Kolmosessa tuli laitettua puhaltamaan tuohon penkin reunaan. Kyllä se pikkukoppa lämpeni oikein kivasti niinkin, mutta tällä kertaa ajattelin tehdä ihan asennusohjeen mukaan. Ainakin tuosta isosta lotjasta on olleet akkunat aina sulana, joten ei tuo lie väärin ole tuo ylöspäin sohiminenkaan. Eipä ole kyllä ollut pakkasiakaan..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C5 S6 ranetussaneeraus
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Viime viikolla vaihdoin paisuntasäiliön, vanha kun olikin halki ja vuosi lämmetessään pikkuhiljaa. Olin jo varovaisen tyytyväinen mutta sama tuttu piippaus tuli ajotietokoneeseen eilen aamulla ja litran lisäyksen + 120km ajon jälkeen taas tänä aamuna. Napsin moottorin suojamuovit pois ja seuraava vuotokohta löytyi paisuntasäiliön alapuolelta, muovinen T-kappale josta lähtee alaspäin letku, ilmeisesti sisäkennolle. Letku oli päältä märkä, ensi viikolla taas verstaalle.
Eihän tuo nyt iso vika ole mutta syö se vaan miestä kun ei vehekset toimi. Referenssinä 3 vuotta vanhempi C4 S6 käydä porskuttaa ilman mitään showstopper tason murheita. Onhan siinäkin nyt kaikkea pientä mutta ei mitään joka aiheuttaisi akuuttia konepellin avaamistarvetta ennen seuraavaa matkaa.
Comment
-
Edellisiäkään löydettyjä vikoja ei oo saanut korjattua ja uusia pukkaa. Eilen väsyi kynttilä tai puola. Alle 1500rpm ei käy kaikilla, siitä ylöspäin alkaa jossain vaiheessa pienen ajon jälkeen pelaamaan. Ohjauksessakin joku narisee niin saatanasti nyt kun tuli oikeita pakkasia.
Narinat saa rasvattua mutta alkuperäisiä tulppia en ehdi saamaan kun huomenna pitää taas lähteä pidempään reissuun. Voiko orkkis FGR6KQE tulppien tilalle laittaa BUR6EFSZ tulpat? Tuollaisia nimittäin löytyis yksi sarja hyllystä. Sama lämpöarvo niissä nyt ainakin on mutta muuten noi kirjaimet ei merkitse mulle mitään.
Comment
-
Nappasin tulpat pois töiden jälkeen. Yksi oli selkeästi vähemmän karstassa kuin muut 7. Samassa sylinterissä oli myös erilainen puola kuin muissa. Joku tarvikepuola näytti olevan. Muuten tulpat olivat orkkismalliset 4-kärkiset ja päällepäin ihan hyvän näköiset. Nyt vähän kiristää kun iskee Tahko ja pari muuta reissua päälle ja juuri silloin tulee sit murhetta.
Ehkä se on viisainta ryhtyä elämäään kuin 1.8T-mies ja pitää varapuola hanskalokerossa.
Mites muuten on mahdollista että misfirestä ei ole jäänyt vikakoodeja vaikka kone selvästi röpötti vajaalla?Viimeksi muokannut hopsis; 30.1.2012, 20:03.
Comment
-
Sain puolia ja tulppia ristiin vaihtamalla vian haarukoitua (onneksi) rikkinäiseen tulppaan. Päällepäin ein näy mitään ja äsken kun ajelin tallilta kotiin niin taas toimi ihan normaalisti kaikilla mukeilla. Aiemmin tänään kuitenkin 25 km työmatka suuntaansa koko ajan 7 sylinterillä rupsutellen.
Helpotus oli kuitenkin suuri kun on noinkin helppo vika. Plussasta metsästin aikanaan samaa käyntihäiriöö viikkokausia ja tulppien/puolien/maffin/ecun vaihdon tai testauksen jälkeen vika löytyikin 6-sylinterin suuttimesta.
Edelleen hämmentää että miksei syty mitään varoitusvaloja tai kirjaa vikakoodia jos on kynttilä pimeänä eikä käy kaikilla. Ehkä motronic oli sitä mieltä että aja sinä vaan kun kerran hyvin näyttää pärjäävän. Eipä tuota isommin maantieajossa edes huomannut. Ylämäkiin kun lisäsi kaasua niin vähän enemmän nypytti mutta tasakaasulla ei tunnu jos ei osaa tutinaa tunnustella.
Comment
-
Vikakoodin synty tarvitsee aika ison määrän misfirejä johonkin tiiettyyn ajanjaksoon. Aikoinaan 1.8T:tä logittelin misfirejen takia ja vaikka niitä tasaiseen tahtiin yhdestä pytystä tuli, ei vikakoodia tullut. Välillä tämä laskuri aina nollaantui, mutta en kyllä tiedä mikä logiikka siinä loppupeleissä on. Jos se sinullakin on väliin toiminut ja nollannut tuon laskurin.
Comment
-
On siellä varmaan joku sumea logiikka. Mietin vaan kun S6+ sytyttää CAT-valon välittömästi kun kerrankin jää syttymättä. Mielenkiintoista nähdä häipyykö vieno alapään puhdittomuus ja tahmeus uusilla tulpilla. Johan kuulosti taas keskisektorin jutuilta...
Comment
-
Taas käy ja kukkuu. Laitoin työpaikan harjoittelijapojan hakemaan marmorilta uuden puolan ja kun oli yksi pimeänä. Luultavasti tuo tulppakin kuollut samasta syystä, tuskin toisinpäin. Eipä sillä mitään merkitystä toisaalta kun nyt pelaa.
Nyt kyllä vähän automiestä nolottaa mutta niin valtava ero tuossa käynnissä on että en tiedä miten pitkään tuo on jo käynyt seitsemällä. Rauhallisesti kun normaalisti ajaa niin ei edes ole huomannut kun on ehtinyt tottumaan. Putkistokin on niin hiljainen ettei kuule vajaakäyntiä jos ei älyä kuunnella. Nyt kun käy normaalisti niin tuntuu että ei tuo ole koko aikana vetänyt noin hyvin... Voipi korjaantua hiukan koholla ollut kulutuskin kummasti. Tahkon matka kertonee jo aika paljon kun pääsee ajamaan 400km maantietä kerralla.
Comment
-
Huh huh! Tämä threadi pitäis kyllä kaikkien lukea ennen ku alkaa vinkumaan omista pikkuviostaan.
Comment
-
Jumittava ja lopulta pysähtynyt pyyhkijänvivusto hoidettu taas kuntoon. Kun vihdoin sai vasaralla jumittavan akselinpätkän paikaltaan irti niin loppu oli helppoa. Vedin vinkulla isommat pärsät ja paskat vivuston päästä pois ja sen perään huolellisesti pölyt pois. Kuparirasvan sipaisin väliin, tulevaisuus näyttää oliko oikea ratkaisu.
Comment
-
Tilasin marmorilta uuden vesiohjaimen tuulilasin alareunaan. Sen ritilähässäkän josta pyyhkijät tulevat läpi. Oli niin haperaa muovia että rikkui muutamasta kohdasta irrottaessa eikä pysy enää tiiviisti kiinni.
Yllätys oli jokseenkin suuri kun selvisi että ko. muovinkappale maksaa merkkarilla ~33€. Olisihan se voinut olla tuo x10 kun ei kuitenkaan ole kyse mistään kulutusosasta ja sopivuuskin on varsin rajallinen.
Comment
-
Tuon oman A6:n käyntihäiriöitä aikanaan metsästäessä tuli vähän sellainen fiilis, että ECU ei edes huomaisi vaikka moottori tippuisi autosta ;)
Comment
-
Plasti-Frame
Pussihousujen (ja vähän muidenkin) kauhuksi menin modailemaan kokeeksi keulaa. Oli pari tuntia aikaa ja pari purkkia plastidippia. Lopputuloshan on kamala mutta koe on onnistunut. Huomasin vasta teippauksia purkaessani että puskurin alaritilän kromireuna olisi pitänyt kanssa vetää väriin.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v Näytä viestiNo, toihan on varmasti hyvä aine tälläisiin testi ajoihin mistä ei ole ihan varma.
Comment
-
-
Xenonein korkeuden säätöpotikka tankoineen tuossa näyttäisi olevan.
Tuo kallistuksen vakaajan kumi näyttää muuten aika väsyneeltä ;)
Comment
-
Vituiks menee kuin vapaussota.
Oli tyttö eilen kipeänä ja jäin sitten saikkupäivälle kotiin. Oli siinä aikaa ja virtaa niin aloin vaihtamaan taakse uusia coilovereita. Tunkkasin toisen puolen hallitunkilla ilmaan ja auton omalla tunkilla toisen. Jälkimmäinen sitten päätti ettei huvita enää ja romahti kesken urakan. Olin sisällä tallissa etsimässä jotain työkalua ja ulkoa alkoi kuulumaan rytinää ja siellähän se tunkinperkele retkotti helmamuovit mukana poikittain auton vieressä. Oli sentään pukit ja iskarin alapään pultinkannassa sattumalta kiinni ollut 1/2" räikkä ottamassa vastaan ettei ihan jarrulevyn varaan pudonnut.
Alkoi kyllä sellainen jihad noita orkkistunkkeja vastaan. Joskus olen manannut että en ikinä tee yhtään hommaa tuollaisten rimpuloitten kanssa ja heti kun kerran kokeili niin paskaa tulee.
Sain sentään vasemman puolen tehtyä, tänään sitten ajeltiin töihin vähän toispuoleisella stuukilla kun vasen puoli oli viisi senttiä korkeammalla kuin oikea. Katotaan mitä tänään saa hajalle kun illalla olis tarkoitus uusia se toinenkin puoli.
Jos jotain positiivista niin vanhat iskarit oli kyllä aivan moro. Luulisi ajotatsin paranevan kunhan saa koko auton käytyä läpi.
vanha iskari
Comment
Comment