Ilmastoinnin ohjainlaitteen taakse täytyy vetää yksi johto ja lisätä se alkuperäiseen liittimeen. Otin samasta johdosta joka antaa puhaltimelle virran. En nyt tähän muista sitä pinniä johon piuha pitää kytkeä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C5 S6 ranetussaneeraus
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Hakusanoilla webaston kytkentä tulee 18 tulosta. Ohjeet esim tuolla:
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=57814
Comment
-
Joo kiitoksia, empä tajunnu noita eberi topikkeja lukea vaikka sama periaatehan silläkin on. Pikavilkaisulla näytti asialliselta tekstiltä kun jotain vaihtoreleestä puhuttiin. Eilen sain webaston kytkentäkaaviota kattelemalla järkeiltyyn että vaihtoreleellä syötetään ilmastointia.
Comment
-
Webastoaiheisesti jatketaan. Kolme vuotta vanha Vartan 100Ah akku näköjään ihan rajoilla 20 minuutin weban käytöllä. Just ja just jaksoi veivata käyntiin kun aamulla ulkolämpömittari näytti -4 astetta.
Tähän asti ei ole ollut koskaan akun kanssa mitään ongelmia, kylmät kelit ja lisääntynyt kuorma varmaan paljastivat heikkoudet heti. Alunperinhän bensalämppärin kanssa käytetään erillistä akkua, miten se oikeaoppisesti kytketään käynnistysakun rinnalle? Jonkinlainen erotinrele siellä kai pitää olla välissä vai olenko ihan kujalla? Ostan tuohon nyt nimittäin seuraavaan varaosatilauksen mukana uuden patterin konehuoneeseen mutta jos se ei riitä niin nakerran sitten toiselle akulle telineen varapyöräkoteloon styrkkarin viereen. 50mm2 kaapeli kulkee jo valmiiksi konehuoneesta konttiin.
Comment
-
Esimerkiksi tämä bilteman rele on aivan toimiva: http://www.biltema.fi/fi/Veneily/12-...tusrele-25230/
Comment
-
Ylläpitolaturin dumppaan heti. Bensalämppärin ajatus oli nimenomaan päästä irti roikasta. Ymmärrän hyvin että pikku pätkäajo yhdistettynä webastoon, 2kW poppikoneisiin, penkin- ja lasinlämmityksiin yms ei ole kovin toimiva kombo. Yleensä kerran viikossa tulee joku reissu ajettua jossa ehtisi ladata akut kunnolla täyteen kun vaan pääsisi aina pari päivää kerrallaan.
Luulisi 2 kappaletta 100Ah akkuja nyt aika pitkään riittävän.
Comment
-
Kaksi 100Ah akkua on ainakin rahamiehen ratkaisu, varsinkin jos AGM:iin päätyy. :D Suosittelen silti harkitsemaan sitä ylläpitolaturia, itse olen kokenut sen hyvänä apuna, vaikka välillä joutuukin pitämään autoa roikassa.
Comment
-
Vaihdoin viime vai toissa talvena Exiden Premiumiin Exiden Excelistä, joka oli vielä täysin ehjä. Excell ei se kestänyt webastokäyttöä pätkäajossa, vaikka välillä teki pitemmän lenkin. Muutaman viikon välein piti latailla akkua laturilla.
No ei se riitä toi Premium juuri sen paremmin, vaikka nyt on ylläpitolaturikin. Silti saa akun välillä tyhjäksi. Olisko tommonen AGM sitten seuraava steppi?
Webasto nappaa aika reippaasti amppeereja käynnistyessään ja lämmetessään.
Comment
-
Isoin AGM akun etu melkeimpä on se, että sen virranantokyky ei heikkene yhtä merkittävästi jännitteen laskiessa.
Ikävä tosiasia kuitenkin on se, että akkutyypistä riippumatta akkuun ladattavat Ah:t pitää olla enemmän kuin akusta otettavat. Ei sitä ylläpitolaturia tarvi joka päivä käyttää, mutta esim. parin viikon välein käytettynä kyllä helpottaa webaston käyttöä.
Comment
-
En ole vielä saanut uusia lokeja otettua, on olevinaan koko ajan jotain kissanristiäisiä ja muuta tekemistä niin paljon. Perstuntumalla tuntuu virkeämmältä mutta se nyt voi olla ihan psykosomaattista. Näillä näkymin ensi viikonloppuna on aikaa paneutua paremmin asiaan.
Tyhjäkäynnin tärinä ei lambda-anturien vaihdolla ja kattien poistolla muuttunut miksikään. Ostin jo bensanpainemittarin, tuleepahan sekin puoli tarkistettua. Hommat seisoo oikeastaan eniten sen takia että Cabriolet on seissyt monta aikaa tallissa ja akku tyhjänä enkä ole muistanut ladata. Ei ole sitten saanut tarvitessa tätä isompaakaan talliin työn alle. Eilen sain tosin pihassa olevan autoteltan siihen kuntoon että sinnekin voi yhden auton taas ajaa, joten siirrän cabin sinne odottamaan askarteluun inspiraatiota ja saa taas autotallin vapaaksi muihin hommiin.
Comment
-
Webaston (4,2kW ThermoTop C) sähkönkulutus lämmitysvaiheessa on noin 40W, eli tunnissa se kuluttaa 4Ah sähköä joka ei ole juuri mitään.
Lämmityslaitteen puhallin onkin sitten toinen juttu, se voi haukata pikkutehoillakin yli 5Ah tunnissa. Tuo sähkömäärä pitäisi sitten saada takaisin akkuun ennen seuraavaa lämmitystä ja se menee sitä hankalammaksi mitä kylmempi akku on. 20 asteen pakkasella akkua pitäisi ladata vähintään sama aika, kuin mitä webastoa käytettiin (+ se sisätilanpuhaltimen ottama virta).
Pikkupätkäajossa ei napanuoratonta autoa auta edes arcticheatin akunlämmitin.
Jos oikein hankalaksi menee niin homma helpottuu kaukokäynnistysmoduulilla, joka saa ohjauspulssinsa webaston sisätilanpuhaltimen ohjaukselta (käsittääkseni sisätilanpuhaltimen ohjaus kytkeytyy päälle veden lämpötilan ollessa ~+60*C), se käynnistää auton samantien jolloin sisätilanpuhaltimen ottama sähkö tuleekin laturilta, eikä akusta.Viimeksi muokannut Juniku; 23.10.2014, 21:01.
Comment
-
Tyhjäkäynnin täristyksen syyn etsintä jatkuu. Auton omasta softasta kun puuttuu vakkomin measuring blockit misfirelle niin yrmäytin purkkiin amerikan joen vientimallin softan jossa on myös nuo kanavat. Eihän sillä ajaa voi kun kaikki arvot on pielessä mutta sai tyhjäkäynnillä misfiren lokituksen näkyviin.
Tuloksena 1. sylinteri misfirettää ihan huolella. Counteri nousee 10 sekunnissa näyttämään jo yli 60 lukemia.
Vaihdoin puolat päikseen 1. ja 2. pyttyjen kesken, vika säilyy ykkösessä.
Vaihdoin tulpat päikseen 1. ja 2. pyttyjen kesken, vika säilyy ykkösessä.
Vaihdoin suuttimet päikseen 1. ja 2. pyttyjen kesken, vika säilyy ykkösessä.
Mitäs sitten tehdään? Puristukset oli mitattu jo aiemmin. Jäiskö siellä joku venttiili inasen kantamaan vai mikä tuollaisen sitten enää voi tehdä?
Comment
-
Mutkun mutkun kierroksilla toimii ihan täydellisesti. Nyppii ainoastaan matalilla kierroksilla. Toisekseen en ole ollenkaan varma onko tuossa 40V koneessa enää sytkävahvistimia, pitää perehtyä. Vaikka konehuone läpituttu onkin niin en ole moisia ainakaan koskaan siellä nähnyt.
Comment
Comment