Alakautta pitää zoomailla ja on ihan tavallinen kanta mutterissa, olisko ollu 18mm.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C5 S6 ranetussaneeraus
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Minäkin maalautin helmiäisvalkoisen ex-urssin konepellin aikoinaan. Ennen päätöstä ei sattunut ketään järjissään olevaa paikalle, joten homma tuli toteutettua. Seurauksena ihan erivärinen konepelti kuin muu auto. Ja samaan hengenvetoon, ennen kuin kukaan tapausta tunteva ehtii huomauttaa, niin olihan se auto "monisävyinen" jo ennen tuotakin, mutta olisi sen silti voinut jättää tekemättä.
Ja anteeksi offtopic.
Comment
-
Taas on tunattu yksi pitkä viikonloppu. Näyttäisi siltä että nestevuoto tuli paikattua kun vaihtoi sen kyisen hapertuneen muoviputken öljynjäähdyttimeltä. Ei se ihan tekemätön homma ollut mutta kyllä välillä ihan oikeasti hiipi suru puseroon. Sanotaanko näin että vaikeimpia ja työläimpiä hommia joita olen tuohon autoon tehnyt mutta tässähän sitä oppii.
Eilen käytin lämpimäksi ja ajoin tallista pihalle. Ilmeisesti viiden päivän seisokki oli autosähköille liikaa. Valojen korkeussäädön varoitusvalo jäi palamaan, oikean puolen etuvilkku ei toimi ja kesken työmatkan jostain kuului naks ja sisävalot syttyivät. Kaksi ensimmäistä vikaa todennäköisesti korjaantuu heiluttelemalla umpion johtoja ja jälkimmäinen lienee oven mikrokytkimen vika. Kas kun en yhtään enää jaksa ihmetellä tätä kierrettä. Edelliset viat korjattu ja seuraavana päivänä löytyy uusia.
Auto oli siis torstai-illasta asti pukeilla ja kuljin sen ajan plussalla. Tästä taas seurasi se että ehdotin jo rouvalle että josko vaihdettaisiin autoja. On se vanhempi vaan minun käteeni paljon paremmin sopiva. Vähän krouvi ja karkea mutta niin on kuskikin välillä. Sitten voi mennä tällä hiljaisemmalla uudella jos haluaa hipsutella nätisti.
Comment
-
Epäilen enemmän että joku löysällä. Valojen korkeudensäädön varoitus kun syttyi samalla kertaa eivätkä viat muuten liity toisiinsa millään tapaa. Tänään en tehnyt autolle mitään. En edes noin pikkuhommaa. Sen verran monta iltaa meni edellisen urakan kanssa että otin ihan oma-aloitteisesti perheillan. Paistettiin tytön kanssa takassa tikkumakkarat jaluettiin satukirjoja. Huomenna sitten jatkuu auton ropaaminen noilla edellämainituilla säädöillä ja letkulämmittimen/sisätilalämmittimen toimimattomuuden selvityksellä.
Comment
-
Joo, liitin löysällä jolla korjaantui vilkku. Korkeudensäädön vikavalo palaa edelleen, vikakoodien lukukaan ei onnistunut kun jostain syystä en saa uudella läppärillä vakkomia toimimaan.
Mutta ei niin pahaa ettei jotain pahempaakin. Siinä tarkistelin vielä ettei ole mistään nesteitä vuotanut ja laitoin pohjapanssaria niin eikös vaan olekin vetarin suojakumi kuskin puolelta aivan riekaleina. Lisäherkkuna sähköflekti alkanut pitämään infernaalista ininää/surinaa/vinkunaa, kai sekin kohta päästää toimintasavut pihalle.
Miten se voikin olla niin että yhtään 100% ehjää päivää ei näy? Noikin on suht pieniä vikoja eikä kovin kalliitakaan mutta silti pistää miettimään että mitenköhän siinä Ladassa olisi yhtä paljon korjattavaa.
Comment
-
Varaudun henkisesti tämän vehkeen kanssa tulevaan, toivottavasti turhaan... Hopsis mitä osia tuohon kannentiivisteen vaihtoon nyt meni sun kuittien mukaan?
Huomenna oman keula menee purkuun, jolloin korjataan myös tuo sun vasta omastasi korjaama öljyjäähdyttäjän putki, muutaman muun homman ohella.
Comment
-
Tuolla aiemmalla sivulla on jossain kuvat kansipahvihomman kuiteista. Joku on sentään fiksu. Minä en kokeneempien vinkeistä huolimatta toissakesänä jakopään ja kansien remontin aikaan vaihtanut tuota putkea kun ei muka ollut tarvetta kun ei vielä vuotanut...
Comment
-
No fiksu ja fiksu. Tuo putki vuosi jo viime talven pakkasilla. Nyt kun keulaa pitää muutenkin purkaa, niin hyvä on tietty tehdä tuo samalla.
Huomasin muuten kyllä kuitit. Ajattelin vain että mitkä noista liittyi nimenomaan kansipahvin uusimiseen. 20x pultit ja tiivisteet vissiin ainakin? Suoristus kannelle tietty myös ja testaus. Oliko vielä muita?
Comment
-
Jees, kiitoksia. Pitää nyt vain toivoa, että ei ole vesipumppu se joka tuolla vuotaa. Ja jos se vuotaa, niin sitten se vuotaa jakohihnalle ja se menee varmaan uusiksi hilppeineen. Sen mahdollisesti tapahtuessa, ajattelin josko ryhtyisi kannentiivisteidenkin vaihtoon, kun alkaa olla kone pikku hiljaa muutenkin niin hyvin jo käsillä. Potentiaalia huomisen purkuhommilla on siis muuttua mukavan kalliiksi.
Vai onko tuo nyt hätävarjelun liioittelua vaihtaa mahdollisesti vielä täysin ehjiä kannentiivisteitä, vaikka koneella onkin rullattu jo melkein 240tkm? Eikös ne kuitenkin ole näissä autossa sellaiset, että ne menee kaikilta ennemmin tai myöhemmin? Tai sitten olen vain tullut liian pelotelluksi teidän muiden toimesta juttuja lukiessa... :)
Comment
-
Kieltämättä kun katsoo oman auton mukana tullutta kuittikansiota, niin tulee kyllä mieleen, että olisiko se RS voinut muka olla kalliimpi ylläpidettävä? :)
Entinen omistaja ollut rahamies, kun audicenterillä tehnyt jopa renkaanvaihdot.
Kalliita vehkeitä nämä on korjata ja huoltaa, jos jokin isompi menee rikki, mutta enpä vielä ole juuri paremmalla autolla ajanut!
Comment
-
Miettisin toki ja ennemmin puukottaisin itseäni päähän kuin tekisin uudestaan mutta jos pakko olisi niin eiköhän se kertaallen harjoiteltuna jo kävisi vähän vähemmällä tuskalla.
Comment
-
Taas on tunattu. Vaihtelin lämpimikseni (pun intended) letkulämmittimen. Luonnollisesti selällään tallin lattialla maaten. Eikä ne tallin ovet edelleenkään mahdu kiinni jos ajaa auton sisälle eli -16 astetta hyväili asentajaa siinä tehdessä. No eipä siinä mennyt kuin puoli tuntia ja nyt lämpiää taas moottorikin.
Comment
-
Jarrupalat olis etupäässä sisäpuolelta aika kehnossa mutta ulkopuolella vielä silmämääräisesti puolet jäljellä. Mietimpä tässä että samalla vaivalla kun pyörät ottaa pois ja alkaa uusimaan niin onko mitään järkeä vaihtaa palat vaan kertaalleen päikseen ulko- ja sisäpuolen kesken? Onko ne edes molemmin päin sopivat? Uudetkin palat on hyllyssä jo puoli vuotta odottanut mutta menishän noi vielä heittämällä talven yli.
Comment
-
Jumittaako näissä satulat helposti? Itellä tekee sellasta, että jarrut alkaa täristää voimakkaasti jarrutettaessa. Tämä tuntuu samalta, kun levyt ois pahasti kierot. Tärinä kuitenkin häviää melkein kokonaan pois, kun jarruttaa kerran voimakkaammin. Ainut selitys mitä oon keksiny tolle on, että satula jumittaa jotenkin ja napakampi jarrutus irrottaa jumin. Tämähän voisi aiheuttaa myös epätasaista kulumista. Itellä on edessä melkein uudet levyt ja palat, joten en tiedä kuluttaako epätasaisesti.
Comment
-
helppohan se jumiaminen on tarkastaa, kun satula pois ja tiiraamaan. mutta jos jarrut tuntuu toimivalta ja palat kuluneet epätasaiseen, väittäsin että liukutapit jumissa. yleisin tahtoo liukutappi olla. ja sylinterin jumiaminen tuntuu monesti polkimessakin ja jarrutehoissa. jos satulat lähelläkään -98 passatin satuloita, niin helppo on ainakin liukutapit vapauttaa...
ja omien kokemusten pohjalta sanoisin, että satulat jumii AINA helposti, jos niistä ei pidä huolta, tai esim. ajaa vähän ja seisottaa.. jossain autoissa jumii teki omistaja mitä vain asian eteen. :D
Comment
-
HP2 ei ole kovin herkkä jumittamaan. Sama periaatehan siinä tietysti on kuin pienemmissäkin mutta ei mulla ole etujarrujen kanssa ollut ässien jarruissa yli neljään vuoteen kertaakaan ongelmaa jumin kanssa. Takapäätä kannattaa vähän vahtia vaikka C5 taitaakin paremmin sietää aikaa kuin C4.
Mietin vielä eilen päissäni tuota jarruhommaa ja vitut minä mitään vanhoja ala kierrättämään. Ajoa edelleen sen verran vähän että pääsen monta vuotta yksillä etupaloilla, varsinkin kun n e kerran on valmiiksi hankittuna. Nuuka ja nitku kun on niin miettii tämmöisiä...
Comment
-
Viimeiset neljä päivää on olleet aika stressaavia auton kanssa. Kuten vanhat lukijamme saattavat muistaa, autoon tehtiin täydellinen jakopäähuolto 2011 kesällä. Sitä ennen ja sen jälkeen moottori on aina tärissyt hieman tyhjäkäynnillä. Juuri niin vähän että vaikkapa soittokoneiden jytä tärisyttää kaikkea enemmän ettei huomaa kuin tietyissä tilanteissa.
Tiedän että pajalla jossa tuo huolto tehtiin, ei ole oikeita lukitustyökaluja käytössä vaan ovat laittaneet uuden hihnan vaan liitumerkeillä samaan kohtaan kuin vanhakin, joka sekin siis ollut jo sen puoli hammasta pielessä koska sama tärinä oli jo ennen huoltoa.
Nyt sain vihdoin inspiraation ja tilasin engelsmannin eBaysta lukitustyökalut. Merkkari antoi työlle hinta-arvioksi 300€ jonka epäilen ylittyvän reaalimaailmassa aika äkkiä. Nuuka mies säästää kun tekee itse. Jälkeenpäin ajatellen olisin säästänyt tuon rahan edestä hermoja moneen kertaan jos olisin vaan vienyt sinne merkkarille.
Comment
Comment