Ihan omaakin projektia ajatellen: onko noiden alkuperäisten kattien kaltaisia litteähköjä jalometalli-katteja saatavilla? Edellisiin audeihin on aina tullut laitettua Ecokatin pulleat FIA-leimaiset katalysaattorit, mutta ne jäävät aina liian matalalle ottaen ekana kaikkiin röykkyihin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C5 S6 ranetussaneeraus
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Niin kai. Olis joku joutilaampi aihio niin vois kai sitä tehdä mitä vaan.
Totuushan on, että voimavarat riittää tälläkin hetkellä aivan mainiosti liki kaikkeen käyttöön. Ainoastaan radalla jää kaipaamaan lisätehoa mutta vähän väärä ympäristö moottorirata kuitenkin on tuollaiselle lentotukialukselle.
Virivirin motivaationa kaiken eniten on softapuolen opettelu ja yleensäkin mikä vaan tekeminen. Ajatuksia muutoksista on pää täynnä, rahat on aina loppu ja mitään laitonta katsastuskikkailupommia en halua rakentaa. Voishan ne ahtimet sinne nostaa ja kerran vuodessa jumpata leimalle irti mutta ei se palvele minun tarkoituksiani.
Seuraava harrasteprojekti tulee melko varmaan olemaan taas ahdettu ja erittäin todennäköisesti traikulla kuskattava lelu. Sen verran on aikaa kulunut entisestä omasta turboautosta että pikkuhiljaa on ahtovuodot, ne loputtomat painetestit, yms. asiaan kuuluvat ominaisuudet unohtuneet mielestä. Tämä auto kun alkaa näköjään profiloitumaan entistä vahvemmin vain arkikäyttikseksi niin viilataan tätä hiukan miedommin. Soittokoneet on saatu aika hyvään iskuun ja vanteet/renkaat on valittu eniten ulkonäön, ei keveyden tai laadun perusteella.
Huomenna voi tosin olla taas mieli muuttunut :)
Comment
-
Vieras
Veikkaan että lisätehon tarve radalla unohtuisi, kun alustaan panostaisi niin että voi ajaa mutkassakin kovaa, eikä vain suoralla ;)
Mutta onhan tuo lähtöjään jo väärä laite radalle, putte kun on.
Comment
-
Ostin tähän webaston, enää pitäisi keksiä että mihin sen saisi mahtumaan? Onko ideoita? Eikös tuollainen omalla kiertovesipumpulla oleva laite ole koko lailla yhdentekevä mihin sen asentaa tai mille korkeudelle? Meinasin josko jossain kuskin puolen etualanurkassa olisi tila, siellä nimittäin olisi letkulämmittimen liitännät koko lailla valmiina.
Comment
-
Muistanko oikein että C5 webastokytkentä on samalla tavalla kuin C4? Eli johto poikki ja vaihtorele puhaltimen sulakkeelle ja yksi karva ilmastoinnin paneelille (D1 ?, joku muu?). En taas kuollaksenikaan löydä kytkentäkaaviota, muistaako pasi_ tai joku toinen kokeneempi?
Comment
-
Tuossa olisi saksankielinen ohje eberin asennuksesta A6-2,5 TDI vm.2001 . Puhaltimen ohjaus kuitenkin ilmeisesti samanlainen?Attached Files
Comment
-
Kiitän ohjeesta. Vielä kun joku kertoisi hatusta minkä kokoista polttoaineletkua tuo syö? Ei ole weba tässä työmaalla mukana että pääsisin tarkistamaan, pitää tilata jostain motonetistä kun paikallinen putka myi aamulla eioota bensaletkujen osalta.
Comment
-
Johan ottaa tämäkin projekti aikaa kun samalla tekee kaikkea muuta "kun kerran sielläpäin on".
Vähän tuotti lisähasardia webaston asennukseen kun en ottanut huomioon että koneen takana on muutama 19mm letkulähtö, olin varautunut vain 16mm letkulla. Sai noista keräilyeristä sitten tehtyä kun webaston mukana tuli muutama irtoletku ja toisaalta ylimääräiseksi jääneestä letkulämppäristä jäi irtopätkiä.
Letkulämmitin oli kytketty lohkon kyljestä kuskinpuoleisen nakuanturin alta lähtevään banjolla olevaan tyhjennysputkeen. Vaihdoin varaosamoottorista umpinaisen tilalle mutta voi perse että otti sekin aikaa kun koitin alakautta saada laitettua. Lopulta yläkautta mahtui just naftisti käsi niin että sormenpäillä sai pyöritettyä banjon sen verran höpöttimelle että sai alakautta jatkovarren kanssa kiristää.
Nyt on lämmitin kytkettynä bensa- ja vesiliitäntöjen puolesta, mitä nyt pari minuuttia testikäytin niin ei ainakaan yksikään liitos vuoda. Vielä pitäisi rakentaa koko vehkeelle joku teline ja kiinnittää se johonkin. Sitten tajusin kytkeneeni webaston päässä letkuliitännät väärinpäin kun kädellä koitin kumpi letku lämpenee.
Asennuskellossa tällä hetkellä ~5h ja arvelisin jotakuinkin toisen mokoman vielä menevän että kaikki on taas nipussa. Olin kuvitellut tekeväni perjantai-illan ja lauantain iltapäivän aikana koko urakan mutta arviot näköjään saa aina kertoa kahdella.
Comment
-
Ei riittänyt 5h kaikkiaan. Taisi mennä joku 8 tuntia tänään tallissa. Vaihdoin toki samalla hiellä talvipyörät sekä purin ja rasvasin litiumilla lämppärin puhaltimen, se kun on alkanut tässä kylminä aamuna taas kitisemään. Lienee sitten maailman toiseksi vittumaisin ääni se vikinä.
Webasto on nyt paikallaan, kuskinpuolella sumarin takana, alipainevaraajan alla. Pakoputki tuli kiinnitettyä hiukan turhan alas. Ei sitä siinä pukeille nostettuna oikein tajua että miten matala tuo auto ajokorkeudessaan on. Otti äänenvaimennin ekan kerran kiinni jo kynnykseen tallista ulos ajaessa ja seuraavan kerran toiseen suuntaan sisälle ajaessa. Ei mikään ihme kun alle viisi senttiä on varaa.
Sähköt kellokytkimelle vedin akkukaukaloa pitkin ja apukuskin puolelta hanskalokeron takaa sisälle. Kellokytkimelle paikkaa en vielä keksinyt mutta johdossa on ainakin riittävästi varoja vaikka laittaisi kattoon. Kaikki maajohdot oli jo valmiiksi kerätty yhden lenkkiliittimen alle ja voin kertoa että vitutti kevyesti kun jäi 15cm kiinni ettei riitä akun navalle. Nyt pitää sitten tehdä jatkos siihen kohtaan kun en halua mitään ylimääräisiä ruuveja porailla ehjään peltiin. Myös vaihtorele jää akkukaukaloon, pitää vetää samaa reittiä puhaltimen ja ilmastoinnin paneelin johdot vielä sisälle. Täytyy töistä nussia huomenna virtakaapelia, ei ollut kotona riittävän vahvaa jolla olisi puhallinmoottorin virtajohdot saanut vedettyä.
Koko viikonloppu mennyt tämän projektin kanssa. Toisaalta, kolmeen autoon vaihtanut pihalla tunkin ja käsityökalujen kanssa talvipyörät saman viikonlopun aikana, ässä kun on ollut tallin täytteenä ilman nesteitä ja etupää pukeilla. Anoppikokelaan autostakin oli katkennut moottorin ja korin värinen maajohto jonka vaihdoin pihalla tuossa välihommina. Menihän sitä aikaa siinäkin osien hakuineen pari tuntia. Perhettäkin on pitänyt välillä viihdyttää ja saatoimpa aika myöhään nukkuakin tänään. Niinhän sitä sanovat että ei se ole harrastus eikä mikään jos ei se kaikkea aikaa ja rahaa vie.
Comment
-
Tämän auton kanssa on nyt niin että haen lauantaina pikkuvikaisen Italialaisen ajoneuvon ja kun saan sen nippuun ja leimattua niin ajan tämän talliin ja käyn kaikki pikkuviat rauhassa läpi. Jotenkin niitä vaan kertyy kun ei koskaan ehdi mitään käyttöautolle tekemään. Oon kerännyt paperille listaa rasittavista pikku jutuista tyyliin takaoven lukon mikrokytkin, webaston liian matalalla oleva pakoputki, helmamuovin repsottaminen, joku palanut sisävalo ja pimeät rekisterikilven valot, sumarien suuntaus. Kaikkea pientä jonka korjaus ei maksa juuri mitään mutta paljon mukavampi tehdä kun ei tarvi illalla töiden jälkeen aloittaa ja kiukulla tehdä että saa ennen aamua vielä nippuun.
Nyt ei ole edes oikein ollut halua tehdä mitään ylimääräistä kun koko kevään ja kesän sai ahertaa tallissa mutta ehkä se korskealla susien sukuisella ajaminen sitten kasvattaa motivaatiota.
Comment
-
Ajattelitko ihan tosissasi että hiivatti palvellee luottokäyttiksenä sen aikaa kun ässää korjaat.
En tahdo maalata piruja seinillesi mutta jotenkin tuli sellainen fiilis että korjaat Italian ihmettä koko talven ja keväällä kun se viimein on kunnossa niin ei riitä paukku oikeille autoille.
Tokikin olen yleensä kaikessa väärässä.
Comment
-
Eikö tuo C4 AAH ole sitten ajokuntonen? Jotenkin tuntuu että nyt haetaan kurjuuden maksimointia tuo temperamenttisen italiaanon kans :D Toki jos sen saa lunastettua about satasella ja ostoslistalla ei ole kuin menovettä ja minimaalisen pakollinen vakuutus, niin kai sillä töihin körryyttää yhen kaamoksen. Mutta kyllä se varmasti mielenterveyttä kysyy.
Comment
-
Viime syksynä jurnuttelin pistemallisella hiivatilla (Punto -07) pari kuukautta.
Tankatessa tuli hymy ja siinä miten harvoin sitä tarvitsi tankata, mutta muuten ei paljoa hymyilyttänyt eikä oikeastaan irvistyttänytkään. Ajoi virkansa ihan hyvin ja kukkaro kiitti keventyneestä bensalaskusta.
Tuollaisella kulkeminen on ässään verrattuna kuin rahan laittamista pankkiin ;)
Comment
-
C4 AAH lähtee huomenna romurin lavalle, piti lähteä jo tänään mutta nosturiautosta oli hävinnyt ajovalot.
Kysehän on siitä että hankin jonkun kulkineen jolla rullataan sen aikaa että saa kaikki näperrykset valmiiksi ässästä. Ostohinta vastaa suurinpiirtein puolipitkää ravintolailtaa. Mummot puhuisivat noin tonnista että ei siinä kovin korkealta putoa jos vaan ego kestää moisella kulkea.
Jos oikein tarkasti nitkuilisi niin ässä liikenteestäpoistoon ja bonukset pitsauuniin niin kahdessa kuukaudessa olis hankintahinta kuitattu pelkillä vakuutusmaksujen ja polttoaineiden säästöillä.
Comment
Comment