Joo, kyllä ilmastoinnin lämmönsäätö pitäis pelata ilman aineitakin. Pääset varmaan läppämoottoreita jumppaamaan. Jos on tarvista tummille sisustan osille niin löytyy urssiin suht kattavasti.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi UrS4 Avant 1993 ABH "Sätös"
Collapse
X
-
-
Ok, pidetään mielessä. Sisusta on oikeastaan poikkeuksellisen hyvässä kunnossa, ei ylimääräisiä reikiä eikä mitään kulumaa kuskin penkin ulkoreunaa lukuunottamatta. Siitäkin selviää toivottavasti pelkillä hoitoaineilla, ettei tarvitse hioa ja värjätä. Haalistuma on kuitenkin hyvin vähäistä.
Ovipahvit on valitettavasti joku mennyt rei'ittämän 6.5" kajareille, jotka on esillä erittäin tökerösti.. Siinä, sainpas ensimmäisen kuvan foorumille :D
Lämpötilanäppäimistä ei tapahdu mitään. Hiutaleen kuva pysyy niin kauan kun nappia painaa, joskaan tyhjää kompuraa en haluaisikaan pyörittää. Puhallusnopeuden säätö toimii joskus hyvin hitaasti ja viiveellä, useiden painallusten jälkeen, mutta erittäin harvoin. Sulatus-napista hönkä menee täysille, mutta puhaltaa edelleen kylmää ulkoilmaa.
Comment
-
Voe stna että sitä voi olla sokea :D Pinnapultit unohtui eilen irrottaa venttiilikoppien kansista. Tänään sitten työkaveri vinkkasi että varmaan nuo kannattaa löysyttää niin saattaa aueta. Nyt on kopat irti ja ultraäänipesty. Kyllä nyt kelpaa, aivan kuin pakasta vedetyt.
Montako hammasta nokkien rattaiden "erotus" on normaalisti? Nyt näytti pikaisella laskulla olevan 3 hammasta eroa kohditusmerkeissä. Tietoa, että onko rattaita käytetty irti, ei ole.
Keskikonsolia yritin irroitella, käsijarrun kahva ottaa vastaan kun en löytänyt käsikopelolla mistä sen saisi irti. Käsijarrun pussin takaosaa pitää paikoillaan jokin jousiklipsi, joka ei tuntunut ainakaan työntämällä/vetämällä irtoavan. Pitänee työntää paremmalla aikaa pää sisään ja kurkistaa.
Ilmamassa/määrä-(kumpi?)-anturi näytti hyvin puhtaalta, lienee jossain vaiheessa uusittu tai puhdistettu. Koneen 4.2-merkki on monesta kohtaa haljennut, pitää katsella jos jossain tulisi moinen vastaan. Konehuoneessa on kyllä järjettömästi tavaraa, nyt kun on purettu ilmanputsarikotelo ja venakopat pois niin näyttää että varastossa tavarakasa kasvaa ja keulilta löytyy kokoajan vain uutta tavaraa.
Nyt kun on uäpesuri käytössä, onko tuossa keulilla jotain pestäväksi suositeltavaa? Huohotinputket pesen ihan käsin mikäli ne alemmat ehjänä irtoaa (eikä kumia toki pesuriin kannata pitkäksi aikaa laittaakaan).
Missä kohtaa tuo puhaltimen lämmönsäätöläppä on? Muistan lukeneeni jonkin aikaa sitten aiheesta mutta ei haku tuottanut tulosta. Samalla pitänee irrottaa ja huoltaa (yrittää) kaikki moottorit. Töissä on sähkölabra ja elektroniikka-alan tekijöitä, joten voi yrittää sädettää onnistumisen toisen niskaan.Viimeksi muokannut HeVi; 23.8.2011, 17:12.
Comment
-
Suurkiitos linkistä! Yritin kuumeisesti googlailla mutta metahaku ei tuottanut tulosta, enkä keksinyt oikeita sanojakaan.
Mikäli språåket tuottaa ongelmia, tässä kapulakäännös englanniksi
Miksi englanniksi? Yleensä käännös xx-en on parempi kuin xx-fi, koska enkunkielisiä käännöksiä korjaa useampi käyttäjä, kuin suomenkielisiä.
e. Ei stna, melkoinen purkaminen edessä :D Onneksi vkonloppunakin on aikaa.
Comment
-
Sisustaa purettu lisää, huomenna olisi tarkoitus purkaa kojelautaa. Auton otsonoin viikonloppuna, entisestään erittäin hento haju tuntui hävinneen kokonaan. Tai peittyneen hienoisesti tuoksuvan otsonin alle, hyvästä tuuletuksesta huolimatta.
Lämpötilan säätö ei siis toimi jumittuneen servon takia, vaan on kiinteä +22C. Onko tuon puhallusnopeuden jumittaminen myös vastaavasta viasta johtuva, vai onko joku vastus kärynnyt? Eli puhallin puhaltaa käytännössä aina noin 1/3 teholla. Joskus, kun sisällä on todella kuuma (auto ollut auringossa), puhallin kiihdyttää tahtia ja laskee sitä myöhemmin. Tämä kaikki siis manuaaliasennossa(!?), ilmastointi pois päältä. Puhallinteho ei muutu napista painamalla, mutta MAX-asennolla läpät kuuluu kääntyvän ja puhallinteho kasvaa täysille. Myös sisäkierto toimii.
Ainakin diagnostiikkavalikkoon pääsyyn löytyi ohje täältä, mutta puhallusnopeusnamiskoita tuossakaan ei pääse testaamaan.
Mitä lampputyyppejä mittaristossa, ilmastoinnissa ja kojelaudan nappuloissa on? Lukuisten tredien lukemisen jälkeen tiedostan, että mittaristossa on (muistaakseni) 11x 2W kääntökantapolttimoita (mustapohjaisia) ja 8x 1.2W valkopohjaisia. Mutta mikä on tuon mittariston taustavalopolttimon tyyppi? Tarkoitus olisi tilata pari kourallista noita kiinasta ja vaihtaa kerralla kaikki, kun kerran on irti.
e. Hyvä ohje ilmastoinnin näyttöyksikön huoltoon http://12v.org/urs/Audi_LCD_Repair.pdf, varalinkki samaan http://www.modulemaster.com/en/docs/Audi_LCD_Repair.pdf
Voiko jossain huoltovalikossa tms testata noita ilmastoinnin painikkeita? Lähinnä lämpötilan ja puhallusnopeuden namiskoita
hoff4, eikös noita menee kaikki vaihdettaessa aika monta kymmentä? Mietiskelin vain, josko olisi mahollista säästää edes jonkin verran.
löytyipä oiva kuvallinen ohje ovipahvien purkuunViimeksi muokannut HeVi; 29.8.2011, 21:08.
Comment
-
-
Joo, helpointa ottaa mittaristo käteen ja napata sieltä pari polttimoa malliksi varaosatiskille mennessään. Omalle työlle jos laskee tuntihintaa niin halvin tapa. :)
Comment
-
Tällä rintamalla ei ole tapahtunut etenemistä eikä tullut takapakkiakaan. Laatikon irrotuksesta ja auton siirtämisestä irtolavalla sovittu paikallisen ammattikoulun kanssa, sitä odotellessa.
Ei olisi kallis ratti, eikä voi kuvienkaan osalta mielikuvituksettomuudesta syyttää!
http://www.ebay.com/itm/Lederlenkrad...item2c5f2d59a8
Comment
-
Tuo ruori ei mene sitten lähellekään "heittämällä" paikalleen. Spoorit sopii kylläkin mikäli on C4 koppaiseen tarkoitettu ruori, mikään muu ei sitten sovikkaan. Kokemuksesta tiedän kun olen samanlaisen ruorin omaan -94 UrS4:een istuttanut mikä oli kotoisin -96 S6:sta...Viimeksi muokannut hoff4; 12.9.2011, 15:30.
Comment
Comment