Myyjä varmaan lukee tätä ketjua päivittäin, ei tohdi reklamoida kun ite pääsi paikan päällä näkemään vauriot.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C5 S6 ranetussaneeraus
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Kyllä se on tulkittava juuri niin. Tajusin muuten just noita kuvia katellessa että seuraava joulupata taitaa tulla aika kalliiksi...
Kannet tipautin aamulla koneistamolle. Ne saa hakea ensi viikolla. Mitäs tuon kytkimen kanssa tekisi, onko hölmöläisen peiton jatkamista jättää paineasetelma uusimatta? Kytkinlevyssä on about 50% tavaraa vielä jäljellä mutta sitä en vanhana laita takaisin. Paineasetelma on silmämääräisesti priimaa, kytkinlevyn kunnosta päätellen asetelmalla ei välttämättä ole ajettu kuin muutama kymmenen tuhatta edellisen kytkinrempan jälkeen.
Comment
-
Jos levyssä on noin 50% pintaa jäljellä niin kyllä kai tuolla on ajettu huomattavasti enemmän kuin muutama kymmenen tuhatta edellisen rempan jälkeen. Ei nuo ässän kytkimet sentään noin nopeasti kulu? Itse vaihtaisin kaikki kuluvat ja melkeimpä likaisetkin osat uusiin =)
Comment
-
Ensimmäinen vastoinkäyminen koneenvaihtoprojektille. Yksi 12mm pultti nylppäsi koneen nokalta. Siitä alumiininkluntista jossa on moottorin etutuki ja viskon hihnapyörä kiinni. Ei aukea enää hylsyllä, onneksi on aika helposti käsillä. Mietin tässä että hakeeko sellaisen vastapalloon purevan siihen hommaan tarkoitetun työkalun vai uhraanko yhden tavallisen hylsyn ja hitsaan hylsystä läpi siihen pultin päähän kiinni.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jarituruToinen sydämetön onkin se, joka päätti luopua sydämestä.
Uusitaan siis koko kytkinpaketti.
Ei noista asetelmista voi sanoa onko ne hyviä vai ei talli olosuhteissa. Juuri hiljattain uusin yhteen autoon kytkimen kun ei kytkin irroittanut ja kun asetelman sai pöydälle niin ei siinä mitään vikaa näkyny. Pieni kylmähiki perseessä uudella kytkinpaketilla kasaan ja (onneksi) toimi.
Comment
-
En minä niitä vastakierretappeja osaa käyttää, aina katkeaa tai sitten ei onnistu edes alkureiän poraaminen. Mietin sellaista konehylsyä jossa on ne rihlat tjms sisäpuolella ja sillä kun kääntää niin puree nylpänneeseenkin kantaan.
Vois tietysti käyttää juu välillä järkeä ja hitsasta yhden mutterin ennemmin kuin sen hylsyn :)
Toisaalta, pitkään jo pitänyt hankkia sellainen taskukokoinen butaanipoltin jolla voisi antaa aina tarvitessa poppakoppaa.
Comment
-
Hitsaamallahan se sieltä lähti parissa minuutissa.
Nyt olis uudesta koneesta kaikki irtoava poissa. Pesin lohkon ympäriinsä ja pesen vielä nuo takaisin pultattavat osatkin. Eipä tässä sitten juuri muuta voikaan tehdä ennen kuin saa kannet takas koneistamolta ja uudet jakopään osat.
Comment
-
Tilasin ekan setin osia. Kytkinpaketti, yläpään tiivistesarja, kannenpultit, öljynsuodatin, moottorin tyynyt, oilkuhlerin vesiputki, termostaatti yms hilpettä. Jakopään osat jätin seuraavaan kertaan, pitää vähän laskea pelimerkkejä ensin.
Kesäpyörätkin veivasin pihassa alle. Perhana kun polttelis päästä ajamaan edes sen verran että jousitus asettuu oikealle korkeudelle. Koitin heiluttaa ja hyppiä mutta paskat se mihinkään laske. Etupääkin keulii varsin Audimaisesti sattuneesta syystä.
Comment
-
Öljypohja olis nyt irti, putsailin siitä lohkon puolelta mitä irti lähti, jonkun verran näkyis olevan karstaa. Taidan tehdä niin että kun tuo on nipussa niin otan ekat savut jollain halpisöljyillä ja fortella. Sitten vasta kunnon öljyt sisään.
Sihti näytti hyvältä, saako öljypumppua sen tarkemmin millään ihmeteltyä ilman tarpeettoman suurta purkamista?
Comment
-
Kattelen hiukan sillä silmällä vielä huomenna elsaa ja moottoria. Eipä tuo nyt ihan tekemätön paikka olisi mäntiäkään tarkistaa enää tässä vaiheessa. Vierastan vaan hiukan sellaista tarpeetonta purkamista, kohta käy niin että mitään vanhaa ei malta laittaa takaisin ja projekti venyy kun kaikki pitää saattaa tiptop kuntoon. Kuitenkin lähtökohtaisesti ollaan hankittu käytetty moottori eikä tarkoitus tehdä tästä uutta parempaa.
Comment
-
No, ei se uutta paremmaksi tule mäntiä ulkoiluttamalla, jos ei huonommaksikaan.
Mahdollisesti katkenneet / jumiutuneet / kulahtaneet renkaat tai mahdolliset mäntävauriot (halkeamat tms.) tai mahdolliset veivinlaakeri vauriot tulisivat ilmi tuolla hyvinkin pienellä toimenpiteellä.
Comment
-
Pelkään vaan että menee "IkosenJaristeluksi" (kuten toveri Killeri asian tuolla vähän aiemmin esitti) ;)
Ohivuotomittarin rakenteluun on jo ostoslista tehtynä. Josko sitä joskus pääsisi Motonettiin shoppailemaan. Meinaan irtomoottorista ottaa anyway puristus- ja ohivuotomittaukset ennen autoon palauttamista. Saahan ne männät senkin jälkeen irti jos tarve on, mutta harkitaan nyt vielä. Tähän mittausaiheeseen liittyen, onko mitään merkitystä onko koneessa siinä vaiheessa vauhtipyörä ja kytkinpaketti kiinni?
Comment
-
Olenko luonut uuden termin? No juuh, ehkei nyt sentään likaisia osia kannata vaihtaa uusiin vaikka ne niin kivasti siellä sitten kiiltelisi ;-) Kuluvat osat, kuten tuo kytkin on kyllä hyvä laittaa. Onpahan sitten taas seuraavat >10v iskussa, kuten tuo moottorikin. Itse suunnittelen nyt kovasti mitä tekisin tuolle Risan koneelle tallissa, orkkis vai ihan jotain muuta. Tosin autossa on nyt melko hieno tekele paikoillaan, joten orkkis "varamoottori" voisi olla järkevin ratkaisu.
Comment
Comment