Eipä sillä mulla antaa vikakoodin katista..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C5 S6 ranetussaneeraus
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Tästä hävis jarrut, takaa oli alkanut männän ja satulan välinen tiiviste vuotamaan. Samasta nurkasta löytyi myös haljennut ulompi pala. Oli palat vielä paikoillaan mutta kahdessa osassa tuli ulompi pois.
Hyllystä löytyi yksi oikealla halkaisijalla oleva tiivistesarja mutta se ulompi pölykumi vastustaa nyt kasatessa todella pahasti. Sanokaa nyt joku miten se oikein kuuluu kasata. Olen puoli tuntia ährännyt mutta kun ei vaan osaa enkä muista miten nuo edelliskerroilla olen saanut menemään, tuntuu että tuo pölysuoja on jotenkin paljon lyhyempi kuin mitä aiemmin olen käsitellyt.
Comment
-
Jos on ura puhdas ja liukastettu männän ja suojakumin väli, niin olen vetänyt kumin johonkin puoleen väliin mäntää. Niin että kumin huuli ylttää männän alareunan yli. Sitten tunkee kumin sylinterin uraan ja painaa männän kevyesti siihen päälle. Vähän heiluttelee mäntää, että näkee, onko suojakumi kauttaaltaan urassa ja jos on ok, niin painaa männän rälläkkäavaimen avustuksella kiertäen syvemmälle. Viimeksi meni suojakumit kuin ajatus paikoilleen. Välillä vastustaa sitten paljonkin.
Vertaa uutta ja vanhaa suojakumia keskenään. Jos on kovasti erilaiset pituudeltaan, niin voisiko sitten toinen olla vääräkin.
Comment
-
Tänään sattui sitten ruuvi takarenkaaseen. Huomasin onnesta työpaikan parkkiksella kun kannoin jotain tavaraa kesken työpäivän autoon. Viiden jälkeen työmaalla ovet kiinni ja kyydillä hakemaan kotoa varapyörää, tunkkia yms vehkeitä.
Vielä enemmän onnea oli ettei ollut aivan tyhjäksi asti mennyt vaan vielä vihelsi hiukan kun ruuvin nappasin kotona pois. Ei se varmaan kovin pitkään siellä ehtinyt olemaan kun kantakin oli vielä sen verran ehjä että sai T15 avaimella kierrettyä pois. Paikkasin kamelilla ja taas mennään lohko punaisena kohti maailmanloppua.
Comment
-
Erästä romukuormaa hakiessa onnistuin jättämään vahvistimelta subbarille menevän johdon johonkin väliin ja sehän meni melkein poikki. Huomasin siinä vaiheessa kun seuraavan kerran virtoja päälle laittaessa kuului helvetinmoinen pauke siitä oikkariin räpsivästä elementistä. No eipä siitä sen enempää, tuli kuitenkin ajeltua soittokoneet sammuksissa sen aikaa että muistin tuoda töistä tinausvehkeet ja kaiutinkaapelia. Tästä oli seurauksena että tuli kuunneltua hiukan enemmän kaikkia muita sivuääniä.
Nostajat rapsuttaa minusta liian kuuluvasti, mietin että pari vuotta sitten on tehty koko lailla täydellinen kansiremppa, öljyt on vaihdettu joka syksy eli alle kympin välein. Olisiko syytä kokeilla jotain toista öljyä? Olen nyt vuosikaudet käyttänyt Valvolinen täyssynteettistä 5W-40 Synpoweria. Onhan kyseessä jo melkein 300tkm ajettu moottori mutta kun ne venttiilikoneiston palikat on parikymppiä sitten kuitenkin huollettu.
Öljynvaihto on tulossa taas ennen pakkasia, mitä näissä muut kasimiehet on käyttänyt?
Comment
-
"Winter is coming", vissiin. Apukuskin ovi ollut jo pitempään sitä mallia että ei jää kiinni jos oven lyö liian kovaa kiinni. Nyt kohmeisina aamuina on kuskin ovi alkanut tekemään samaa. Viimeisimpänä kontin lukko keksi saman vaivan tänä aamuna. Taitaa olla parempi kun ennen pakkasia huoltaa nuokin, taidan silti varuiksi koodata turvalukot pois käytöstä. Sen verran monta lukkosalvan sahausprojektia ollut tälläkin forumilla.
Comment
-
Jotain siinä autossa eilen turasin ja ihmettelin kun moottorin käydessä sisävalot hiukan väpättää. Latausjännite volttimittarissa ei heilu mutta hiukan se jännite heiluu eli laturi lienee menossa. Viime vai edellistalvena teki pari kertaa sen että kunnolla kiihdyttäessä kun kierrokset hiukan nousi, lakkasi lataamasta. Silloin vaihdoin uuden lataussäätimen mutta kyllähän sen tiesi että viimeinen tekohengitys se vanhalle laturille oli.
Kellarin varastosta löytyi yksi 150A Boschin laturi mutta laakerit piti niin kovan kolinan että pitää se kunnostaa ennen kuin tohtii vaihtaa. Empä ole milloinkaan laturia purkanut mutta ei tuo nyt sitten lopulta niin kamalan iso operaatio ollut. Noin 30€ maksaa uudet laakerit ja slipring joten ei tule edes konkurssia kokeilusta.
Uusi laturi ei yli 500€ hinnalla tule kysymykseen.
Comment
-
Luin nyt iltasatuna toistamiseen alusta loppuun tämän koettelemusten kertomuksen ja täytyy sanoa, että sain kummasti lisää uskoa ja toivoa oman auton kuntoon saamiseksi. :)
Ex-työnantajaa lainatakseni "Ihmiset sen ovat rakentaneet ja ihmiset sen pystyy korjaamaan"...paitsi näissä nykyautoissa "Robotit sen ovat rakentaneet...".
Comment
-
Kyllä ei ole robotit vielä Audia kokonaan rakentaneet:) Auton kokoonpano, sikäli kun edellisella vierailulla Ingolstdatissa huomasin, on varsin ihmiskäsityövaltaista. Kokoonpano kyllä näyttää hämmästyttävän helpolle siihen nähden, mitä jonkun yksittäisen osan vaihtaminen voi vaatia. Harvalla on mahdollisuus pudottaa koko voimansiirtopaketti alas laturin vaihtoa varten (paitsi V10TDI -miehet kuuleman mukaan), jolloin itse laturin vaihtaminen on hyvinkin helppoa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja RS2 Näytä viestiKun purat laturin niin tsekkaa samalla staattorikäämien lakkapintojen kunto ja lakkaa tarvittaessa uudelleen. Liukurenkaat...onko kuinka urilla. Jos menevät puhki niin hiilet kuluu salamana ja magnetointi dead.
Taidan laittaa kotoa kuvan staattorista niin saa antaa vinkkejä tarviiko tehdä jotain, minä en näistä ymmärrä mitään.
Comment
-
Liukurengaskikkareen asennus jäi tänään kokeiluasteelle kun onnistui paikalleen laittaessa rikkomaan sen. Oh well, ei kun uusi tilaukseen. Eipä tuo onneksi maksa kuin vitosen. Mitään en ollut meinannut sorvata, eikö se riitä kun hiilien takana on jouset?
Comment
-
Taas kun illat pimenee niin on huomannut miten heikot nuo lähivalot oikeasti ovat. Pitkissä on pari vuotta ollut Cobran H7 xenonit ja niiillä näkee kohtuuella mutta lähivalot on ihan yhtä tyhjän kanssa. Olen ne projektorit pessyt, olen vaihtanut uudet hyvälaatuiset polttimot, umpiot on pesty ja kiillotettu mutta ei niillä märkään asfalttiin silti jää yhtään valoa.
Tässä kun on vielä ne vanhemman malliset 2.5" projektorit jotka ovat uudemman mallisia 3" bi-xenoneita kehnommat (jotka nekin on haukuttu aika kehnoiksi). Samalla tuo koko rajaa aika monta aftermarket vaihtoehtoa pois. En lähtenyt kokeilemaan olisiko jollain puukkokikalla saanut 3" projektoreita sopimaan vaan tilasin Retrofit Labilta FX-R bi-xenonit 2.5" koossa. Oletan että johdotuksille täytyy tehdä jotain kun sinkkuxenonin tilalle vaihtaa bixenon projektorin, eiköhän tuokin siinä vaiheessa selviä kun saa osat käteen. Luulisi noissa DYI osissa tulevan kytkentäkaaviot mukana.
Pakettia odotellessa, onko valmista niksiä jolla vanhan tiivistetökötin saisi mahdollisimman pienellä perkelöimisellä pois kun umpion purkaa? Yhden rikkinäisen umpion harjoitushommina äsken kävin tallissa purkamassa ja kuumapuhaltimen kanssa sai kyllä helposti auki kun vanha liima pehmeni mutta ei se nyt ihan helposti tuntunut irti lähtevän. Olisi varmaan hyvä saada pinnat puhdistettua kunnolla että saa umpion uudella massalla tiiviiksi.
Comment
-
En henkeä välttämättä pidättelis ohjeita odotellessa, jos on samaa linjaa B6 bixenon-projektorisarjan kans. Jos tarviit ni mulla jäi ylimääräseks H7-splitterit. Niillä ainaki saa läpän solenoidille herätteen orkkispitkiltä. Otitko jenkki- vai eurovalokuviolla FX-R:t?
Nämä splitterit siis:
https://www.retrofitlab.com/en/h7-splitter-1.html
Comment
-
Oman koslani sumarinlasin vaihtaneena voin sanoa, että lämpöä ja aikaa. Se original-lasin poisotto oli elämää isompi työ. Mutta tarvikeumpiosta (made in hyvin kaukaa) se lasi irtosi heittämällä. Soudalin koriliimalla liimasin uuden lasin paikoilleen. Mattoveitsi oli hyvä apu, mutta älä vejä kätteen. Pinnat putsasin 1K-ohentimella.
Comment
-
Ne retrofitlabin juutuubi-videot missä ne umpioita purkaa laittamalla ne pahvilaatikkoon johon kuumailmapuhaltimen lämmittämään, vaikuttaa aikalailla uskottavalta ratkaisulta umpion purkamiseen. Tosin niissä ei taideta kuin lämmitysaika mainita että jos kuumailmapuhallin on mallia "tehokas", niin kait tuollakin saa ne ylikuumennettua. Eli siis aikaa ja lämpöä.
Motonetissä on H7-kanta 2,90€/kpl joten nuo splitterit rakentanee myös niistä ja abikoista kovinkin helposti.
Comment
Comment