Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 DTM-edition

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 B7 DTM-edition

    B5 kori päivittyi tuossa huhtikuussa vähän uudempaan. Tavallinen B7 ei oikein napannut, ja hakusessa olikin lähinnä B5 ässä. Sopivat yksilöt sitten olivat oikein kunnolla kiven alla, tästä syystä ässä sai unohtua. Aikaisemmin en tästä dtm-mallin olemassaolosta tiennytkään, vinkin dtm-editionista sain enolta ja tämän jälkeen piti rueta järkkäilemään tallista paikkaa kyseiselle yksilölle.

    DTM-edition eroaa tavallisesta A4:stä lähinnä korisarjan ja sisustan osalta. Tekniikka on 2.0 TFSI Quattro ja se 220 hevosen versio.

    Kyseisen yksilön varusteet:

    - Sähkö recarot muistilla (nahka-alcantara)
    - Musta kattoverhoilu
    - Hiilikuitulistat
    - Xenon+ ajovalot päiväajovaloin
    - Automaattisesti himmenevät tausta- ja sivupeilit
    - Värinäytöllinen ajotietokone
    - Bluetooth HF
    - Bose
    - Concert-soitin ja cd-boksi
    - Kolmipuolainen monitoimiratti nahka-alcantara verhoilulla kuten myös vaihdekepinnuppi ja käsijarrunkahva
    - Kaikki perusvarusteet (ilmastointi, sähköpeilit jne...)

    Tarkoituksena on pitää auto suhteellisen vakiona, eli vain pientä hifistelyä olisi tarkoitus laittaa. Osan olen jo toteuttanutkin, ja osa vaatii vielä aikaa.

    Jo tehdyt muutokset:

    - Eteen vaihdettu Eibachin 45mm madaltavat jouset, takana vakiot 20mm madaltavat, tällä sain etupään keulimisen kuriin.
    - Takalasi ja takasivut tummennettu 35%-kalvolla.
    - Päiväajovalot päivitetty led-versioihin.
    - Solisto asennettu.
    - Harlinen 18" vanteet ja Nokian Z G2 225/40 renkaat
    - Talvella vakiot DTM-vanteet ja Bridgestone Noranza 2 225/40 renkaat
    - Entisen omistajan toimesta ABT-poljinpinnat ja lepuutustuki

    Tulevat muutokset:

    - Alusta todennäköisesti vaihtuu jossain vaiheessa korkeussäädettävään.
    - Samsung galaxy tab:ille on tarkoitus kehitellä teline josta voi sitten soittaa musiikit spotifylla ja tietysti navigoida.
    - Etuvilkkujen keltaisten kupujen poisto ja samalla umpioiden kiillotus.
    - RS4-maski saattaisi keulalle istua ulkonäöllisesti melko hyvin mutta ilmeisesti se ei suoraan käy sinne. Eli selvityksen alla miten iso homma olisi kyseinen maski sovittaa keulalle.

    Valitan parin viimeisen kuvan laatua, mutta niistä kuvista näkyy auton tämänhetkinen kuosi.
    Attached Files

  • #2
    Ihan siistin oloinen peli, mustat ikkunanpielet sopivatkin paremmin tuohon verrattuna kromisiin, tosin nyt se keula huutaa myös mustareunaista maskia (imho).

    Comment


      #3
      Maskin teippaus mustaksi ei olisi ollenkaan hullu ajatus. Eli pistetään korvan taa :)

      Comment


      • #4
        Olisi todella hienoa myös jos laittaisit S4 ovi listat! todella hieno auto!

        Comment


        • #5
          ...... ja tummat sivuvilkut ...... ;-)

          Comment


            #6
            Toisaalta jos laittaa tummat vilkut niin pitäis melkein vaihtaa tummat etuvalotkin ja tummat takavalot... Mopo karkaa =)

            Comment


            • #7
              Jyrkkä ei ulkoneville ovilistoille DTM helmojen kans. Nää on hienoja laitteita

              Comment


              • #8
                Miten tuo alusta toimii, kun edessä on eibachin ja taka vakio sport jouset? Huomaako tuota ajossa?

                Comment


                • #9
                  Eikös tohon DTM puskuriin sovellu ihan toi normi puskurin maski.. Muistaakseni on saman kokoset.. KCS myy suomessa noita RS-look koko mustia maskeja ihan sopivaan hintaan.. Tässä vähän juttua siitä maskista..

                  Comment


                    #10
                    Alusta ei mielestäni muuttunut juurikaan etujousien vaihdon myötä,aavistuksen jämäkämpi. Mutta sitä että takana on vakio dtm-jouset ei pysty ajossa sanomaan.

                    Lähinnä sillä tuo maski homma epäilyttää kun slamitin sivuilla sanotaan nimenomaan että RS4-maski ei käy dtm-puskimeen...Ja mieluummin kuitenkin laittaisin orggis-osaa, enkä tuota rs-look maskia. Kysymys lähinnä onkin että miten paljon joutuu muokkausta tekemään jotta orkkis rs4 maski keulille menisi.

                    Comment


                      #11
                      Taitaa olla yhden rivistön S-linen ja RS:n maskia pienempi tuo DTM-edition.
                      Eli, S-line ja RS käy ristiin mutta DTM:ssä on vakiokoko? Mutua siis...

                      Hieno auto kuitenkin Tuomolla! Tuosta takadiffusorista olen hieman kateellinen.

                      Comment


                      • #12
                        Lähinnä sillä tuo maski homma epäilyttää kun slamitin sivuilla sanotaan nimenomaan että RS4-maski ei käy dtm-puskimeen...Ja mieluummin kuitenkin laittaisin orggis-osaa, enkä tuota rs-look maskia. Kysymys lähinnä onkin että miten paljon joutuu muokkausta tekemään jotta orkkis rs4 maski keulille menisi.
                        Jos ton orkkis RS4 maskin aijot tohon dtm puskuriin sovitella niin joudut hiukan pilkkoon puskuria koska orkkis rs4 maski tulee alemma (on siis pystysuunnassa korkeampi kuin vakio.. Helpoin homma olisi varmasti tilata rs4-look maski joka sopi suoraan paikoilleen.. Aika hyvän näkösiä nekin on tänäpäivänä vaikkei orkkis kamaa ookaan..

                        Comment


                          #13
                          Näpsäkän näköinen! Varsinki perästä :)

                          Comment


                          • #14
                            Jos yhtään jaksat... niin tässä on ohjeet tee se itse Rs look maski :)

                            http://www.audizine.com/forum/showth...-to-DTM-Bumper

                            Comment


                            • #15
                              Ei tohon mitään rs maskia tarttee, hyvä just tommosena!

                              Comment


                                #16
                                Joo kyllä ainakin alkuperäsen RS-maskin saa hylätä,ei riitä nykysillään enää aika rueta askartelemaan :) Pitää tuo look-versio jättää harkintaan, toisaaltaan vakiomaskikin on siitä erikoinen että se on maalattu phantom black-värillä, rs-look maski olisi sitten mattamusta joten ei kävisi yhteen peilien kanssa.

                                Comment


                                  #17
                                  Sen verran on projekti edennyt että kaksi kappaletta ledi-polttimoita sisuksiin asennettu. Nyt pitäis vaan selvitellä montako vielä tarvitaan, ja ennenkaikkea minkälaisia polttimoita. Myös rekisterinkilven valot ja parkit pitää päivittää ledi-versioihin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    B7/8E

                                    Sisävalo edessä K-12V10W
                                    Lukuvalot edessä T4W-12V5W
                                    Sisävalo ja lukuvalot takana W5W-12V5W
                                    Peilin valo C5W-12V5W
                                    Hansikaslokeron valo W5W-12V5W
                                    Hansikaslokeron valo jäähdytin W3W-12V3W
                                    Peräkontin valo Limo W5W-12V5W
                                    Peräkontin valo Avant 12V6W
                                    Jalkatila valot W5W-12V5W

                                    Tuommoista tietoa löytyy vagareena.fi :stä

                                    Rekkarivaloihin ja parkkeihin pitää sitten olla can -väylä malliset ledit. Itsellä ollut vuoden verran nämä rekkarivaloina: http://slamit.net/product/6769/led--...oihin-a3-a4-a6
                                    Hyvin on toimineet, mutta ovat ihan törkeen kirkkaat.

                                    Comment


                                      #19
                                      Lisää ledejä vaihdeltu, kartan lukuvaloja en saanut vielä vaihdettua kun tuli otettua vääränlaiset polttimot. Rekisterikilven valon kanssa jo innostuin kun vaihdoin ekan polttimon eikä valittanut palaneesta polttimesta. Toisen vaihdettuani rupesi sitten valittelemaan, täytyy vielä tutkia.

                                      Parkkien vaihto epäonnistui myös, kuten vähän epäilinkin,pitää etsiä toimivat parkki-ledit jostain. Mutta sisustassa komeilee nyt ledit jalkotiloissa, rapakkovaloissa,hanskalokerossa sekä takakontissa. Ilme muuttui aika paljon.

                                      Myös jakopäänremppa hoitui tänään sekä letkulämmitin löysi paikkansa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Sahlmanilta löytyy toimivat CanBus-parkit B7:aan, kovilla pakkasilla pari kertaa valittanut palanutta polttimoa, mutta hetken ajon jälkeen hälytys hävinnyt.

                                        Noihin rekisterikilven valoihin ei ilmeisesti ole kukaan löytänyt vielä toimivaa poltinta, ilman erillistä vastusta siis.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Sahlmanilta löytyy toimivat CanBus-parkit B7:aan
                                          Meneekös Sahlmanin parkkiledien väri kuinka yksiin xenonien kanssa?

                                          Comment


                                            #22
                                            On ne vähän sinisemmät kun xenonit, mutta itseä ei ainakaan häiritse.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kenen valmistajan letkulämmitin sulle laitettiin? Kun itse pitäis saada vaihdettua öljylämmitin pois ja letkulämmitin paikalle. defa tarjoaa mulle vain öljylämmitintä BGB ja onko sulla BUL moottorikoodilla oleva kone?

                                              Comment


                                                #24
                                                Miten tuo letkulämmitin mahtaa toimia kun lämpötila-anturi heittää volttia startatessa?

                                                Ainakaan B6sessa sitä ei saa ilman vikavaloja toimimaan.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja sv Näytä viesti
                                                  Miten tuo letkulämmitin mahtaa toimia kun lämpötila-anturi heittää volttia startatessa?

                                                  Ainakaan B6sessa sitä ei saa ilman vikavaloja toimimaan.
                                                  AVJ:ssä kyllä toimii ilman mitään vikavaloja tai herjoja. Tosin jos alle -20c ja pitkään lämmityksessä, niin pitää startilla pyörittää vesiä liikkeelle että saa auton käyntiin. Viime Tahkon reissulla sai aika pitkään starttailla että lähti käyntiin :D Onneks oli akku kunnossa.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
                                                    AVJ:ssä kyllä toimii ilman mitään vikavaloja tai herjoja. Tosin jos alle -20c ja pitkään lämmityksessä, niin pitää startilla pyörittää vesiä liikkeelle että saa auton käyntiin. Viime Tahkon reissulla sai aika pitkään starttailla että lähti käyntiin :D Onneks oli akku kunnossa.
                                                    No korjataan sen verran että vikavaloista viis, mutta yleensäkkin se ei toimi oikein niinkuin pitäisi ja sekoittaa starttiarvoja.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kyllähän tuo itsellä pari kertaa sytytti vikavalonkin viime talvena.. Vissii joku takaiskuventtiili kannattas laittaa johonki väliin. Siitähän on juttua jossakin ketjussa.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Defan lämmitin sieltä löytyy ja moottorikoodi on juurikin tuo BUL, itsellä on niin harvoin käyttö lämmittimelle että melkein sama vaikka ei oliskaan, mutta jos joskus sattuu tarvitsemaan niin onhan se mukavempi lämmitellä :) Entisessä AEB moottorisessa oli kans lämmittimen kanssa juuri tuota ongelmaa ettei meinannut lähteä käyntiin, mutta onkohan tässä koneessa vielä sitä ongelmaa vai koskeeko se vain 1.8t-moottorisia?

                                                        Pitää vissiin rueta virittelemään rekkarivaloille vastuksia, minkähänlaiset ois oikeat ja miten ne olisi järkevä sinne laittaa.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Projekti on ollut vähän hiljaisen oloinen viime ajat, mutta tämän talven aikaan olisi tarkoitus pikku muutoksia vielä tehdä. Maskin teippausta ajattelin kokeilla sekä valojen kevyttä tummentamista lamin x:llä.

                                                          Suurin murhe on kuitenkin ehkä vanteet. Ensi kesäksi pitäisi löytää sopivat ja hakusessa onkin tuumaa isommat. Audin alkuperäiset BBS RS861 kiinnostaisi hirmuisesti mutta niitä on aika vähän tarjolla, laadukkaat replikatkin kävisi mutta en ainakaan itse ole löytänyt noita replikoina. R8 vannetta olen myös miettinyt mutta en yhtään saa käsitystä miltä se näyttäisi auton alla. Onko raadilla muita ehdotuksia tai mielipiteitä?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Nyt näyttää siltä että jos ei mistään satu löytymään käytettyjä RS861 BBS:ää, niin kallistun joko tuohon R8 vanteeseen tai Keskinin KT4:än

                                                            Eihän kenelläkään ole ylimääräistä aikaa ja taitoa photoshopata noita vanteita tuohon kulkineeseen?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X