Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C5 S6 ranetussaneeraus

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Muuten hyvä mutta onhan siinä 1. pytyssä enemmän ohivuotoa kuin muissa. Riittävän pieni vuoto ettei haittaa menoa kierroksilla mutta tuntuu tyhjäkäynnillä. Ensi kesän juttuja. Alipainevuotoja ei ole. Imusarjan läpät liikkuvat normaalisti eikä niillä tuollaista epäsäännöllistä misfireä saisi aiheutettuakaan. Sylinteri ei putoa kokonaan pois pelistä ns. seitsemälle pytylle vaan satunnaisesti pössäyttää. Misfirelukemat muistelisin olevan luokkaa 100-200/minuutti. Tyhjäkäynti 800rpm jolloin laskennallisesti joka neljäs tahti jäisi syttymättä.

    En ole vielä saanut aikaiseksi modailla omaan softaan misfire tunnistusta päälle, sitä kun ei oletuksena tässä ecussa ole käytössä. Saatampa tuon rykäistä tässä vuodenvaihteen aikaan ja katsoa vielä tarkemmin niitä countereita. Nykyiset misfire logit on otettu jenkkimallin automaattivaihteisen softalla, sellainen kun löytyi ja siinä oli tarvittavat measuring blockit käytössä.

    Comment


    • Katos mokomaa, mites tuo jäi virhetulkinnaksi.. eli 1 = 21% ja muut selkeästi alle ?

      pareneeko tulos jos laitat öljyä männän päälle ?
      jos paranee on vika sylinterissä, jos ei parane on vika venttiileissä.

      Comment


        Tämä sai tänään uudet talvilenkkarit. Paluu OEM luukkiin 18" old-RS6 vanteilla.

        Comment


          Tietääkö kukaan saako VCDS:llä poistettua käytössä kuskin penkissä, about oikean kankun alla olevan NFC sirun joka valvoo lompakon tilannetta? Olen koittanut pitää rahapussia povarissa aina jos käteistä on enemmän kuin 20 euroa mutta eilen epähuomiossa laitoin lompsan perstaskuun ja sattui vielä olemaan käteistä muutama satanen päällä niin lopputuloshan on selvä. Pitsaa illalla hakiessa näytti tie hiukan liukkaalta ja kokeilin terävällä jarrupolkimen polkaisulla minkälainen pito alla on, seurauksena *PIIIIP* ja punainen vilkkuva huutomerkki mittaristoon.

          Auto on tosin vanhemmiten tullut näköjään hiukan pehmeäksi. Nyt ilmoitti 5 päivää ennen Tahkon reissua eli ainoaa viikonloppua koko talvena kun auton ylipäätään pitäisi olla toimintakunnossa. Perinteisesti nämä välitöntä huomiota kaipaavat viat ovat tulleet siinä saman päivän aamuna kun pitäisi parin tunnin päästä olla jo menossa.

          Comment


            Tässä ei tiedä itkeäkkö vai nauraa :) ei kai siellä hapertunut jarruletku jostain katkennu? VCDS:llä kokeilisin "sattuipa sopivasti" kanavaa 46

            Comment


              se lompakon tilan valvomisen lopettaminen mitään auta, kun auto on jatkuvassa yhteydessä myös pankkitiliin.

              Comment


                Punainen huutomerkki hiljeni kun lisäsi hiukan jarrunestettä. Ja ei. Ei se vuoda mistään ja tiedän ettei sitä pitäisi koskaan joutua lisäämään. Viime kesänä vaan tuli osa pihalle kun satula vuosi ja silloin täytin hiukan varovasti kun oli käytetyt palat kierrossa. Nyt kun paloista on lähtenyt lisää pintaa niin nestemäärä säiliössä laski alle hälytysrajan.

                Mutta ettei kaikki olisi niin ruusuista niin jotain lisäpuuhaakiin vielä aattopäivälle. Pakoputki on röpöttänyt alkuputken ja pakoputken välisestä liitoksesta hiukan. Meinasin että otan ne liitokset auki, putsaan, laitan uudet pakoputkitahnat väliin ja kirraan kiinni. Joopajoo. Nyt se vuotaa ja amistelee vielä enemmän eikä sitä niin kovin häävi ole tallin lattialla tunkkien kanssa turata. Toivottavasti pääsee huomenna johonkin nosturille ettei tarvi koko Tahkon reissua kuunnella vuotavaa putkea.

                Comment


                • Ota suosiolla välipätkät pois ja ajelet vaan dp:llä, niin huomio on taattu ;)

                  Comment


                    No siinä tilassa tuo koko lailla onkin tällä hetkellä... Painaa hiukan muut kiireet päälle mutta nosturille pitäis vielä tänään ehtiä. Tarvis jo päästä pakkaamaan autoa, sitä on Tetriksen pelaamisesta taas hyötyä kun tunkee puolikkaan A6:n edestä osia tuohon avanttiin.

                    Comment


                      No nyt on putki tiivistetty. Oli jotenkin kummallisesti kuskin puoleinen pakoputkiyhde mennyt ruttuun. Panta ei ollut lähtenyt normaalisti kiristämään sitä piipun sisäosaa vaan se oli jotenkin lähtenyt puristumaan kasaan siitä kiristäjän kohdalta. No uusi piippu hyllystä ja puoli purkkia pakoputkitahnaa väliin eikä muuta kuin kovaa ajoa auringonlaskuun.

                      Comment


                        Auringon nousuun jos Tahkolle suuntaat ;)

                        Comment


                          Ettei pääsisi unohtumaan niin taas sai soittaa tien penkalta itelleen kyytiä. Läksin töistä kotiin ja ekasta liikenneympyrästä poistuessa otin ns. täydet ykkösvaihteella. No lähtihän se ja sanoi räääännn-[SIZE="7"]RÄÄÄÄÄÄÄNNNNNNN!!!!![/SIZE] kun putki putosi tielle.

                          Tahkolla ajoin tasan yhden kerran penkalle ja sitä jäistä koppuraa kun ne oli niin onnistui jotenkin just sopivasti osumaan siten että alkoi putki vuotamaan. Kuuntelin silloin koko kotimatkan ja nyt tämän viikon sitä jytinää. Työkaverin kanssa vielä parkkipaikalla kotiinlähteissä sanoin että pidän tänään vapaaillan ja laittelen putken paremmin kiinni sitten huomenna. No jinx-jinx vaan sullekin, auto kuuli selvästi tämän keskustelun ja pudotti putkensa sitten siihen sadan metrin päähän. En tohtinut enää kotiin asti ajaa vaan jätin vessan siihen ja soitin mamman hakemaan minut urssilla kotiin.

                          Comment


                          • Ihan en jokaista sivua lukenut, mutta tässä S6 ostoa vakavasti harkinneena epätoivo nousi esiin. Kai tämän ketjun auto on yksi tuhannesta ongelmien suhteen, valtaosalla S6 Audin kanssa huolettomampia kilometrejä ja vuosia, vai?? :)

                            Comment


                              Vaikea uskoa että ainakaan "huolellisempia" :). No osin nuo ongelmat johtuu ihan omista valinnoista. Tuo putken aukeaminen liitoksistaan esim. johtui pääosin, toveri Wisakantoa lainatakseni, muurahaisentappomadalluksesta. Auto kulkee tälläkin hetkellä noin 60-70mm ässän vakiokorkeutta matalammalla joka ei varmasti Suomen talvessa olen paras tai kestävin mahdollinen ratkaisu kun pakoputki on ensimmäisenä koko matkaltaan kiinni jos ajaa 5 senttiä syvään lumeen. Nostaakaan ei voi kun alkaa huimaamaan tai tarvii tikkaat että pääsee kyytiin.

                              Toimiessaan kuitenkin erittäin hieno ja mukava auto ajaa. Ei tämän takia kannata pelästyä, 95% tämän yksilön ongelmista on johtunut huonosta pidosta tai jonkun ranettajan tekemistä virheistä. Loput 5% sitten niitä mallikohtaisia tyyppivikoja. Jos jostain löytää hyvällä huoltohistorialla ja ylläpidolla olleen niin siitä vaan.

                              Comment


                                Nyt kun jaksoin könytä auton alle ja laittaa putken taas kiinni niin hyvähän siitä tuli. Siitä sitten intoa piukassa testilenkille, oli paksulti sohjolunta ja lapsetti niin tuli sitten hiukan kynnettyä. Ilmeisen raskastekoista tuo märkä lumi, lopputuloksena molemmat sisälokasuojat edestä paskaksi.

                                Ilman vikoja saavutettu ajosuorite laskettiin taas kymmenissä metreissä :)

                                Comment


                                  No vieläkö tässä on joku osa joka ei olisi hajonnu?

                                  Comment


                                    On. En uskalla sanoa.

                                    Comment


                                    • Voi olla viisaampaa, jottet edes ajattele sitä. Tai elä ainakaan puhu siitä kuulo etäisyydellä. ;)

                                      Comment


                                        Mutta kun joka toinen vika on user error, niin puolet vielä rikkoutumattomista osista uskallat sanoa ääneen.

                                        Comment


                                          Sain uudet sisälokarit turattua paikoilleen, tai siis ehjät käytetyt kun ei maahantuojalla ollut varastossa eikä Ruotsistakaan olisi löytynyt kuin toiselle puolelle. Siinä naureskelin niitä vanhoja katsellessa. Katujen kunnossapito vs Audi matsin tulos oli aika selvästi sovittu etukäteen. Alpilta laitoin tilaukseen kevytmiinisen pohjapanssarin, sitä odotellessa mennään vielä vanhan repaleisen muovin kanssa. Laitoin toistakymmentä nippusidettä varmistamaan sen kiinnipysymistä. Ei sillä mitään muuta väliä enää ole mutten toivo sen lähtevän jonkun takanatulijan tuulilasille maantievauhdissa kun lähes kaikki kiinnikkeet oli revenneet rikki.

                                          Pakoputkikin on toistaiseksi pysynyt nipussa. Sitten sen saakin kohta taas purkaa kun alkaa olemaan sitä aikaa vuodesta että pitää softa vaihtaa vakioksi ja laittaa katit paikoilleen.

                                          Comment


                                            Eilen syttyi kovan metelin kanssa Autocheckiin taas uusi varoitus. Entuudestaan ei ollut tuokaan tuttu. Nestemäärien pikainen tarkistus ei aiheuttanut toimenpiteitä. Päätelmä: Jarrunesteen määräanturin koho jumissa. Pieni kopu säiliön kylkeen ja vikavalot sammui. Taas kovaa ajoa kohti maailmanloppua.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                              Dynopenkissä kävin Tatechilla ja tehot on täsmälleen samat kuin joskus parikolme vuotta sitten (vanhassa lapussa ei ollut päivämäärää, en muista vuotta) eli 315Hp.
                                              Löytyikö tuohon syy tai ratkaisu?

                                              Comment


                                                En ole penkissä käynyt. Katit on sen jälkeen vaihdettu suoriin putkiin, persdynolla tuli ehkä hiukan kierrosherkkyyttä lisää mutta hukkunee mittaustoleranssiin :) Ei niistä kyllä läpi enää näkynytkään. Kohtahan sen oman dynon saa taas testattua kun pitää katit heittää keväämmällä paikalleen.

                                                Tatu silloin ihmetteli samaa ja tuli puheeksi että olivat juuri aiemmin penkittäneet jotain 540 Bemaria josta oli kanssa puuttunut alkuperäisten katalysaattorien kanssa aika paljon. Uusilla kateilla (vai oliko ilman) oli taas puhkunut mitä pitääkin.

                                                Jos tänä kesänä saadaan joku kimppareissu aikaiseksi niin käyn noilla suorilla kokeilemassa.

                                                Comment


                                                  Pah. Vaihdoin kesärenkaat alle. Ensinnäkin tajusin siinä etupyöriä laittaessa että ne ne olikin ne vähän tavallista pidemmät pultit jotka annoin yksien toisten vanteiden mukana tuossa talvella. Talvivanteiden pulteissa kun ei riitä kesävanteiden kanssa käytettävien spacereiden kanssa mitta. Laitoin sitten ilman lättyjä ja nyt etuset ujostelee tuolla kaarien takana piilossa.

                                                  Talvipyöriä varastoon pestessä sai ihan huolella hinkata rasvaa toisesta takavanteesta. Huoh, haisee vetarin kumin vaihdolta.

                                                  Comment


                                                    Viikon verran ollut kesäpyörät alla ja pakko oli tunkata takapäätä pari senttiä ylöspäin ennen huomista ratapäivää. Inasen leveämmät rungoltaan nuo Contin SportContact vitoset kuin edelliset renkaat, sen verran kuitenkin että rouhii kaariin heitoissa kiinni.

                                                    Viimeksi noita on säädetty joskus yli vuosi sitten ja siihen nähden olin varsin yllättynyt kun säätömutterit eivät olleet lainkaan jumissa. No ne onkin muovia ja iskarin kierteisiin laitoin joskus jotain kermaa jonka pitäisi estää jumittamista. Joka tapauksessa oli ne hiukan vajonneet alaspäin, joko jouset ovat jo painuneet parin vuoden aikana tai sitten ne säätömutterit ovat päässeet pikkuhiljaa kiertymään. Yli sentin oli takapää alempana kuin etupää, vanteen keskeltä kaareen mitattuna. Etupää oli kuitenkin samassa korossa kuin mihin aikanaan laitettu. Nostin nyt mielestäni about plaaniin mutta pienen siirtelyn jälkeen näyttäisi että taisi tulla nostettua vähän liikaakin. No lasketaan takaisin jos alkaa huimaamaan.

                                                    Huomisen Alastaron meinasin vielä käydä ja sitten aika pian tämä saa taas siirtyä kesäteloille.

                                                    Comment


                                                      Kesäseisokissa tämä on ollutkin, olen ajellut viime aikoina ammeella ja umpiauton tarpeiksi on kolme muutakin. Nyt kuitenkin on niin että ensi sunnuntaina lähtee yksi A6 eteenpäin, C4 satkun meinasin ottaa seuraavaksi talliin työn alle ja mammakin kai ajaa urssilla niin pitää se tämä sitten kuitenkin ottaa ajoon vaikka suunnitelmissa olii syksyyn asti pitää sivussa.

                                                      Leima ehti vanhenemaan jo alkukuusta, turasin tänään katalysaattorit paikoilleen että on edes teoreettinen mahdollisuus saada uusittua. Siinä tehdessä muistin että pitääkin vakiosofta työntää ecuun, nykyisessä on kaiken maailman launch controlleja ja paukutuksia testailtu eikä niitä kannata siellä katalysaattoreita kiusaamassa pitää. Seuraava ahaa-elämys tuli siinä vaiheessa kun tajusin että vaihdoin tallikonetta talvella enkä ole vissiin ihan kaikkia kansioita sitten kuitenkaan kopioinut talteen uuteen koneeseen, meinasi jo vähän jäytää kunnes löytyi backuppina toiminut USB-tikku jossa oli alkuperäinen ja kaikki välimallin evoversiot softasta. Tavallaan ihan oikeaan paikkaan olin jemmanut eli auton hanskalokeroon, siellä se alkuperäinen varaecukin tosin olisi ollut :)

                                                      Vakio aakutoseen kun on tässä pari kuukautta ehtinyt tottumaan niin olihan se vaan taas mukava kotiinpalaamisen tunne kun istahti Recaroon ja löi kasin tulille.

                                                      Comment


                                                        Katastuksella ei ollut mitään huomautettavaa. Päästöarvot oli paljon paremmat kuin viime vuonna vaikka nykäisin kaksi kuukautta pihassa seisseenä suoraan konttorille. Edellisen päästömittauksen jälkeen on vaihdettu lambdat ja maffi. Sekä tietenkin poltettu antaumuksella karstoja :)

                                                        Kuitenkin noita päästöarvoja katsellessa ihmetyttää että miksi se edelleen hiukan ravistaa tyhjäkäynnillä?

                                                        800rpm 3000rpm

                                                        CO 0.06 / 0.01 %
                                                        HC 36 / 15 ppm
                                                        Lambda 0 / 1.01
                                                        CO2 15.5 / 15.2 %
                                                        O2 0.43 / 0.24 %

                                                        1. sylinteri lokien mukaan misfirettää satunnaisesti mutta ei se noissa näy. Ei kai katalysaattorikaan sitä pysty korjaamaan jos joku pytty päästää kakkua raakana putkeen? Taitaa olla parempi kun antaa olla vaan eikä raavi päätään yhtään enempää.

                                                        Comment


                                                        • Laitoitko ne mun myymät katit?

                                                          Comment


                                                          • Sama tyhjäkäynti ravistus edelleen täälläkin, ei vikakoodeja eikä misfireä. Tosin ei mene kyllä päästöistä läpikään, rikkaalla käy. Vuoden verran vielä leimaa jäljellä , hiukan aikaa korjailla :)

                                                            Comment


                                                              Alkuperäinen kirjoittaja Jeegeri Näytä viesti
                                                              Laitoitko ne mun myymät katit?
                                                              En laittanut, ne vaatii vielä "hiukan" hieromista ennen kuin niitä voi laittaa yhtään mihinkään :)

                                                              Käytin omat alkuperäiset katit Tiggerillä, laitettiin niihinkin V-Band laipat ja nyt on sitten helppo vaihtaa suorat taas tilalle kun seuraavan kerran on auton alle asiaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X