Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Porsaudi '87

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    lykkää tuon peruskunnostuspaketin sellaisenaan tuohon ja ajelee tiehensä
    Juuri näin.

    Comment


    • #32
      Oolsprite. Mitäs kannentiivistettä tuohon pitäisi ajatella? Koneistaja joutui ottamaan siivua ihan mukavasti pois ja totesi, että kannattaa miettiä paksumpaa tiivistettä.

      Comment


      • #33
        Orkkis peltitiivisteellä näitä on ruukattu kasailla. Ja tärkeää on huomioida et saa paljevälin kohdilleen. Esim. tossa jutustelua: Paljeväli

        Mittaa miten sulla on männät dekkitasoon nähden yläkuolokohdassa.
        Viimeksi muokannut eske; 17.10.2011, 22:49.

        Comment


        • #34
          Selvä, kiitos näistä tiedoista! Mitenkäs nokka-akselien ketju, meneekö vanhalla? Toisaalta, samallahan kun kone on auki niin.... :) Tätä periaatetta pitää kyllä käyttää varovasti, lähtee muuten oikeasti lapasesta.

          Osaakos joku sanoa värikoodia tms. kuvassa oikealla oleville osille?

          Comment


            #35
            Eikös se ketju sisälly siihen peruskunnostuspakettiin? Jos ei sisältynyt, kannattanee laittaa se parin kympin osa siinä samalla.

            Comment


            • #36
              Uutta ketjua vaan kun kerran auki on. Toki se vanhallakin menee mikäli kunnossa on. Ja tossa värikoodi;)

              Comment


              • #37
                Noniin, sehän se olikin. Kiitos kaimalle!

                Comment


                • #38
                  Tarkkoja painoja ei ole itsellä kummastaan, mutta eipä nuo kauas varmaan heitä. Melko raskas tuo 2,5:nen neloskoneeksi.
                  Audin vitonen on fyysiseltä kooltaan "mikki-hiiri-luokkaa" verrattuna Porschen 4-koneeseen. Porschen kone on noin 10-15cm pitempi kuin Audin vitonen, tuli tsekattua Audin ja Porschen lohkoja rinnakkain kaverini Antin (9products) pajalla.

                  Mistä kytkinkoppa?
                  Porsche 924 Turbon koppa on suoraan bolt on Audin koneeseen. Niitä on vain hiukan harvassa. Nyt on tulossa uustuotantona kytkinkoppa, mikä on bolt on Audin koneen ja Porschen transakselin yhdysputken laippaan. Valun tekee erään ystävämme valimo ja koneistukset Antin 9Products.


                  Mitä tulee tämän thredin autoon, niin se on ollut varsin epäonninen. Ennen Miikaa sen omisti kaverini Ville, jolla kone paukahti ainakin kerran totaalisesti. Veikkaisin, että viimeisimmät vauriot ovat tulleet hydrolockin seurauksena.
                  Viimeksi muokannut os951; 20.10.2011, 23:17.

                  Comment


                  • #39
                    Varmaan jo kanavallakin kysyttiin tätä samaa, mutta pitää vaihtaa nuo Rostenin jouset tuohon kanteen: Siinä mukana tulleet aluslevyt vai miksi niitä sitten sanoisi, pitääkö ne vaihtaa vakioiden tilalle vai mennäänkö noilla vakioilla? Ilmeisesti aivan alinta prikkaa ei tarvitse edes vaihdella mihinkään, vain se joka vastaa jousen alapäätä?

                    Pakosarjakin tuli Saksasta tänään. Pitää lasikuulauttaa se jossain, niin näkee mitä sieltä alta paljastuu. Kyseessä Furansin valmistama jota joku on hieman itse modaillut.

                    Comment


                    • #40
                      Pakosarjakin tuli Saksasta tänään. Pitää lasikuulauttaa se jossain, niin näkee mitä sieltä alta paljastuu. Kyseessä Furansin valmistama jota joku on hieman itse modaillut.
                      Ainakin pari vuotta sitten oli puhallutus aika halpaa hommaa Aution Autolla, kannattaa sieltä kysellä.

                      Comment


                        #41
                        Ilmeisesti vakio aluslevyt ei sovi noiden rostenin jousien kanssa, näin ainakin mun kannen huoltaja totes. En nyt muista mikä siinä oli ongelma, olikohan ne liian paksut tms. Laitettiin sitten ne mukana tulevat aluslevyt.

                        Comment


                          #42
                          Mä hain oman tulevan kannen juuri pari päivää sitten kansiukolta ja hän oli päätynyt laittamaan vakioilla kasaan kun ei ollut löytänyt mitään syytä olla tekemättä niin. Onhan ne kyllä jonkun kympin tai ehkä jopa millin paksummat ne vakiot, mutta mulle ei ole tulossa kuin 11,5mm nostoa joten siinä on milli vielä varaa max suositukseen ja yli 2 jousen putkella oloon.

                          Max recomended lift 12.5mm,coil bind @ 13.6mm
                          Jos jollain on parempaa tietoa niin kuulisin todella mielelläni sen niin voin vielä vaihtaa alalautaset tai viedä vaihdettavaksi, kun diili oli kasatusta kannesta :)

                          Comment


                          • #43
                            En saanut tälle päivää Repoa kiinni, ajattelin häneltä vielä kysäistä mielipidettä ko. asiasta. Pitää vielä viikolla soitella hänelle.

                            Siistein nostimia ja tyhjentelin vanhoista öljyistä. Huomasin, että abaut viitisen kappaletta nostimia ei ilmeisesti enää toimi, hölskyivät löysinä kun käänteli ylösalaisin. Eli ilmeisesti uutta sarjaa tulemaan, vakiot vaiko jotku HIPO:t?

                            E: Mitenkäs kampuran pultit, vakiot vai ARP main studs?
                            Viimeksi muokannut J_ones; 29.10.2011, 18:33. Perustelu: Lisäkysymys

                            Comment


                            • #44
                              Itse itselleni vastaten: Päädyn vakionostajiin, ja ARP-pultteja laittelen sitten alakertaankin.

                              Öljypohjaksi sopii ilmeisesti 10v koneen pohja? Ja ilmeisesti se on jotain muuta kuin alumiinia?

                              Comment


                                #45
                                10v pohja on peltiä. Alumiininen jäähdyttäisi paremmin.

                                Comment


                                • #46
                                  Itsellä ei riitä taidot alumiininhitsaukseen. Pannua pitää hitusen modata.

                                  Comment


                                    #47
                                    Jaa niin, tuli noista ECUista mieleen. Kun kerran kone on pöydällä, pistä samalla sinne kampuran takastefaan 60-2 hall anturointi... Jos vemssi vaihtuu, niin tuolla triggeripyörällä + anturilla saat jatkossa ihan minkä haluat kiinne ;)

                                    Comment


                                    • #48
                                      Tuostahan olikin jossain toisessa topicissa juttua, pitää pistää tulemaan.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Sain Repolta vastauksen noihin jousien aluslevyihin liittyen. Vakiot alle ja jousien tarkastus. Teoriassa ei tosiaan pitäisi olla mitään ongelmia.

                                        Ja ARPin pultitkin löytyivät Saksasta piiiitkän etsinnän jälkeen. Jospa ne sieltä saapuvat jossain vaiheessa....

                                        Comment


                                          #50
                                          Omaan moottoriin laitoin tosiaan Repon suosituksesta vakiot, koska ne mukana tulevat on melko heppoisen näköiset. Mittasin heittokellolla maksiminoston, joka jäi johonkin 11 millin tienoille. Heittokellolla mittaamalla jousen pohjaamislukemat olivat edelleen riittävän kaukana.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Kyllä vain, eli teoriassa siihen pitäisi jäädä riittävästi varaa. On totta, että ne Rostenin mukana tulleet ovat aika yksinkertaisen näköiset vaikoihin verrattuna. Pitää laittaa kuvaa noista niin tulee homma selkeäksi muillekin:)

                                            Comment


                                            • #52
                                              Eipä mitään isompia vielä saanut aikaseksi, kaikkea pientä näpräämistä mihin aika sitten kuluukin.

                                              Tuossa kuva noista aluslevyistä, eli vasemmalla vakio ja oikella Rosten. Ero on aika huomattava.


                                              Saksasta löytyi pulju, jolla oli hyllyssä het myytävänä sarja runkolaakeripultteja mallia ARP


                                              Lohko maalattuna:


                                              Kuuluko tämän näyttää tältä ennen laakereita ja kampuraa? Sovittelin vain noita pukkeja muuten vain, pitäisikö niiden mennä paikoilleen ennen kiristystä vai onko väli vain tarkoituksella noin tiukka, että vaatii kiristykset?

                                              Comment


                                                #53
                                                Joo, kyllä ne ihan tarkoituksella tuollaiset on.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Mikähän puoli ylöspäin nuo Supertechin renkaat laitetaan mäntiin? 1 ja 2 renkaissa on N50 merkintä toisella puolella, voisiko tuosta päätellä jotain? Kaverin Cp männänrenkaissa oli jotkin pisteet, jotka tulivat ylöspäin osoittamaan. Onko tuo ihan valmistajakohtainen vai?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Jotain kevyttä saatu aikaiseksi:

                                                    Alakerta hyvin pitkälle kasassa, ARP-pultit löytyy runkopukeista ja kiertokangista. Yhtä runkopukin (no. 3) pulttia piti lyhentää, painaa muuten jonkin öljyn check valven rikki tms.
                                                    Männänrenkaita piti viilailla sopivimmiksi välyksiltään.

                                                    Joitain pisteosia sain myös tänään maalailtua, kaikki tulee hopeanharmaalla sävyllä.






                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Check valve on takaiskuventtiili, joka sijaitsee toisessa öljynpaineanturin reijistä, siellä syvemmällä. En tosin muista kummassa. Jos et ole vaihtanut sitä, niin vaihdappa. Voi olla tukkeessa tai jumittunut auki.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Jokin venttiili siellä kuikuili. Mikä tuon virallinen nimitys sitte on?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Minkäslainen käyttöikä noilla nokka-akseleilla on, kun tuota imunokkaakin tuossa tarkastelin niin ruostetta kertynyt noihin kärkiin. Onko siitä hävinnyt pinnoite ja mahdollisesti murtuu jossain vaiheessa, kuten pakonokan yhdelle kärjelle näyttää tapahtuneen..?

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Normaalien sarjatuotantoautojen nokka-akselit lähtökohtaisesti kestävät yhtä kauan kuin auto siinä ympärillä, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              No näinhän tuo ilmiselvästikkin on, mutta tuntuu että omalla kohdalla siitä irtoaa sitten ekalla testilenkillä kaikki kärjet irti ja losauttaa koneen... Tuon pakonokan lisäksi hyllystä löytyy yksi Porschen virinokka jossa saman näköinen kraatteri yhdessä kärjessä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X