Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C5 S6 ranetussaneeraus

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ilmastoinnin ohjainlaitteen taakse täytyy vetää yksi johto ja lisätä se alkuperäiseen liittimeen. Otin samasta johdosta joka antaa puhaltimelle virran. En nyt tähän muista sitä pinniä johon piuha pitää kytkeä.

    Comment


      Hakusanoilla webaston kytkentä tulee 18 tulosta. Ohjeet esim tuolla:
      http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=57814

      Comment


      • Joo kiitoksia, empä tajunnu noita eberi topikkeja lukea vaikka sama periaatehan silläkin on. Pikavilkaisulla näytti asialliselta tekstiltä kun jotain vaihtoreleestä puhuttiin. Eilen sain webaston kytkentäkaaviota kattelemalla järkeiltyyn että vaihtoreleellä syötetään ilmastointia.

        Comment


          Sulakerasialta puhaltimelle lähtevä paksu johto katkaistaan ja siihen väliin laitetaan vaihtorele. Myös herätevirta pitää vetää ilmastoinnin näytölle. Se haaroitetaan releeltä mutta en nyt muista minkä värisestä johdosta.

          Comment


            Webastoaiheisesti jatketaan. Kolme vuotta vanha Vartan 100Ah akku näköjään ihan rajoilla 20 minuutin weban käytöllä. Just ja just jaksoi veivata käyntiin kun aamulla ulkolämpömittari näytti -4 astetta.

            Tähän asti ei ole ollut koskaan akun kanssa mitään ongelmia, kylmät kelit ja lisääntynyt kuorma varmaan paljastivat heikkoudet heti. Alunperinhän bensalämppärin kanssa käytetään erillistä akkua, miten se oikeaoppisesti kytketään käynnistysakun rinnalle? Jonkinlainen erotinrele siellä kai pitää olla välissä vai olenko ihan kujalla? Ostan tuohon nyt nimittäin seuraavaan varaosatilauksen mukana uuden patterin konehuoneeseen mutta jos se ei riitä niin nakerran sitten toiselle akulle telineen varapyöräkoteloon styrkkarin viereen. 50mm2 kaapeli kulkee jo valmiiksi konehuoneesta konttiin.

            Comment


              Esimerkiksi tämä bilteman rele on aivan toimiva: http://www.biltema.fi/fi/Veneily/12-...tusrele-25230/

              Comment


              • Mitäs jos Mikko ajelisitkin sillä autolla sen verran, että akku ehtisi latautua edes joskus täyteen? :)

                Comment


                  Äläs nyt, olen minä tässäkin kuussa ajanut jo vaikka kuinka paljon. Monta kymmentä kilometriä ainakin.

                  Comment


                  • Ctek tai vastaava konehuoneeseen, sisätilanlämppärin johtosarja siihen kiini ja siitä Defan töpseli puskuriin.
                    Ei se lisäakku autuutta tuo, jos sattuu olemaan lyhyttä ajoa.

                    Comment


                      Ylläpitolaturin dumppaan heti. Bensalämppärin ajatus oli nimenomaan päästä irti roikasta. Ymmärrän hyvin että pikku pätkäajo yhdistettynä webastoon, 2kW poppikoneisiin, penkin- ja lasinlämmityksiin yms ei ole kovin toimiva kombo. Yleensä kerran viikossa tulee joku reissu ajettua jossa ehtisi ladata akut kunnolla täyteen kun vaan pääsisi aina pari päivää kerrallaan.

                      Luulisi 2 kappaletta 100Ah akkuja nyt aika pitkään riittävän.

                      Comment


                        Kaksi 100Ah akkua on ainakin rahamiehen ratkaisu, varsinkin jos AGM:iin päätyy. :D Suosittelen silti harkitsemaan sitä ylläpitolaturia, itse olen kokenut sen hyvänä apuna, vaikka välillä joutuukin pitämään autoa roikassa.

                        Comment


                          Tavan Exide EA1000 (100Ah, 900A) akku on 116€ pala. Ei siinä nyt ihan munuaisista tarvi luopua, siinä lukee päällä Premium. Eikös se silloin ole pakko olla hjuva? :)

                          Comment


                          • Se on silloin paras. Mitenkäs, onkos ne nyt pakko erottaa toisistaan kun ovat samanlaiset? Hyytelö ja agm akuthan pitää ainakin erottaa.

                            Comment


                              Erotushan tehdään sen takia ettei webasto pääse imemään starttiakkua tyhjäksi, ei sen takia että akut olisivat erilaiset. Meinaan vielä soittokoneet kytkeä saman erottimen taakse niin ei saa niilläkään käynnistysakkua parkissa tyhjäksi.

                              Comment


                                Noin rankalle käytölle harkitsisin itse vakavasti AGM-akkuja, pidemmän päälle varmaan pitkäikäisin vaihtoehto.

                                Comment


                                  Vaihdoin viime vai toissa talvena Exiden Premiumiin Exiden Excelistä, joka oli vielä täysin ehjä. Excell ei se kestänyt webastokäyttöä pätkäajossa, vaikka välillä teki pitemmän lenkin. Muutaman viikon välein piti latailla akkua laturilla.

                                  No ei se riitä toi Premium juuri sen paremmin, vaikka nyt on ylläpitolaturikin. Silti saa akun välillä tyhjäksi. Olisko tommonen AGM sitten seuraava steppi?
                                  Webasto nappaa aika reippaasti amppeereja käynnistyessään ja lämmetessään.

                                  Comment


                                  • AGM purkaa itseään hitaammin ja todennäköisesti toimii webasto käytössä paremmin, AGM myös latautuu huomattavasti paremmin pakkaskelillä kuin tavallinen.

                                    Comment


                                    • Isoin AGM akun etu melkeimpä on se, että sen virranantokyky ei heikkene yhtä merkittävästi jännitteen laskiessa.

                                      Ikävä tosiasia kuitenkin on se, että akkutyypistä riippumatta akkuun ladattavat Ah:t pitää olla enemmän kuin akusta otettavat. Ei sitä ylläpitolaturia tarvi joka päivä käyttää, mutta esim. parin viikon välein käytettynä kyllä helpottaa webaston käyttöä.

                                      Comment


                                      • Oliko tosta katti hommasta nyt mitään apua/hyötyä aikasempaan ongelmaan tehojen suhteen.?

                                        Comment


                                          En ole vielä saanut uusia lokeja otettua, on olevinaan koko ajan jotain kissanristiäisiä ja muuta tekemistä niin paljon. Perstuntumalla tuntuu virkeämmältä mutta se nyt voi olla ihan psykosomaattista. Näillä näkymin ensi viikonloppuna on aikaa paneutua paremmin asiaan.

                                          Tyhjäkäynnin tärinä ei lambda-anturien vaihdolla ja kattien poistolla muuttunut miksikään. Ostin jo bensanpainemittarin, tuleepahan sekin puoli tarkistettua. Hommat seisoo oikeastaan eniten sen takia että Cabriolet on seissyt monta aikaa tallissa ja akku tyhjänä enkä ole muistanut ladata. Ei ole sitten saanut tarvitessa tätä isompaakaan talliin työn alle. Eilen sain tosin pihassa olevan autoteltan siihen kuntoon että sinnekin voi yhden auton taas ajaa, joten siirrän cabin sinne odottamaan askarteluun inspiraatiota ja saa taas autotallin vapaaksi muihin hommiin.

                                          Comment


                                          • Webaston (4,2kW ThermoTop C) sähkönkulutus lämmitysvaiheessa on noin 40W, eli tunnissa se kuluttaa 4Ah sähköä joka ei ole juuri mitään.
                                            Lämmityslaitteen puhallin onkin sitten toinen juttu, se voi haukata pikkutehoillakin yli 5Ah tunnissa. Tuo sähkömäärä pitäisi sitten saada takaisin akkuun ennen seuraavaa lämmitystä ja se menee sitä hankalammaksi mitä kylmempi akku on. 20 asteen pakkasella akkua pitäisi ladata vähintään sama aika, kuin mitä webastoa käytettiin (+ se sisätilanpuhaltimen ottama virta).
                                            Pikkupätkäajossa ei napanuoratonta autoa auta edes arcticheatin akunlämmitin.



                                            Jos oikein hankalaksi menee niin homma helpottuu kaukokäynnistysmoduulilla, joka saa ohjauspulssinsa webaston sisätilanpuhaltimen ohjaukselta (käsittääkseni sisätilanpuhaltimen ohjaus kytkeytyy päälle veden lämpötilan ollessa ~+60*C), se käynnistää auton samantien jolloin sisätilanpuhaltimen ottama sähkö tuleekin laturilta, eikä akusta.
                                            Viimeksi muokannut Juniku; 23.10.2014, 21:01.

                                            Comment


                                              Tyhjäkäynnin täristyksen syyn etsintä jatkuu. Auton omasta softasta kun puuttuu vakkomin measuring blockit misfirelle niin yrmäytin purkkiin amerikan joen vientimallin softan jossa on myös nuo kanavat. Eihän sillä ajaa voi kun kaikki arvot on pielessä mutta sai tyhjäkäynnillä misfiren lokituksen näkyviin.

                                              Tuloksena 1. sylinteri misfirettää ihan huolella. Counteri nousee 10 sekunnissa näyttämään jo yli 60 lukemia.

                                              Vaihdoin puolat päikseen 1. ja 2. pyttyjen kesken, vika säilyy ykkösessä.
                                              Vaihdoin tulpat päikseen 1. ja 2. pyttyjen kesken, vika säilyy ykkösessä.
                                              Vaihdoin suuttimet päikseen 1. ja 2. pyttyjen kesken, vika säilyy ykkösessä.

                                              Mitäs sitten tehdään? Puristukset oli mitattu jo aiemmin. Jäiskö siellä joku venttiili inasen kantamaan vai mikä tuollaisen sitten enää voi tehdä?

                                              Comment


                                              • Vieläkös siinä on sytkävahvareita? Jos on niin kokeile ne vaihtaa päikseen. Itse en oo nähny nuin hajonneita, mutta kuulemma niitäkin on.

                                                Comment


                                                  Voi ne sytkävahvaritkin hajota kanava kerrallaan. Kannattaa kokeilla, jos siinä semmoset on.

                                                  Comment


                                                    Mutkun mutkun kierroksilla toimii ihan täydellisesti. Nyppii ainoastaan matalilla kierroksilla. Toisekseen en ole ollenkaan varma onko tuossa 40V koneessa enää sytkävahvistimia, pitää perehtyä. Vaikka konehuone läpituttu onkin niin en ole moisia ainakaan koskaan siellä nähnyt.

                                                    Comment


                                                      Kierroksilla se mahdollinen vähän vuotava venttiili ei ehdi vuotaa niin paljoa että se vaikuttaisi merkittävästi.

                                                      Comment


                                                        Sopiva imuvuotokin voi tehdä moista.

                                                        Comment


                                                          Kaiman teoria minulla oli itelläkin ajatuksissa. Imuvuoto on hyvänä kakkosena. Meinaan viikonlopun pyhittää debuggaukseen, paine imusarjaan ja saippuavettä tjms joka paikkaan kun ei savukonettakaan tähän hätään läheltä löydy.

                                                          Comment


                                                            Saippuavesi on ihan hyvä jos ei muuta satu olemaan. Joistain kaupoista saa ihan oikeaakin ainetta vuotojen ilmaisuun, pohjautuu varmaankin vähän samoihin aineisiin kuin saippua mutta on paljon "tehokkaampi". Esim.

                                                            Comment


                                                              No jotain tuon näköistä olen Tokmannin hyllyssä joskus nähnyt. Olen aina luullut että toi on jotain jota käytetään esim. UV-lampun kanssa tjms.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X