Joo nuo huopasisälokarit on pääsyyllinen ja nuo kaaret on kyllä tehty niin että ne oikein kerjää osumaa kivistä. Tästä puhdistetaan kaikki pyöräkotelot, ja vaihdetaan etulokasuojat sekä takaluukku takuuseen. Massaa ja kotelosuojavahaa laitetaan pyöräkoteloihin korjauksen jälkeen aivan tolkuton määrä niin luulisi samalla hiljenevänkin. Ihan siis perus asiakastyö, mutta asiakas olen itse. Samalla lailla nuo muutkin B8:t on korjattu. Tehtaan jäljiltä massaukset on lähinnä säälittäviä ja saisivat kyllä suoraan sanottuna hävetä siellä saksassa. Itse olen sitä mieltä että 8E kori on huomattavasti paremmin suojattu kulutukselta.
Noiden aineiden kanssa pääsee sikäli helpolla valinnalla kun tehtaalta tulee ohjeen mukaiset ja itseasiassa todella hyvät aineet. Eli massat ja kotelosuojat sun muut.
Muuten faceliftin muovisisälokarit on pikkumodauksella suoraan käypäiset huopaisten tilalle. Puskurin pää kun on alempana uudessa, niin muovilokarista joutuu sipaisemaan pikkusiivun reunasta pois että saa pykälän vanhan mallin puskurille. Yhdet jo asensin eräälle asiakkaalle. Samoin faceliftin kaarista llöytyvät muoviset kiveniskusuojat saa vanhempiin, myös 8E korisiin kun leikkaa listasta muovinastat pois ja kiinnittää vain kaksipuoliteipillä/liimalla.
Pulttasin jo panssarin paikalleen, se pitää tosiaan laittaa niittimuttereilla ja pulteilla kiinni vaikkakin muutamaa orkkiskiinnikettäkin käytetään. Reikiä joutui hieman avaamaan ja isontamaan, muuten panssari käy nätisti suoraan paikalleen. 8E panssarissa ei vaan näköjään ole reikiä valmiiksi.
Samalla kun rappasin takapyöräkoteloita, nakkasin taakse jo Eibachit paikalleen. Mahtaa olla koominen vähän aikaa, kun etuset tehdään vasta rempan jälkeen koska auto pitää saada aikanaan maalaukseen.
Niihin huopalokareihin varmaan käytän tuota 3M/Dinitrol/mitälie vahaa mitä tuolla töissä on jo paineilmapullossa. Se oli ohuempaa ja saattaa jopa vähän imeytyä.
Muuten vähän asiaan liittyen: Mikäli sattuu tuota ruostekorjausta omalle kohdalle muilla niin olkaa kärsivällisiä. Korjaus on melkoisen laaja ja korjausaika voi olla muutamasta päivästä jopa viikkoon, riippuen laajuudesta mitä tehdään. Homma toki nopeutuu kunhan löytyy tähänkin rutiinikuviota ja keksitään auton liikutteluun ilman pyöriä joku kätevä ja kompakti ratkaisu. Toivoisin myös ettei alla olisi ne kalleimmat vanteet, mahdollisuuksien mukaan toki. Säilytystilaa puretuille osille on vähän ja osia tulee paljon.
Noiden aineiden kanssa pääsee sikäli helpolla valinnalla kun tehtaalta tulee ohjeen mukaiset ja itseasiassa todella hyvät aineet. Eli massat ja kotelosuojat sun muut.
Muuten faceliftin muovisisälokarit on pikkumodauksella suoraan käypäiset huopaisten tilalle. Puskurin pää kun on alempana uudessa, niin muovilokarista joutuu sipaisemaan pikkusiivun reunasta pois että saa pykälän vanhan mallin puskurille. Yhdet jo asensin eräälle asiakkaalle. Samoin faceliftin kaarista llöytyvät muoviset kiveniskusuojat saa vanhempiin, myös 8E korisiin kun leikkaa listasta muovinastat pois ja kiinnittää vain kaksipuoliteipillä/liimalla.
Pulttasin jo panssarin paikalleen, se pitää tosiaan laittaa niittimuttereilla ja pulteilla kiinni vaikkakin muutamaa orkkiskiinnikettäkin käytetään. Reikiä joutui hieman avaamaan ja isontamaan, muuten panssari käy nätisti suoraan paikalleen. 8E panssarissa ei vaan näköjään ole reikiä valmiiksi.
Samalla kun rappasin takapyöräkoteloita, nakkasin taakse jo Eibachit paikalleen. Mahtaa olla koominen vähän aikaa, kun etuset tehdään vasta rempan jälkeen koska auto pitää saada aikanaan maalaukseen.
Niihin huopalokareihin varmaan käytän tuota 3M/Dinitrol/mitälie vahaa mitä tuolla töissä on jo paineilmapullossa. Se oli ohuempaa ja saattaa jopa vähän imeytyä.
Muuten vähän asiaan liittyen: Mikäli sattuu tuota ruostekorjausta omalle kohdalle muilla niin olkaa kärsivällisiä. Korjaus on melkoisen laaja ja korjausaika voi olla muutamasta päivästä jopa viikkoon, riippuen laajuudesta mitä tehdään. Homma toki nopeutuu kunhan löytyy tähänkin rutiinikuviota ja keksitään auton liikutteluun ilman pyöriä joku kätevä ja kompakti ratkaisu. Toivoisin myös ettei alla olisi ne kalleimmat vanteet, mahdollisuuksien mukaan toki. Säilytystilaa puretuille osille on vähän ja osia tulee paljon.
Comment