Ainakin vitoskoneissa siinä kampuran päässä on automaageissa käytetty ylimääräistä holkkia. On poistettavissa, joskaan ei lähde ihan pyytämällä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C5 S6 ranetussaneeraus
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
-
Ei varsinaisesti, saman kuvan oon nähnyt mutta siinä ei ole kampuralle osanumeroa. Kuvan osa 6 on ilmeisesti joku vetolevyn tukiholkki tai vastaava joka pitää saada kampuran päästä irti jos haluaa tilalle vauhtipyörän. Pari projektia netin syövereistä löytyi jossa tehty vaihteistoswappia automaatista manuaaliksi, ovat tosin 1.8T ja V6 moottoreihin mutta joku forumisti tiesi kertoa että kampura on aina sama ja vain tuo bushing pitää irrottaa.
Comment
-
Kyllä, samaan tulokseen tulin googlettamalla itekin. Kiitoksia varmistuksista. Purin iltapuhteena loputkin jakopään rojut yhteen laatikkoon, huomenna vien pajalle josta lähettävät sitten johonkin. Otin tuosta todennäköisimmästä syyllisestä muutaman kuvan. Kommentteja? En kysy vielä mitä meinaan ettei ole ainakaan johdattelevia kysymyksiä :)
Comment
-
Ei tuo ainakaan sille näytä, että se kovin pitkään murtuneena on ollut. Murtojälki on sen verran puhtaan näköinen. Mille jakohihna näyttää? Onko siinä jotain hankausjälkien näköistä? Omassa hihna oli aika silppuna: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+A4+...oottorivaurio/
Joo ja rouvalle tuossa saunassa just mainitsin että eihän se ole mies...
Comment
-
Niin, kyllähän tossa aika monta valmistusleimaa on ja voinu tapin juuri jo lähteä halkeamaan useammassa käsittelyssä.
Pasin kanssa samaa mieltä, ei näytä mitään valuvikaa olevan tuossa katkeamiskohtaa. Tosin tuo ei ole ihan riittävän hyvä kuva vielä diagnoosin antamiseen etänä.Viimeksi muokannut mikaj; 9.4.2013, 08:16.
Comment
-
Kuvat valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa, pesin quickleenillä osat ennen valokuvien ottamista kun olivat niin paskaisia. Hihnassa ei näy hankausjälkiä, niitä etsin itsekin juuri sillä silmällä että olisiko pitkällä aikavälillä kulunut poikki. Hihnasta löytyi kuitenkin täysin virheettömän näköistä pätkää joku metrin verran. Loppu on enemmän tai vähemmän riekaleina. Katkeamiskohtaa ei minun järjelläni saanut kovin helposti selvitettyä. Koitan vielä saada vaikka hihnan rääppeistä raadille pari kuvaa, tänään osat nimittäin lähtevät eteenpäin.
Comment
-
Niin, kyllähän tuo nyt vaan näyttää tuon tapin osalta olevan seurausta hihnan hajoamisesta, murtumajälki näyttää minun silmään voimasta revenneeltä. Tuollaista röpelöä siitä taitaa sillon syntyä. Tapissakin näkyy myös musta jälki johon hihna on ehkä napannut? No toistaalta se jälki on voinut tulla myöhemminkin. En tietenkään ole mikään metallurgian asiantuntija, joten pelkkää mutuilua.
Mutta jos tuo tappi olisi ensimmäisenä irronnut, niin miten se olisi koko koneen hajottanut?
Comment
-
Itselläni hajosi aikoinaan jakoremmi Asconasta vajaan vuoden ikäisenä. Gatesin remmi, josta irtosi hampaat yhdeltä kohtaa, eli kampuran ratas pyöri tyhjää. Itse asennettu oli kaikkine vesipumppuineen (hieman pienitöisempi kuin tuo sun ;) ). Takuu tuli silloin vahvasti mieleen ja varaosaputkan kera tein takuuhakemuksen. Meni varmaan kuukausi tai pari ja päätös tuli, että hihna ja työ korvataan.
Varaosamyyjä oli satavarma, etten sais mitään ja takuuhakemus tulee bumerangina takas.
Tapauksesi vesipumppu on voinut saada jossain vaiheessa kuljetusketjua ratkaisevan kolhun ja murtuma on ollut huomaamaton. Oliko pakkaus ehjä?
Comment
-
Otatko kunnolliset kuvat molemmista murtopinnoista, pelkän pumpun pinnasta on hieman haasteellista sanoa. Voisi nimittäin olla että tuolla kulmassa on alkusärön jälki joka kertoisi esim juuri kuljetuksen aikaisesta iskusta.
Comment
-
"Kunnolliset kuvat" on suhteellisen mahdotonta. Bulkkijärkkärin bulkkiputkella ei saa parempia lähikuvia kuin nuo edelliset. Pari kuvaa napsin vielä iPhonella tässä töimaalla. Kuvista sitä ei todellakaan näe mutta murtumakohdassa näkyy kahta eritasoista röpelöä, ikäänkuin olisi niinsanottua räkävalua josta sitten irronnut eri kerralla lopullisesti. Näyttää juurikin siltä että halkeama on ollut olemassa ennen tapin irtoamista. Sama särö jatkuu pumpun runkoon joitakin millejä murtumakohdasta sisäänpäin.
Comment
-
Inspecta saa noita murtumajälkiä tutkittua ja antaa lausuntonsa siitä, miten asiat on edenneet. Yksi Wille-kiinteistöhuoltokoneen takarunko on mennyt mun kautta tutkittavaksi. Hinnasta en tiedä, tuskin ihan ilmaista, ja tulosten saamisessakin menee aikansa.
Comment
-
Voin sanoa suoraan että ei kannattane inspectaa vaivata tällä, säästetyllä summalla nimittäin vaihtaa osaa aika paljon ;)
Itse en inspectan palveluksessa ole mutta heidän palveluitaan olen käyttänyt erinäisissä tapauksissa. Myös murtopintoja on tutkittu heidän toimestaan ja voin sanoa että ei kannata yksityisen henkilön tutkituttaa tälläistä...
Sitten itse asiaan kun minunkin koulutuksella näistä jotain pitäisi ymmärtää :D
Tapissa sekä rungossa näkyy alkusärö joka on tullut terävän iskun seurauksena. Todenäköisesti kuljetuksessa tai jossain pudotettu/kolhaistu sopivasti. Ottaen huomioon että tapissa ei ole mitään mekaanista kuormaa ei haurasmurtumaa pääse syntymään.
Itse murtuma on tapahtunut erittäin nopeasti ja voimalla. Isku on tullut tapin kylkeen aiheuttaen alkusäröstä poispäin johtavan repeämän.
Syy tapin murtumaan minusta on hihnan isku. Alkusärön merkitys tässä tapauksessa on merkityksetön, vaikka säröä ei olisi ollutkaan olisi tappi katkennut suurella todenäköisyydellä.
Comment
-
Runoilin vielä kirjallisen neljäsivuisen reklamaation mukaan pahvilaatikkoon osien kanssa. Ompahan sitten ainakin virallisen kaavan kautta menty eikä kulu suotta aikaa hukkaan.
Vanha pannu alkais olemaan enää apulaitteiden purkua vaille valmis. Etukäteen pelotti että osaako noita letkuja ja johtoja enää ikinä kasata uuteen koneeseen takaisin mutta ei sitä sälää nyt lopulta niin älyttömästi ole ja kaikki on Saksalaisen järjestelmällistä. Purkaessa olen käytännössä joka työvaiheen merkannut listaan järjestyksessä. Kasaus pitäisi sitten joskus mennä käänteisessä järjestyksessä aika iisisti.
Comment
-
Comment