Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C5 S6 ranetussaneeraus

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Pakoputken päät uusiksi niin, että ne istuu puskuriin.

    Comment


      No eipä olisi kannattanut taas tehdä yhtään mitään. Rapsuttelin takalasin tarran ja kontin luukusta kaikki merkit pois. Tästähän maalattiin pari kuukautta sitten takalokarit, takapuskuri ja kontin luukku. No maalarin on tietenkin silloin pitänyt irrottaa nuo merkit ja nyt kun otin ne pois niin alta löytyi ihan perkeleesti irrotuksessa tulleita naarmuja. On vielä jätetty tahallaan tasoittamatta ja korjaamatta, ilmeisesti ajatuksena että päälle tulevat merkit peittävät naarmut. No niin ne peittikin kun en tähän asti ollut mitään huomannut. Naarmut ovat maalin ja lakan alla eli käytännössä helvetin vaikea saada edes häivytettyä. Vittu.

      Takavalot sain sentään ihan onnistuneesti tummennettua. Tuli ihan nätit, ei mikään jätesäkkitummennus vaan ikkunatummennuksien kanssa yhteensopiva. Oli operaation ajan auto ajettuna takapää hydraulipukeille noin 10-15 senttiä nostettuna, siinä kun piti hiukan siirtää niin sopii arvata huomasinko laskea niitä ramppeja alas. Kyllähän se auto juu alas tuli. Seurauksena on nyt tossa nokan edessä korjauskustannuslaskelma 1596,06€. Vittu.

      Comment


        Eikä ole edes kolmastoista päivä, otan osaa. Tallin ovi kiinni ja johonkin ihan muuhun ajatukset.

        Comment


          Nostin joskus ysikympin tunkilla etupyörän takaa ja sovitin pukkia alle. No, päätin sitten että enpä nostakaan ja tiputin auton alas pukin päälle. Helma läjään. Oli niin tyhmä olo, että nauratti...

          Comment


            Vakuutusyhtiöön tuo laskelma lähti. Katotaan nyt jääkö omavastuiden ja bonusten laskun jälkeen mitään kertakorvauksesta jäljelle.

            Comment


            • Diffuusori mustaksi niinkuin taitaa alunperin ollakkin.

              Comment


                Puskurin ja nosturin keskinäisen evottamisen keissi päättyi nyt niin että tänään soitti vakuutusyhtiön ukko ja tarjosi summalla X kertakorvausta jonka siinä puhelun aikana hyväksyin. Seuraavaksi soitin kolarikorjaamolle ja tinkasin mitä maksaa jos vien puskurit irrotettuna ja korjaavat sekä maalaavat, hinta oli sopivasti ja täysin sattumalta pennilleen sama X. Lopputulemana kaskon bonusten pudotuksen ja omavastuiden jälkeen jäi itelle maksamaan tämä harjoitus sitten ~30 euroa plus kaikki omalla hiellä ja omalla ajalla tehtävät irrotus- ja kasaustyöt.

                Comment


                  Eli jos sun omavastuu on esim. 200€ niin kaikelle tuolle omalle työlle jää 170€ "palkka". Vai ymmärsinkö jotain väärin?

                  Comment


                    No tavallaan mutta ei kuitenkaan.

                    Kertakorvaus 1260€, siitä pois omavastuu 500€ eli 760€ tilille. Siitä kun vähentää bonusten laskun 2 vuoden ajalta yhteensä 290€ niin tosiasiassa korvauksesta jää käytettäväksi 450€ ja saman 450€ tulee olemaan lasku. Siihen sitten käytettävä päälle vielä omaa rahaa noin 30€ muualta haettaviin tarpeisiin ja osiin.

                    Koukku on siinä että tällä kertaa tulleiden vahinkojen lisäksi tuo korikorjaamon 450€ lasku sisältää 150 eurolla myös muita lisätöitä jotka teetän noiden nyt tulleiden vaurioiden lisäksi. Kokonaisuutta ajatellen kuitenkin halvempi tehdä nyt samalla kuin viedä eri kerralla. Esmes etupuskurin vanha tarpeeton lämppäripistokkeen reikä tukitaan ja yksi lohjennut pala alanurkasta hitsaataan kiinni. Näiden töiden osuus on se "palkka" jonka saan oikeastaan sitä vastaan että teen kaikki oheistyöt itse enkä teetä korjaamolla. Nämä eivät siis liity mitenkään tähän nyt sattuneeseen vahinkoon vaan ovat ihan erikseen sovittua työtä.

                    Alkuperäinen liki 1600€ korjauskustannuslaskelma oli laskettu uudella puskurilla ja kaikki työt korjaamolla tehtynä. Nyt kun otin sen laskelman mukaisen kertakorvauksen mutta korjataankin vanhaa mahdollisimman pienin vierastöin niin lopputulos on kokolailla +-0.

                    Comment


                      Tänä aamuna ei lähtenyt aamulla pihasta käyntiin. Tai lähti sitten 20 minuutin ihmettelyt jälkeen.

                      Ei mitään oireita eilen kotiin tullessa, tänä aamuna vaan ei bootannut. Startti pyörittää normaalisti, bensapumppu hurisee, ei vikakoodeja ja VCDS ruudulla näkyy kierrosluku kun starttaa. Ei vaan lähtenyt.

                      Siinä kokeilin monta kertaa mutta ei. Hetken kun raapi päätä ja käveli auton ympärillä niin sitten lähti ihan avaimesta kääntäen aivan normaalisti. Ei jummarra.

                      Comment


                        Koita seuraavan kerran kaasu pohjassa. Ei olis eka kastunut moottori. Sisko ajoi Polon pihaan ja seuraavana aamuna eivät saaneet vähän huonolla akulla käyntiin. Parempi akku, starttailin ja ihmettelin aikani ja lopulta bensapumpun liitin irti ja starttasin kaasu pohjassa niin kauan että hörähti. Liitin takas ja kaasu pohjassa käyntiin.

                        Comment


                          Sorry Mikko, tunnen syyllisyyttä...

                          Comment


                            Kastunut? Jaa niinkun tulpat kastunut? Ei kai sähkökaasun kanssa ole startatessa mitään väliä kaasupolkimen asennolla?

                            Comment


                              Kyllä se läppä kääntyy kasupolkimen mukaan vaikka kone ei ole käynnissä.

                              Comment


                                Jaa, uskotaan. En ole koskaan kurkannut. Ei ole oire uusiutunut sen jälkeen, hiukan huono varaus on saattanut kyllä olla akussa kun taas työviikolla tulee se 2x2km pätkäajoa päivässä ja molemmissa päissä on webasto käytössä ennen lähtöä, niinkuin oli eilen aamullakin ollut sen 30 minuuttia. Hyvin se korvakuulolta pyöritti mutta se nyt ei tietenkään kerro koko totuutta.

                                Jukan ei tarvi yhtään tuntea huonoa omaatuntoa tai syyllisyyttä. Eihän sekään minun vikani olisi ollut jos olisit polttanut itsesi sillä kahvilla jonka minä tarjosin. Vaikka sen itse maksoitkin :)

                                Comment


                                  En tiedä, olisko tää vaihtoehto autoon sovellettavissa, mutta motskarin kanssa on käynyt huonolla akulla niin, että jaksaa kyllä pyörittää, mutta kunnon kipinää ei sitten enää tule. Kipinä tuli, kun otti tulpan pois pytystä, mutta paineen alaisena ei jaksanut enää sytyttää.

                                  Comment


                                    Ei liene täysin mahdotonta. Teoriaa tukisi sekin että kymmenen minuuttia kun pyöritteli peukaloita ja potki pihassa kiviä niin lähti ihan normaalisti avaimesta käyntiin. On varmaan niin väljä kone että jaksaa startilla pyörittää vähän heikommallakin virralla.

                                    Comment


                                      Olisko noihin putkenpäihin muuten joku hyvä aine joka niissä pysyisi? Nuo on pirun vaikea saada puhtaaksi. Hyvä kiilto sieltä alta kyllä tulee esiin kun tarpeeksi jynssää mutta aina niissä istuu lika tosi tiukasti kiinni.
                                      1K-ohenninta oon itse käyttänyt talviaikaan ja enin kakka irtoo kuumavesipesurilla.

                                      Comment


                                      • 100:ssa ei ole kromipäätä, mutta 500tkm ajetun putkenpään sai ihan helposti kiiltämään hiomatahnalla ja vahalla. Autoa vahatessa viimeisenä hinkkaa takasuuttimen kiiltäväksi. Välissä riittää tiskiharjalla harjaus pesun yhteydessä.

                                        Comment


                                          Pysyykö vaha siinä kuumassa pinnassa? Kiiltäväksi saaminen ei sinänsä ole ongelma mutta tuntuu että paska istuu noissa paaaaljon tiukemmassa kuin muussa pellissä.

                                          Comment


                                          • En oikein tuohon osaa vastata. Katalysaattoria ei ole, että pakokaasu on viileämpää kuin katillisissa, joten putken pääkin on viileämpi. Samoin putki on luultavasti paksumpaa tavaraa kuin se kromipää ja sekin voi vaikuttaa lämpötilaan. Putken pää ainakin puhdistuu melko helpolla ilman liuottimia ja jos vaha jollain tavalla palaisi, niin ei siitä ainakaan jäämiä ole jäänyt näkyviin. Talven jälkeenkin aika vaivatonta on palauttaa kiilto putken päähän. Suosittelen kokeilemaan! AG:n punaista olen itse käyttänyt, mutta Collinite voisi olla seuraavana kokeilussa, kun menee maalipintaankin.

                                            Comment


                                              Tänään toistui tuo käynnistymättömyys. Auto on toiminut edellisen kerran jälkeen ongelmitta, tänään kävin kaupassa ja kauppareissun jälkeen auto oli pihassa ehkä kaksi tuntia jonka jälkeen ei käynnistynyt. Akussa on virtaa kun viikon verran ollut tallissa ja koko viime yön laturissa. Koitin vielä ottaa bensapumpun sulakkeen irti ja sahasin muutaman kerran kaasu pohjassa mutta ei tulosta, ei edes yskähdä. Sitten kun kävin muutamaksi minuutiksi sisällä niin lähti taas ekalla yrityksellä. Ei ymmärrä. Voisiko tuo kuitenkin olla joku anturivika vaikkei vikakoodeja olekaan?

                                              Muuten sain tämän viikon aikana kaikkea neppailua aikaiseksi. Tammikuussa syttyi vanha tuttu punainen huutomerkki mittaristoon jarrunesteen määrän varoituksena. Sitä kun tutkin niin totesin taas sen saman murheenkryynin takasatulan vuotavan. Ostin parin käytettyjä ja vaihdoin toisen eilen. Puskurit kävi maalarilla ja samalla muovihitsattiin umpeen vanha lohkolämppärin pistokkeen reikä puskurista. Pesinkin auton ja piti pari kuvaa nykylookista ottaa mutta enhän minä niitä sitten enää vitutukseltani viitsinyt ottaa kun ei kerran halunnut lähteä tulille.

                                              Sisemmät etujarrupalat on näköjään aivan finaalissa, ulommissa vielä 7-8mm pintaa. Onko tuo sitten liian kevyen jarrunkäytön vai jumittavien liukujen ongelma HP2 jarruissa? Edelliset palat oli menneet aikanaan samalla tavalla. Uudet piti tänään vaihtaa mutta joku oli pudottanut pallon Sparetolla ja osat tulee vasta viikonlopun jälkeen ja ensi viikko on taas töitä niin menee palojen vaihto pääsiäiselle. No eipä siinä, ne mahtuu 18" vanteiden kanssa vaihtamaan vaikkei irrottaisi pyöriäkään :)

                                              Comment


                                              • Kampiakselin asentoanturi aiheuttaa tyypillisesti puolilämpöisenä käynnistymättömyyttä, lähtee käyntiin kun jäähtyy hieman. Ei tule aina vikakoodiakaan.

                                                Comment


                                                  Viimeksi katoin VCDS ruudulta että kierrosluku näkyi startatessa. Toisekseen nyt auto oli seissyt pari tuntia mutta viimeksi oli koko yön yli ollut parkissa ja varmasti jäähtynyt. Saako ecu kierroslukutiedon kampiakselilta vai nokkien halleilta?

                                                  Comment


                                                  • Kierrosluku voi näkyä mutta sen pitäisi olla myös realistisen korkea. Huono anturi voi näyttää esim. 50rpm joka ei riitä auton käynnistymiseen. Kyllähän se hyvä akku ja startti luokkaa 200-300rpm pyörittää. Kierroslukutieto on kampiakselilta.

                                                    Comment


                                                      Pitää seuraavalla kerralla katsoa mitä kierrosluku näyttää kun ei lähde tönäämään. Eipä tule muuta mieleen enää kuin bensapumpun rele tai virtalukonpohja joista ei jää vikakoodia. Virrat kääntäessä kuulee selvästi kun pumppu primettää sen pari sekuntia mutta eihän se tarkoita että se startatessa enää välttämättä pyörii ja sitä ei enää kuule.

                                                      Comment


                                                        Jos se pumppu pyörähtää virrat päälle käännettäessä, niin siellä on sen verran painetta että moottori ainakin hörähtää tulille.

                                                        Comment


                                                          Mulla oli etujarrut totaali jumissa tuossa taannoin, se oli syönyt juurikin sisemmät palat. Sinne tehtiin sitten täysi putsaus ja kumien vaihto. Nyt pelaa niin kuin pitääkin.

                                                          Comment


                                                            Voisiko joku ecun liittimessä tai itse ecussa pätkiä niin ei vikakoodia jää? Siis tuohon käynnistymättömyyteen syy.

                                                            Comment


                                                            • Jos se pumppu pyörähtää virrat päälle käännettäessä, niin siellä on sen verran painetta että moottori ainakin hörähtää tulille.
                                                              Jos bensasuodattimen banjoliittimen prikka on poikki, niin ei muuten hörähdä ilman pitkää starttia.

                                                              Nimim kokemusta on, vuoti bensat maahan ja linjat tyhjänä huono käynnistyä.
                                                              Viimeksi muokannut Juniku; 20.3.2016, 00:16.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X