Eikös remmi ole se perinteisempi näihin kasilohkoihin?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C5 S6 ranetussaneeraus
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Soittelin koneistamolle kansien perään. Vein ne jo vappuaattona sinne ja silloin piti saada seuraavalla viikolla takaisin. Meninkin käyttämään tätä "ei niillä mikään kiire ole" sanontaa ja siellähän ne ovat edelleen purettuna. Ensin seisoi sen takia kun odottivat jotain uusia ohjureita tjms ja nyt on venttiilimies saikulla ja taas homma seisoo. Eipä sillä, ei minulla ole tiivistesarjaakaan vielä. Hiukan jo vaan polttelis päästä kasaamaan ennen kuin unohtaa mihin mikäkin osa menee :)
Takuuvaihtona helmikuussa tilatut takaiskaritkin tuli tänään. Se on sitä Saksalaista täsmällisyyttä ja byrokratiaa. Sitä lippujen ja lappujen määrää mitä piti yksien iskunvaimentajien takia toimittaa... Taisi olla viimeiset Supersportit tähän talouteen.Viimeksi muokannut hopsis; 27.5.2013, 13:30.
Comment
-
Aamulla käväisin sitten samaisella koneistamolla. Käytännössä kaikki pakopuolen ohjurit on niin väljiä että vaihdetaan. Sitten tuli se mukavampi yllätys. Apukuskin puolen kannen ketju on päässyt hakkaamaan sen verran paljon että kannessa on pieni halkeama venttiilikopasta öljykanavaan. Paikallinen Tiggeri saa korjattua mutta lisää kustannuksia tulee toki siitäkin. Muuten kannet ovat hyväkuntoiset ilman yllätyksiä.
Comment
-
Lomat alkais ensi kuun puolivälissä. Loman alkupäiville olis toiveissa saada auto taas ajoon. Tällä hetkellä on oikeastaan enemmän tai vähemmän kuukausi pyöritelty peukaloita kun kannet odottaa koneistamolla uusia pakoventtiileitä (jotka tulivat tänään maahan). Päädyin sitten uusimaan ketjunkiristäjätkin molemminpuolin. Toinen on jo ostettuna, toinen vielä tilaamatta. Pääsi pinkka vähän ohueksi kun tilasin kerralla kytkinpaketin, jakopään hilut ja yläpään tiivistesarjan.
Takaiskarit vaihtelin takuu-uusiin joku aika sitten, yksi vetarin suojakumi on kans vielä uusittava kunhan osakuorma tulee. Eiköhän se tästä, Botniaringille pääsy tekee kyllä todella tiukkaa.
Sitä ketjukirraa ja moottoriöljyjä vaille olis sitten kaikki tarpeet hankittuna. Kansityöt pitää vielä maksaa kun hakee hatut koneistamolta ja jos ei sieltä mitään mahdotonta laskua tule niin loppuhan on helppoa kun saa uusilla osilla moottoripukissa kasata.
Comment
-
Venttiilit kannattaa hommata jostain muualta, ite maksoin 8 kappaleesta pakoventtiileitä ~220€ rahteineen. Ohjurit ja juurikumit ei juuri konkurssissa tunnu. Töiden osuus on sitten tapauskohtaista. Viimeksi maksoin kahden kannen tasohionnasta ja vesipainekokeesta 250€. Näistä ei vielä tiedä.
Comment
-
Mut hei, ebay ei toimita hopsikselle huomiseksi avainta, joten saa auto levätä tallissa rauhassa ja mekaanikko viettää jussia. Selkeä peliliike. =)
Hieno homma, että näistä projektitopikeista saa vinkkejä, muutenkin kuin vain pulttien irroitusjärjestyksen suhteen, eipä ole tullut mieleen käyttää pitkiä muttereita tarvittaessa kuusiokoloavaimina.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pipo_esa Näytä viestiBiltsun M10 pitkä mutteri on jees tuossa
Ja Mikolle vielä propsit tuosta sitkeydestä ton ässän kanssa. Mielenkiinnolla olen seurannut tätä ketjua. On siinä riittänyt kaikenlaista hommaa. Ei varmaakaan olis moni ruvennut vastaavaan remonttiin (kyse siis tästä koneen vaihdosta) tavallisessa autotallissa. Kyllä on kiitettävää yritteliäisyyttä tossa projektissa. Ja jaksamisia, kyllä nää joskus osaa potkia päähän ja kunnolla... mutta kyllä se joskus vielä palkitsee!
Comment
-
Kyllä tässä kieltämättä karvoja kasvaa perseeseen kun harrastaa mutta jos ylimääräisen rahanmenon vitutus jätetään huomioimatta niin väittäisin ihan mukavaksi harrastukseksi. Oon aika paljon oppinut uutta ja saanut rohkeutta ite tehdä sellaisia juttuja jotka pari vuotta sitten olis defaulttina tettänyt jossain pajalla.
Comment
-
Meinasitko julkaista purku- ja kasausjärjestyksen, jos joku onneton vielä päättää ruveta moottorinvaihto rojektiin?
Paljonko tähän mennessä on kertynyt jo kustannuksia? Meinaan että olisiko tullut jo halvemmaksi ja helpommaksi tuoda ruottista vastaava ässä ja myydä entinen varaosina eteenpäin?
Täällä pidetään peukkuja sulle ekan käynnistyksen osalta, kunhan sinne asti pääset! :)
Comment
-
Tuo on niin perisaksalaisen järjestelmällinen konehuone että jos minä osasin sen ilman ohjeita purkaa niin osaa kyllä muutkin :)
Kyllähän sitä vastaavan auton tuontia mietin mutta yhtä paljon käytettyjä ne sielläkin on. Nyt on ainakin koko mosa käyty sitten läpi ja tietää mitä siellä on. Kustannuksia on kertynyt kyllä ihan kohtuullisesti. En tiedä haluanko edes laskea yhteen. Kaikki kustannukset eivät vielä ole selvillä ja alkuperäisten osalta pitää vartoilla jonkun aikaa, keissi on tällä hetkellä vielä kesken. Sanotaanko näin karkeasti että viidellä tonnilla ei selviä.
Comment
-
Nyt vähän söis miestä kun kaikki tarpeet koneen kasaamiseksi olis hankittuna. Ei puutu kuin ne sylinterikannet. Tai tarkemmin sanottuna puuttuis rahat käydä lunastamassa kannet koneistamolta. Lomarahatkin tulee vasta kolmen viikon päästä, pitää jostain vissiin siihen asti pummia lainaan. Tässä olisi nimittäin vielä etäinen mahdollisuus kuitenkin päästä Botniaringille ajamaan palikat sisään.
Toisaalta parempi kai se olis ottaa joku helpompi targetti valmistumiselle niin ei tule sitten ainakaan kiireessä oikaistua mitään hommaa enää tässä vaiheessa.
Comment
Comment