Tere kaikille!
Lyhyesti itse kuskista, 22-vuotias insinööriopiskelija täältä susirajalta. Rajoitetulla budjetilla ollaan liikenteessä, tosin auto tuli hankittua erittäin edullisesti, joten rahanmenoa oli tiedossa jo ostovaiheessa. Edellisen omistajan armaasta käsittelystä johtuen tuossa olisi muutama epäkohta, joihin kaipaisin vähän ohjausta suurelta yleisöltä. Kuvia tulee, joskin auto on melko "roisia" katsottavaa näin omaan silmään. Eihän se uusi ole, mutta olisi siitä jotain huoltakin voinut pitää.
Muutaman UrS4-projektin läpiluettuani huomasin että tyyppivioista omakin yksilö kärsiä.
- Ykkönen ei mene sisään ei niin millään. Edellinen omistaja laittoi koeajossa sen sisään väkivallalla, mutta normaalikäsittelyllä tai "herkuttelemalla" vaihdetta ei pesään saa. Konehan jaksaa lähteä liikkeelle kakkosellakin ilman järjetöntä liiraamista.
- Kakkonen on hieman "vinossa" kuskiin päin (vaikuttaisin niinkuin H-kaavion alaosa olisi kääntynyt hyvin vähän kuskiin päin). Voi olla että pelkkää kuvitelmaa. Vaihde menee sisään hieman hankalasti, mutta silti kevyellä voimalla avustaen. Joskus vaihtuu keppiä lonkottelemalla melkein itsestään.
- Kolmonen rusahtaa aika helposti, yleensä ei rusahtele vauhdissa vaihdettaessa mikäli keppiä lonkottaa sivusuunnassa, eli vähän haeskelee pykälää ja tasaa välikaasulla. 4-5-6 ei ole ilmennyt ongelmia.
- Kytkinpoljin on niin saatanallisen tiukka painettava, pohjaansaamiseen vaaditaan ainakin se 30-40kg, eli penkissä ollaan aika liimattuna.
- Edellisistä omistajista joku on purkanut ilmastoinnista ainakin lauhduttimen pois öljyjäähyn tieltä pois. Uutta lauhdutinta löytyy satasen hintaan AD:ltä. Luonnollisesti vähintään putket/kylmäaineet menee uusiin. Mikäli ilmenee että enemmänkin on purettu, voi olla että ilmastointi jää korjaamatta.
Jari74 vinkkasi, että vaihteiston ongelmista pitäisi päästä eroon 01E-vaihteiston huoltosarjalla, jota mm. Teppo tarjoaa. Harmikseni tuo on melkoisen arvokas, edellinen omistaja oli käyttänyt moottoriswapissa vaihteiston irti, ja epäili vaihdevivustojen olevan päin mäntyä, koska vika oli ilmaantunut välittömästi auton kasattuaan.
Mikäli yllämainittua settiä löytyy EU:n veroalueelta kohtuulliseen hintaan, saa vinkata :)
Rusahtelusta voisi kuvitella, että kytkin ei irrota kunnolla, joten mahdollinen paineasetelman vaihto voi olla edessä. Koska autoa on liikuteltu kakkosella liikkeellelähtien, menee levykin aika varmasti vaihtoon. Edellinen omistaja ainakin on ajanut päivittäisajoa edellä mainitusti. AD-ketjulta kytkinpaketti löytyy tilaamalla hintaan 400€, mutta koska tuo on "vakio", kuvittelisin että samaan hintaan voisi saada vahvistetunkin. Korjatkaas mikäli erhe on päässyt käymään.
Auto on valitettavasti nykyiseen talliin juuri ja juuri liian pitkä, eli vaihtoehtoinen purkupaikka on metsästyksessä. Näin ollen en ole päässyt juurikaan auton alle tai sisään kurkkaamaan, muuta kuin ratin takaa. Moottori tuntuu erittäin nuhaiselta, eikä sen huoltohistoriaa ole tiedossa. Eli jakopää mennee kurkistuksen jälkeen vaihtoon "huvikseen". Samaan syssyyn vaihtuu suodattimet (tarvikeliikkeet ei myy suoraan, käykö muiden quattrojen tms?)
Auto oli myynnissä aikanaan http://www.nettiauto.com/audi/s4/3786454, jonka jälkeen autoon vaihdettu moottori melkoisten ohivuotojen takia. Vaihtomoottorilla uusi omistaja oli ajellut puolisen vuotta (vaihdeviallisena), jonka jälkeen luovutti toivon auton suhteen ja laittoi kiertoon http://www.nettiauto.com/audi/s4/3926602. Ja nyt se on minulla :)
Mikäli olet auton edellinen omistaja, laita viestiä mitä autoon on tehty, mitä siitä on poistettu tai mitä sille on tapahtunut. Täyttäisin mielelläni tämän ruotsintuonnin tietoja puuttuvilta osin!
Ensialkuun tilattu eBaysta obd1->2 sovite ja obd2-usb-piuha. Tänään pitää tilata Bookystä tuo Bentleyn korjausopas 74€.
ELI:
Mikäli tiedät mistä saa kohtuuhintaan
- vaihteiston korjaussetin
- kytkinpaketin
- jakopään hilut (ACA:lla oli reilu parisataa)
niin laitathan viestiä :) Saa ja pitää muutenkin kirjoitella ja kommentoida. Yritetään pitää nämäkin wanhukset vielä liikenteessä
Lyhyesti itse kuskista, 22-vuotias insinööriopiskelija täältä susirajalta. Rajoitetulla budjetilla ollaan liikenteessä, tosin auto tuli hankittua erittäin edullisesti, joten rahanmenoa oli tiedossa jo ostovaiheessa. Edellisen omistajan armaasta käsittelystä johtuen tuossa olisi muutama epäkohta, joihin kaipaisin vähän ohjausta suurelta yleisöltä. Kuvia tulee, joskin auto on melko "roisia" katsottavaa näin omaan silmään. Eihän se uusi ole, mutta olisi siitä jotain huoltakin voinut pitää.
Muutaman UrS4-projektin läpiluettuani huomasin että tyyppivioista omakin yksilö kärsiä.
- Ykkönen ei mene sisään ei niin millään. Edellinen omistaja laittoi koeajossa sen sisään väkivallalla, mutta normaalikäsittelyllä tai "herkuttelemalla" vaihdetta ei pesään saa. Konehan jaksaa lähteä liikkeelle kakkosellakin ilman järjetöntä liiraamista.
- Kakkonen on hieman "vinossa" kuskiin päin (vaikuttaisin niinkuin H-kaavion alaosa olisi kääntynyt hyvin vähän kuskiin päin). Voi olla että pelkkää kuvitelmaa. Vaihde menee sisään hieman hankalasti, mutta silti kevyellä voimalla avustaen. Joskus vaihtuu keppiä lonkottelemalla melkein itsestään.
- Kolmonen rusahtaa aika helposti, yleensä ei rusahtele vauhdissa vaihdettaessa mikäli keppiä lonkottaa sivusuunnassa, eli vähän haeskelee pykälää ja tasaa välikaasulla. 4-5-6 ei ole ilmennyt ongelmia.
- Kytkinpoljin on niin saatanallisen tiukka painettava, pohjaansaamiseen vaaditaan ainakin se 30-40kg, eli penkissä ollaan aika liimattuna.
- Edellisistä omistajista joku on purkanut ilmastoinnista ainakin lauhduttimen pois öljyjäähyn tieltä pois. Uutta lauhdutinta löytyy satasen hintaan AD:ltä. Luonnollisesti vähintään putket/kylmäaineet menee uusiin. Mikäli ilmenee että enemmänkin on purettu, voi olla että ilmastointi jää korjaamatta.
Jari74 vinkkasi, että vaihteiston ongelmista pitäisi päästä eroon 01E-vaihteiston huoltosarjalla, jota mm. Teppo tarjoaa. Harmikseni tuo on melkoisen arvokas, edellinen omistaja oli käyttänyt moottoriswapissa vaihteiston irti, ja epäili vaihdevivustojen olevan päin mäntyä, koska vika oli ilmaantunut välittömästi auton kasattuaan.
Mikäli yllämainittua settiä löytyy EU:n veroalueelta kohtuulliseen hintaan, saa vinkata :)
Rusahtelusta voisi kuvitella, että kytkin ei irrota kunnolla, joten mahdollinen paineasetelman vaihto voi olla edessä. Koska autoa on liikuteltu kakkosella liikkeellelähtien, menee levykin aika varmasti vaihtoon. Edellinen omistaja ainakin on ajanut päivittäisajoa edellä mainitusti. AD-ketjulta kytkinpaketti löytyy tilaamalla hintaan 400€, mutta koska tuo on "vakio", kuvittelisin että samaan hintaan voisi saada vahvistetunkin. Korjatkaas mikäli erhe on päässyt käymään.
Auto on valitettavasti nykyiseen talliin juuri ja juuri liian pitkä, eli vaihtoehtoinen purkupaikka on metsästyksessä. Näin ollen en ole päässyt juurikaan auton alle tai sisään kurkkaamaan, muuta kuin ratin takaa. Moottori tuntuu erittäin nuhaiselta, eikä sen huoltohistoriaa ole tiedossa. Eli jakopää mennee kurkistuksen jälkeen vaihtoon "huvikseen". Samaan syssyyn vaihtuu suodattimet (tarvikeliikkeet ei myy suoraan, käykö muiden quattrojen tms?)
Auto oli myynnissä aikanaan http://www.nettiauto.com/audi/s4/3786454, jonka jälkeen autoon vaihdettu moottori melkoisten ohivuotojen takia. Vaihtomoottorilla uusi omistaja oli ajellut puolisen vuotta (vaihdeviallisena), jonka jälkeen luovutti toivon auton suhteen ja laittoi kiertoon http://www.nettiauto.com/audi/s4/3926602. Ja nyt se on minulla :)
Mikäli olet auton edellinen omistaja, laita viestiä mitä autoon on tehty, mitä siitä on poistettu tai mitä sille on tapahtunut. Täyttäisin mielelläni tämän ruotsintuonnin tietoja puuttuvilta osin!
Ensialkuun tilattu eBaysta obd1->2 sovite ja obd2-usb-piuha. Tänään pitää tilata Bookystä tuo Bentleyn korjausopas 74€.
ELI:
Mikäli tiedät mistä saa kohtuuhintaan
- vaihteiston korjaussetin
- kytkinpaketin
- jakopään hilut (ACA:lla oli reilu parisataa)
niin laitathan viestiä :) Saa ja pitää muutenkin kirjoitella ja kommentoida. Yritetään pitää nämäkin wanhukset vielä liikenteessä
Comment