Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Syöksysämpylä aka 80 Coupéen laittoa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Syöksysämpylä aka 80 Coupéen laittoa

    Hellurei ja hellät tunteet!

    Infoiskua näin alkuun, että kyseessä on ehostusproggis vajaavetoiselle 80 Coupé 1.8 DZ vaparille, B4-keulalla. Sämpy on ollut tässä huushollissa nyt vajaat 5tkm emännän työautona ja yleiskuljettimena.

    Tarkoitus olisi laitella tilipussien myötämielisyyden mukaan wanhaa herraa ehompaan kuosiin, samalla korvaten kaikenmaailman amistuningit hillityllä tyylillä (alkaen takalasin "puutarhajyrsin"-teippauksesta, joka odottaa kuumailmapuhaltimen hellää hyväilyä)

    Tarvittava varuste- ja työkalulista on myöskin loputon, kiitos nistinpoikasten visiitin sämpyn peräloosteriin, kun ensimmäisiä korjauskohteita taklailtiin.

    Tässäpä alustavaa listaa mitä oltaisiin tekemässä jahka keretään:
    - pyöränlaakerit konsertoi, notta vaihtoon
    - Valojen releytys
    - Uudet audiosynsteemit
    - Sytytyspuoli kuosiin, pirssi käy aika perkeleen rikkaalla (ja VAG-Comi meni ni ei sa koodeja ulos)
    - Puskurit vaihtoon, mälläilty edestä ja takaa & pirun huonosti ylimaalattu (RS2 keula hotsittaisi, mutta 7-7,5cm madallusta ei keula enää kestä, kiitos madallussarjan)
    - Tuulilasin vaihto, mikäli ei miellytä katsastusmiestä (Zorro käyny merkkaamassa poikittain)
    - Umpiot vaihtoon ja tummaoptikointi (joko RS2-linssiumpiot tahi Angel Eyesit)
    - Keskuslukituksen pumpun vaihto
    - Blip-blip kauko-ohjaus keskuslukitukseen ja lukkojen uudelleensarjoitus
    - Kuskinpuolen ikkunannostimen korjaus - sutii 95% ajasta tyhjää
    - Maalipinnan uusiminen

    Jo tehtyä:
    - Etupään koiranluut [31.08.2011]
    - Etuiskarit ja -yläpään laakerit [02.09.2011]
    - Takajarrusatulat, vetonivelen suojakumi [10.09.2011]
    - Takavalot värimalliin musta
    - Perushuollot ennen kesää
    - Paisari vaihdettu uuteen
    - Läjä tavaraa tilailtu ympäri Saksanmuata
    - Toinen umpio ehjäilty, ja toiselle puolelle hankittu uusi umpion lasi (kahteen kertaan)
    - Työkalut menetetty rosvoille -> hiljaiseloa
    - 5tkm sitten jakopää kaikkine hiluineen

    Syöksysämpylälle omistetut sivut rakenteilla tänne

    Lissee tarinaa pukkaa nuille sivuille ja tänne sitten kun on tarinoitavaa tai kyseltävää. Siihen mennessä jos teiltä löytyy ylläoleviin kohteisiin kommentoitavaa, niin antakaa palaa vain :)
    Viimeksi muokannut jabis; 11.10.2011, 20:36. Perustelu: Tehtyjä päivitelty

  • #2
    Dudii tuli seuraava askel otettua sämpyn ehostuksessa, notta perä mustaksi ja sassiin. Aikaa kului ~45minuuttia puoli, vaikka kokonaisuudessaan pari tuntia tuolla parkkiksella heiluttiin, johtuen asennusoluiden ylimitoitetusta määrästä, föönin tehottomuudesta ja lukkopesän ruuvikierteiden & muoviosien haparuudesta.

    Kuvasarjaa alla:

    Vasen valo irti
    Oikia valo irti
    Oikia valo irti
    Mallausta
    Mallausta
    Ja lisää mallausta
    Lopputulos

    Huomenna sitten korianluiden laitteluun :)

    Comment


      #3
      Nice, me likes :) !!

      Comment


        #4
        Pakoputkenpäille vois tehdä jonkunlaisen teloituksen ja vaihtaa vaikka ovaali tilalle.

        Comment


        • #5
          Katsotaan Hannu sit ku sinne asti keretään - toi työlista tuntuu tällä hetkellä aivan mielettömältä :D

          Nja sitten takas asiaan - voisi kuvitella että koiranluiden vaihto etupäähän menisi heittämällä, no niinhän se menisi jos olisi asianmukaiset työkalut, mutta kuten yltä voi päätellä, ne lähti ns. parempiin suihin.

          5h meni tänään parkkiksella kettupenteleitä päästellen ja sit rupes olemaan kädet jo sen verran kuralla, ettei toista puolta tehnyt edes mieli vilkaista...

          Työvälineet:
          - 16mm ja 17mm comboavain
          - 2x 2t hallitunkkia
          - 1x vararengas (tai useampi jack-standi)
          - rengasrauta, vasara, rautasaha, talttapääruuvimeisseleitä, 24x asennusoluita, 10 lonkeroa, 8 kättä, vaikka hoitui tuo kahdellakin + emäntä paikkaamaan kun kädet väsyy/rystyset verestyy.

          Työvaiheet oli seuraavat:

          - Valokuvaa pääosassa olevat työkalut ja varaosat

          - Tunkkaa auto vararenkaan päälle (koska jack standit on hukassa)

          - Väännä tolpassa kiinni oleva mutteri auki (käytä mielellään oikeankokoista lenksuavainta (17mm) ja pidä 16mm avaimella toispuoleista mutteria kines(koska muuten pyörii tyhmää) ja jos nuo sattuu puuttumaan, ota lähin räikkäholkki koko 17mm, ilman sopivankokoista karaa ja lukkopihdit & vasara, ja piekse se irti)

          - Kun olet saanut ylemmän perkeleen hoidettua, siirry alempaan (koko koiranluu pyörii vinhasti ympyrää ja molemmilta puolilta mutterit ovat niin korroosiota arvostaneet, etteivät ne liikahda mihinkään. Siis MIHINKÄÄN!) - hae toinen tunkki, että saat optimaalisemman asennon turhautumiseen

          - Koska porakone on 10km päässä, ja pultinhalkaisin on nistien matkassa, ota rautasaha ja poikkase vanha(ei siis uusi - se vituttaa) koiranluu himpun ennen
          toispuoleista pulttia ja jyrsi jäljelle jäänyt kanta vähintään kahdelta puolelta(oikea ja vasen), että saat liian pienille lukkopihdeille tukevan otteen kierteistä & irroita kahden tunnin hinkkauksen jäljiltä vanhat jämät

          - Nosta toisella tunkilla apurungosta sen verran että saat uuden koiranluun paikoilleen ja käytä n.2 minuuttia 43nm muttereiden kiristämiseen, kiinnitä rengas ja käy koeajolla

          - Irroita rengas ja kiristä toistamiseen - ja se oli siinä.

          Huomenna sit tuo toinen puoli porakoneen ja perkele pultinmurtajan kanssa, ni menee se 4h vähemmän aikaa :D

          Comment


          • #6
            Ei niin jotain hyvää, ettei huonoakin.

            Hyvää: Vasemman koiranluun asennus meni ~45minuutissa, pienellä lihasjumpalla & vasaraa avuksi käyttäen.

            Huonoa: totesin siinä heti rengasta irrottaessa, että iskaritolpan suojakumi on märkänä
            ja näyttäisi jousilautanen korkanneen
            Ja nyt tarkemmin katsottuna näyttäis olevan koko perkeleen laakeri säleinä. Voe paska...

            Tarvitseeko tuossa ahdistua jostain muusta, vai riittääkö pelkkä discin vaihto?

            Muuta (huonolaatuista) kuvamateriaalia operaatiosta kronologisessa järjestyksessä:

            Mutterien paskaisuusarviointi

            Luu irti vakaajasta

            Luu irti tolpasta

            Tunkkien uudelleensijoitus ja uusi luu paikalleen

            Ja kiinnitys

            Ja voila

            EDIT: Jeesas tohon maalipinnan pliisuuteen tommonen silikonikäsittely - puskimet piristy (melkein) silmissä ja keulan maalinlohkeilut peitty ihan mukavasti
            Viimeksi muokannut jabis; 30.8.2011, 18:54. Perustelu: Pien fix

            Comment


            • #7
              Lisämurheita wonderlandissa...

              Vasemman takavalon valoteho tipahti ~ 50% yllättäen ja vilkku rupesi vihtuilemaan: "toimii - ei toimi - toimii", ja vilkkurele nakuttaa ei toimi-moodissa niin perkeleesti, eli tais imasta rankkasateiden aikaan riittävästi kosteutta takavalon kytkentöihin.

              Dudii ja selvishän se vika - joku leikkaa-liimaa-operaatio jesseteipillä ja hyppylangoilla viritelty noita kytkentöjä (lisään kuvat tänään myöhemmin), kas kun en valoa vaihtaessa vilassu umpion piuhoituksia sen tarkemmin... Olisko jollakulla voorumilaisista heittää noita perän piuhotuskytkentöjä kuvana, että sais osviittaa miltä tuolla pitäis näyttää, toimivassa pelissä?

              Comment


              • #8
                Ny on uudet etuiskarit alla, kiitokset Mr.CrossFirelle, ja meno tasaantu varsinkin moottoritienopeuksissa liki main paljolti. Harmiksi oli dokumentaatiovermeet siellä parin metrin korkeudessa diudin keskikonsolissa, ei saatu kettupenteleitä kuvanauhalle.

                Vasemman puolen iskari oli niin jämptisti tolpassa ettei se tullut sieltä yhdessä, eikä kahdessa osassa, vaan atomeina :D (Hankalan maineen Sämpy osoitti jälleen verrattomuutensa)

                Tänään pitäisi vielä ottaa ISV, tai perhealbumin mukaan control valve for idling stabilization (osa#: 034 133 455B), irti ja pistää fairy-veteen pulikoimaan yöksi ja tutkia samalla löytyykö imuvuotoja jostain.

                Comment


                • #9
                  Vikalistaa leimausyrityksellä #1 :
                  - Seisontajarru | Jarruvaikutus riittämätön | Hylätty
                  - Jarrusatula | Vuotaa, vasen taka | Hylätty

                  - Rekisterivalo | Ei toimi, vasen taka | K.kehoitus
                  - Takavalon lasi | Pinnoite määräysten vastainen | K.kehoitus
                  - Takavalo | Valovoima heikko | K.kehoitus
                  - Vetarin suojakumi | Vaurioitunut | K.kehoitus
                  - Tuulilasi | Halkeama näkökentässä | K.kehoitus

                  Eipä tässä auta kun ruveta purkamaan x)

                  Comment


                  • #10
                    Updatea kuukauden kestäneen sairastelun lomasta...

                    Sämpy on nakattu kuivatelakalle odottelemaan takavalojen pohjia. Männä napsahti yllättäen jarruletkut halki, notta ylimääräisiä korjauskohteita putkahtelee sitä mukaa kun uutta osaa saadaan pirssiin kiinni.
                    Rupesipa tuo vasemmanpuoleinen raidetankokin vähän väljältä tuntumaan, mutta se saa luvan odottaa parempia oloja. Myös työlistalle nakattuna takapyörien pyöränlaakerit.

                    Takavalot odotellessa vaihdeltu takaisin orggiksiksi odottelemaan uusintakatsastusta ja takapaksin lukkopesän kiinnitykset siinä tietenkin pärähti p*skaksi pimeässä touhutessa.

                    Toivottavasti olisi sekä auto, että ajaja, ajokuntoisena jo lauantain miittinkiin mennessä, mutta ottiatuota ja suapi katella :)

                    Nyt teetä & lepoa - peace & out!

                    Comment


                    • #11
                      Melkoista taistelua näyttää täälläkin olevan, mutta ei muuta kuin tsemppiä :)

                      Comment


                      • #12
                        Jos kerta meinaat RS-umpioita tai anneleita, niin miksei ledipäivävalot, aka Devil Eyes?

                        Comment


                        • #13
                          ai että sieltähän löytyi korjausopaski.. Kiitos ;)

                          Comment


                            #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja Carpio Näytä viesti
                            Jos kerta meinaat RS-umpioita tai anneleita, niin miksei ledipäivävalot, aka Devil Eyes?
                            Jos jotain meinaa nähdä, niin kannattaa hylätä ainakin noi markalla valmistetut kiinaripulivalot.

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja derpilz Näytä viesti
                              ai että sieltähän löytyi korjausopaski.. Kiitos ;)
                              Juu - sitä on kiva selailla kännykällä tuolla pihassa korjailun lomassa, ei ainakaan unohdu mitkään nippelit ja nappelit kesken paskartelun :)

                              Alkuperäinen kirjoittaja carpio
                              Jos kerta meinaat RS-umpioita tai anneleita, niin miksei ledipäivävalot, aka Devil Eyes?
                              Mä kattelin niiden valokuviota ja -tehoa yhden cabrion keulalla enkä vakuuttunut ollenskaan - tosin ei tietoa onko nuo angel eyesit yhtään sen paremmat, mitkä mulla reservisuunnitelmana, jos ei kohtuuhintasia RS-umpioita löydy jotka maalaisi tummaksi :)

                              Alkuperäinen kirjoittaja jannes
                              Melkoista taistelua näyttää täälläkin olevan, mutta ei muuta kuin tsemppiä :)
                              Hehee - kiitoksia vaan, tsemppiä täällä tarvitaan ja paljon, kun joutuu autoa puolikuntoisena ja kiireellä laittamaan :)

                              Comment


                              • #16
                                Siksi juuri ehdotinki, että kun harkitsit noita anneleita, niin ajattelin, että niissä valoteho tuskon on yhtään sen parempi. Entä S2/V6-umpiot tummennettuina?

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Carpio Näytä viesti
                                  Siksi juuri ehdotinki, että kun harkitsit noita anneleita, niin ajattelin, että niissä valoteho tuskon on yhtään sen parempi. Entä S2/V6-umpiot tummennettuina?
                                  Ei nekään väärin olisi - tosin huomenna köyhdytään taas 600€ kun hajen pirssin pajalta uusine jarruletkuineen, -putkineen, takavaloliittimineen, töötteineen, nesteineen ymsymsyms, notta valopäivitystä katotaan taas hamassa tulevaisuudessa, tää on pohjaton kaivo tää rinkulakeula :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Katsastusyritys #2:
                                    - Tuulilasi | Halkeama näkökentässä | Korjauskehoitus jäi ainokaisena jäljelle \o/
                                    notta läpi meni niin että helisi - kehui vielä kuin paljon rakkautta on saanut - ja hyvää työjälkeä :)

                                    Kiitokset muuten takasatuloiden asennuksesta jälleen Mr.CrossFirelle, jäi kommentoimatta tänne kun toipilaaksi jäin.

                                    Malminkartanon (AD/)Autohuolto, vaikka pikkaisen tyrivätkin (suht ok kondiksessa olleet jarruputket poikki letkuja vaihtaessa), hoitivat hommat asiallisesti ja kohtuullisilla hinnoilla, kun pikkutekemistä oli suhteessa paljon - ja kiire saada emännälle tämä työauto kuosiin.

                                    Umpionpohjat oli aivan mädät (kuvat tulee perästä) ja sähkötöitä tuli kuulemma enemmän kuin kukaan olisi arvannut ja yllätyksekseni ko.lisätöistä ei sitten veloitettukaan, joten palvelusta jäi ehdottoman positiivinen fiilis päälle.

                                    Olisivat, jos luvan olisin antanut, tehneet paljon enemmänkin, mutta tavoitteena oli saada vain leimauksen estävät ongelmat nopeasti pois tällä erää, ja jatkaa projektia itse. Eihän tämä muuten mikään projekti ole, jos kaikki tehdään puolesta valmiiksi :D

                                    Comment


                                      #19
                                      Eipä mitään. Työt tuli tehtyä ja maksut maksettua niin hommahan oli ok. Hyvä että sait leiman. Kyllä noissa vanhoissa lintoissa riittää aina entisöitävää, kun on sopivasti edelliset omistajat laiminlyöneet. BTDT. :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
                                        Eipä mitään. Työt tuli tehtyä ja maksut maksettua niin hommahan oli ok. Hyvä että sait leiman. Kyllä noissa vanhoissa lintoissa riittää aina entisöitävää, kun on sopivasti edelliset omistajat laiminlyöneet. BTDT. :)
                                        Mutta pitäähän sitä propsit antaa sinne minne ne kuuluu, vaikka siitä käypä hinta maksettaisiinkin, ja
                                        terkkuja muuten emännykseltä ja emännykselle :)

                                        </off-topic>

                                        Jaa se taitaa sit olla toiseen erään tyhjäkäyntivenan puhdistus - teki se perkeleen starttausongelma comebackin ja meinattiin jäädä lidlin pihaan ruokakassien kanssa jumekseen. Kylmänä lähdetään palmun alta ja lämpösenä ei näköjään sit ollenkaan... *huokaus*

                                        Comment

                                        Working...
                                        X