Ilmaamaan= ryyppäämään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C5 S6 ranetussaneeraus
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Empä muuten tiiä vaikka onnistuisikin. Onko se sitten output test vai?
Enihuu kävin tässä aamuvarhaisella jo rengasliikkeeseen. Putkiston kanssa temutessa näin että takarenkaat on sisäsyrjästään aika kehnot. Meinasin että jos kerran kääntäisi vanteella niin menevät vielä hetken. No rupattelin siinä toimistossa niin asentaja tulee sanomaan että kankaat paistaa näkyvissä ja näitä vielä alle vai? Eihän siinä auttanut kuin katsoa uusia sitten tilalle.
Tottahan rengasliikkeen hyllystä löytyi tasan yhtä merkkiä ja mallia tuossa koossa. Eikä tietenkään ollut mitään dillendongia vaan Continental Sport Contact 3. Alkaa haisemaan motorsportilta ihan aikuisten oikeasti kun rengaspari maksaa hyvän henkilöauton hinnan.
No nyt on uuet gummid mutta takajarrusatulan alle oli ilmestynyt lätäkkö renkaanvaihdon aikana. Satulan tiiviste vuotaa. Sitten lähdetään hakemaan josko jostain löytyisi vielä nopeasti 43mm satulalle sopiva tiivistesarja tai edes se männän ja sylinterin välinen rengas.
...tu minä myyn nämä kaikki kohta ja muutan Ladakerhoon.
Comment
-
Pitääpi kattoa, sain satulan korjaussarjankin kouraan. Ei ole ihan Audin tasoa kun tarrassa lukee sopivuus johonkin Fiattiin. Halkaisija on oikea ja paketissa seisoo Lucas joten luottavaisin mielin lähden tästä nyt sykkimään taas satulaa irti. Ei tuu edes kiire. Jos tää tästä vielä Botnialle suttaantuu nippuun niin perun Ladakerhon jäsenhakemuksen :)
Comment
-
Ei tuu jarruja tähän vehkeeseen. Männän alareunassa oli joku pieni pärsä joka pääsi leikkaamaan tiivisteen rikki siinä mäntää paikoilleen kiertäessä. Heti kun alkoi pumppaamaan poljinta niin valui männän välistä jarrunesteet pihalle. Nyt loppuu aika kesken eikä osia saa enää tähän hätään. Tullaan sitten ammeella cruisailemaan. En mä vaan olisi halunnut isoo kovaa ajaakaan.
Comment
-
Ei oo ei. Katoin tarkemmin vielä sitä sarjaa jonka satuin löytämään. Paketin kyljessä oli merkintöjä vuodelta 00/01 eli paketti oli ollut hyllyssä pitkälle yli kymmenen vuotta. Ehkä siinä on osasyy siihen että hajosi heti asentaessa, on se männän ja satulan väli sen verran tiivis sovite.
Ei se tietenkään silti varsinaisesti autossa ole vika jos osien tai asentajan laatu ei ole priimaa. Jotain ylimääräistä negatiivista karmaa tämä vehje kuitenkin kantaa kun kaikki mahdolliset vikakohteet tulevat aina silloin kun autoa oikeasti tarvisi. Miksei tuokin jarruvika voinut tulla vaikka kuukautta aiemmin jolloin olisi ollut hyvin aikaa vaikka olisi kaikki rakentanut jarruihin uutta?
Comment
-
Mikko, Audilla on maaginen yhteys omistajansa pankkitiliin ja kalenteriin. Heti kun autosi huomaa sinulle jäävän vähän ylimääräistä rahaa, se generoi itselleen sellaisen vian joka imee saldon nollille. Sama pätee myös vikojen ilmenemisajankohtaan; kun tarve on suurin, on mahdollinen ajamisen pysäyttävä vikakin ihan nurkan takana odottamassa.
Comment
-
Jarrusatulan tiivistesarja ei ihan viimeisiä ropoja sentään syönyt muutaman euron hinnalla mutta ajankohta ei olisi voinut olla paljon kehnompi. Tai no parempi kai se oli kotipihaan porsia kuin vaikkapa Botniaringille ekan kierroksen jälkeen.
Nyt on satula paikallaan ja ilmattuna, nesteetkin pysyy taas sisällä. Meinasin että josko tekisi ihan vaan kostoksi saman huollon toisellekin puolelle mutta taidan keskittyä muihin hommiin hetken aikaa ja antaa tämän jatkaa vielä pihan perällä häpeämistä. Ainakin siihen asti että Cabriokelit taas loppuu.
Comment
-
Purkasin iltalämpimikseni vanhan moottorin alakerran paloiksi. Miksi? Koska ajokunnottoman V8:n viimeinen palvelus ihmiselle on muuttua pöydänjalaksi. Tällaiseen projektiin lohko, veivit ja männät varmaan seuraavaksi siirtyy. Ei tosin minun tekemänä koska olen kädetön mutta katotaan nyt jos vaihdantatalous toimii.
Huomioitavaa faktaa alakertaa purkaessa. Poislukien venttiilien jäljet männissä, moottorissa ei ole mitään silmämääräisesti huomattavaa kulumisen merkkiä. Sylinterien pinnat ovat naarmuttomat ja kiiltävät (poislukien 3. zyl jossa on lautanen helissyt aikansa ennen uppoamista mäntään), kiertokankien laakerit hyvän näköiset. Männänrenkaat eivät olleet jumissa ja olivat toimineet hyvin. Koneella oli kuitenkin hihnan katketessa ajettu yli 280tkm eikä alakertaa minun tietoni mukaan ollut koskaan avattu.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti... moottorissa ei ole mitään silmämääräisesti huomattavaa kulumisen merkkiä. Sylinterien pinnat ovat naarmuttomat ja kiiltävät (poislukien 3. zyl jossa on lautanen helissyt aikansa ennen uppoamista mäntään), kiertokankien laakerit hyvän näköiset. Männänrenkaat eivät olleet jumissa ja olivat toimineet hyvin. Koneella oli kuitenkin hihnan katketessa ajettu yli 280tkm eikä alakertaa minun tietoni mukaan ollut koskaan avattu.
Comment
-
Mitään ei ole tälle tapahtunut sitten hetkeen aikaan. Dynopenkissä kävin Tatechilla ja tehot on täsmälleen samat kuin joskus parikolme vuotta sitten (vanhassa lapussa ei ollut päivämäärää, en muista vuotta) eli 315Hp.
Tuohon asti nousee ja sitten alkaa ~4000rpm kohdalla nyppimään ennakoita. Tänään mitattu siis erään kaupallisen toimijan softalla ja aiempi veto täysin tehdasvakiolla softalla. Lähden oletuksesta että joku siellä nyt ahdistaa koneen hengitystä, Tatu veikkasi katteja. Nuo ovat minun tietoni mukaan alkuperäiset joten ei olisi ihme vaikka jo olisivatkin melkein 300tkm jälkeen hiukan tukossa.
Teoria on itse asiassa Tatun suusta, penkissä oli käynyt BMW 540 (M62 tjms koneella) jossa pitäisi olla likimain 290hv mutta penkissä mitattu 160hv. Katit käteen ja pari pientää reikää siellä oli näkynyt ja muuten täysin tukossa. Dynokäyrä oli vissiin ollut saman näköinen.
Minulla on jemmassa yhdet downpipet jotka on poikkaistu ennen katteja. Mitä materiaalia tuo alkuperäinen putki mahtaa olla? Mietin lähinnä hitsaamisen kannalta että mitä tavaraa hankkii sitten jatkeeksi? Vai olisiko fiksumpaa katkaista sieltä pakosarjan puoleisen ball-flangen päästä ja hitsata suoraan siihen laippaan kiinni uusi downpipe? Tämä siis oletuksella että hankin jotkut uudet paremmin virtaavat katit tai sitten suoraa putkea kattien tilalle.
Comment
-
Voisko käydä testi kierroksella ilman katteja ajamassa, saisi samalla aiheuttaa yleistä pahennusta V8 sulosoinnuilla. :)
Vai onko katit pahassa paikkaa että joutuu purkaa puoli autoa että saa esiin?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiMitään ei ole tälle tapahtunut sitten hetkeen aikaan. Dynopenkissä kävin Tatechilla ja tehot on täsmälleen samat kuin joskus parikolme vuotta sitten (vanhassa lapussa ei ollut päivämäärää, en muista vuotta) eli 315Hp.
Comment
-
Oma veikkaukseni Audin pakoputken materiaaliksi on jokin ferriittinen rosteri. Sitä voi hitsailla ihan tavan mustalle raudalle tarkoitetulla lisäainelangalla ja kaasulla tai sitten rosterilangalla. Molempia tapoja on tullut vuosien varrella harrastettua ja taitavat olla molemmat viritykset ajossa edelleen.
Comment
-
Kannattaa nyt muistaa, että jos autossa 344hp tehdasilmoitus niin penkissä pyöräteho on eri kuin moottoriteho. Tehoheitto n. -20% koska neliveto. Yhdeltä kuru jokkis mieheltä kysellyt penkkien eroista niin niissäkin on huomattavia heittoja keskenään, joten siitä voi vetää johtopäätökset onko huipputeho 315hp ihan metässä pyörältä.
Pitäisi se omaki kasi käydä penkittämässä, jotta näkis mitä se takapyörille antaa. Jos 300 takapyörille saa niin eiköhän sielä pitäis olla tehot talles.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiPointti olikin siinä että tehoja tulppaa nyt joku kun 4000rpm jälkeen jo kääntyy laskuun ja virisofta antaa tasan saman kuin vakiosofta.
Comment
-
Epäilen että dynolapussa ilmoitetaan laskennallinen moottoriteho, eikä pyöräteho. Näin on muistaakseni ainakin omissa lapuissa, mitä olen Tatechilta saanut.
Comment
-
Moottoriteho tuolla mitataan ja samalla kerralla muista mitatuista (vakio)autoista tuli juuri sitä mitä tehdas lupaa, vetotavasta riippumatta joten penkin tarkkuus on riittävä. Liitteenä dynolappu josta näkee tuon käyrän nypytyksen kun ecu alkaa pakittamaan sytkäennakoita. Ilmamassoja en ole logittanut, saatan senkin tehdä vielä tässä vaiheessa ja sitten uudestaan kun on alkuputket saatu vaihtoon.
Kiitos Terho putkenhitsuuvinkeistä. Olisko se sitten rosteriputkea vai Motonetin sähkösinkittyä jota sinne laittaa?Attached FilesViimeksi muokannut hopsis; 25.8.2014, 09:49.
Comment
-
Jos et löydä kromiteräsputkea (eli se ferriittinen rst), niin sitten mieluummin oikeaa rosteria. Tosin silloin kannattaa saumat vetää rosterilla mustan sijaan. Motonetin putket taitaa olla alusinkittyä terästä pääasiassa.
Itsellä on orkkisputkessa mustalla langalla vedetyt saumat kestäneet jo +4 vuotta.
Comment
Comment