lykkää tuon peruskunnostuspaketin sellaisenaan tuohon ja ajelee tiehensä
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Porsaudi '87
Collapse
X
-
Selvä, kiitos näistä tiedoista! Mitenkäs nokka-akselien ketju, meneekö vanhalla? Toisaalta, samallahan kun kone on auki niin.... :) Tätä periaatetta pitää kyllä käyttää varovasti, lähtee muuten oikeasti lapasesta.
Osaakos joku sanoa värikoodia tms. kuvassa oikealla oleville osille?
Comment
-
Tarkkoja painoja ei ole itsellä kummastaan, mutta eipä nuo kauas varmaan heitä. Melko raskas tuo 2,5:nen neloskoneeksi.
Mistä kytkinkoppa?
Mitä tulee tämän thredin autoon, niin se on ollut varsin epäonninen. Ennen Miikaa sen omisti kaverini Ville, jolla kone paukahti ainakin kerran totaalisesti. Veikkaisin, että viimeisimmät vauriot ovat tulleet hydrolockin seurauksena.Viimeksi muokannut os951; 20.10.2011, 23:17.
Comment
-
Varmaan jo kanavallakin kysyttiin tätä samaa, mutta pitää vaihtaa nuo Rostenin jouset tuohon kanteen: Siinä mukana tulleet aluslevyt vai miksi niitä sitten sanoisi, pitääkö ne vaihtaa vakioiden tilalle vai mennäänkö noilla vakioilla? Ilmeisesti aivan alinta prikkaa ei tarvitse edes vaihdella mihinkään, vain se joka vastaa jousen alapäätä?
Pakosarjakin tuli Saksasta tänään. Pitää lasikuulauttaa se jossain, niin näkee mitä sieltä alta paljastuu. Kyseessä Furansin valmistama jota joku on hieman itse modaillut.
Comment
-
Mä hain oman tulevan kannen juuri pari päivää sitten kansiukolta ja hän oli päätynyt laittamaan vakioilla kasaan kun ei ollut löytänyt mitään syytä olla tekemättä niin. Onhan ne kyllä jonkun kympin tai ehkä jopa millin paksummat ne vakiot, mutta mulle ei ole tulossa kuin 11,5mm nostoa joten siinä on milli vielä varaa max suositukseen ja yli 2 jousen putkella oloon.
Max recomended lift 12.5mm,coil bind @ 13.6mm
Comment
-
En saanut tälle päivää Repoa kiinni, ajattelin häneltä vielä kysäistä mielipidettä ko. asiasta. Pitää vielä viikolla soitella hänelle.
Siistein nostimia ja tyhjentelin vanhoista öljyistä. Huomasin, että abaut viitisen kappaletta nostimia ei ilmeisesti enää toimi, hölskyivät löysinä kun käänteli ylösalaisin. Eli ilmeisesti uutta sarjaa tulemaan, vakiot vaiko jotku HIPO:t?
E: Mitenkäs kampuran pultit, vakiot vai ARP main studs?
Comment
-
-
Omaan moottoriin laitoin tosiaan Repon suosituksesta vakiot, koska ne mukana tulevat on melko heppoisen näköiset. Mittasin heittokellolla maksiminoston, joka jäi johonkin 11 millin tienoille. Heittokellolla mittaamalla jousen pohjaamislukemat olivat edelleen riittävän kaukana.
Comment
-
Eipä mitään isompia vielä saanut aikaseksi, kaikkea pientä näpräämistä mihin aika sitten kuluukin.
Tuossa kuva noista aluslevyistä, eli vasemmalla vakio ja oikella Rosten. Ero on aika huomattava.
Saksasta löytyi pulju, jolla oli hyllyssä het myytävänä sarja runkolaakeripultteja mallia ARP
Lohko maalattuna:
Kuuluko tämän näyttää tältä ennen laakereita ja kampuraa? Sovittelin vain noita pukkeja muuten vain, pitäisikö niiden mennä paikoilleen ennen kiristystä vai onko väli vain tarkoituksella noin tiukka, että vaatii kiristykset?
Comment
-
-
Jotain kevyttä saatu aikaiseksi:
Alakerta hyvin pitkälle kasassa, ARP-pultit löytyy runkopukeista ja kiertokangista. Yhtä runkopukin (no. 3) pulttia piti lyhentää, painaa muuten jonkin öljyn check valven rikki tms.
Männänrenkaita piti viilailla sopivimmiksi välyksiltään.
Joitain pisteosia sain myös tänään maalailtua, kaikki tulee hopeanharmaalla sävyllä.
Comment
-
Check valve on takaiskuventtiili, joka sijaitsee toisessa öljynpaineanturin reijistä, siellä syvemmällä. En tosin muista kummassa. Jos et ole vaihtanut sitä, niin vaihdappa. Voi olla tukkeessa tai jumittunut auki.
Comment
-
Normaalien sarjatuotantoautojen nokka-akselit lähtökohtaisesti kestävät yhtä kauan kuin auto siinä ympärillä, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta.
Comment
Comment