Purinpa vielä imusarjan osiksi ja tarkistelin että läpät liikkuvat normaalisti ja ovat muutenkin kunnossa. Uusilla liimoilla imusarjan puolikkaat sekä akselien säätötankojen holkit kiinni ja yön yli kuivumisen jälkeen myös uusilla imusarjan tiivisteillä kasaan. Käynti ehkä hieman tasoittui mutta vieläkin tupsautti putkesta silloin tällöin sekä koko auto tärisee niin ettei kehtaa tyhjäkäynnillä edes parkissa seisoa. Missfire tietoa kun tuosta nykyisestä ecusta ei saa pihalle niin Mikko ystävällisesti pientä korvausta vastaan laittoi postiin A6 V8 ecun johon työnsi jenkkisoftan. Vaihdoin sen paikalleen ja measure blockeista ilmeni että 1 sylinterissä ajoittain pätkii. Counteri nousee hiljalleen 1 - n.10-12 jonka jälkeen nollautuu ja aloittaa taas samalla kaavalla alusta. Eli kaikki palaa. Hankala tuota on alkaa kyseenalaistamaan, joten kaipa se tärinä ja hytkyminen johtuu vanhoista sähköhydraulisista tukikumeista tms. vaikkei niistä vikakoodia tulekaan. Vaihdoin ecun, kasasin auton ja laitoin katit alle. Maanantaiksi varasin konttorille ajan ja sormet ristissä halliin. Liitteenä tulos. Tuo 8 sylinterin korkeampi ohivuoto muihin verrattuna ei siis ilmeisesti estä kuitenkaan palamista. No hyvä niin. Tuleeko siitä sitten joskus ongelma mene ja tiedä.
Tässä nyt tuntee olonsa hieman tyhmäksi, että on syyttä metsästänyt ongelmaa, joka ei välttämättä ole edes katsastusta estänyt. Mutta kyllähän tuossa on tullut käytettyä joka paikka auki imusarjaa, huohotuksia ja valley pania myöten, että on silläkin jotain positiivista vaikutusta ollut. Uusittua tässä koko remontin varrella tuli siis jakopää jokaista rullaa, vesipumppua ja termostaattia myöten. Valley paniin kansille uudet takaiskut x2, PCV venttiili, 7-8 sylinterin nostajat, imusarjan tiivisteet ja kattien jälkeiset jatkoholkit. Mutta vielä kuskinpuolelta sellanen kihnuttava ääni kuuluu auton lämmettyä. Tätä varmaan kuunneltava vaikka jossain ratapäivillä porukalla.
En tiiä… Jotenkin helpottunut ja hämmentynyt olo. Kai se on vaan käännettävä musiikkia kovemmalle. Konttorin jälkeen vaihdoin suorat putket ja kesärenkaat alle. Kyllä se vaan aiheuttaa 10 vaille 2 ilmeen naamalle kun rampista lähtee isolle tiellä paahtamaan.
Edit. Vielä kun vaihdan hyllyssä olevat venttiilinkoppien tiivisteet niin loppuu myös se öljynkäry.
Tässä nyt tuntee olonsa hieman tyhmäksi, että on syyttä metsästänyt ongelmaa, joka ei välttämättä ole edes katsastusta estänyt. Mutta kyllähän tuossa on tullut käytettyä joka paikka auki imusarjaa, huohotuksia ja valley pania myöten, että on silläkin jotain positiivista vaikutusta ollut. Uusittua tässä koko remontin varrella tuli siis jakopää jokaista rullaa, vesipumppua ja termostaattia myöten. Valley paniin kansille uudet takaiskut x2, PCV venttiili, 7-8 sylinterin nostajat, imusarjan tiivisteet ja kattien jälkeiset jatkoholkit. Mutta vielä kuskinpuolelta sellanen kihnuttava ääni kuuluu auton lämmettyä. Tätä varmaan kuunneltava vaikka jossain ratapäivillä porukalla.
En tiiä… Jotenkin helpottunut ja hämmentynyt olo. Kai se on vaan käännettävä musiikkia kovemmalle. Konttorin jälkeen vaihdoin suorat putket ja kesärenkaat alle. Kyllä se vaan aiheuttaa 10 vaille 2 ilmeen naamalle kun rampista lähtee isolle tiellä paahtamaan.
Edit. Vielä kun vaihdan hyllyssä olevat venttiilinkoppien tiivisteet niin loppuu myös se öljynkäry.
Comment