Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C5 S6 ranetussaneeraus

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Eikös remmi ole se perinteisempi näihin kasilohkoihin?

    Comment


    • Soittelin koneistamolle kansien perään. Vein ne jo vappuaattona sinne ja silloin piti saada seuraavalla viikolla takaisin. Meninkin käyttämään tätä "ei niillä mikään kiire ole" sanontaa ja siellähän ne ovat edelleen purettuna. Ensin seisoi sen takia kun odottivat jotain uusia ohjureita tjms ja nyt on venttiilimies saikulla ja taas homma seisoo. Eipä sillä, ei minulla ole tiivistesarjaakaan vielä. Hiukan jo vaan polttelis päästä kasaamaan ennen kuin unohtaa mihin mikäkin osa menee :)

      Takuuvaihtona helmikuussa tilatut takaiskaritkin tuli tänään. Se on sitä Saksalaista täsmällisyyttä ja byrokratiaa. Sitä lippujen ja lappujen määrää mitä piti yksien iskunvaimentajien takia toimittaa... Taisi olla viimeiset Supersportit tähän talouteen.
      Viimeksi muokannut hopsis; 27.5.2013, 12:30.

      Comment


      • Aamulla käväisin sitten samaisella koneistamolla. Käytännössä kaikki pakopuolen ohjurit on niin väljiä että vaihdetaan. Sitten tuli se mukavampi yllätys. Apukuskin puolen kannen ketju on päässyt hakkaamaan sen verran paljon että kannessa on pieni halkeama venttiilikopasta öljykanavaan. Paikallinen Tiggeri saa korjattua mutta lisää kustannuksia tulee toki siitäkin. Muuten kannet ovat hyväkuntoiset ilman yllätyksiä.

        Comment


        • Ja parin viikon päästä kesäcruisingiin..? ;)

          Comment


          • vuonna 2016?

            Comment


            • Kesäcruisingit tehdään plurssilla jos jollain. Eipä tiedä siitäkään vielä, sen viikonloput menot selvinnee tässä maanantaihin mennessä.

              Comment


              • Kerkiit siis helposti ilmoittautumaan matkaan ;)

                Comment


                • Lomat alkais ensi kuun puolivälissä. Loman alkupäiville olis toiveissa saada auto taas ajoon. Tällä hetkellä on oikeastaan enemmän tai vähemmän kuukausi pyöritelty peukaloita kun kannet odottaa koneistamolla uusia pakoventtiileitä (jotka tulivat tänään maahan). Päädyin sitten uusimaan ketjunkiristäjätkin molemminpuolin. Toinen on jo ostettuna, toinen vielä tilaamatta. Pääsi pinkka vähän ohueksi kun tilasin kerralla kytkinpaketin, jakopään hilut ja yläpään tiivistesarjan.

                  Takaiskarit vaihtelin takuu-uusiin joku aika sitten, yksi vetarin suojakumi on kans vielä uusittava kunhan osakuorma tulee. Eiköhän se tästä, Botniaringille pääsy tekee kyllä todella tiukkaa.
                  Sitä ketjukirraa ja moottoriöljyjä vaille olis sitten kaikki tarpeet hankittuna. Kansityöt pitää vielä maksaa kun hakee hatut koneistamolta ja jos ei sieltä mitään mahdotonta laskua tule niin loppuhan on helppoa kun saa uusilla osilla moottoripukissa kasata.

                  Comment


                  • Paljonko tulee kansitöille hintaa? Siis mitä koneistamo ottaa, venttiilit, ohjurit, työt...

                    Comment


                    • Venttiilit kannattaa hommata jostain muualta, ite maksoin 8 kappaleesta pakoventtiileitä ~220€ rahteineen. Ohjurit ja juurikumit ei juuri konkurssissa tunnu. Töiden osuus on sitten tapauskohtaista. Viimeksi maksoin kahden kannen tasohionnasta ja vesipainekokeesta 250€. Näistä ei vielä tiedä.

                      Comment


                      • Nuo venavarren kumit maksavat kokonaista 38 senttiä kappale kun ostaa tarvikkeena jostain ulkomaan puljusta, joten ei siinä tule köyhyys.

                        Comment


                        • Piti kovasti vaihtaa vetonivelen suojakumi mutta uusi pulttipa onkin 17mm kuusiokolokannalla. Eihän minulla sellaista työkalua ole. En aloittanut vielä hommaa mutta jotenkin muistaisin että vanhat pultit olis ihan tavan 24mm tjmsp hexillä.

                          Comment


                          • Kuusiokolo siellä on orkkiksenakin

                            Comment


                            • Voipi olla että muistelen sitten urssia tai jotain muuta kampetta mitä on viimeksi tullut pideltyä. No eBaysta lähti avain tilaukseen yhtäkaikki.

                              Comment


                              • Ite hain Biltemasta Cro-Mo -vehkeen, 3,90 e kipale

                                Comment


                                • Bitissä mulla kanssa kuusiokolot joka nurkassa mutta 2.8 vaparissa onkin hexit edessä ja kuusiokolot takana. Lie jotain tarvikkeita nuo?

                                  Comment


                                  • Kyllä vaparissakin on kuusiokolot edessä orkkiksena. Itse hommasin tuon avaimen varmuuden vuoksi voimahylsynä, niissä on kuitenkin sellaiset momentit...

                                    Comment


                                    • Työ ostatte hienoja työkaluja, itse otin pitkän hylsyn ja hitsasin siihen 17mm kannalla olevan pyöränpultin :)

                                      Tosin silloin kun ekan kerran sitä tarvin niin ei olis ollu aikaa lähteä ostamaan moista..

                                      Comment


                                      • Biltsun M10 pitkä mutteri on jees tuossa

                                        Comment


                                          Biltsun M10 pitkä mutteri on jees tuossa
                                          Vastaavaa systeemiä käyttänyt monessa kohteessa, mitään tarvii hitsailla :)

                                          Comment


                                          • Tää on tämmöstä kun rahapussi edellä harrastetaan. Eipä taas käynyt edes mielessä että olishan tuon äkkiä paskarrellutkin.

                                            Comment


                                            • Mut hei, ebay ei toimita hopsikselle huomiseksi avainta, joten saa auto levätä tallissa rauhassa ja mekaanikko viettää jussia. Selkeä peliliike. =)

                                              Hieno homma, että näistä projektitopikeista saa vinkkejä, muutenkin kuin vain pulttien irroitusjärjestyksen suhteen, eipä ole tullut mieleen käyttää pitkiä muttereita tarvittaessa kuusiokoloavaimina.

                                              Comment


                                              • Alkuperäinen kirjoittaja pipo_esa Näytä viesti
                                                Biltsun M10 pitkä mutteri on jees tuossa
                                                Voihan ..ttu, että sitä tuntee taas itsensä tyhmäksi! Ei tästä ole pitkä aikakaan kun olisin tarvinnut 17mm kuusiokolohylsyä, joka jostain syystä oli hukassa ja jäi hommat tekemättä. Ei vaan joskus tule noi yksinkertaiset asiat mieleen. Mullakin oli pussillinen pitkiä M10 muttereita hyllyssä... kaikenlaisia erikoisavaimia kyllä olen tehnyt jos jonkinlaisia...

                                                Ja Mikolle vielä propsit tuosta sitkeydestä ton ässän kanssa. Mielenkiinnolla olen seurannut tätä ketjua. On siinä riittänyt kaikenlaista hommaa. Ei varmaakaan olis moni ruvennut vastaavaan remonttiin (kyse siis tästä koneen vaihdosta) tavallisessa autotallissa. Kyllä on kiitettävää yritteliäisyyttä tossa projektissa. Ja jaksamisia, kyllä nää joskus osaa potkia päähän ja kunnolla... mutta kyllä se joskus vielä palkitsee!

                                                Comment


                                                • Kyllä tässä kieltämättä karvoja kasvaa perseeseen kun harrastaa mutta jos ylimääräisen rahanmenon vitutus jätetään huomioimatta niin väittäisin ihan mukavaksi harrastukseksi. Oon aika paljon oppinut uutta ja saanut rohkeutta ite tehdä sellaisia juttuja jotka pari vuotta sitten olis defaulttina tettänyt jossain pajalla.

                                                  Comment


                                                  • Meinasitko julkaista purku- ja kasausjärjestyksen, jos joku onneton vielä päättää ruveta moottorinvaihto rojektiin?

                                                    Paljonko tähän mennessä on kertynyt jo kustannuksia? Meinaan että olisiko tullut jo halvemmaksi ja helpommaksi tuoda ruottista vastaava ässä ja myydä entinen varaosina eteenpäin?

                                                    Täällä pidetään peukkuja sulle ekan käynnistyksen osalta, kunhan sinne asti pääset! :)

                                                    Comment


                                                    • Tuo on niin perisaksalaisen järjestelmällinen konehuone että jos minä osasin sen ilman ohjeita purkaa niin osaa kyllä muutkin :)

                                                      Kyllähän sitä vastaavan auton tuontia mietin mutta yhtä paljon käytettyjä ne sielläkin on. Nyt on ainakin koko mosa käyty sitten läpi ja tietää mitä siellä on. Kustannuksia on kertynyt kyllä ihan kohtuullisesti. En tiedä haluanko edes laskea yhteen. Kaikki kustannukset eivät vielä ole selvillä ja alkuperäisten osalta pitää vartoilla jonkun aikaa, keissi on tällä hetkellä vielä kesken. Sanotaanko näin karkeasti että viidellä tonnilla ei selviä.

                                                      Comment


                                                      • OT.
                                                        BiTukalla ajo kallista, nou vei.
                                                        Iskarit, jouset ja jarrut. Taitaa olla kaikki kulutusosia. Muuten bensaa tankkiin.

                                                        Comment


                                                        • Väittäisin että jakohihnan porsiminen ei kuulu normaaleihin huoltokuluihin missään moottorityypissä joten jätän offtopicin omaan arvoonsa...

                                                          Comment


                                                          • Nyt vähän söis miestä kun kaikki tarpeet koneen kasaamiseksi olis hankittuna. Ei puutu kuin ne sylinterikannet. Tai tarkemmin sanottuna puuttuis rahat käydä lunastamassa kannet koneistamolta. Lomarahatkin tulee vasta kolmen viikon päästä, pitää jostain vissiin siihen asti pummia lainaan. Tässä olisi nimittäin vielä etäinen mahdollisuus kuitenkin päästä Botniaringille ajamaan palikat sisään.

                                                            Toisaalta parempi kai se olis ottaa joku helpompi targetti valmistumiselle niin ei tule sitten ainakaan kiireessä oikaistua mitään hommaa enää tässä vaiheessa.

                                                            Comment


                                                            • Viimeisessä lauseessa on vinha perä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X