Niimpäs siinä kävikin että jo ostaessa temppuillut ässän kuskin penkin ristiseläntuen syvyyssäätö lakkasi talvella taas toimimasta. Selkänoja auki ja toteaminen että moottori herää edelleen kun näyttää vasaraa, mutta jumii aina kun vaijeri pääsee löysäksi. Niin kauan kuin vaijeri on vähänkin pinkeä, moottori pyörii, tosin mielenkiintoisen äänen säestämänä. ETKAn selailu kertoi että moottori maksaa uutena yli 400€, saksastakin noin 300€ ja osanumerolla ei eBay tarjoa mitään. Mutta kun rajasi etuliitteen pois numerosta, tuli vastaavia moottoreita moniin malleihin, jolloin silmiin tarttui A2 moottori vastaavaan tarkoitukseen. Ulkoisesti ero näyttää olevan vain vaijerin pituudessa ja kun osa nyt saapui, asia näyttää tosiaan olevan näin. Vähän käytetyn näköinen moottori saapui orkkis osalaatikossa hintaan 28€. Tarkoitus on käyttää siitä ainoastaan identtisen näköinen sähkömoottori joka on kelassa kiinni vain kahdella ruuvilla. Moottori ja vaijeri paikalleen ja saa iloksi todeta että toimii loistavasti. Enää niiteillä takaisin kiinni telineeseen.
Seuraavaksi pitää alkaa tilaamaan uusia pohjamuoveja ohjaamon alle. Katukivien ylitykset tekevät aika karua jälkeä muoveihin ja vasemman puoleiset onkin aivan kappaleina etureunasta. Imusarjan spacerit näyttäisi olleen toimivat sikäli että imusarjan lämpö on laskenut tuntuvasti, hieman yli 30 astetta. Aikaisemmin pintalämpötila oli vajaa 80 astetta ja nyt noin 40. Lämpiää toki paikallaan olleessaan mutta jäähtyykin nopeasti. Venttiilikopat odottavat maalattuna asennusta. Kiinnostaa vain tietää pystyykö nokkaketjujen liukupalan joka on nokkien välissä vaihtamaan ihan suoraan ketju paikallaan.
Seuraavaksi pitää alkaa tilaamaan uusia pohjamuoveja ohjaamon alle. Katukivien ylitykset tekevät aika karua jälkeä muoveihin ja vasemman puoleiset onkin aivan kappaleina etureunasta. Imusarjan spacerit näyttäisi olleen toimivat sikäli että imusarjan lämpö on laskenut tuntuvasti, hieman yli 30 astetta. Aikaisemmin pintalämpötila oli vajaa 80 astetta ja nyt noin 40. Lämpiää toki paikallaan olleessaan mutta jäähtyykin nopeasti. Venttiilikopat odottavat maalattuna asennusta. Kiinnostaa vain tietää pystyykö nokkaketjujen liukupalan joka on nokkien välissä vaihtamaan ihan suoraan ketju paikallaan.
Comment