Mites ne bensat on sieltä tankista kadonnu, kun ei bensaluukkua saa auki?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C5 S6 ranetussaneeraus
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Olishan se mahdollista. Vituttaa vaan. Sitäpaitsi takapenkki ja peräluukku niin taäynnä purettua listaa ja verhoilua, muksun turvaistuinta sun muuta joka ei kuitenkaan mahdu ikkunasta nostaen pois tieltä.
Tänä aamuna tuli sähköposti että olen huutokaupasta voittanut tuollaisen mukavuuspoksin. Ehkä sen jälkeen alkais vähän helpottaan. Siihen asti näköjään jalkapatikassa.
Comment
-
-
Jos passatti pitää vettä niin kai se kävelemisen Vammalasta Huittisiin ja takas voittaa. Kai se bensallakin yhden tankillisen käy...?
EDIT: Vonkasin seurantakoodin sakemannilta, pitäis olla jo huomenna uuden poksin täällä. Eipä taida kannataa lähteä Mouhimereltä asti autoa lainaamaan. Kiitos kuitenkin tarjouksesta, vertaistukiryhmä näytti taas voimansa.Viimeksi muokannut hopsis; 16.8.2011, 14:28.
Comment
-
Niinjuu, palatakseni noihin jakopään osiin. Vesipumppu oli leimattu -99 eli alkuperäinen. Ei voi insinööriä syyttä liian heikosta laadusta sen kohdalla. Kiristinpatruuna -03 eli kerran vaihdettu. Nämä oli muuten vaihto-osia eli menevät vielä remanin kautta jollekin seuraavalle.
Muissa rullissa ja epäkeskossa ei sit leimoja ollutkaan, vanhoja olivat anyway.
Sit selvisi tuon venttiilikopan tiivisteen silikoonaus. Tai syy, miksi koppa yleensäkään ottaen on joskus ollut auki. Jostain syystä toisen kannen ketjun kiristäjä oli joskus vaihdettu. Tämä saattaa olla niitä Italian karvakul*ien tekemisiä päätellen tuosta tiivistesähellyksestä. Ylimääräisinä hommina tehtiin tällä kertaa nestelämpöanturin uusiminen, kunnossahan se vanhakin oli mutta muutaman kympin hinta nyt versus työnmäärä vaikka vuoden päästä puolsi vaihtoa. Samati juuri 1. kanteen uusittu nokkakepin asentoanturi siirrettiin 2. kanteen päin tulipeltiä ja sieltä vanha vähän helpommalle tontille.
Kannet on muuten täysin identtiset, tämä oli minulle uutta. Päätyhiluja vaihtamalla kannet sopivat paikoilleen kummalle puolen tahansa. Se on sitä massatuotantoa.
Comment
-
Niin ja autohan ei edelleenkään ole ajossa. On DHL ja sitten on DHL. Toinen on nopea kuriiripalvelu ja toinen on Deutsche Postin omistama eli saksan Itella. Se siitä sitten, tiistain ja k-viikon välisenä yönä puolenyön jälkeen jo lähtenyt Saksasta mutta vielä ei näy Suomen seurannassa. Tänään tuli siis kolme viikkoa ilman autoa täyteen, vähemmän rauhallinen mies vois jo pikkuhiljaa hiiltyä.
Comment
-
En kai luovukaan. Nythän siinä ei ole enää kuin tuo vinkuva aski joka arveluttaa. Alusta ja motti on vimpan päälle.
Ilmeisen hyvä tuuri kyllä itelläkin käynyt kun nämä pahemmat miinat on tähän asti jotenkin onnistunut välttämään. Plussa on ostettu yksityiseltä ja se nyt on pääosin toiminut kuten teini-ikäisen ässä-Audin voi olettaa toimivan :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiSainpas laskusta kopion kouraani. Huhhuh, siinä voi pulla mennä kahvipöydässä väärään kurkkuun kun kirjekuorta avaa.
Ei taida tulla autoliikkeestä joulukorttia tänä vuonna.
Comment
-
Niin ja autohan ei edelleenkään ole ajossa. On DHL ja sitten on DHL. Toinen on nopea kuriiripalvelu ja toinen on Deutsche Postin omistama eli saksan Itella. Se siitä sitten, tiistain ja k-viikon välisenä yönä puolenyön jälkeen jo lähtenyt Saksasta mutta vielä ei näy Suomen seurannassa. Tänään tuli siis kolme viikkoa ilman autoa täyteen, vähemmän rauhallinen mies vois jo pikkuhiljaa hiiltyä.
Comment
-
Sain ovet auki safe-lukituksista kun hakkeroin hyppylankojen kanssa johtosarjan töpseleihin virtaa ja maata, elsasta löytyi hyvät sähkökuvat tähän hommaan. Samoilla eväillä aukesi takaluukku ja bensaluukku. Nyt kun vielä sais lasit ylös niin vois periaatteessa vaikka ajaa ihan normaalisti siihen asti että tulee tuo vaihtoboksi. Kyllä sitä ilman keskuslukkoja ja sisävalojakin pari päivää pärjää mutta auki olevat ikkunat vähän rajoittaa tuota matkanopeutta ja -kelejä.
Sain kuitenkin takaovet auki jotta pääsi maton alle. Hyvänen jestas mutta sitä vettä tuli vielä paljon. Puristelin ensin matosta lattialle ja siitä sienellä ulos. Olis varmaan kannattanut joku sanko ottaa alle että tietäis tarkan määrän mutta arviolta parikymmentä litraa tuli vieläkin vaikka auto on ollut jo viisi päivää ikkunat auki hyvällä ilmanvaihdolla olevassa parkkihallissa.
Etupäästä oli vähän huono keriä mattoa ylös kun pedaalit ja penkki ahdisti nostamista. Jätin kuitenkin matot niin paljon irti lattiasta kuin sai ja sisätilalämmittimen höpöttämään maton alle täydellä teholla. Ehkä se siitä vielä kuivuu.
Oli muuten vain kuskinpuolelta märkä. Repsikan puoli oli ihan kuiva, oli sen verran vinossa paikassa seissyt että onnesta on ajanut vain toisen puolen märäksi.
Comment
-
Vieras
Tosiaan ei ne matot kuivu kuin lämppärin avulla. Pelkällä tuuletuksella saa Suomen kesässä kuivatella vielä seuraavanakin vuonna.
Comment
-
Avossa sattui keväällä vastaavanlainen vedenpaisumus. Konepellin aukaisuvaijerin läpivientikumi oli hapertunut ja erään rankemman sadekuuron jäljiltä kuskinpuolen lattia lainehti vedessä. Äyskäröin pois minkä sain ja yritin kuivatella tuota päivisin auringonpaisteessa katto alhaalla pari viikkoa. Ei tuntunut juurikaan kuivuvan.
Otin sitten alkukesästä lattiamaton irti kun tuo oli muutenkin paskainen, ja läpimärkähän se oli vielä. Viritin kahden puun väliin köyden ja laitoin maton siihen roikkumaan (matto painaa märkänä aivan helvetisti) ja pyyhkäsin sen puhtaaksi painepesurilla. Kesti reilun viikon ennen kun oli kokonaan kuivunut, narulla roikkuen.
Comment
-
Kävin aamulla kurkkaamassa että onko koko hoito palanut tallissa maan tasalle kun jätin sisälämppärin höpöttämään maton alle yön yli. Takajalkatilan alue oli täysin kuiva eli vajaa vuorokauden höpötys lämmön kanssa riitti kun ensin äyskäröi isommat pois.
Sammutin lämppärin, siirsin jakkaran taakse ja virittelin etupään maton alle muutaman pitkän piippuhylsyn ja jotain muuta sälää jotta nousi matto kunnolla irti lattiasta. Sit sisälämppäri uudestaan käyntiin ja asemoimaan kynnyskotelon päälle. Ei niin hyvää ettei jotain pahaakin, lämppäri jurnutti oudosti muutaman sekunnin ja sitten riks-raks-poks ja savut pihalle. En sit tiedä mikä tuli mutta paskaksi meni sekin.
Eipä tälleen pyhäpäivänä mistään uuttakaan saa niin virittelin sit macgyverina tuommoisen puoliväliratkaisun 140mm tietokoneen kotelotuulettimesta. Ei oo lämpöä mutta kiertääpähän ainakin ilma hiukan paremmin. Kuumapuhallin olis ollut mutta sitä ei arvaa jättää vahtimatta.
P.S. Aika ripeästi Nokian kamera tuon kuvan nappaa. Flekti nimittäin pyörii tuossa kuvassa.
Comment
-
Aikataulu remontin valmistumiselle on tasan akselivaltojen posti/itella ja saksan DHL nutaamisesta kiinni. Viime viikon maanantaina eli 16.8. on paketti lähtenyt Saksasta ja jos en asiaan ite aiemmin mee väliin niin huomenna 24.8. on jakopäivä. Tänään sen saa jos suostuvat postikonttorilta iltapäivällä antamaan.
Siltikin mihin saa kulumaan 8 päivää aikaa Saksasta Suomeen? Ei voi ymmärtää. Pitää näissä akuutimmissa tilauksissa alkaa neuvottelemaan josko myyjä suostuisi käyttämään vaikka jotain kalliimpaa kuriiripalvelua.
Comment
-
Jenkeistä tulleet tavarat tulee pääosin UPS:n kautta ja yleensä aamulla maksetut kamat on seuraavana päivänä sylissä. Sieltä on kuitenkin matkaa jonnin verran enemmän kuin Saksasta. Tässä tapauksessa myyjä kertoi toimitustavaksi DHL josta päättelin sen olevan vikkelä mies ja Transporter yhdistelmä jolla tavara on nopeasti perillä. Paskanmarjat, Deutsche Postin pakettipuoli on ihan samaa kuraa kuin kotimaan posti.
En edes tajunnut kysyä mitään muuta toimitustapaa eli puoliksi oma vika kun käsitin tuon DHL nimen tarkoittavan vain sitä kuriirifirmaa.
Pari epäkohtaa tuosta postin toiminnasta. Miksi paketit lähtevät isoista terminaaleista niin orjallisesti eli jos ei ole lajiteltu klo 14 tai klo 16 mennessä niin sit menee huomiselle sori vaan sulle. Vertaa vaikka matkahuoltoon jossa paketti menee ekaan autoon joka sattuu oikeaan suuntaan lähtemään.
Okei, on sitä pakettitavaraa moninkertainen määrä postin kannettava verraten vaikka matkahuoltoon mutta silti tuo lajittelu sen aikataulun kusee. Ensin paketti lajitellaan ja vekslataan Helsingissä. Sieltä seuraavaksi iltapäiväksi Tampereelle jossa se taas lajitellaan ja heitellään seuraavaan kasaan josta kulkee taas seuraavaksi iltapäiväksi tänne päätepaikkakunnalle jossa se taas lajitellaan ja seuraavana päivänä postinkantaja tuo pienen lapun kotiin. Sitten onkin jo konttori kiinni kun ehtii töistä kotiin jolloin seuraavana päivänä saa noutaa sen pakettinsa.
Toinen epäkohta, miksei siellä ole ketään viikonloppuisin töissä? Kaikki muutkin palvelualat toimivat nykyään 6 tai 7 päivää viikossa.
Tulis jo se uusi postilaki ja isot Italian ja Saksan firmat kilpailemaan näistäkin markkinoista. Vois taas pitää parit yt-neuvottelut ja tehostamiset siellä itellan suunnalla.
Comment
-
Kyllä tuosta vielä kulkine tulee :)
Itellan hinnat on muutenkin aivan hanurista, hyvä esimerkki, lähetin tutulle tietokonekrääsää saksaan itellalla, en muista enää paketin painoa mutta ei se paljoa viidestä kilosta heittänyt, maksoi halvimmalla mahdollisella tavalla lähetettynä, jolla sai seurantakoodin noin 37EUR, no sama sälli lähetti mulle iiison pahvilaatikollisen muuta kamaaa kuten tuulettimia ja muuta, tuli neljässä päivässä perille ja oli maksanut hänelle 9EUR.
Comment
Comment