Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C5 S6 ranetussaneeraus

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Nyt menee vähän OT:ksi. UPSilla on neljä eri palvelumuotoa:

    - UPS Express 9, kallis, mutta nopea
    - UPS Express 12, vähän halvempi, mutta nopea
    - UPS Saver, hitaampi, mutta kustannustehokas
    - UPS Standard, viikkotoimitus rekalla

    Valinnanvaraa siis on, mutta pitää osata pyytää oikeaa palvelua.

    Comment


      #62
      Kyllä täytyy sanoa ketjun läpi lukeneena, että ihan ujosti v a s t u s t a a tämä laite Mikolla.
      Minä luulin, että minun ainoa italian kokemus oli vaikea, kyllä tämä on ihan eri planeeltalta.

      Comment


        #63
        No nyt on ohjainyksikkö vaihdettu. Keskuslukot toimii, poislukien kaukosäätö.

        Ikkunat edelleen alhaalla, myöskään kattoluukku ei toimi. Kuskin oven ollessa auki, mittaristossa näkyy kaikkien ovien olevan auki. Kun kuskinoven sulkee, sulkeutuu mittaristossakin kaikkien luukkujen merkit.

        On se perkele. Muiden vikojen kanssa pystyisi hetken elämään ja korjaaman myöhemmin mutta ikkunat olis syytä saada ylös. Ehdotuksia?

        Comment


        • #64
          Sun tars lähtee ottaa varmaan ovi kerrallaan sähkölasien moottorilta liitin irti ja kokeilla aina lähteekö ikkunat ylös.

          Muistaisin yhden tapauksen, jossa ovikahvan ledi ilmeisesti menny oikariin ja aiheutti vastaavan ongelman. Ilmeisesti tolta hissin liittimeltä haarautuu sähköt sille ledille?

          Comment


            #65
            Nyt jo helpottaa. Surullisenkuuluisa 14. sulake oli palanut. Oli vielä lauantaina ehjä kun viimeksi tappelin auton kanssa ilman ohjainyksikköä. Liekö sitten saanut jonkun virtahörpyn tuossa kun tänään iskin vaihtoboxin kiinni ja palanut siinä samalla. Päätin olla luottamatta itseeni ja tarkistaa sulakkeet vielä kerran. Uusi paikalle ja avot. Toimii ikkunat ja kattoluukku. Sisävalotkin palas toimintaan.

            Nyt olis tilanne aika hyvä. Keskuslukituksen kaukosäädöt ei toimi ja kuskin puolen kynnyslistasta oon saanut purkaessa muutaman kiinnikkeen rikki mutta muuten kaikki pelaa. Tänään narahtaa viski. On aika voittaja olo.

            Comment


            • #66
              Tiedän tunteen:)

              Comment


                #67
                Nostan maljan täälläkin Espoossa.
                Hieno juttu!!

                Comment


                • #68
                  Ettei toi sulake sit ole pidempään ollu kuitenkin sökö, eikö ikkunat ole ollu alhaalla jo pidemmän aikaa?

                  Hyvä kuitenkin, että oli noin helppo ratkaisu. Ja toivottavasti pysyy se sulake ehjänä.

                  Comment


                    #69
                    Takajalkatilan valo sen sit perinteisesti polttaa jos joku. Sulakkeet kävin kaikki läpi yksitellen lauantaina ja silloin oli kaikki ehjiä. Luulen vähän että se on tosiaan palanut siinä vaiheessa kun virrat päällä napsin nuo ohjainyksikön liittimet kiinni.

                    Huomasin tuossa vielä että matto jää vähän koholle siitä ohjainpoksin kohdalta. Sakemanni oli lähettänyt suojakoteloineen päivineen tuon vaihto-osan ja siinä on puolta paksumpi se koppa päällä. Pitää varmaan kerran vielä purkaa ja vaihtaa alkuperäinen suojakotelo. Nyt lähtee kuskin kuramatto irti nastoistaan kun siirtää penkin tarpeeksi eteen.

                    Comment


                      #70
                      Oliskohan paksumman kopan ajatus pitää sisältö kuivana jalkatilan tulviessa?

                      Comment


                        #71
                        Auttanee varmaan pienemmässä vesivahingossa mutta mullahan oli mattojen päälläkin 5cm vettä. Vaikka nipun kultakaloja olis heittänyt jalkatilaan uimaan.

                        Comment


                          #72
                          Pikkubugeja liiskatessa mennään. Eilisellä testilenkillä pääsin ~5km kun lakkasi kaasu toimimasta. Tyhjäkäynnillä seuraavalle bussipysäkille ja virrat pois ja päälle. Taas toimii, vikakoodeina kaasupolkimen asentoanturin implausible signal.

                          Soittimenvaihdon jäljiltä täytyy raapia päätä. Takapää toimii puolittain, takakaiuttimet soivat mutta subi ei. Uusi setuppi on tosin hankittuna joten ei aiheuta isoa murhetta.

                          Comment


                            #73
                            Sullakin on outosähköinen rinkeli, tervetuloa kerhoon! Mulla on takakaiuttimet pimeinä subin ohella, mutta se on haarukoitu jollain lailla rikkonaiseen subiin. Takakajarit saavat virtansa sitä kautta. Mulla on uusi (käytetty vaihtari) joka on jo todettu toimivaksi. Ehtis vaan vaihtaa.

                            Comment


                              #74
                              Kyllä ne nyt toimii, on vaan tasot etu- ja takapään välissä ihan mitä sattuu. Etupää soi uudella soittimella paljon kovempaa kuin naviplussalla. Takapää on sit alkuperäistyylisesti linjalähdöistä ilman mitään tasonsäätöjä.

                              On mulla pari ylimääräistä vahvistinta niin pitää varmaan viritellä ainakin takakaiuttimet erillisen styrkkarin kautta ja tiputtaa toi orkkissubi kokonaan pois pelistä. Mallailin alustavasti uutta subia jo varapyöräkoteloon. Ei vaan millään jaksaisi taas purkaa sisustaa vahvarin johdotusten takia kun just sain edellisen rempan jäljiltä kaikki kasaan.

                              Comment


                                #75
                                Alkuperäinen vahvistin ja subi on nyt kokonaan pois pelistä. Virittelin varapyöräkoteloon vahvistimet ja vedin suoraan johdot ovikaiuttimille. Pitihän siinäkin tulla takapakkia sen verran että toinen vahvistin on jossain vaiheessa parin vuoden hyllyssä seisottamisen aikana päättänyt hajota. Tilasin uudet päätekivet nettikaupasta josko tuon osaisi vaikka korjata. Vanhan halvan vahvistimen remontista tuskin kannattaa kenellekään mitään maksaa.

                                Soi ne nyt kuitenkin jotenkuten ja paljon paremmin kuin orkkikset.

                                Muuten on menty kaasupolkimen asentoanturin toiminnan kanssa tapellessa. Toimii ja ei toimi vähän väliä. Hain vikaa aika kauan kunnes tajusin että se valkoinen liitin (se jonka olen joutunut cruisen asennuksella irroittamaan) joka tulee kabiinista motronicin rasialle on 2-osainen. Jotenkin olen sanut sen siihen jamaan että toinen reuna liittimestä pakeni aina karkuun kun tuuppasi konehuoneen puolelta töpselin kiinni. Nyt sain vihdoin senkin kasaan niin että kuului oikeinkin tyydyttävä *naps* kun lukitus käpälät ottivat kiinni.

                                Soittokoneiden asennuksella pudotin hanskalokeron ja kuskin karttalokeron alas ja tämän verran jäi osia yli. Joku jeesuksen aikainen puhelinsarja tjms. Paljon oli tavaraa ja muutama antenni ja mikki vielä tuohon lisää. Näistä meni jotain piuhoja tuonne k-lukon ohjainyksiköllekin, purin kaikki pois ja palautin kytkennät tehdaskuntoon, siellä suunnalla on saatu ihan riittävästi viime aikoina korjata ranetuksia.

                                P.S. Linkin takaiset kuvat on aika isoja mutta thumbnailit aukeaa kyllä kun pari sekuntia odottelee.

                                Comment


                                  #76
                                  Taitaa muutenkin olla ranetukset vähiinpäin fiksattu kun on jo mahdollista panostaa muuhunkin. Nyppäsin Servotronicin pois toiminnasta ja paljon loogisemmaksihan tuo muuttui ajoltaan. Kerrankin modi joka parantaa jotain eikä ihan aidosti maksanut mitään. Tehostuskin on aivan riittävä ilmankin.

                                  Comment


                                    #77
                                    Jalokyylistat lähti tänään kabiinista ja tilalle hiilikuitu wannabiitä.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                      Nyppäsin Servotronicin pois toiminnasta ja paljon loogisemmaksihan tuo muuttui ajoltaan. Kerrankin modi joka parantaa jotain eikä ihan aidosti maksanut mitään. Tehostuskin on aivan riittävä ilmankin.
                                      Kuinkas tämä tapahtuu?
                                      Itse tosin tykkään Servotronicin toiminnasta, mutta jos on tyyliin nallin irroitus, voisin kokeilla ilmankin tuota...

                                      Comment


                                        #79
                                        Kaikessa monimutkaisuudessaan ratin alta karttakaukalo irti ja takaa rele veks.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Nuissa ässissä tuntuu muutenkin, että ohjaus on a-i-v-a-n liian ylitehostettu.

                                          Comment


                                            #81
                                            Ässän servotronic on vielä kuulopuheen mukaan jäykempi kuin aakkosen. Vaihtunee ainakin -02 vuotisessa vähemmän ylitehostetuksi. Tässäkin kohtaa ero on siinä releessä eli muut osat tottelee releen komentoja.

                                            Comment


                                              #82
                                              Audeissa on vähän kautta linjan tuo että jos tehostimeen liittyvät komponentit on kunnossa, niin ohjaus on ihan liian ylitehostettu.

                                              Comment


                                                #83
                                                Ja minä kun en servotronicista luopuisi mistään hinnasta. Joskus mietin, miksi vastaava A6 oli kurja ajaa - siinä ei ollutkaan servotronicia. Asiaan vaikuttanee, että olen taittanut pitkät taipaleet lötköllä, jossa on kautta linjan kevyt ohjaus.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Kuin helvetin jäykkä ohjaus teille pitää oikeen olla :o Tuossa -00 A6:ssa on ainakin oikeen mukava ohjaus servolla, kaverin A4 on jo tympeän kankea ilman servoa. Kasikympeissä on kyllä sitten ollut kevyttä, mutta ei sekään mitään ole Aspeniin verrattuna. Valiantissa on sitten kyllä "jäykkä ja tunnokas" ohjaus leveillä renkailla ilman tehostinta, kierroksiakin on jo sitten riittävästi (6) :)

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Valiantissa on sitten kyllä "jäykkä ja tunnokas" ohjaus leveillä renkailla ilman tehostinta, kierroksiakin on jo sitten riittävästi (6) :)
                                                    Mulla oli Dusterissa tehostamaton ja nopea simpukka eli 2,8 kierrosta. Kaveriksi vielä vähän pienempi ratti, niin olipahan vääntämistä. Montut ja kanttarit huomasin aika helposti.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Olis mullakin semmonen, mutta tuossakin on jo niin vääntämistä ettei uskalla laittaa :D Pikkuratti, ulos levittävät vanteet ja 4-5 astetta positiivista casteria kangistaa kummasti ohjausta.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Joo jätä vaan hyllyyn. Mullakin levitti vanteet ulos ja kumeina oli jotain ~215 leveyttä. Eikä se 360 cid vinkkelikään kevyintä mahdollista tavaraa ollu.
                                                        Sori Mikko OT:stä. Lopetan tähän.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          V A S T U S T A A edelleen.

                                                          Ohjaustehostimen kanssa on oppinut elämään. Kylmänä aamuna parin minuutin venaus tyhjäkäynnillä ennen liikkeellelähtöä on käytännössä välttämättömyys, muuten tempoilee ja venkoilee niin paljon että ruorista on syytä pitää kunnolla kiinni. Lisävitutuksena huomasin että toinen umpio näillä kosteilla keleillä aivan huurussa.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Mun veikkaus osuis hammastankoon, sen sisällä venat jumittaa.
                                                            Eikös tehostajiin ollut jotain "puhdistusainetta" olemassa, muutakin kuin Forten tiivareita paisuttava litku, joka muuten toimii tihkuvaan tankoon.
                                                            Ei taida löytyä korjaajaa tuollekkaan tangolle ja uusihan maksaa.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Kiertääkö hammastangon sisällä öljy vaikkei rattia kääntäisi?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X