Kiiltävä ehottomasti!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B6 avant -04 (ja B8 1.8T)
Collapse
X
-
Näytti se kyllä sellaiselta että varmaan naarmuuntuu himmeäksi jossain vaiheessa. Pitää vaan pitää hyvässä vahassa, ehkä se pidentää sen ikää. Takalasin lipan kanssa mietin vielä miten se pistettäisiin. Sama linja katon kanssa päättyen lasiin tai lipan reunaan, vai koko lippa mustaksi joko lasiin tai reunaan. Sen kyllä joutuu lipasta repimään joku päivä repimään pois kuitenkin, kunhan saisi aikaiseksi aikaiseksi hankkia oikean isomman lipan siihen.
Dippaus ois ollu itse asiassa aika hyvä, jos oisin muistanu senkin vaihtoehdon aikasemmin =)
Pitääkin käydä kysäisemässä voisiko oulun automaalit ottaa plasti dippiä hyllytavaraksi. Jos vaikka tulisi laitettua sitä muualle.
Maanantain ajattelin viettää leppoisasti auton alla. Pitää tuo putkisto laittaa istumaan. Jos ei hyvällä niin pahalla, ei oo britillä ollu turhan tiukat toleranssit röörejä väännellessä. Epäilen että joutuu jostain jopa lyhentämään.Viimeksi muokannut LauriJT; 7.7.2012, 22:12.
Comment
-
Putki istuu taas paikalleen, ei aivan täydellisesti, mutta paljon paljon paremmin. Teippausta ei sitten keretty tekemään vielä. Tai no kerettiin kerran mutta kalvo ei ollut ihan parasta hommaa ajatellen ja revittiin se pois kun ei teippaajan mielestä ollut tarpeeksi hyvä. Kokeillaan toisenlaisella teipillä uudestaan myöhemmin. Tuli myös käytyä katsarilla ja tämä huomasi että etujarruletkut oli pykineet jo hieman. Lyötiin sitten samointein uudet letkut eteen ja vaihdettiin jarrunesteet samalla kokonaan. Eipähän Motoparkin reissu lopu nolosti ainakaan niiden takia. Alustakin on nyt viimein muutoskatsastettu. Yllätyin kun nykyään otteeseen merkitään säädettävän sarjan yhteydessä "mitat navasta kaareen x-y" Eli nykyään saa vapaasti ruuvailla alustaa ylös-alas, kunhan pysyy ilmoitettujen arvojen välissä. Omaa pystyisi vielä pudottamaan puoli senttiä. Samoin tuli Motoparkkia ajatellen asennettua uudet kumit alle.
Tuli samalla koodailtua valoja ja nyt koodauksena on kanadan asetukset, eli sumarit toimii päiväajovaloina ja valojen ohjauksen hoitaa valotunnistin lasissa, niinkuin sen kuuluisikin. Jostain syystä testeri ei antanut koodata seisontavaloja pois päältä, edes tfl piuhan irrottamalla. Tähän jos jollain olisi keinoa niin kertoa saa. Suuntasin sumarit reilusti alas etteivät häiritse ketään. Niissäkin oli ensin ledit, mutta toisesta polttimosta irtosi ihmeellisesti kolvauksistaan itse ledi-osa ja tipahti umpion sisään. Jouduin laittamaan halogeenit takaisin. Kokeillaan nyt näitä asetuksia jonkin aikaa ja katsotaan vaihdetaanko takaisin vielä.
Comment
-
Noniin, Ässä jäi nyt talvehtimaan. Rakennellaan välillä tuota uutta tulokasta, punaista B8 sedania. Siihen onkin jo suunniteltu valmiiksi muutamia päivityksiä.
- Alle laitetaan loppusyksyksi Ässän alta Rotiformit (Ei mene kumit pilalle paikallaan seistessä ässän alla)
- Näillä näkymin Eibachin pro-kit jouset.
- FISCON bluetooth setti, integroituu täysin auton musalaitteisiin.
- Eberspächer Hydronic 2 B4S, Remuc kännykkäohjauksella.
- Maalailua, eli virheiden poistoa.
Ekana päivänä tuli suunnattua pyörät ja koodattua päälle dippaava apparin peili.
Auto on aika perus B8 sedan 1.8tfsi 160hv etuveto manuaalilla ja business paketilla. Sisällä on lähinnä ne pakolliset sporttipenkit ja servotronic. Jonkun mielestä on ihan ok näköjään laittaa uudehkoon yli 20k€ autoon alle pinnatut renkaat mallia yhtä korkea kuin leveä... kaikenlaisia ihmisiä sitä...Viimeksi muokannut LauriJT; 18.9.2012, 21:30.
Comment
-
Se Fiscon on halvempi, ei siinä oikeestaan muuta. Siinä on parrotin sisuskaluja, niin tuen luulisi olevan hyvä kun päivittääkin voi. Mikrofoninkin saa orkkispaikalle. Lähetetty se on jo, saa nähdä kohtapuoleen oliko se hyvä ostos.
Ja joo. Eka talvi vuosiin ilman vetäviä takapyöriä. Voi olla mielenkiintoista. Ei siinä kyllä mitään järkeä ole, siitä olen kyllä täysin samaa mieltä =)
On tälle järjestelylle kyllä ihan syynsäkin. Kolme autoa pihassa ja vaimoseni pian synnyttäessä tarvetta on oikeastaan suurimman osan aikaa suunnilleen ensi kesään asti vain yhdelle. Ja ekan ipanan ollessa kyseessä, ei ole mitään käsitystä mitä se tulee kustantamaan. Niimpä ajattelin tehdä säästöpeliliikkeen ja pistää kalleimman pidettävän seisomaan. Pientä huoltamista siihen meinasin silti tehdä talven aikana, kuten yellow stuffit kulmiin ja uudet levyt. Ehkä myös teräspunosletkuja ainakin eteen. Jos tuo fiscon on hyvä niin tilaan sellaisen myös tuohon ässään.Viimeksi muokannut LauriJT; 17.9.2012, 20:58.
Comment
-
Ja ekan ipanan ollessa kyseessä, ei ole mitään käsitystä mitä se tulee kustantamaan.
Kait ne lapset maksaa myös aivan tolkuttomasti jos menee kaiken lapsi hypen mukaan, ihan kaikkea speciaali lapselle tarkoitettua tuotetta ei oikeasti tarvii. :)
Comment
-
Joo Aapolla oli kyllä aika spesiaali veto tuo pussitus =)
Ja ei täällä mitään ihmeitä ipanaa varten autoiluun hankittu. Istuin ipanalla pitää toki olla hyvä, mutta isofixistäkin joustin jo ja tuli vyötelakka. Samoin matkarattaita on tarkoitus lähinnä kuljettaa eikä mitää isoja vaunuja. B8 on himottanut jo pitkään ja nyt hinnat on kohtuulliset, niin golffi sai luvan lähteä. Farkku oli tavoitteena mutta kun ei löytynyt niin ajateltiin että kyllä me sedanillakin pärjätään. Ipanan aivopesu audistiksi on kuitenkin aloitettu nyt varmasti ajoissa.
Vähäsen kyllä ässällä ajelu polttelee jo nyt. Pakko käydä välillä kenkimässä sitä tuolla tallissa kun äänet aiheuttaa niin kivaa mielihyvää =D Onneksi aloitin jo etusuojien irroituksen, niin ei tartte ihan heti ajella julkisesti. Niin etusuojat tosiaan vaihtuu uusiin kun nykyisissä ei näköjään halua maali kestää siinä ihan kaaressa. Tulee niihin tehtyä vähän muutoksia samalla että kestävät paremmin jatkossa. Muutokset kopsataan -13 mallin B8 kaarista ja lisätään massausta. Ongelmana on siis sama mikä näissä B8:ssa eli maali hilseilee irti. Tiedä sitten mitä muuta tuohon keksii. Kävi mielessä jos takapuskurin alaosan, ovien alalistat ja etupuskurin ritilät vetäisi kiiltävän mustiksi.
Berttakasista en kyllä kuvaa pistä ennenkun jouset on alla, 18" vanteet venykumeilla ja vakioalusta minne mahtuu pää kaaren väliin aiheuttaa koomisuudessaan ihmisille varmaan aika slaagin=D
Tuli siihen tavaroita odotellessa koodattua tpms, needle sweep, reverse mirror dip ja lap timer päälle kuitenkin. Alle taidetaankin nakella ensi kesäksi taas bbs ck air 2. Ne samat. Saattaa myös vakio takahelma vaihtua erilaiseen.
Jostakin tuli taas rakenteluintoa uudestaan kun ässän kanssa meinasi jo lopahtaa.
Comment
-
Ipanan aivopesu audistiksi on kuitenkin aloitettu nyt varmasti ajoissa.
Comment
-
Niin kyllähän tuo meidän tyttö ainakin hyvin nukahti, kun oli tämä keltainen ässä käytössä.
Alkuperäinen kirjoittaja quattro20vjos kerran lapsia on tulossa niin nyt joudut siis ostamaan isomman farkun eli ronsun
Kovasti yritin tarjoilla omaa ässää Laurille, mutta ei tunnu kelpaavan. Ihme nirso :D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Larppa Näytä viestiHei! Mitä öljyä moottorissa olette käyttäneen V8 S4:ssa?? tuntuu maistuvan tuo öljy moottorille kun on 5-30w
Comment
-
Sama se on mitäs sinne laittaa niin maistuu kuitenkin :D Ollut, Castrol 5W-30 LL, Motul 8100XS ja nyt sisässä Mobil1 0W-40 new life. Tosin tuo syöminen kannattaa aina varmistaa tikusta!
Ja ettei mee ihan OT, niin pistäs Lauri siihen B8 zimmermanin levyt sitten, niin tulee vähän rajumpaa ilmettä ;) Ittellä punosletkut ollu ny kesän takakontissa odottamassa inspiraatiota :D
Comment
-
Ei siitä rajua taida saada tekemälläkään=)
Nyt on sentään eibachit. Tosin laatikossa. Pitäisi inspis löytää vaikkakin aika hyvä motivaattori odottaa pihalla joka aamu kun näkee tuon allroadin. Vähän herätti mielenkiintoa nuo Ravolarin komposiittipanssarit. Saattaa joutua tilaamaan niitä kaksi tai jopa kolme kipaletta eri rasseihin.
Samoin taitaa joutua sijoittamaan tuohon 7" kosketusnäyttöön mikä projekteista löytyy vitosesta. Ehkä.
Comment
-
Joo, pientä pintaremonttia tekeillä. Ässään on nyt tulossa ne HEL-performance teräspunosletkut ja ebc ultimax takalevyt. Etulevyt hommaan myöhemmin talvella, että jää rakentelurahaa muihinkin hommiin. Samoin pohjapanssareita on molempiin audeihin.
Väliin vähän kuvia. Ässähän on tosiaan pukkien päällä tallissa kun menin myymään talvirenkaat alta =D
B8:n kanssa mulle iski yhtäkkiä joku jännä takauma. Miten tämä näyttää jotenkin tutulta? Taitaa etupuskuri ja ovet sekä katto jäädä vain maalaamatta. Perästä lähtee kaikki merkit, myös rinkulat. Homman nimi on siis että poistetaan B8 korille valitettavan tyypilliset ruosteet sekä aikaisemman omistajan jättämät jäljet.
Ajattelin samalla värkätä panssarin kiinni nyt kun rassi on ilmassa. Ensi viikon loppupuolella olisi tarkoitus vaihtaa ne jouset ja seuraavan viikon alulla tehdä taas nelipyöräsuuntaus.
Onneksi tuo golffi pyörii vielä nurkissa, voisi olla vähän orpo olo kun kaikki audit on telakalla samaan aikaan=)
Asiasta kukkaruukkuun, onko esittää keinoja millä estää huopasisälokareiden homehtuminen? Ajattelin että jos kyllästäisi sisäpinnan vaikka kotelovahalla, voisiko toimia?
Kysyn, koska tein vallan ihkuja löytöjä. On tainnu huopien matsku muuttua ajan saatossa, koska ei nuo vanhemmat ole tommoseksi menneet.
Comment
-
Vieras
-
Olisko Chemical Guys Bare Bones Undercarriage Spray sopiva tuote? Omia kokemuksia ei ole, mutta mainitaan juuri sopivan pyöräkoteloille.
http://www.projectech.fi/kumi_muovi.html. Laita sähköposti ja kysele mitä mieltä he ovat. Tietoa riittää ja asiakaspalvelu erinomaista.
Comment
Comment