Brake cleaneriä kun suihkii koneen käydessä mahdollisiin vuotokohtiin niin löytyy vuotokohdat kätevästi. Tuolla ei tietenkään näe helposti jos vuotaa sieltä imusarjan alta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C5 S6 ranetussaneeraus
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Carb cleaner toimii samassa hommassa vielä paremmin. Ostin joka tapauksessa Valvolinen Leak Detectoria yhden purkin. Tulin tässä välillä syömään jotain, nyt taas takaisin talliin. Sen verran ehdin että rakentelin maffin tilalle imuputkeen tulpan. Imusarjan edessä on yksi ylimääräinen nippa joka on alunperinkin tulpattu, laitoin siihen rengaspainemittarilta letkun.
Hiukan huonolta vaikuttaa kun yhtään ainutta vuotoa ei puolen kilon ylipaineella löytynyt. Pannukakku hiukan suhisee, otan sen nyt seuraavaksi kokonaan pois ja tulppaan imusarjalta tulevan kanavan. Jos siellä joku venttiili kantaa tai nostin on jumissa niin sitten vituttaa. Se on kuitenkin viikon nakki taas kun ottaa kannen pois ja käyttää koneistamolla, jos ei muuta kuin plaanattavana. Elsan mielestä pelkkään kannen irroitukseen menee 8h ja kasaukseen saman verran. Siinä on jo aika monta päivää käytetty kun iltahommina tekee.
Comment
-
Webaston (4,2kW ThermoTop C) sähkönkulutus lämmitysvaiheessa on noin 40W, eli tunnissa se kuluttaa 4Ah sähköä joka ei ole juuri mitään.
Lämmityslaitteen puhallin onkin sitten toinen juttu, se voi haukata pikkutehoillakin yli 5Ah tunnissa. Tuo sähkömäärä pitäisi sitten saada takaisin akkuun ennen seuraavaa lämmitystä ja se menee sitä hankalammaksi mitä kylmempi akku on. 20 asteen pakkasella akkua pitäisi ladata vähintään sama aika, kuin mitä webastoa käytettiin (+ se sisätilanpuhaltimen ottama virta).
Pikkupätkäajossa ei napanuoratonta autoa auta edes arcticheatin akunlämmitin.
Comment
-
Jos ei halua ohivuotomittariin siottaa niin tämmöisen saa halvalla myös.
http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Ty...aliitin-19225/
Comment
-
Millään tehoilla mitään väliä vaan siitä että tyhjäkäynnillä yksi sylinteri ei sytytä normaalisti. Kun käynnin saa kuntoon niin eiköhän ne hukassa olleet hevoset sieltä palaa samalla ovenavauksella.
Minua ei (anteeksi näin suoraan) kiinnosta tai tähän keissiin vaikuta miten bemarit tai passatit kulkee moottoritiellä, tässä moottorissa on nyt jotain vikaa jonka syy on tarve selvittää ja suorittaa sitten tarpeelliset korjaukset.
Comment
-
Ei vaan insinööri. Olen samanlainen, jahtaan loppuun asti sen ratkaisun ongelmaan vaikka siinä ei olisi mitään järkeä. Olen loputtomiin onnellinen kun saan ongelman ratkaistua, ja samalla surullinen kun katson paljonko tilille jäi.
Kunnioitan suuresti ihmisiä joita kiinnostaa ymmärrys jonkin laitteen toiminnasta. Propsit nyt tässä sittä että halutaan löytää se juuri-syy.
Comment
-
Harald sen sanoi. Ja ei, en vetänyt herneitä. Se nyt vain on niin että jos kysyjä kysyy "miten diagnosoidaan mahdollinen venttiilivuoto?" ja vastaus on "Mun Passat kulkee moottoritiellä kovempaa kun Bemari." niin ei saa ihmetellä jos minunkin vastaukseni asiallisuus on samaa tasoa :)
Comment
-
Milläs minä jakopään lukitsen? Sitähän ei saa kuin 1. pytyn yläkuolokohtaan jumitettua lukituskaluilla. Toki tässä tapauksessa se sattuman kautta riittää. Entäs jos muita sylintereitä mittaa? Tässähän on manuaalivaihteisto, riittääkö jos laittaa pienen vaihteen silmään ja vetää käsijarrun?
Voihan sen männän kai kieputtaa alakuolokohtaankin jolloin ei pitäisi pyöräyttää mitään.
Comment
-
Lauantaista asti ajeltu talvinakeilla. Ensimmäinen puoli päivää veti ihan totiseksi kun ei meinannut taas pysyä maantiellä viivojen välissä, on talvirenkaat vaan niin paljon vetelämmät mataliin kesärenkaisiin verraten.
Renkaan halkaisijaan tuli viime talviin verrattuna jonkunlainen pappa-ride päivitys. Pari talvea ajeltu 225/45R17 koossa (joka taitaa rehdisti olla napsun liian pieni jo alun alkaen tähän autoon). Kesät alla on 35- ja 40-sarjalaisia matalampia ja jäykempiä kumeja. Nyt tuli alle 245/40R18 Contin kitkat ja muutos on aikamoinen. Voisi vaikka tottua kaikkeen tähän hiljaisuuteen ja pehmeyteen. Ehkä olen vain tullut vanhaksi.
Comment
-
Olen tässä henkisesti varautunut nyt selvittämään tuon matalilla kierroksilla misfirettävän 1. sylinterin kohtaloa. Yksi kysymys: Olenko täysi idiootti jos kuvittelen voivani diagnosoida kantavan imuventtiilin niin että otan imusarjan irti, käännän koneen sellaiseen asentoon että imuventtiilit ovat kiinni ja kaadan kannen imukanavaan kannusta esim. bensaa makaamaan sinne imuventtiilien takapuolelle? Sitten vaan seuraamaan vuotaako palotilaan.
Comment
-
Hyvä pointti muuten öljyjen suhteen. Öljynvaihto on ohjelmassa joka tapauksessa mutta tietääpä tehdä sitten samalla kerralla.
Toinen vaihtoehto olisi käyttää vaikka vettä? Sehän nyt ei ihan niin paljon siinä määrin haittaa jos sitä nyt vaikka desilitra pääsee koko muun öljymäärän sekaan. Siinä vaan pintajännitteen arvelen aiheuttavan testiin vääristymää.
Comment
-
-
Muistitko laskea puristustahdit mitatessa?
Mielestäni nesteellä venttiilivuodon etsiminen on turhan hankalaa ja tarpeetontakin, kun vastauksista ei juurikaan viisastu. Sinol vuotaa paljon pienemmästä epätiiviydestä kuin merkittävässä määrin paineet käyvässä koneessa. Jos saat kolmella puristustahdilla kelvolliset arvot puristuspainemittauksessa, niin kyllä se sitten niillä pytyillä käy ok puristusten puolesta. Toki jos saat sinolit pysymään jokaisen venttiilin takana, niin eipä ne sitten voi paineitakaan fuskata.Viimeksi muokannut audiq; 14.11.2014, 01:11.
Comment
Comment