Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C5 S6 ranetussaneeraus

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vaikka en mitään mistään tiedä, niin veikkaan kuitenkin imuilmavuotoa. 2:lla antaa jotenkin ilmaa mittariin ja 3:lla vähemmän. Ennakot heittää pyttyjen kesken "liikaa".
    Itsellä tuo ennakoiden kasvaminen eri pyttyjen välillä johtui imuilmavuodosta. Paukku loppui 3:sen jälkeen, kun lähti oikeasti ajamaan. Eli ykköseltä jopa kolmoseen vedossa auto kulki melkein "oikeasti", mutta sitten meno tyssäsi 2:den markan jälkeen. Sen tuntee jo perseellä, milloin on hevoset mukana tai sitten ei. Lisää perstuntumaa :)

    Comment


      Tänään tuli Alpi-Tuning lisäilmapumpun venttiilien sulkulevyt. Jumppaan ne nyt seuraavaksi paikalle. Saapa nähdä mitä tekee kylmärikastuksen aikaisille seoksille kun en ole vielä löytänyt kaikkia osoitteita softasta SAIn poistoon.

      Comment


        Koneen käynti hiljeni kylmäkäynnistyksen jälkeisenä 90 sekuntina (tai miten kauan se lisäilmapumppu sitten käykään) huomattavasti.

        Tärisee silti tyhjäkäynnillä minusta hiukan turhan paljon. Katoin vakkomilla kanavaa 093 ja nokkien ajoitukset on 0 ja 2 asteen välissä. Jakohihnan ajoituksen tarkistelin silloin viime viikolla. Nollasin adaptaatiot siinä samalla, miten pitkään siinä menee että näkyy kanavalla 032 LTFT bensatrimmit?

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
          Nollasin adaptaatiot siinä samalla, miten pitkään siinä menee että näkyy kanavalla 032 LTFT bensatrimmit?
          Alle 50km:n löytyy oikeat trimmit, parin kilsan jälkeen näkyy jo päivitys. Itse nostin tyhjäkäyntiä Unis. suurempien suuttimien takia ja loppui tyhjäkäynnin seilaaminen. Muutenkin tuo normaali 680rpm vakio on mielestäni liian pieni.
          Viimeksi muokannut Kilu7; 2.9.2014, 21:18.

          Comment


            Tuntuis vähän erikoiselta jos pitää vakiomoottoria puukottaa unisettingsillä paksummalle. Ajetaan nyt hetki näin. Ainakin sen aikaa että trimmit hakee paikkansa.

            Comment


            • Tarkoitin, että itse nostin tyhjäkäynnin kierrokset 680rpm:stä 880rpm. Tuon paksummalle ymmärrän, että seos rikastuu, jota se ei tuossa tilanteessa tietenkään tee.

              Comment


              • Jäykemmillä voimansiirron tuennoilla tyhjäkäyntiä kannattaa muutenkin hieman nostaa, niin käy sievemmin ja vähemmillä värinöillä. 800rpm on hyvä, se on muuten myöskin biturbo RS4:n vakio tyhjäkäyntikierrosluku (jossa jäykemmät tukikumit..)

                Comment


                  Nostin tyhjäkäyntiä 60 rpm. Auttoi hiukan mutta hiukan tuntuu siltä että tässä vaan lakaisi roskat maton alle. Vaihdoin maffinkin samalla kerralla, kattoo nyt mihin ne trimmit asettuu.

                  Comment


                  • Tietääkö kukaan miksi nelikoissa on matalampi tyhjäkäynti?
                    Joskus Passatin aikoina Elsaa selatessani huomasin siellä maininnan, että nelivetoisissa tuo mainittu 680rpm ja vajaavetoisissa taisi olla yli 800rpm.
                    Samalla tavalla hytkyy tää bitukka, kun hytkyi melkeen 100tkm enemmän ajettu Passat tyhjäkäynnillä.

                    Comment


                    • Saattaa olla ihan päästösyklin optimoinnin takia tuo tyhjäkäyntikierrosluku.. ei sitä ole mitään järkeä matalalla pitää muuten kuin siitä syystä.

                      Comment


                      • Katsastukseen päästöjä mitatessa taisi riittää, että tyhjäkäynti on alle 1000rpm. Itse otin päästöt E85:lla ja remmi paikoillaan. Ei ollut mitään eroa normaaliin.

                        Comment


                          Mää vaan nopeasti vaihdan ton bensansuodattimen... Joopa joo. Kuuden aikaan iltapäivällä menin uuden filtterin ja lenkkiavaimien kanssa autolle, peruutin pukeille ja levitin jonkun preuhun auton alle, en vaihtanut edes työvaatteita kun on niin helppo ja nopea homma.

                          Mamma tuli sattumalta samaan aikaan pihaan ja huuteli laittavansa kahvetta. Menin vielä viimeisen päälle jinxaamaan kun sanoin: "Ei tässä mee kuin pari minuuttia kun vaihdan tän ja tuun sitten kahville."

                          Nyt on kello puoli yhdeksän ja homma olis joten kuten tehtynä, en tosin ole ihan 100% varma jäikö vieläkään ihan täydelliseen jamaan. Ensin se suodatinta paikallaan pitävän pannan pultti-mutterikombo oli vuosien saatossa kasvanut yhteen. Ei saanut auki, jouduin paskomaan sen muovisen korvakkeen jonka läpi pultti menee. Siitä eteenpäin purku sujui tosin ilman yllätyksiä. Olin varautunut suodattimen alle astiallakin ettei ihan kaikki ylitse valuva bensa ole pihassa.

                          Katoin pakista uudet banjon prikat ja vaihdoin uuden filtterin paikalleen, siitä eteenpäin elämä menikin sitten tasaista alamäkeä seuraavat pari tuntia. En tiedä mikä niissä vanhoissa osissa ahdistaa, joko vanhat banjot tai bensaletkujen liittimet mutta ei vaan mitenkään jäänyt tiiviiksi. Kolmannella avauksella ja uusilla prikoilla alkoi pitämään pumpulta tulevan letkun liitos. Neljännen avauksen ja uudet prikat vaati lähtöpuolen liitos. Sekin vasta siinä vaiheessa kun kohtaloa uhmaten ja vastoin kaikkia ohjeita vedin niin lujaa kuin pystyin kaksin käsin banjopulttia kiinni.

                          Vanha filtteri oli Framin ja uusi on Bosch. Orkkis osanumerot on kyljessä joten siitäkään ei pitäisi kiikastaa. Siinä kun niitä vitutuksissani pyörittelin käsissäni niin jotenkin siinä vanhassa filsussa menee banjopultit inasen syvemmälle, uudessa kierre pohjaa tjms erinomaista tapahtuu, voihan se olla että niissä pulttien tiivistepinnoissa tai letkujen liittimissä on jotain häikkää, mutta sitähän varten sinne ne kupariprikat laitetaan.

                          Ylimääräiset bensat poistin takapihan nuotiopaikalla. Imeytin johonkin rättiin ja heitin kahden metrin päästä tulitikun perään. Silti meinasi säikähtää...

                          Comment


                            Eli jotenkin näin:

                            [ame]http://www.youtube.com/watch?v=xuywUEdkvTM&list=FLzJezlzkXJUnbFOrlW6VJqw& index=3[/ame]

                            :)

                            Comment


                              Mikko on hyvä esimerkki suomalaisesta sisusta. Peukku täältä.

                              Comment


                                Olihan kapeat kuparit ?

                                Comment


                                  Nyt en ihan hiffaa. Mitä tarkoitat kapealla?

                                  Comment


                                    Kupariprikan kosketuspinnan leveyttä. Niitä on vähän eri sorttisia mitä myydään, toisissa on leveämpi kuin toisissa. Kapea tietysti krymppääntyy enemmän samalla kiristysmomentilla joten pitäisi tiivistyä paremmin.

                                    Comment


                                      Ahaa, no jos oikein ymmärsin niin 3mm leveät nuo ovat mauserilla mitaten.

                                      Comment


                                        Mistäs kanavalta muuten näki sytkien misfired?

                                        Comment


                                          Olisko ollut 14 ja 15 (tai 15 ja 16) mutta ei ne ainakaan minun autossani näytä yhtään mitään.

                                          Comment


                                            Ne ei ole kaikissa ecuissa aktivoituina.

                                            Comment


                                              Epäilinkin jotain tuon suuntaista kuin kaima tuossa totesi.

                                              Laitoin tällä viikolla Futurezilta V-Bandeja tulemaan sen verran että saa katit muokata pikakiinnityksellä irtoaviksi. Kaikki muu huolto ja tarkistus tuolle onkin sitten tehty ja enää on se tukkoisten katalysaattorien teoria koestamatta.

                                              Comment


                                                Sain vahvistuksen viisaammilta.
                                                The necessary measuring blocks don't exist in that binary. It's one of those EU-2 files that's all sorts of fucked.
                                                Eli turha koittaa saada misfirejä vakkomilla pihalle. En tiedä olenko aivan kujalla mutta jenkkien ecuissa tämä ominaisuus on ollut käytössä, vaatii lisätutkimuksia saako asialle jotain tehtyä.

                                                Comment


                                                  Jaahas, yksi natsa lisää C5-tyyppivikatukkiin. Aamulla oli kaikki ikkunat autosta auki. Miksei mikrokytkin koskaan voi hajota niin päin että olisi jumissa kiinnipäin eikä aukipäin?

                                                  Comment


                                                    Tämä ketju pitäs poistaa googlen S6 C5 hauista, nettiautossa mallin hinnat tippuu jokaisen Mikon postauksen jälkeen :(

                                                    Comment


                                                      Totuus paljastuu ja tieto lisää tuskaa :) !

                                                      Comment


                                                        "We do these things not because they are easy, but because they are hard" -John F. Kennedy

                                                        Comment


                                                        • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                                          Miksei mikrokytkin koskaan voi hajota niin päin että olisi jumissa kiinnipäin eikä aukipäin?
                                                          No miten sen nyt ottaa. Omassa kotterossa yleensä ovien lukot on aina jumahtanut kiinni, joten helpommalla olisi päässyt toisinpäin. Ikkunat tietenkin olisi mukavampi olla kiinni :)

                                                          Comment


                                                            Tuohan on turvallisuusominaisuus. Urssihan vetää viime sähköillään ovet lukkoon, vaikka ois avaimet virtalukossa. Jaa mistäkö tiedän...

                                                            Comment


                                                              Mitä tuohon tyhjäkäynnin epätasaisuuteen ja kuviteltuun misfirettämiseen tulee, tein samanlaiseen ässään jakopään tässä iltapäiväpuhteena ja samalla hiukan kuulostelin ja fiilistelin koneen käyntiä.

                                                              Joko kerhotoverin ANK:ssa on täysin identtinen käyntihäiriö kuin minun AQJ:ssa tai sitten kyseessä on ominaisuus, ei vika. Tullessa jo kuuntelin pihassa että ihan samalla tavalla köhähtää aina välissä kerran kuin jättäisi tahdin välistä. Tyhjäkäynnillä kierroslukumittarin neula arpoo samalla tavalla parinkymmenen kierroksen verran eestaas. Kone myös "tärisee" konehuoneessa aivan yhtä paljon. Taidan rauhoittua tämän aiheen suhteen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X