Vanhaa konetta on paikallaan enää moottorilohko sisuskaluineen. Apulaitteet on vielä kiinni enkä taida irroittaa kuin kompressorin. Aika hankalalta tuntuu jo etukäteen saada kaikki ne koneen takana olevat vesiletkut paikoilleen. Nyt sai suht iisisti auki kun ei ollut kansia ja imusarjaa edessä.
Tosta vanhasta ei saa enää mitään järkevää. Kaikissa kahdeksassa männässä on jälkiä venttiileistä. Sitä myöten käytännössä kaikki imuvenat sais vaihtaa ja toisen kannen uusia kokonaan. 7. pytyn sylinteri on pilalla ja runkolaakereista ei tiedä mitään muuta kuin sen että varmaan on kipeää sielläkin. Ehjää osaa on varmaan kampura ja nokkakepit.
Koneen irrottamisesta vielä sen verran että mistäköhän se olis järkevin sitoa moottorinorsuun kiinni nyt kun on vain lohko paikallaan? Vai kannattaako vääntää kannet sen verran kiinni kun niissähän on ne nostokorvat nurkissa.
Tosta vanhasta ei saa enää mitään järkevää. Kaikissa kahdeksassa männässä on jälkiä venttiileistä. Sitä myöten käytännössä kaikki imuvenat sais vaihtaa ja toisen kannen uusia kokonaan. 7. pytyn sylinteri on pilalla ja runkolaakereista ei tiedä mitään muuta kuin sen että varmaan on kipeää sielläkin. Ehjää osaa on varmaan kampura ja nokkakepit.
Koneen irrottamisesta vielä sen verran että mistäköhän se olis järkevin sitoa moottorinorsuun kiinni nyt kun on vain lohko paikallaan? Vai kannattaako vääntää kannet sen verran kiinni kun niissähän on ne nostokorvat nurkissa.
Comment