Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C5 S6 ranetussaneeraus

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nyt kuin ideoimaan ruvettiin niin tässähän ois nyt hyvä sähköauto-aihio, tipahtaisi verotkin mukavasti ;) foorumillahan yksi on jo esiteltykin.

    Se ei välttämättä jää tuo vaurio pelkästään mäntiin ja kansiin, kun pääset konetta pyörittelemään niin kato nouseeko kaikki männät yhtä ylös. Uutta käytettyä mottia tilalle vaan, voi sitten hyvillä mielin tutkia tuota rikkinäistä.

    Ps. Tarvisin takkahuoneeseen pöydän;)

    Comment


      5 syl. 20 VT. tilalle. Mikäs sen parempaa. :)

      Comment


        Ehkäpä norsulle balettitossut, 1.8T? :)

        Comment


          Kas kun ei kukaan ole ehdottanut 1.6td:tä tai 2.4 vapari dieseliä.
          Ei ainakaan mitään tehottomampaa pellin alle.

          Comment


            On siinä kans yks saamarin lauma neropatteja taas liikkeellä... Noh, kai tässä on joku karman laki vuosien mittaisesta piruilusta ja suoranaisesta vittuilusta.

            Comment


            • 2.5tdi ake

              Nokat 250tkm välein vaihtaen varma kuin junan vessa :)

              Huumorillahan näitä...

              Comment


                Ei ei ei, se on vieläkin se 1.9SDI keulille ;)

                Comment


                • Ronsun konetta ei taida saada kilpiin kun eri mallisarjaa? B7 Risan kone, potkuakin vähän enemmän mutta taitaa vaatia sähkötöitä enemmän?

                  Samanlaisen pudotat paikoilleen. Selvisikö muuten pohjimmainen syy vahinkoon? Oliko oma moka vai pettikö osat?

                  Comment


                    Jos tehoja haetaan ni sitte kannattaa kattella CN, olis vielä vitosen murinat.

                    Comment


                      Vesipumpun rungosta puuttuu edelleen pala joka löytyi jakopään seasta. Kunhan seuraavaksi otan noi loput jakopään hilut koneen nokasta irti niin näkee ehkä paremmin ne jäljet, eli onko murtunut ennen vai jälkeen hihnan katkeamisen.

                      Oon tuota miettinyt ja fiksummilta konsultoinut ja saanut sellaista vastausta että jos siellä joku asennusvirhe olisi niin erittäin suurella todennäköisyydellä se hihna olisi narahtanut heti ekalla startilla tai hyvin pian sen jälkeen, joka tapauksessa paljon aiemmin kuin nytten kävi. Joka tapauksessa osat lähtee maahantuojalle tarkistettavaksi. Antakoon sitten lausuntonsa ainakin siitä vesipumpusta ja kiristäjistä, missään muussa osassa ei mielestäni ole vikaa, käsipelin tuntuvat olevan aivan normaalissa kunnossa.

                      Comment


                        Siis puhdas asennus vika paljastuu suht nopeasti, tarinoita olen kuullut kun tein-itse-ja-säästin miehet ovat vaihtaneet pelkän jakopää hihnan ja 3tkm sisään on hihna napsahtanut poikki.

                        Materiaali virheissä saattaa mennä viikosta aina juuri hetkeä ennen seuraavaa hihnan vaihto aikaa.

                        Comment


                          Löytyiskö kerhokollegoista joku Svanten kieltä puhuva joka ottaisi asiakseen toimia välikätenä?

                          http://www.bildelsbasen.se/index.php...st_id=25151817

                          http://www.bildelsbasen.se/index.php...st_id=25151818

                          Esim. noista kahdesta vois ottaa selvää. Lähinnä pitäis tietää suostuvatko lähettämään rahtina tänne ja mitä se sitten vaatii/maksaa. Jos rahti on jotain järjenvastaisen kallista niin toinen vaihtoehto on ruotsia puhuva pakettiautoileva innokas apuri jolle maksan all-inclusive kesälomareissun naapurimaahan autolautalla konetta hakemaan :)

                          Comment


                            Eikö tota herraa kuka alunperin veti sen ruotsi kortin esiin vois suostutella? :)

                            Comment


                              En tiedä uskallanko enää Mikkoa auttaa tämän auton kanssa. Välillä tuntuu että olen tehnyt jo vähintäänkin tarpeeksi jo pelkän auton oston kanssa :D
                              Mutta jos Mikko uskaltaa vielä minun, minun karman ja Murphyn kelkkaan lähteä, niin autan kyllä.

                              Comment


                                Ei kai se luotto nyt näin pienistä murene. Sitäpaitsi näitä on kiva muistella sitten vanhoilla päivillä.

                                Comment


                                  Vanhoilla päivillä herra Salorinne istuu kiikkustuolissa viskilasi kädessä ja mutisee "Perkeleen, perkele, se Heinon Jukka sai ostattua mulla uskomatonta paskaa" :P

                                  Comment


                                    Jos Lontoon murre luonnistuu, niin nuo myyjät kyllä yleisesti ottaen osaa vastata ihan sujuvalla englannilla. Förfrågania vaan kehiin :)

                                    Comment


                                      Omaan projektiin kyselin ruottista bitin moottoreita melkein kaikki vastasi ja kuviakin tuli kun pyysin jotta näki mitä kaikkea moottorin mukana olisi tullut.
                                      Rahti olisi ollut 2500-3000 sek luokkaa.

                                      Comment


                                        Joo, niinhän noissa ite linkkaamissani ilmoituksissa oli notta kundtjänst onnistuu myös Lontoon kielellä ja se sujuu kyllä jouheasti. Olin vaan onnistunut olemaan huomaamatta moista seikkaa.

                                        Rahti olisi ollut 2500-3000 sek luokkaa.
                                        Tarkoitatko siis kokonaisuudessaan Ruotsista kotipihaan? Ei kuulosta lainkaan järkyttävältä summalta.

                                        Comment


                                          En muista oliko hinta kotipihaan tiputettuna vai Mikkelin terminaaliin.

                                          Comment


                                            Oli miten hyvänsä, jos ~300€ saa koneen samalle kylälle niin ei kannata kovin pitkältä lähteä ite hakemaan.

                                            Vallan toinen lähestymistapa samaan asiaan tuli toveri Jusabergin kanssa puheeksi. Kattelin tuossa blocketia ja auto24.ee sivuja. Näköjään noin viidellä kilolla rahaa saisi naapurimaasta koko auton jonka voisi periaatteessa ajaa kotiin ja purkaa paloiksi. Sais siitä varmaan omansa osinakin myydessä jollain aikajänteellä pois mutta mietin vielä että antaako luonto periksi investoida harrastukseen yht'äkkiä viittä tonnia.

                                            Comment


                                              On koko auton haussa se hyvä puoli että voi koeajaa ja tutkailla moottoria muutenkin, tosin noissa purkaamon pannuissakin tais olla 3kk takuu.

                                              Comment


                                              • Toimituskulut on melko kohtuulliset ruotsista tosiaan. Itselle tipahti vitoskone viime keväänä pihaan, kokonaishintaan ~1200€, josta rahti juuri tuo ~300€. Toimitus sovittuun paikkaan, joka taisi olla silloin työpaikalle kuriirin toimesta.

                                                Comment


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                                  Vallan toinen lähestymistapa samaan asiaan tuli toveri Jusabergin kanssa puheeksi. Kattelin tuossa blocketia ja auto24.ee sivuja. Näköjään noin viidellä kilolla rahaa saisi naapurimaasta koko auton jonka voisi periaatteessa ajaa kotiin ja purkaa paloiksi.
                                                  Romut vaatii kohtuu paljon säilytystilaa mikäli pistät koko koslan lihoiksi kerralla, ja ellet taas teurasta kaikkea kerralla niin on sitten pihakomistus vailla vertaa ;)

                                                  Comment


                                                    Säilytystila ei olisi pihassa ongelma mutta ylimääräisen käytetyn rahan realisointinopeus osina myymällä todennäköisesti torppaa koko auton tuomisen. Varsinkin jos irtomoottorin rahti tosiaan ei ole kuin muutaman huntin.

                                                    Comment


                                                      Inflaatio jyllää, ennen se oli touhutonni oltava varaa olla pistää audin hoitoon, kaksi jos ässä. Nyt jo 5ke. Myynti on aina onnnen kauppaa, mutta paljon myös tulee itselle varaosaa moisesta operaatiosta. Ja moottori on aina molemmissa tapauksissa vähän onnen kauppaa, itse ostamalla ehkä paremmat mahdollisuudet + laatikko on iso asia.

                                                      Comment


                                                      • Jos päädyt hakemaan omilla pyörillä liikkuvan moottorin, niin koita ettiä manuaaliaskilla oleva yksilö. Voin lupautua ostamaan vaihdelaatikon käypään markkinahintaan.

                                                        Comment


                                                          Eipä ole hurreilla eikä virolaisilla ensimmäistäkään kovalla askilla olevaa C5 ässää myynnissä. Aika pitkään tuota omaakin hain kun ei automaatti kelvannut.

                                                          Comment


                                                            Jos manuaali löytyy, niin siitä saa varmaan pulittaa paljon enemmän, kuin mitä laatikosta saa rahaa.
                                                            Keskusteltiin myös tuosta kokonaisesta varaosa-autosta ja sen purkamisesta. Siinä on juurikin jta:n mainitsemat elementit. Atomeiksi räjäytetty auto vie kyllä kiitettävästi tilaa ja tosiaan osien myyminen on onnettaren hallussa. Joskus osat menee kiljumalla ja joskus ei kelpaa edes ilmaiseksi. Se on jotain fifti-sixti, että kannattaako. Siitä voi parhaimmillaan saada itselle ilmaisen moottorin, mutta vaakakupin toisella puolella tonnikaupalla romua nurkissa pyörimässä, sekä 5k€ laihempi lompakko.

                                                            Comment


                                                              Eräs kotimainen varaosatoimittaja pystyisi toimittamaan moottorin, 3 kuukauden takuulla, rahteineen ja veroineen kotipihaan 2800€.

                                                              Moottori on manuaalivaihteisesta purettu, toimittaja meinasi puhelimessa että manuaali- ja automaattivaihteisessa olisi erilaiset kampiakselin päät eivätkä olisi näinollen vaihtokelpoisia ristiin. Voisiko tämän joku varmistaa? Rajaa sitten 99% vaihtoehdoista heti pois jos näin on. Vetolevyn ja vauhtipyörän eron tajuan vielä mutta tuo kampura oli uutta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X