Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C5 S6 ranetussaneeraus

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • On se mulkku katsastusmies ollut kun on katsastanut auton sääntöjen mukaan. Paljon parempi maailma olisi kun kaikkien ranejen mobiilit pääsisi läpi vaikka renkaatkin puuttuisi.

    Vai pitäisikö auton omistajan katsoa peiliin?

    Comment


      No tästähän nyt angsti nousi :)

      Jos sanon kolmannen kerran: User error. Älkää ymmärtäkö väärin, kuten aiemmin totesin, hyvähän se on kun on tarkka. Pyysin itse, jo ennen kuin auto oli nosturilla, katsomaan että mikä siellä etupäässä kolisee. Syyksi selvisi tuo löysällä oleva koiranluun kiinnitys.

      Kuitenkin noin vähäisen asian kuin pyöränpultin puuttumisen takia maksullisen uusintanäytön määrääminen oli minusta hiukan overkilliä. Katotaan nyt maksaako se uusintanäyttö sitten jotain vai ei kun seuraavan kerran konttorilla käy. Enkä ole missään vaiheessa väittänyt katsastusmiestä mulkuksi, ihan asiallinen ja mukava mies muuten.

      Comment


      • Puuttuvasta pyöränpultista ei kuulu kyl hylätä, mut neljästä korjauskehoituksesta kylläkin. Väärällä asemalla kävit ;-)

        Comment


          pulla just edellä totesi että me ei saada leikkiä samalla hiekkalaatikolla :)

          Comment


            Se oli kuin mustalaisen miliisi pysäytti ja kysyi, että miks siula on pyörä kiinni vaan kahdella pultilla? Hai sieee, et siee tiiäää? Ei se yhelläkään kestä! No asiaan..tuota... tarkempi syyni on ollut jostakin syystä... mutta kolme korjauskehostusta on hylsy, vaikka pultit siellä ois olleetkin paikalla.

            Comment


              Vasta neljäs on hylsy, mulla oli TT:ssa edelliskatsastuksen jälkeen 3 kirjoitettu otteelle.

              Comment


              • Lisätään vielä että puuttuva pyöränpultti on ohjeistuksen mukaan ensisijaisesti hylkäys, eli ihan oikein on katsastusmies työnsä tehnyt. Yhden pultin puuttuminen voi olla niin vähäinen että siitä on mahdollisuus antaa korjauskehoitus, mutta mielestäni neljä puuttuvaa pulttia ei enää ole vähäistä. Lisäksi tässä tapauksessa korjauskehoituskin olisi johtanut hylkyyn, joten lopputulos ihan sama.

                Uusintanäytössä katsotaan kaikki viat uudestaan, ei pelkästään tuota pyöränpulttia. Miksi katsastusaseman pitäisi olla velvoitettu tekemään ilmaista työtä kun asiakkaan autossa on ollut vikaa, neljässä kohtaa tässä tapauksessa?

                Comment


                  Mä maksan sun uusintakatsastuksen, mut takalasintarra korvataan kaarevalla Jyppe sponssaa-tarralla.

                  Comment


                    Nyt kun pääsin taas forumin ääreen niin vastattakoon että tottahan se on, 4 kehotusta on yhtäkuin hylsy. Tarkastuskorttiin on merkitty muut kehoituksiksi ja nämä puuttuvat pyöränpultit -määräykseksi. Voipi siis olla että on vaan merkintätekninen syy että osui just noille pulteille se uusintanäytön määräys.

                    Jyppen tarjoukseen voin tarttua, osoite tarralle löytyy kerhon jäsenrekisteristä ja tilinumeron saa privalla :)

                    Comment


                      Palaan asiaan kun saan tarran.

                      Comment


                        Ja nyt on uusintanäytöllä käyty hakemassa uudet otteet. Ei kuulunut tarraa niin maksoin omistani :)

                        Ei muuten tarvinnut lainkaan ihmetellä miksei toinen rekisterikilvenvalo palanut. Otin sen kuvun auki niin ei siellä ollut polttimoa ollenkaan. Hain keväällä vikaa kun ei tämä saman puolen valo pelannut. Vaihdoin silloin ledit takaisin tavallisiksi polttimoiksi (ainakin mielestäni). Muistan että ei silloin syttynyt hehkulankapolttimollakaan. Siinä on hyvin todennäköisesti käynyt niin että on pitänyt hakea kaupasta uusia polttimoita mutta olen koko asian unohtanut.

                        Comment


                          Arvasin, että pitäis olla heti postilootassa. homma toimii takautuvasti, kun remppakiireiltäni ehdin hoitamaan sulle asti, jos tosiaan kauden haluat tarraa pitää.

                          Comment


                            Ja tämä se vaan jaksaa jostain toiselta puolelta Suomea huudella vieraisiin pöytiin. En ole yleensä tavannut moderaattoreita neuvoa mutta jospa pysyttäisiin aiheessa :)

                            Comment


                              Paatko tilinron ja kuitin yv?
                              https://www.dropbox.com/s/ndu4qbtcra...2016.34.09.jpg

                              Comment


                                Joo, yyveetä laitettu. Nämä projektitopikkiin liittymättömät spämmit vois vaikka siivota chättipuolelle tai katsastusmonologeihin, täällä ne ei ainakaan hyödytä ketään.

                                Comment


                                  Taisi löytyä eriskummallisen kolinan aiheuttajakin. Ongelmana ollut pienissä nopeuksissa kuuluva ja tuntuva kolaus, nivelissä ei kuitenkaan ollut missään väljää. Vuosikatsastuksella pyysin vartavasten katsomaan josko sillä nutkutuslevyllä näkisi. Käsipelinhän ei ole mitään toivoa löytää tuolta väljyyttä, on ne kepit ja puslat sen verran järeitä.

                                  Otin etupään pukeille ja kävin kaikki pyöräntuennan pultit ja mutterit läpi. Mikään ei pyöräkotelon puolelta ole löysällä mutta yläpuolelta kun repi kumitutit pois niin pääsi käsiksi niihin musuihin jotka kiinnittävät ylemmän jousilautasen laakeritukeen (tai mikä sen tolpan yläpään lätyn nimi onkaan johon ylätukivarretkin kiinnitetään). Itse iskaritolppa oli kiinni mutta ne kaksi musua kiristyi kuskinpuolella selvästi.

                                  Tällä autolla pitäis lähteä muutaman viikon päästä Norjaan niin katoin paremmaksi laittaa tällaiset asiat kuntoon. Eilen aamulla syttyi sitten just sopivasti jarrupalojen kulumisvaroituskin. Katoin siinä samalla kun oli pyörät pois että paloissa on vielä 70-80% pintaa jäljellä. Vanhan auton sähkövikoja.

                                  Comment


                                    Muistan joskus todenneeni että farkkukori on kiva kun mahtuu poppikoneiden lisäksi jotain muutakin kyytiin. Niimpä.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      Mielestäni nyt ei ole panostettu tarpeeksi asennuksen siistiyteen. :)

                                      Comment


                                        Kanavakohtaiset säädöt suattaa olla haastavia säätää. :)

                                        Comment


                                          Just kun viikon päästä pitäis auto lainata reissuun niin eiköhän parkkitutka keksi pudottaa yhden anturin pois pelistä. Ei muuta kuin takapuskuri pois ja tutkimaan. Vikakoodi näytti "Short to B+" ja kun anturin käytti irti ja laittoi takaisin niin vikakoodiksi vaihtui ihan rehti "Faulty". Jos joku tunnustaa omistavansa ulomman taka-anturin ylimääräisenä heti toimitukseen niin nyt saa tarjota, laitoin ostopuolelle myöskin ilmon.

                                          Sivunoottina, mikähän kuvassa näkyvän johtonipun virka on? Ihan mielenkiinnosta huvittais tietää mitä tuo musta 6-napainen liitin tekee jossa on vain 3 lenkkiä takas samaan töpseliin. Puskurin takaa löytyi jonkun kotikin, oli kylläkin tyhjä.
                                          Attached Files

                                          Comment


                                            Mulla on samanlainen koukun johtosarjassa, ei oo kyllä hajua miksi

                                            Comment


                                              En seurannut johtonippua tuosta pidemmälle mutta jos liittyy koukun johtoihin niin oliskohan ihan parkkitutkan ohitukseen kärryn ollessa kytkettynä?

                                              Comment


                                              • Onko osanumeroa? B7:n antureita on joku kappale tallissa, muistaakseni yksi uusikin.

                                                Comment


                                                  4B0919275A

                                                  Comment


                                                  • Pimpiäisten pesä puskurin alla on kyllä pieni yllätys, ihan kuin kerran isohko kala moottorin pohjamuovin päällä. Älkää kysykö, en tiedä itsekään.

                                                    Comment


                                                    • Olenko ainoa ketä häiritsee noi liian ulkonevat putket? :)

                                                      Comment


                                                        Noo toisia miellyttää toi tiksi-custom tyyppinen ratkaisu. :)

                                                        Comment


                                                          Hopeanuoli kävi lainassa vähän kotinurkkia korkeammalla. En kyllä uskonut ensimmäisellä enkä toisellakaan puheella miten pienellä kulutuksella oli reissun päässyt. Tripissä Suomi-Ruotsi-Norja-Ruotsi-Suomi turneelta 2560km, keskinopeudella 46km/h ja tankkauksista laskettu 270L bensaa. Kysyin vielä olisko mahdollista että on yksi tankkaus välistä unohtunut mutta ajotietokoneen lukemat näytti 10% sisään samoja lukemia joten uskottava se kai on. Kulutus tuolla matkalla siis keskimäärin 10.5L/100km. Sitä se teettää kun ei koko ajan hapeta ja toisaalta matkalle oli kait osunut pitkiäkin siivuja alamäkeä jossa kulutus on koko ajan pyöreä nolla. Siitäkin huolimatta melko uskomaton saavutus.

                                                          Viimeisessä kuvassa on jossain vaiheessa ollut lukema jäljellä olevasta toimintasäteestä. Itse en ole vielä kertaakaan kolmen vuoden aikana saanut edes kasilla alkavia lukemia.
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                            Mikäs airbaggia vaivaa taas? :)

                                                            Comment


                                                              Sen kummemmin tutkimatta veikkaan vakiovastauksena kuskinpenkin alla olevia liitoksia. Niitä heiluttelemalla se on ennenkin syttynyt. Nyt kun penkkiä on ajettu eestaas eri kuskien säätöihin ja minä vielä ennen reissua imuroin auton niin eiköhän se jo riitä. Nyt ehtii tuohon taas paneutumaan kun on työhommat taas normalisoituneet. Pari kuukautta tässä menikin ettei ehtinyt edes vikavaloja nollailemaan. Talli täytyy tosin ensin siivota. Ennen sinne mahtui C5 avant, nyt kun talli on ollut puolta pienemmän Cabrion käytössä niin kummasti se ylimääräinen tila on täyttynyt kaikella romulla.

                                                              Tähän meinasin putkistonkin nikkaroida harjoitushommina kun tarpeet ja vehkeet jo löytyy tontilta. Jätän orkkisputken kokonaisena sivuun niin että voi sen sitten vaihtaa takaisin jos siltä tuntuu tai viimeistään leimalle taas ensi keväänä. Tämän ikäiseen kun ei saa edes radion kanavaa vaihtaa jos ei siinä ole E-leimoja.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X