Olipa kerran Competition, jonka ostin väliaikaisautoksi uutta odotellessa. Ajelin talven ja keväällä autolle koitti joko myynti tai projektin aloitus. Kauppaakin autosta hierottiin erään autouskovaisen kanssa, mutta projektipuoli voitti. Toveri Porkkis teki Typ98 Punaisesta urheiluautosta 1.8t swapin ja lopputulos oli niin maukas, että tälle lähdettiin tekemään samaa, samojen oppien mukaisesti. Toveri Olli keksi projektille osuvan nimen, R'ompe. Eli Romppasen Compe lausutaan R'ompe :) Lopputulemana pitäisi olla hauska vekotin, sekä jäälle, että radalle.
Lähtötilanne oli siis vuoden '94 siistikuntoinen, Virontuonti 80 Competition quattro, 194tkm rullattuna, 103kw ACE -moottorilla varustettuna. 4x sähkölasit ja ilmastointi tärkeimpinä varusteina. Lisäksi oli asennettuna Webasto. Tällä paketilla ajelin reilut 5tkm, ennen seisomaan laittoa helmi/maaliskuussa. Hauska vehje, kun on tottunut painavilla tankeilla ajamaan. Voimaa olisi voinut olla enemmän ja siitä se sitten lähti.
Talvella hommasin lievästi etukulmakolaroidun A4 B5 1.8tq:n, joka toimi projektin elimenluovuttajana ja rahoittajana. 110kw AEB:n upottaminen B4:n keulalle ei teknisesti ole iso homma verrattuna Typ89:n swappiin, jossa askarreltavaa on moottorin eri kiinnitystavasta johtuen enemmän. Lisäksi katsastuteknillistä nillitystä ei juurikaan ole, mm. jarrut menevät orggisosilla läpi, koska verrokkina käytettävässä B4 V6 ABC:n jarrut ovat samat ja akselimassa hieman isommat.
Alla hieman kuvia lähtötilanteesta. Kiitos Japelle ja olisko tuo viimeinen Kermisen tai Miikan Joutsassa ottama?
Lähtötilanne oli siis vuoden '94 siistikuntoinen, Virontuonti 80 Competition quattro, 194tkm rullattuna, 103kw ACE -moottorilla varustettuna. 4x sähkölasit ja ilmastointi tärkeimpinä varusteina. Lisäksi oli asennettuna Webasto. Tällä paketilla ajelin reilut 5tkm, ennen seisomaan laittoa helmi/maaliskuussa. Hauska vehje, kun on tottunut painavilla tankeilla ajamaan. Voimaa olisi voinut olla enemmän ja siitä se sitten lähti.
Talvella hommasin lievästi etukulmakolaroidun A4 B5 1.8tq:n, joka toimi projektin elimenluovuttajana ja rahoittajana. 110kw AEB:n upottaminen B4:n keulalle ei teknisesti ole iso homma verrattuna Typ89:n swappiin, jossa askarreltavaa on moottorin eri kiinnitystavasta johtuen enemmän. Lisäksi katsastuteknillistä nillitystä ei juurikaan ole, mm. jarrut menevät orggisosilla läpi, koska verrokkina käytettävässä B4 V6 ABC:n jarrut ovat samat ja akselimassa hieman isommat.
Alla hieman kuvia lähtötilanteesta. Kiitos Japelle ja olisko tuo viimeinen Kermisen tai Miikan Joutsassa ottama?
Comment