Aijai. Motonetistä saa hyviä pukkeja erittäin halvalla. Kannattaa investoida sellasiin heti ensitilassa. Just ja just viittii tehä tunkin varassa renkaan vaihdon. Seki meinas mennä kerran vituiks, kun kallis 100 euron hallitunkki ampu öljyt pihalle kesken tohinan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C5 S6 ranetussaneeraus
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Vajaa 300tkm ajetut iskarit? Oli ilmeisen alkuperäiset vielä?
Tuskin nuokaan omat vajaa 280tkm rullatut enää ihan spekseissä on. Päivitellä vain piti kun meni liput liehuen nuokin katsastuksesta läpi kesällä. Pistää miettimään meneekö siellä mikä tahansa iskari läpi kunhan on vain joka kulmalla suunnilleen yhtä paska tolppa alla.
Comment
-
Itse tuli käytettyä eräs auto leimalla jonka toisen takaiskarin varsi oli kiero ja nesteet oksennettu pihalle jo aikaa sitten. Läpi meni että heilahti. Siihen iskaritestaukseen ei voi luottaa vähääkään.
Comment
-
Itse asiassa auto on katsastettu toukokuussa (lue: 3tkm sitten) jolloin kehuttiin kun on "ihan hyvä näinkin matalaksi". Iskarit oli Audin logoilla varustetut Sachsit, ei kai ne nyt alkuperäiset voi enää olla...?
Aina ne niistä iskareista nassuttaa kun kone näyttää mitä näyttää, kai se testeri on kalibroitu jollekin tuhannen kilon massalle ja 175/80R14 renkaille.Viimeksi muokannut hopsis; 14.9.2012, 13:11. Perustelu: Jos ei nyt ihan 3 miljoona kuitenkaan ole ajettu kevään jälkeen...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti(lue: 3000tkm sitten).
Comment
-
Spot teh difference. Mikä lie tuon vanhan nupin noin vääntänyt. Haritusta oli kuitenkin 23 milliä. Vaihdoin raidetangonpäät ja säädin 5mm aurauksen puolelle. Onkohan yhtään tonteilla?
Nyt on sitten suoraan ajaessa ratti niin vinossa että ohjauskulman anturi sytytti testilenkillä vikavalon. Pitää huomenna vielä tarkistaa nuo aurauskulmat ja jos kaikki on ok niin pitää vissiin kääntä rattia pooreillaan ja sopeuttaa se anturi.
Comment
-
Onko ratti molemmissa ääripäissä samalla kohdalla?
Comment
-
Ei ole ollenkaan paha homma. Jostain siihen katsoin kuvalliset hyvät ohjeet aikanaan. Itse puhallinmoottorin irrottaminen on helpoimpia hommia mitä on. Siitä eteenpäin menee sitten mahdollisesti kinkkisemmäksi, muistaakseni siellä on jotain yleensä aika lailla jumissa mutta isomman puhdistuksen ja rasvauksen pystyy tekemään ihan nauloiksi purkamattakin.
Comment
-
Jippii, kuskinpenkin lämmitys vörkkii taas. Viime talven palelin kylmää nahkaa vasten mutta ei enää. Lämmityslankaa puuttui vastuksesta noin 10cm pätkä ja penkin vanussa oli samassa kohdassa palojälki. Istuinosan vasemmanpuoleisessa toppauksessa eli juuri siinä josta kuljetaan aina yli. Olettaisin että lanka on ajan saatossa päässyt liikkuman ja pikkuhiljaa säikeitä katkennut niin että lopulta riittävän ohut lanka on palanut poikki ja virta on sitä myöten lakannut kulkemasta. Hyvä ettei le päällysteeseen polttanut reikää.
Poistin haperampaa vastusta pari senttiä ja laitoin pätkän kuparilankaa tilalle. Se nyt ei varmaan kovin paljon juri siitä kohtaa lämmitä mutta muu penkki lämpiää normaalisti eikä maksanut kuin tekemisen vaivan.
Tästä reipastuneena nappasin vielä umpiot pöydälle sisäpuolelta putsattaviksi.
Comment
-
Eipä tuota raidepäätä ajamalla tuollaiseksi kyllä saa käytännössä oikein mitenkään. Arvaan että on joskus avattu erittäin huonon idean kanssa eli pidetty raidetankoa kanituksessa, että ulkopää lähtisi irti nilkasta. Siinä sitten on vääntynyt tuo ja varmaan itse tankokin.
Oikea suuruusluokka aurauksen määrälle on millin sisään vanteen kehän kohilta mitattuna edestä vs takaa navan korkeudelta. 5mm on jo aika paljon.
Comment
-
Sain perjantaille ajan nelipyöräsuuntaukseen joka efektiivisesti aiheuttaa sen että en tee enää mitään tässä välissä. Ajokilometrejä on odotettavissa 15-20km siihen mennessä.
Ompahan nyt kaikki paikat ainakin käytetty auki ettei tuu kulmien säätäjällä sen takia hiki.
Comment
-
Tuota tunkin kanssa asentelua tuli harrastettua TT:n kanssa, lähes samalla lopputuloksella, vaikka oli vielä pukit alla. Nostaessa päätti sitten lipsahtaa sen vastakkaisen pukin päältä jolloin tunkki painoi helmaan mukavan kuvion. Noh siitä selvittiin sentään kitillä ja maalilla, sulla taitaa mennä koko helma vaihtoon...Viimeksi muokannut Ghousti; 25.9.2012, 22:32.
Comment
-
130 e näyttäisi olevan hinta helmalle Suomessa, joten ei nyt ihan mahdoton ole. Tekisi mieli lällättää, että jätetään ne orkkistunkit hätäkäyttöön, johon ne on suunniteltukin. Mutta en lällätä, koska nostin oman auton kerran ylös hallitunkilla ja olin laittamassa pukkia alle, kunnes totesin että nostankin eri paikasta. No, tunkki alas. Ainoa vaan, että se pukki oli jo puoliksi helman alla sivussa. Solmuunhan se meni sitten. Uskoisin, että pääset vielä helpommalla: http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...33+%282%29.jpg.
Comment
-
Joo, katotaan nyt kun muovihitsauksia ja maalauksia tekevä kaveri saa uuden tallinsa valmiiksi tässä syksyn aikana. Käyn sitten näyttämässä että korjaako vielä vai mitä kannattaa tehdä. On vielä se viime talven jääratareissulla hajonnut etupuskurikin korjaamatta. Kummasti siirtyy noi puhtaasti kosmeettiset viat tärkeysjärjestyksessä alaspäin.
Comment
-
Juu samaa mieltä noista kosmeettisista haitoista. Mullakin oli mielessä vielä noin kuukausi sitten konepellin ylimaalaus, kun siinä on pientä kivenhakkaamaa ja naarmua. No ei ole enää. Enempi on ollut mielessä viime aikoina veden pysyminen auton ulkopuolella ja sähköjen pysyminen ohjainboxien sisällä...sitäpaitsi se konepeitto on alumiinia, ei se ainakaan tulevana talvena vielä ruostu.
Comment
-
Raidetangon nuppien vaihdon ja kulmien säädön jälkeen ajokäytös rauhottui kummasti eikä peräkään enää pompi töyssyissä sivuttain.
Nyt kuitenkin kireämpien palikoiden myötä paljastui seuraava vaiva. Ohjauksessa on suoraan ajaessa pieni tyhjä kohta. Kulmien säädöllä on tarkistettu että pyörät kääntyvät yhtenä pakettina kun ensin epäilin sisempiä raidetangonpäitä. Mitäs kautta siihen raidetangon kiristyspulttiin pääsee käsiksi ja onko se joku tavan kuusiopultti vai joku special günther kanta?
Comment
Comment