Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4:100+S4= S100 "Ei niin kiire perhefarmari"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4:100+S4= S100 "Ei niin kiire perhefarmari"

    Elikkä pihaan eksyi lihoiksi menevä avant quattro S4 ja siitä olisi tarkoitus siirtää lähes "identtiseen" serkkuun eli satkuun hieman palikkaa. Konehuone jätetään satkussa niille sijoilleen missä se on....ainakin toistaiseksi...
    Intoa riittää tehdä enemmänkin mutta saas nähdä koska loppuu ns. aika kesken. ;)

    Hifi puoli olisi tarkoitus päivitellä myöskin jossain vaiheessa. Yhdestä "onneksi" ei koskaan alkaneesta projektista jäi ylitte läjä kaupalla korkkaamattomissa paketeissa olevia hifejä jotka on pyöriny olkkarin nurkassa yli vuoden.

    Ulkonäköä on tarkoitus parannella seuraavilla muutoksilla

    ässäläisestä lähtee
    mittaristo,ovipahvit,koelauta,etuvalot,takapaksin luukku kokonaan tms.
    Tässä ajattelin tänään katsella onko noista penkeistä mihinkään ku nuo ässän penkit himottas saada omaan mutta pystyykö niitä enää "pelastaa"
    semmoinen pieni palapeli olisi niissä edessä ku ne on ihan osiin purettu, kirjaimellisesti.

    itse en tästä aijo mitään über matalaa yli leveillä vanteilla tehdä. Olisi semmoinen ihan hieno, mutta kaupassa ja "töitä" tarvis pystyy tekee nii käytännöllisyys kunniaan. Eli ihan omaksi silmäniloksi laitan tämän.
    Takapaksiin pitää mahtua "hyökkäys vaunut" ja jos tarvitsee käyttää iso-isää kaupassa on myös pyörätuolin mahduttava konttiin. Eli hillitysti kaikki piiloon ja tarvittaessa saa hifit näkyville. Ja en aijo heivaa vara rengasta pois.

    Myös "hinauspalveluna" pitää pystyy toimii radalle.comin tapahtumissa ja auttaa kaikki epäonniset takaisin varikolle. Lisäksi yleensä joka tapahtumassa mulla on ollu 2-3 säkkiä imeytys jauhetta+harjat kyydissä jos joku hätäinen päättää ruippia öljyt tms nesteet radalle.

    Ja tietenkin traikkua pitäs pystyy kiskoo perässä, mutta tuo ei onneksi surullisen kuuluisa vetokoukku päätti sanoa sopparin irti ässän haku reissulla. No mitään ei sattunut eikä oma egokaan kärsinyt tapauksessa ja laina hiacella selvittiin vaikkakin jokunen sata kilometriä kertyi ylimääräistä ajoa.

    Väristä ollaan hieman kinailtu isännän kanssa. Itse haluaisin maalauttaa tuon farkun siniseksi, isännän mielestä kantsisi pitää vihreenä ku niit ei tule ihan joka kulmassa vastaan.
    Attached Files

  • #2
    ....Miksi sekoittaa satkua ja urssia, kun esim minulta saa melkein toimivan, siistin ja hyvin kulkevan aidon V8 urssin 3500 eurolla? En näe pointtia tässä.

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja Shakal Näytä viesti
      ....Miksi sekoittaa satkua ja urssia, kun esim minulta saa melkein toimivan, siistin ja hyvin kulkevan aidon V8 urssin 3500 eurolla? En näe pointtia tässä.
      "melkein toimiva" ei innosta, mulla on jo yksi v8 lötkö valmistumassa ja kolmanneksi nuo ässän osat ei maksa mulle penniäkään siirtää tohon satkuun. Lisää kysymyksiä :P

      Comment


        #4
        Jos kahdesta on määrä rakentaa yksi niin mikset siirrä satkun pataa ässään. Pyhäinhäväistys joo mutta vähemmän työtä kuin siirtää ässästä kaikki muu kuin tekniikka.

        Comment


          #5
          Kuvien perusteella arvaan että ässä on tuotu varaosatarkoituksessa alun perinkin Härmään ja siitä on verot maksamatta ja katsastus tekemättä. Voin toki olla väärässäkin. Eikä pidä teilata heti kättelyssä, eihän se ole harrastus eikä mikään jos siinä on ulkopuolisten mielestä jotain järkeä. ;)

          Comment


            #6
            Truudät.

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viesti
              Kuvien perusteella arvaan että ässä on tuotu varaosatarkoituksessa alun perinkin Härmään ja siitä on verot maksamatta ja katsastus tekemättä. Voin toki olla väärässäkin. Eikä pidä teilata heti kättelyssä, eihän se ole harrastus eikä mikään jos siinä on ulkopuolisten mielestä jotain järkeä. ;)
              Ding ding! Terolla osu vastaus oikeaan.

              Comment


                #8
                Eipä se tekniikanvaihto korista toiseen nyt niiiin iso homma ole, ovat vielä kumpainenkin samaa mallisarjaa, niin siitä vaan voimansiirtoa myöten vaihdellen :)

                Toinen juttu, jos tuo purkuässä ei ole ajokuntoinen, vaan kone jumissa tai jotain.

                Comment


                  #9
                  Ässän näkö ja nussun kone = all show, no go.

                  Näin kiireperhefarmarin omistajana myönnyn projektinimikkeen "ei hiukkaakaan kiirettä farmarin" kannustajaksi

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja oliver
                    Ässän näkö ja nussun kone
                    Eikös tuo ole melko yleinen yhdistelmä, kun kaiken maailman kippoja myydään S-linenä.. =)
                    Kuvista ei tällainen puusilmä saa selvyyttä, oliko tuo kasi- vai vitoskoneinen raato?
                    Viimeksi muokannut arto s; 30.7.2011, 20:59. Perustelu: koodin korjausta

                    Comment


                    • #11
                      Näkeehän tuon sokeakin että vitoskone... ;)

                      Comment


                        #12
                        Öljyjäähyn ja ilmastoinnin kompuran paikat näytti tutuilta, mutta ei voinut olla varma. =)

                        Comment


                          #13
                          Miten ton ässän etuloksut näyttää niin ei-ässäläiseltä?

                          Comment


                          • #14
                            vitos kone 2,2T 20v tuo on ollut. Tosissaan ässä ei ole ajokunnossa ollut varmaan yli kahteen vuoteen. On se joskus 2006 tainnut viimeksi liikkua omin avuin. Ja kone ässässä ei ole edes kokonainen vaan kansi yms yläkerran kilkkeitä puuttuu.

                            Niinkuin sanottu. Ihan omaksi silmän iloksi tuon laitan. Jokapäiväisenä kauppa kassina ja mettä reissuilla matala urssi ei varmaan olisi se paras mahdollinen vaihtoehto. Lisäksi en ole paljoa armoa kyseiselle satkulle antanut varsinkaan motoparkissa yms. Jossa on tarve kiireesti saada porukkaa pois radalta eli silloin oijotaan penkkojen ja puskien ylitse eikä kierretä kiltisti rataa ympäri.

                            Teroa lainaten "eihän se ole harrastus eikä mikään jos siinä on ulkopuolisten mielestä jotain järkeä"
                            sopii tähän. ja jos voimaa pitäs saada, luulen että tuo V8 lötkö ajaa asian. Ja jos sen jälkeen alkaa vielä tuntua hevos voimien puute, otan sitten amerikan muskelia pihasta ajoon. Löytyy 5,0l-7,8l asti jenkki voimaa valinnan mukaan :P

                            Comment


                            • #15
                              Ässän purku päivä 2 käynnissä. Koelauta on yllättävän helppo ottaa poies, mitä nyt muistelin ku aikoinaan 80 aakkosesta jouduin purkaa irto lämppärin kennon takia. Takapenkkien selkänojassa hieman sanomista, mutta onneksi hokasin että pystyy yhdistää näillä näkymin satkun selkänojista osan noihin ässän penkkeihin. Itse tulin siihen tulokseen ku isäntä on vallannut tallin täksi päiväksi ku mersua tiputtelee tonttiin, että purkailen ässää komeassa kesä säässä pihalla, ja saapahan nuo terroristi marsutkin nauttia ulkona olemisesta samalla. Vaikka tekis miel heittää ne talliin sinne mersun jatkoksi.

                              Illalla lisäillään taas kuvia purku hetkistä ja päivitellään mitä lähtee myyntiin....

                              Comment


                              • #16
                                Kolmas purkupäivä takana ja nyt on sisusta sitten täysin palasina. Isäntä hääri konehuoneen puolella mua auttamassa ja hieman ärränpäitä sai välillä kuunnella xD mm "Onko audi nii köyhä et ei oo varaa ostaa pultteja vaa pitää survoo näit ristipää ruuveja joka rakoon, mitkä ruostuu kiinni ja hajoo"

                                Haaveissa oli siirrättää ässäläisen automaatti ilmastointi omaa, mutta ajattelin aikaa säästää joten taidan vaan tyytyä tohon manuaali ilmastointii. Jos joku tarttee nii olis sit se automaatti ilmastoinnin ohjain paneeli kaupan ;)

                                Tuli taas huomattua miten jotku asiat ovat todella helposti irrotettavissa ja jotkut taas niin vaikeesti. Takapuskin lähti parissa minuutissa kivuttomasti irti toisin ku takapenkkien selkänoja.

                                Comment


                                • #17
                                  Pitäisi omasta purkuvehkeestäkin nyppiä irti tuo takaselkänoja. Miten se purkenee siististi? Pikaisella vilkaisulla voisin sanoa, että no means of removal.

                                  Comment


                                    #18
                                    Takaselkänojahan on helppo. Kaada toinen puoli, liu'uta pystyyn jääneen puolen kyljestä muovilista ylös, sen alta kaksi ristipää (hui!) ruuvia pois. Jos haluaa jättää sen takakontin maton kiinni selkänojiin niin sen jälkeen vaan sama juttu toiselle puoliskolle ja taittelee selkänojat ulos autosta. Joka tapauksessa lienee helpompi noin, ja irroittaa sitten sen takakontin maton kun selkänojat on pois autosta.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kuvittele tähän facepalm.jpg. Kiittää ja kumartaa, taidanpa suunnata töiden jälkeen tallille.

                                      Comment


                                      • #20
                                        paitsi jos ne ruuvit on jumissa ja saat kannat rikki nii rälläkkä käteen ja muutat ne taltta pää ruuveiksi, näin eilen siis...

                                        Comment


                                          #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja oliver Näytä viesti
                                          Ässän näkö ja nussun kone = all show, no go.

                                          Näin kiireperhefarmarin omistajana myönnyn projektinimikkeen "ei hiukkaakaan kiirettä farmarin" kannustajaksi
                                          OT:
                                          Kiire -sana löytyy myös eestin kielestä ja on suomeksi nopea. Lieneekö tämä analogia ollut Ollilla mielessä *hymiö*

                                          Comment


                                          • #22
                                            Hehheh. Oli niitä heposia pellin alla tai ei, kyllä tuo on mut ihan riittävän nopeasti saanut paikasta toiseen. Eipä oo paljoa iloa jos kortin haluu suomessa pitää nii se +500hp on aikas turhaa ku ei oo saksan motari rajoituksia suomessa :/

                                            Pitäs kohta eksyy talliin jatkaa ässän purkua. Viimosia viedään mitä sisällä tarttee tehdä ja sit voi kiskoo sen takas pihalla ja kääntää katolleen. Saas nähä montako kottikärrylistä romua tänää saa roudaa kolavalle. Eilen meni 2 täyttä lastia ässän osia suoraan roskiin, millä ei tee oikein mitään....

                                            Comment


                                              #23
                                              On se vaan mukavampi jarrulla liittyä motarin rampista liikennevirtaan, kuin jalka konehuoneen puolella potkimassa koneesta lisää vauhtia.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Eipä oo tarvinnu tota "lötköä" potkia et olis liikahtanu.

                                                Tänää sitten ässä pihalle tallista lopullisesti. Huomenna jos kerkee nii lopullinen armon isku olis edessä. Enää ovet ja takapaksin luukku irti nii ässäläinen pääsee keikkumaan katolleen. On muuten helpompi irroitella alustan loput osat.

                                                Hetken hahmottelun ja suunnittelun jälkeen tulin siihen tulokseen että satku saa nauttia rosterista koko matkan eli ässän tupla putkisto siirtyy siihen. Nyt on yksi romu farkku sierra sitten täytetty audin ylijäämä osilla. taisin yhteensä koko purun aikana kärrätä 7 kottikärryllistä audin osia roskiin (siis sierran kyytiin)

                                                Kaikki mitä itelle tarviin on napsittu piiloon ja tossa mietitään mikä vkl laitetaan satku uuteen lookkiin. Myös ne mitä myyntiin säästettiin on pakattu laatikoihin odottamaan uusia koteja.

                                                Jospa huomenna lisäilisi kuvia hylsystä ja eri tilanteista. Sekä mahdollisesti videon pätkää ku urssi pääsee keikkuu kattonsa varaan.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Putkiston kanssa kannattaa vielä kerran käyttää vaakaa. Voipi olla se ässän putkisto jopa painavampi jolloin se kiire vähenee entisestään. En tiedä satkun putkistosta, voi olla yhtä raskas sekin.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Painava se on satkun putkistokin, mutta se mikä tuossa tulee eniten vaivaamaan on sama juttu kuin tdi:n kanssa: kannakkeet on ässän putkessa ja kutosen putkessa täysin eri paikoissa. Saahan ne sinne rakenneltua, ei siinä mitään.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Ja ei sillä taida mitää voittaa, ennemmin ottaa pari pönttöä pois tai laittaa koko putken rosterista, niin saa pari henkistä hevosvoimaa lisää.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Todellinen hyöty orkkiksen vaihdosta rosteriin satkun teholuokassa on ~40Kg painonsäästö.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Edelleen en ymmärrä miksi porukka pohtii teho/painosuhde yms juttuja?? Tehoja en ole hakemassa. Putkiston vaihto lähinnä siksi että: satkun on aika hapero/lähes mätä. Ja tuo rosterinen on ihan priima kamaa ja ilmainen. Joten passaako että te tehon puutos valittajat laitatte vaikka oman topicin pystyy missä jauhatte tota tehon "puutetta" kyseessä on siis ihan työ juhdan/kauppa kassin ulkonäön piristystä. Tulkaa huutelee tohoista sitten ku aloitan tota V8 lötköä laittamaan. (jos jaksan edes siitä enää alkaa juttuja kirjoittelee)

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Todellinen hyöty orkkiksen vaihdosta rosteriin satkun teholuokassa on ~40Kg painonsäästö.
                                                            + Parempi kuntoinen?
                                                            Viimeksi muokannut arto s; 3.8.2011, 21:07. Perustelu: Asiaan kuulumaton spekulointi pois.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X