On kaksi asiaa... Kunnia ja Maine... Kunnian voi menettää Maine ainoastaan kasvaa ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C5 S6 ranetussaneeraus
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Ei tarvita kuin onnistuneet "Tomi Hautamäet" ja juttu taputellaan villahansikkaalla. Nykyaikana saa olla yrittäjä kyllä tarkkana palautteestaan
Comment
-
Arin toteama korjaamon näkökulmasta on laillaan perusteltu. Jos asiaa katsoo korjaamon näkökulmasta, he ovat tehneet hihnanvaihdon jonka jälkeen asiakas on itse tehnyt saman uudestaan saadakseen ajoituksen kohdalleen. Kohta tämän jälkeen hihna katkeaa. Tälläkin on korjaamoyrittäjiä, niin miltä tällainen tilanne teistä näyttää?
Comment
-
Tuokin on totta, korjaamolle oli kuitenkin tarjottu mahdollisuus korjata työtään. Itse kävin henkilökohtaisesti paikan päällä mainitsemassa tyhjäkäynnin tärinästä ja kysymässä asiasta mutta kanta mahdolliseen asennusvirheeseen oli edellä mainittu "Ei ole mahdollista!". Täysin kiistatonta kuitenkin on että asianmukaisia työkaluja ja -menetelmiä ei ole käytetty.
Siinä oli vaihtoehdot aika vähissä. Työn tehnyt korjaamo ei suostu korjaamaan työtään, piti joko viedä asiantuntevampaan huoltoliikkeeseen omakustanteisesti teettämään sama työ uudestaan tai tehdä itse.
Sitäkään en ihan allekirjoita että oman ropaamisen jälkeen olisi pystynyt ajamaan useamman tuhannen kilometriä ilman ongelmia jos olisi asennuksessa jotain kädetetty. Olisihan se nyt hajonnut jo ekalla startilla.
Osien takuun raukeaminen koska moottoriurheilu.
Comment
-
Vieras
On toki selvää, ettei minunkaan takuu korvaa mitään, jos asiakas itse menee jakopään minun jälkeen avaamaan.
Se että jako oli pielessä, olisi pitänyt todeta jonkun muun korjaamon toimesta, jos tekijä itse ei siihen ole halukas. Ja sen jälkeen keskustella kustanuksista kuka maksaa ja mitä ( vaikka sehän nyt on aika selvä homma).
Comment
-
Työtakuun osalta asia olikin jo selvä, osien takuu taas on kaksi vuotta. Korjaamon kanta tähänkin tosin oli (koko lailla sanasta sanaan) "Ei niillä mitään takuuta enää ole koska vanhassa autossa on niin monta muutakin vikapaikkaa..."
Peiliin pitää siis katsoa siinä asiassa etten silloin riittävästi jatkanut painostamista vaan otin omalla riskillä paikat auki. Lopputulokseen se ei kuitenkaan vaikuta. Vaikka työ olisi alunperin tehty asianmukaisesti niin osien takuu on rauennut joka tapauksessa noiden ajoharjoittelukertojen vuoksi.
Tässä on se perimmäisin vitutuksen syy, jos kuluttajariitalautakunnan jaosto kerran koostuu asiantuntijoista niin miten tälläkin forumilla vaikuttavien henkilöiden käytännön kokemukset voivat erota niin jyrkästi lautakunnan kannasta? Eikö täällä kukaan tiedä mistään mitään? Sylettää toki sekin että korjaamolle kelpaa kyllä raha mutta asiakas ei saa sitä mitä on tilannut. Korjaamon 6kk työtakuu ei kuitenkaan ole tässä tapauksessa se josta riideltiin, sehän oli jo ummessa.
Oppirahat on jokaisen kertaalleen maksettava, minä opin etten jatkossa käy edes pihassa jos en varmuudella tiedä etukäteen vastineeksi saatua työn laatua. Pulla ja metsäläinen esim. ovat saaneet tällä palstalla vuolaasti kiitosta joten uskaltaisin autoni viedä huoltoon, mitään periaatteellista syytä minulla ei ole miksei voisi käyttää pienempääkin pajaa. Jos taas hinnoittelu on kuin isossa maailmassa kolminumeroisilla tuntiveloituksilla mutta työn laatu ja taitotaso ei.Viimeksi muokannut hopsis; 28.3.2014, 12:02.
Comment
-
Oliskohan Servotronicissa jotain hämmentävää käynnissä. Olen hetken seurannut asiaa, tuntuu että kovempaa jarruttessa ohjaus kipsaa hiukan. Jos vaikka lähestyy hiukan ylikovaa risteystä josta pitäisi kääntyä ja jarruttaa vähän kovemmin niin tuntuu että ohjaustehostin ei tehosta ihan niinkuin kuuluisi. Ohjaus pitää muutenkin jotain outoa ääntä, paikallaan käännellessä kuuluu jotain vaimeaa klonksuntaa jostain konehuoneen puolelta. Mistä niitä raidetangon pultteja C5:ssa pääsikään kiristämään? Oliko ne siellä akkukaukalon pohjalla vai pääsikö niihin alakautta käsiksi?
Comment
-
Kuljettajan pyöräkotelosta pääsee käsiksi siihen säätömutteriin.
Otat sieltä sen suojamuovin pois ja jos oikein muistan niin 17mm lenkillä kiristys niin että on sopiva vaste lenkissä.
Omasta kiristelin tuota alkutalvesta, oli kolinaa sekä väljyyttä havaittavissa ja syylliseksi paljastu hammastanko.
Niin siis jos väljyys on itse tangossa eikä kiinnityksessä, hieman myöhässä sisäistin edellä olevat tekstit....
Comment
-
Ei tuohon ole ns oikeaa kiristys kierros määrää olemassa, väljyys kun on ihan varmasti tapaus kohtaista.
Tuo "sopiva vaste" määre oli omasta mielestä selkein tapa ilmaista tuo. Se mutteri oli perjaatteessa sormi kireydellä kun aloin kiristämään sitä ja joku puol kierrosta kun olin kiristänyt niin tule selkeästi tunne että nyt se nimenomaan kiristyy. Siinä kohtaa totesin että riittää tähän hätään. Eli otin mutterista löysät pois.
Tuon selostuksen ymmärtänee hyvin kun homman tekee itse.
Comment
-
Muistin perukoilta kaivellen väitän joskus lukeneeni ohjeen jossa neuvottiin tekemään niin että kaveri heiluttelee ohjauspyörää ja jos alkaa tuntumaan liian raskaalta niin on käännetty musua liikaa. Joku 1/8 osakierros kerrallaan neuvottiin siinä ohjeessa enintään kääntämään kerralla.
Comment
-
Eiköhän se tästä kun saa Cabrion tallista ajoon. Ei tähän operaation tallia tarvita mutta siltä varalta että jää jostain syystä kesken niin olis kiva kun olis joku vehje jolla kulkea... Ne ohjausvaihteen kiinnityspultit oli vissiin 12-kantaisia? Mahtaako tavan hex-hylsyllä saada kiristettyä jos tarvetta on?
Comment
-
Noukin Motonetista sarjan 12-kulmaisia hylsyjä. Ei ne vesikaukalon puoleiset ohjausvaihteen pultit ainakaan löysässä olleet. Elsan ohje neuvoo 67Nm momentiksi ja sillä meni aivan inan ennen kuin naksahti. Alapuolellakin on kai yksi pultti mutta sitä en onnistunut mitään kautta edes näkemään. Sen sijaan otin kuskin puolen pyöräkotelosta sen raidetangon sisäpään ympärillä olevan muovisuojan pois ja käänsin sitä säätömutteria vajaan varttikierroksen kiinnipäin. Just ylettyi tavallisen mittaisella lenkillä, onnesta se ei kireässä ole niin riitti sormenpäillä voima kääntämään. Etupyörät ilmassa rattia pyöritellen ei kuulunut enää tuon kiristyksen jälkeen mitään ylimääräistä kolinaa. Sen verran tuli tehdessä kuitenkin jano ja hiki että napsautin pari typ 4B vahvuista peltikaljaa samantein kun sain työkalut keräiltyä ja tassut maahan. Jää testiajot toiselle päivälle.
Comment
-
Kävin vuosikatsastuksella. Sattui musta pekka käteen katsastajan arvonnassa. Tykkään tuosta paikallisesta konttorista, omistaja on kova Audimies itsekin ja muutenkin fiksu. Toisin sanoen, osaa lukea rivien välistä että auto voi olla ehjä ja turvallinen vaikka siitä olisi rekisterikilven polttimo palanut. Nyt sattui sitten joku nyyppä joka lukee sääntökirjaa kuin piru raamattua.
Kaikki jarrut, valot (poislukien vasen kilvenvalo), jouset, iskarit, renkaat aivan priimaa eikä jää siitä kiinni ettei olisi tutkittu tarpeeksi tarkasti. Ensimmäistä kertaa milloinkaan minun näkemänä meni takapenkille ja kokeili jokaisen turvavyönkin erikseen, meneekö lukkoon vetäessä, kelaako takaisin, lukittuuko vastakappaleeseensa ja aukeaako normaalisti. Hyvähän se vain on kun on tarkka.
Jarrut:
Edessä 4.2kN / 3.2 kN
Takana 3.6kN / 2.6kN
Käsijarru 3.3kN / 2.7kN
Päästöt:
Tyhjäkäynti HC 19 / CO% 0.04 / O2% 0.52 / CO2% 13.9
>2000rpm HC 26 / CO% 0.1 / O2% 0.51 / CO2% 13.9 / Lambda 1.021
Sitten se kickkeri.
Korjauskehotus: Vasen rekisterikilven valo ei toimi
Korjauskehotus: Etusumuvalojen suuntaus
Korjauskehotus: Kallistuksenvakaajan kiinnitys välyksellinen (koiranluun ylempi pultti löysällä)
Hylätty: Pyöränpultteja puuttuu.
Tämä viimeinen rivi ainakin tuntuu hiukan oudolta. Jätin vanhat lukkopultit pois kun monen vuoden käytön jälkeen avain oli jo niin kulunut etten arvannut enää laittaa. Uudet odottaa rengasliikkeessä hakemistaan. Pysyyhän ne Citroenin tai Smartin pyörät kolmellakin kiinni.
Kaikki edellämainitut oli niinsanotusti user error jotka olisi puolessa tunnissa voinut korjata. Tuntuu vaan perimmäisenä syynä ihan pelkältä rahastukselta että moisten takia pitää sitten mennä uusintanäytölle. Pitkässä juoksussa olen tuon aseman kanssa silti vielä voiton puolella, monena vuonna päässyt urssin jumittavien käsijarrujen tai jonkun muun kanssa leima paperissa pihalle.
Comment
-
Paikallinen yksityinen asema. Joka vuosi on katottu jarrut rullilla. Aina ennen on pyöritelty teloja ja jarrutettu molemmat pyörät kerralla. Nyt tämä inssi pyöritti toista pyörää aina vastapäivään samalla kun jarrutti toista. Mittasi siis aina pyörän kerrallaan.
Meinasin sanoa että toi on aivan turhaa puuhaa mutta mitäpä minä siinä ammattimiestä neuvomaan.
Toi kaikkien nelivetojen dynottamatta jättäminen johtuu varmaan jostain mitsun tai subarun nelikkojen porsimisista. Siellähän visko siirtää voiman heti toiselle akselille ja joko jotain hajoaa tai auto nousee rullilta. Audien kanssa ei kait 80-luvun alun junttilukkojen jälkeen ole mitään vaaraa. Tietysti eihän se inssi sitä voi tietää minkälaisia kemppilukkoja sinne on nakerrettu. Ei tuokaan etupyörien eri suuntaan pyörittäminen ihan nappiin olisi mennyt jos olisi edessä lukko.
Comment
-
Kuten sanottu, user error. Kuitenkin autosta näkyy että huollettu ja pidetty on eikä repsota mistään niin tuntuu vähän ylireagoinnilta. Jos uusintanäyttö jotain maksaa niin annan palautteen, tuollaisen kun tarkistaa tuolista nousematta jo ikkunasta.
Comment
-
Komppaan Artoa. Siellä konttorilla varmasti näkyy vähän kaikenlaista autoa ja jos inssi läpipäästää "ai tässä ei ole moottoria, ai sinun on ensi viikolla tarkoitus hakea, no eihän siinä sitten, laitetaanpa vuodeksi taas leima" -autot niin koko katsastuksen tarkoitus on aivan turha.
Comment
-
Vieras
Ylireagointia?
Ylireagointia on keksiä vikoja, nythän kaikki tuli aiheesta. Ja kaikki katsurit sais olla " ei kenenkään tuttuja" niin kohtelu olisi kaikille sama.
Comment
Comment