiakseen vakiopuskurin rungolle



                      vetokoukulle pieni työstö takapuskurin kuoreen


                      valmiina maalaamoon

                      Comment


                      • #41
                        coolerille piti hakea oikeaa paikkaa ja muokata itse puskurin runko. puskurin rungon alareunasta pitää hieman leikata pois (~15-30mm), jotta 65mm syvä cooleri mahtuu rungon alle. myös ahtoletkuille ja klemmareille pitää saada hieman tilaa päätyihin. myös sumuvalojen ja kulmaritilöiden kiinnitykset tulee huomioida ahtoletkuja tehtäessä.




                        jotakuinkin valmiina


                        coolerille pitää vielä tehdä kiinnitykset puskurin runkoon. niistä myöhemmin...

                        Comment


                        • #42
                          Hitto kun en hoksannu tätä aikasemmin, mulla olis tallissa ollu 1K 2.0tdi ja 8K 2.0 tdi kuulerit joutavana. Se 8K on aika samanlainen kuin tuo kuvassa kiinni oleva ja siinäkin on letkut ihan klemmarilla kiinni.

                          Comment


                          • #43
                            Mitään et menettänyt. Taisi tämä cooleri olla jo tallissa odottamassa. :)

                            Comment


                            • #44
                              Ai sitä ostellaan nykyään kuuleriin sopivaa autoa? ;))

                              Comment


                              • #45
                                kyllä kyllä, säästö se on pienikin säästö. tottahan se satasen coolerin ympärille kannattaa auto ostaa :D

                                tuli tänään käytyä koeajolla mm. biiturbomiehen pihassa. matkalla tuli todettua, että onpa vaan ihme sihinä ja puhina tuommosella suoralla putkella jossa ei ole minkään kansan tötteröitä välillä. oikeastaan aika mielenkiintoiset suhinat, vaikka näin siirtohommissa on vielä tilapäisesti vakio kippurakin paikalla. alustaa joutuu kyllä sentin pari nostaa, koska tuntuu että jo pienetkin kivet raapii takapuolta. talvi kun on tulossa eikä syksyllä tullut jätettyä urakkatarjousta lumenaurauksesta niin ei viitsi ilmaiseksi aura-autoksi ryhtyä :-)
                                Viimeksi muokannut Patasuvanto; 23.11.2011, 07:53.

                                Comment


                                • #46
                                  sen verran tuli tehtyä remonttia, että tuli ehjättyä postissa tulleella korjaussarjalla istuimen tausta jonka edellinen omistaja oli saanut tölvittyä rikki.

                                  Comment


                                  • #47
                                    S4:n maski kaipaa väriä, eli vakio graffitista -> semikiiltäväksi mustaksi. muuten on värimaailma liikaa sävy sävyyn.


                                    mallailua


                                    ennen S4 ovialalistojen ja helmojen asennusta, niiden aluset piti puunailla, koska tuonnehän kertyy ajan saatossa keikkea kottaraista pienempää tavaraa... erittäin hyvässä kunnossa olivat pinnat säilyneet!
                                    Viimeksi muokannut Patasuvanto; 24.11.2011, 08:58.

                                    Comment


                                    • #48
                                      postiin paukahti tuommonen sormenpään kokoinen peruutuskamera. tuon kun saa testattua ja asennettua, niin mileen tuli, jos asentaisi eteen säleikön sisään toisen.


                                      no, sitten tuli ideaksi hommata tuommonen BT OBD mokkula. Eli ideana saada androidi puhelimen näytölle OBD Torgue ohjelmaan itsevalittavat infot autosta. Noh, se toiminta selviää sitten, kun tuo kikkare kiinasta paukahtaa postiin.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Vihdoinkin alkaa osissa olemaan väriä, tai no, onko tuo harmaa väri...

                                        Helmoja, takaluukun lippaa, puskurin listaa ja spacereita vielä vailla


                                        Comment


                                        • #50
                                          omassa kulkupelissä ei tuo torgue näyttänyt ahtopainetta, muut kylläkin. Oli tosin ilmaisversio softasta joten en tiedä johtuiko sitten siitä. miten sulla pelaa?

                                          Comment


                                            #51
                                            B7 TDI:n putkiston päät sopii kyllä nätisti tuohon S4:n puskurin koloihin.

                                            Comment


                                            • #52
                                              tuota kiinnasta tilattua BT ELM327 en saanut äkkiseltään toimimaan tuossa Torgue softassa. Eli BT kyllä yhdistää puhelimen ja tuon ELM327 mokkulan keskenään, mutta Galaxy SII:een asennettu Torgue softa selaa protokollaa edes takas eikä saa autoon yhteyttä.

                                              toi putkisto on 2.0TDIq avantista. normaalista ja S-linen puskurista noi päät tulee reilusti (3-4cm) yli, mutta S4:n puskuri on aavistuksen ulompana, joten päät jää aikasta hyvin tasalle.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Soitinasennusta



                                                Lyhyt testiraportti soittimesta. eli tuli asenneltua germaanista tilattua rammaria, mallia Zenec ZE-NC3141D. Täytyy kyllä näin lyhyellä testauksella ennen muita hifiasennuksia kehua ko. laitosta. Rokkaa aika mehukkaasti soittimenkin päätteellä ja sitten itse toiminta aikasta jouhevaa ja loogista. Soittimen kosketusnäyttö toimii hyvin ja synkkaus puhelimen (galaxy SII:n) kanssa erittäin näppärä. Yhteystietojen päivitys puhelimesta soittimeen ja musiikin streamaus puhelimesta soittimeen on hyvä, niin äänellisesti kuin käytettävyydeltään molempiin suuntiin. pitää nyt noi kamerat ja soittimen navit testata, kun saa hiukan tuota johtoviidakkoa selville.

                                                Itse kytkennästä. soitintahan suositellaan valmistajan taholta ainoastaan B7:aan, eikä lainkaan B6:een. Eli sähköpuolen liitäntään toi soitin ei tarvitse kuin plussan ja maan. Sitten heräämiseen laitettaessa virrat päälle can-väylän kaksi karvaa, Hi ja Lo. K-line karvaa tuo soitin ei käytä lainkaan. Eli menee tähän mennessä ihan normaalin vakio ISO-liitännän kautta vakioasetuksin. Kaikki signaalipuoli on sitten autosta ja omasta varusteluhalukkuudesta kiinni. Mittariston infoja en vielä testannut koska sumareita ja muita polttimoherjoja on ruutu täynnä, mutta pitäisi radiokanavienkin mittaristoon ilmestyä. Navinuolta mittaristoon soitin ei ilmeisesti tue, eikä ilmastoinnin näyttöä soittimessa, mutta se selviää ajan myötä kun asennukset etenee.

                                                kuviakin tulee sitten joskus...

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Hyvä kun hommasit tuon. Olen jo jonkin aikaa meinannut tilata kans zenecin, tosin vain tuon NC2040 mallin. Onko tuossa NC3141D mallissa nyt mitä muuta parempaa, kuin ulkonäkö?
                                                  Laittelehan asennuksesta kuvia ja käyttökokemuksia heti kun saat valmiiksi.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Tuliko tmc-boksi mukana? Sehän ei taida suomessa toimia vai ?

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      erillistä TMC-boxia ei mukana tullut ja TMC:n toimivuudesta en vielä tiedä.

                                                      muutenhan paketissa soittimen lisäksi tulee vaikka ja mitä:
                                                      -GPS antenni
                                                      -kaksi eri johtosarjaa (consert ja navi versioon)
                                                      -usb/audio terminaali
                                                      -DVB-T sovitin
                                                      -ulkoinen mikki
                                                      -ääni/kuva, lähtö ja tulo RCA-kaapelit
                                                      -kaksi kaukosäädintä
                                                      -can-väyläsovitin
                                                      -4Gt-usb tikku
                                                      ...

                                                      tuolla lista kuvana

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Onko tämä rojekti edistynyt yhtään??? kysyy utelias...

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          On on, pitää vaan pitää teitä jännityksessä :D

                                                          noh, tuossa muutama pakollinen kuva piuhojen vedosta. Ei noilla mihinkään hifi-kilpailuihin kannata osallistua, mutta signaalit on vedetty keskikonsolin omaan johtokouruun, kaiutinkaapelit keskikonsolin toiselle puolelle suojaputkeen ja virrat kynnyskoteloon auton omaan johtokouruun.

                                                          Alkaa vaan tuo 2-din aukko täyttymään linjatuloista, kameran signaaleista, päätteiden/kameroiden herätteistä, radio/gps-antenneista, webaston ohjauksista/lämpötila-antureista, ja tehtaan omista oem-piuhoista... :-)




                                                          Viimeksi muokannut Patasuvanto; 13.2.2012, 18:35.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Pakollinen kuva alapäästä, siis alaäänen tuottajasta. Soundista ei vielä testiä, mutta sijoittelun vuoksi tuommonen 8":n elementti joka vaatii selkänojan taakse ainoastaan 9.5l suljetun kotelon, syvyydeltään 100mm. Ja kun ei nyt muuta keksinyt, niin sijoittelu kätevästi tuonne luukkuun.


                                                            Peruutustähystin takalasin ylälippaan



                                                            Kun sisähommat saa tällä viikolla/ensi viikolla valmiiksi, onkin aika siirtää auto toiselle tallille norsturin nokkaan ja hypistellä konehuonetta...
                                                            Viimeksi muokannut Patasuvanto; 13.2.2012, 18:45.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              jatketaan näillä täytekuvilla. tuli pestyä alusta kuumavesipesurilla ja räpsittyä samalla muutama hämärä kuva. ja eihän tuota lumimyräkkääkään voinut vastustella, joten muutamat q-nautiskelut tuli suoritettua...

                                                              aloitetaan talvisella logolla


                                                              ja sitä alustan pesua. alustasta tuli kyllä kuumavesipesurilla yllättävän hyvä. Tuohon onkin hyvä istutella pohjapanssaria...


                                                              pesupaikkaa

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X