Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 Coupe 3.0 TDI V6 Quattro 2008

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A5 Coupe 3.0 TDI V6 Quattro 2008

    [LEFT]Autokuume oli vaivannut jo pidemmän aikaa, joten eikun entinen A6 sedan quattro vm. 1998 myyntiin. Ennen myyntiin laittoa asetin itselleni myyntihintaan tietyn kipurajan, jotta otsikon mukaisen auton ostobudjetti ei paisuisi kohtuuttoman suureksi. Auto meni suht kivuttomasti kaupaksi reilusti yli kipurajan, joten eikun kuriiri asialle hakemaan Saksasta uutta menopeliä. Autojen myynnin ja oston välillä olin pari viikkoa ilman autoa.

    Lauantaina odotus palkittiin ja minulle tuli Saksasta otsikon mukainen kulkupeli. Sain eilen puunattua auton niin ajattelin laittaa hieman kuvia ja ajatuksia tännekin.

    Tykkään erityisesti:

    • Vääntävästä moottorista
    • Coupen ulkonäöstä
    • Lisävarusteiden kattavuudesta
    • Mustasta väristä
    • Kohtuullisesta kulutuksesta vaikka nilkkaakin oikoo välillä


    En tykkää:

    • Rengasmelua on enemmän kuin riittävästi 100 km/h ja ylöspäin nopeuksissa. Uudella asfaltilla melu vähenee alle häiritsevän tason, mutta se nyt ei paljoa lohduta.
    • Bang & Olufsen Sound System on ollut hienoinen pettymys varsinkin äänentoistoalueen alapäässä.


    Mitä olen jäänyt kaipaamaan:

    • Monitoimiurheiluratti olisi mukava lisä, mutta pärjännee sitä ilmankin.
    • LED-takavalot olisi hienot myös. Tämän voisi melkein siirtää tuonne harkinnassa-osastolle, jos eivät ole riistohinnoissa.


    Oleellisimmat tekniset tiedot ja varusteet:

    • 3.0 TDI quattro, 239hp ja 500nm
    • Manuaalivaihteisto

    • Kesällä 9x20" Audi 7 double spoke original vanteet. Renkaat 265/30/20 Michelin Pilot Sport 3
    • Talvella 9x19" RS5 replica vanteet. Renkaat 235/35/19 Nokian Hakkapeliitta 5
    • H&R:n spacerit. Edessä 15 mm ja takana 20 mm
    • S line sport / plus -paketti
    • S line ulkopaketti
    • S line urheilualusta (-10 mm) kuvissa, alempana H&R Sport -jousilla (-35 mm)
    • Urheiluistuimet, joissa sähkösäätöiset ristiselän tuet
    • Istuinverhoilu Milano-nahka S line logolla
    • Nahkainen urheiluratti
    • Somistelistat kiiltävän mustat pianolakatut
    • Keskikyynärnoja etuistuimien välissä
    • Informaatiojärjestelmä värinäytöllä
    • MMI-käyttölogiikalla varustettu DVD-navi Plus
    • Automaati-ilmastointi 3-alueinen
    • Bang & Olufsen Sound System
    • Kuuden levyn CD-vaihtaja
    • Parkkitutka taakse
    • Bi-Xenon -ajovalot sisältäen LED -päiväajovalot
    • Valo- ja sadetunnistin
    • Sisävalopaketti
    • Säilytyslokeropaketti
    • Rengaspaineen tarkkailutoiminto
    • Automaattisesti avautuva takaluukku
    • Tummennettu takalasi 18% ja takasivut 35%
    • Calix letkulämppäri ja akkulaturi


    Lisää ja myös isompia kuvia löytyy täältä, koska kaikkien alkuperäisten kuvien maksimikoko on reilusti yli sallitun.
    [/LEFT]
    Attached Files
    Viimeksi muokannut mage; 28.4.2012, 22:10. Perustelu: tietoja päivitetty

    #2
    Mielettömän hyvän näköinen auto! Itse en osais ainakaan heti tehdä mitään. No, nuo nykyiset talvivanteiksi ja kiiltävää vannetta kesäksi alle. Ei mulla muuta. :)

    Comment


      #3
      Kiiltävä musta on aina edustava, mutta vitosten muotoilu sietää kyllä muitakin värejä. Musta yllättävän hyvin peittää muotoilun alleen.

      Nättihän tämäkin.

      Comment


      • #4
        Nätti laite ja erinomaiset varusteet, näin 8K-koppaisten varustelistaa silmäilleenä tuosta ei taida puuttua juuri mitään :D Bongasin tämän eilen huristelemassa Kauppakadulla pariin otteeseen, kerta kaikkiaan kaunis ilmestys!

        Comment


        • #5
          Nätti laite ja erinomaiset varusteet, näin 8K-koppaisten varustelistaa silmäilleenä tuosta ei taida puuttua juuri mitään :D Bongasin tämän eilen huristelemassa Kauppakadulla pariin otteeseen, kerta kaikkiaan kaunis ilmestys!
          Tattis! Komia on se sinunkin vehje. Tullut muutamaankin kertaan nähtyä ja erityisesti pisti silmään nuo vanteet, jotka sopii autoon todella nätisti :)

          Comment


          • #6
            On se vaan komee peli.. Ei muuta kun lasit tummiks vielä niin alkaa hipoon täydellisyyttä.. :)

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Gousti Näytä viesti
              lasit tummiks vielä niin alkaa hipoon täydellisyyttä.
              Mun mielestä pitäis hipoo vähän muutakin, esmes lattiaa. Eli madallettas nyt ensin niin muuttus se luukki. Näyttäs heti metrin leveemmältä ku tontittas ton.
              Audista ei näköjään saa niin matalaa, etteikö sillä sinne mökille pääsis kerran kesässä. Esimerkkinä tämä sinivanteinen B8. =)

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja mage
                Talvivanteet ja niihin renkaat. Tähänkin ottaisin mielelläni kommentteja vastaan kannattaako laittaa 19" vannetta vai kannattaako tyytyä tuumaa pienempiin paremman ajettavuuden nimissä?
                Niin pienet pallot, kun jarrujen päälle vaan mahtuu. Keveys on perinteisesti valttia noissa jutuissa. Renkaatkin on edukkaammat.

                Comment


                • #9
                  Komppaan edellista, voipi auttaa tuossa rengasmeteli-jutussakin. Itse asiassa itse ajelisin kesälläkin maks. 18" valsseilla juurikin keveyden ja neutraalimman tiehallinnan vuoksi mutta toiset kumartaa ulkonäköä. Voimaa autossasi varmaan piisaa mutta jos joka nurkasta saisi 4-6 kiloa pois olisi alkukiihtyvyys hieman parempi (itse toteutin -5 kiloa / nurkka projektin).

                  Comment


                  • #10
                    Kappas, sisustan koristelistoja ja äänentoistoa lukuunottamatta identtinen laite omani kanssa. :) Mulla on vedetty kaikki akkunat 50:llä ja tuosta alla olevasta kuvasta poiketen auto on lakannut keulimasta ja lähestynyt maanpintaa n.2cm Eibachin vietereillä. ;) Ei oo nyt vaan jaksanut ottaa kuvia nykykorkeudella...

                    Rengasmelusta oon samaa mieltä, yllättävän kova on verrattuna edellisiin autoihin mitä oon omistanut. Kunnon kotelosuojauksen kun tekis ja massais pohjan niin helpottais kummasti, en oo vaan jaksanut moiseen ryhtyä kun ei oo itellä tallia tai paikkaa missä tehä. Mulla on 18" talvivalssit ja mun mielestä ihan passelit, tosin onhan ne aika aneemisen näköset kun tuossa on nuo kotelot meleko isot, kuten uusissa autoissa tuppaa nykyää kaikissa olemaan. Sinuna kyllä kietoisin talvirenkaat noille nykyvalsseille, ei niissä 18" vs 19" renkaissa kovin iso hintaero oo, kun puhutaan kuitenkin tämän hintaluokan autoista...



                    Edit: Nuo sun kesävanteet olikin 20:set, joten ei nyt ehkä kuitenkaan niille talvirenkaita... ;)
                    Viimeksi muokannut Victor; 10.7.2011, 14:03.

                    Comment


                    • #11
                      Kappas, sisustan koristelistoja ja äänentoistoa lukuunottamatta identtinen laite omani kanssa. :) Mulla on vedetty kaikki akkunat 50:llä ja tuosta alla olevasta kuvasta poiketen auto on lakannut keulimasta ja lähestynyt maanpintaa n.2cm Eibachin vietereillä. ;) Ei oo nyt vaan jaksanut ottaa kuvia nykykorkeudella...
                      Löytyykö kuvia takaviistosta niin näkisi paremmin miltä näyttää tummennukset? Tietty jos uusia kuvia jaksat räppästä niin olisi kiva nähdä mitä tuo parin sentin lähestyminen maanpinnan kanssa tekee ulkonäölle :)

                      Kuopiosta Autopuhdistus Karppaiselta kyselin mitä tummennukset maksaisi niin 320 euroa kuullosti äkkiseltään aika suolaiselta verrattuna mitä netistä muualta suomesta hintoja löysin. Tuossa coupessa kun ei ole paljon tummennettavaa paitsi takalasi on "mukavan" käyrä ja ahtaassa paikassa. Tietty jos hyvää jälkeä tekeevät niin kyllähän siitä silloin maksaa. Saapi ehdottaa näiltä leveysasteilta muitakin paikkoja jos on hyviä kokemuksia.

                      Rengasmelusta oon samaa mieltä, yllättävän kova on verrattuna edellisiin autoihin mitä oon omistanut. Kunnon kotelosuojauksen kun tekis ja massais pohjan niin helpottais kummasti, en oo vaan jaksanut moiseen ryhtyä kun ei oo itellä tallia tai paikkaa missä tehä. Mulla on 18" talvivalssit ja mun mielestä ihan passelit, tosin onhan ne aika aneemisen näköset kun tuossa on nuo kotelot meleko isot, kuten uusissa autoissa tuppaa nykyää kaikissa olemaan. Sinuna kyllä kietoisin talvirenkaat noille nykyvalsseille, ei niissä 18" vs 19" renkaissa kovin iso hintaero oo, kun puhutaan kuitenkin tämän hintaluokan autoista...
                      Yllättävän kova on melu joo. Toisaalta lähes aina on soitin enemmän tai vähemmän äänekkäästi päällä, joten en ole kovin paljon päässyt häiriintymään tuosta melusta. Kai siihenkin tosin tottuu. Voisin veikata että merkittävästi pienempi melu saattaisi antaa mukavan ahaa-elämyksen. Joka tapauksessa noilla kesävanteilla nyt mennään toistaiseksi.

                      Hinnan takia en noita 18" talvivanteita arponut, vaan ihan siksi, että jos ne olisivat oleellisesti mukavammat ja paremmat talvella kuin 19". Miksi muuten alta löytyy 18" talvivanteet, jos kerran 19" kelpuuttaisit myös?
                      Viimeksi muokannut mage; 10.7.2011, 17:41.

                      Comment


                      • #12
                        Ei oo valitettavasti kuvaa takaviistosta, mutta yritän aktivoitua tässä joku päivä kunhan saan auton huuhtastua. :) En viitti tässä huudella omien kalvotusten hinnasta, mutta voin kertoa, että tuntuvasti tuota hintaa halvemmallakin homma tehtiin täällä Jyväskylässä ja ihan ammattilaisen toimesta. Omani teetin Jyväskylän Autopuhdistuksen yhteydessä toimivalla kaverilla. Nimi on Pasasen Pekka ja tekee hyvä jälkeä, ja tosiaan järkihintaan.

                        Mulla tuo auto tuli noilla 18" vanteilla kesärenkailla keskellä talvee, niin en ehtinyt siinä hötäkässä alkaa muita vanteita mettästään vaan löin nastakumit noille vanteille. Oon kyllä nyt miettinyt, että viittiskö vaihtaa ysitoistasiin tulevalle talvelle...

                        Comment


                          #13
                          Lustig tekee tummennuksia JP-Autotuningin tiloissa tarvittaessa. http://www.lustig.fi/fi/ .

                          On huomattavasti huokeemmat hinnat kuin esim karppasella ja varmasti ainakin laadukasta jälkeä.

                          Comment


                          • #14
                            Lustig tekee tummennuksia JP-Autotuningin tiloissa tarvittaessa. http://www.lustig.fi/fi/ .

                            On huomattavasti huokeemmat hinnat kuin esim karppasella ja varmasti ainakin laadukasta jälkeä.
                            Tänään teki Lustig tummennukset 200 eurolla ja jälkeen voi olla kyllä tyytyväinen. Takalasi näytti juuri niin hankalalta tummentaa kuin olin etukäteen ajatellutkin.

                            Miedot kalvot vaihtu sittenkin vähän tummemiksi eli 35% takasivut ja 20% takalasi. Kohtuullisen tummat tuli, mutta ei jätesäkit. Järkeilin itselleni tuon niin, että mustan auton ja sisustan kanssa astetta tummempi käy vielä ihan hyvin. Emäntäkään ei murahtanut, joten olen tyytyväinen.

                            Comment


                            • #15
                              No niin, nyt tuli kutukalvot järkihintaan! :) Et kuitenkaan laittanut etulaseihin..? Sorry, kun lainaan tätä sun topiccia omilla kuvillani, mutta laitan nyt tähän pari kuvaa kun aikasemmin pyysit. Ja kaiken lisäksi en oo keksinyt miten tähän saa noi thumbnailit. Tosin kalvothan jo ehdit laittaa, mutta tuosta nyt näkyy korkeus kuitenkin...Auto on paskanen, mutta räpsin pari kännykuvaa parin päivän kesälomareissulta, nuo kuvat on Olkiluodon voimalan vierestä satamasta. Muuten hyvä reissu, mutta eturenkaan runko meni paskaksi jonkin routamöykyn seurauksena... :/

                              http://i793.photobucket.com/albums/y...7-13205956.jpg

                              http://i793.photobucket.com/albums/y...7-13210028.jpg

                              Comment


                              • #16
                                Jätkillä on hienot femmat :) Kyllä juuri A5 coupe on parhaimman näköinen tuotannossa olevista malleista.

                                Comment


                                • #17
                                  Kutukalvot :D En laitattanut etulaseihin, kun harmittaa repiä sitten irti jos huonosti käy.

                                  Kyllähän tuo pari senttiäkin tekee ihmeitä. Auto istuu tiehen paljon nätimmin. Pitää harkita tuota myöhemmin, kun nyt syksyn hankintalistalla olisi jo ne talvivanteet ja -renkaat sekä lämmitin. Budjetti karkasi käsistä jo ajat sitten muutenkin niin pitää vähän yrittää rauhoittua ;) Onko muuten minkä levyiset nuo renkaat?
                                  Viimeksi muokannut mage; 30.11.2011, 21:55. Perustelu: vanhentunut kuvalinkki poistettu

                                  Comment


                                    #18
                                    Nämä A5 on kyllä hienoja audeja!
                                    Värillä ei ole väliä, kuhan se on musta :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kiitoksia kehuista! On tuo A5:sen muotoilu kyllä omasta mielestänikin varsin onnistunut, vaikka näin itse sanonkin. :) Värivaihtoehtoina oli musta tai valkoinen, kumpi vaan sattui löytymään sopivilla parametreilla ja varusteilla. Ja edellinen auto kun oli valkoinen, niin musta passas tässä kohtaa oikein hyvin.

                                      Jos kesärenkaita mage tarkotit, niin etuset on 235/30-20 ja takaset 285/25-20. Vanteet puolestaan on 8,5" ja 10":set.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Itsekin olisin myös valkean kelpuuttanut, mutta mustia oli mobile.de:ssä saatavilla huomattavasti valkeita enemmän, joten värivalinta osui mustaan.

                                        Victor, juu kesärenkaita tarkoitin. Kyselin juuri siksi kun takaset näytti aika pläskeiltä :)

                                        Talvivanteita ja renkaita olen tässä hieman jo pähkäillyt. Vanteissa kriteereinä on hopea väri ja saisivat olla ihan erilaiset kuin nuo nykyiset kesävanteet. Pahitteeksi ei luonnollisesti olisi jos olisivat helppo puhdistaa. Ykkössuosikkina tällä hetkellä on RS5 replicat. Nykyiset kesävanteet on 9x20" ja ET 29 (20 mm spacerit takana). Nuo RS5:t on 9x19" ja ET 33, joten menisi kohtuu mukavasti vain 4 mm sisemmäksi kuin kesävanteet.

                                        Toinen omaa silmää miellyttävä vaihtoehto olisi uudet RS6 replicat, mutta noita en ole nähnyt 19" koossa kun vain 8,5" leveinä ET:llä 32, joten menisivät 9 mm sisemmäksi kuin kesävanteet. Ei hyvä. Lisäksi kriteeri "erilaiset kuin nykyiset kesävanteet" ei täyty kovin hyvin näiden kanssa.

                                        Näillä leveysasteilla tarvitsee talvella nastarenkaita, joten 19" koossa valinnanvaraa ei ole kovin paljoa. Luultavasti alle tulee Hakka 7:t, jolloin ainoa sopiva rengas olisi 235/35-19 91H. Rekisteriotteessa olevissa rengasvaihtoehdoissa on suurempi painoluokka kuin tuo 91, mutta kuitenkin akselimassat ovat vain 1150 ja 1065 kg. Eli painoluokka 91 tekisi 2 x 615 = 1230 kg per akseli, joten pitäisi olla ihan laillinen rengastus?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jep, onhan noissa mun takanakeissa jonkin moinen vierintävastus. Jonkin verran joutuu tosin uhrautumaan ulkonäön eteen suorituskyvyn ja mukavuuden kustannuksella... ;) Löysin vielä nuo vanteet sattumalta käytettynä niin olihan ne ostettava pois kuleksimasta!

                                          Henkilökohtaisesti en pidä noista uusista RS6:sen replicoista, nuo RS5:en vanteet olis perus hienot ja helppo pitää puhtaana. Renkaita kun mietit, niin kannattaa kysellä esim. Hakka 5:sia, jos sattuu jostain löytymään. Itse ostin juurikin tuollaiset viime talvena ja sain käytännössä lähes puoleen hintaan verrattuna Hakkapeliitta seiskoihin. Käyttämätön sarja siis ns. ylivuotisena. Minusta nuo ajaa asiansa vallan hyvin, jos ei nyt välttämättä haluaa viimeistä huutoa olevia "tuoreita paistoksia"...Tiiä sitten vieläkö noita jostain mahtaa löytyä? Laillinenhan tuo mainitsemasi rengas on noilla parametreilla.

                                          Comment


                                          • #22
                                            RS5:n puoleen kallistuu omakin vaaka ja pistän tilauksen tällä viikolla vetämään.

                                            Hieman hämmennystä herättää se, että juuri RS5 replicoihin on saatavilla Slamitista oma RS5-keskimerkki kun kaikkiin muihin replicoihin käy ns. normaali keskimerkki. Kyselin Slamitista noiden eroa, mutta eivät osanneet kertoa. Ajattelin kuitenkin tilata ensin pelkät vanteet ja kokeilla nykyisiä keskimerkkejä noihin vanteisiin, koska vain yhdet voi kerrallaan olla autossa kiinni. Tosin nykyisissä on juuri tuo 70 mm ulkohalkaisija eli sama mikä noissa normaaleissa. No, tilataan nuo toiset erikseen jos eivät käy nykyiset.

                                            Hakka 5:t kelpaa kyllä hyvinkin. Pikaisen tutkimisen jälkeen netistä näkyisi n. 350 euroa säästävän sarjan hinnassa (~1150 / ~800 euroa) verrattuna seiskoihin. Pitää vielä kysellä paikalliset rengaspuljut läpi, kunhan saan nuo vanteet ensin. Kiitoksia vaan vinkistä.

                                            Autossa oli jo siis ostaessa 20 mm spacerit takana. Tilasin cartuningpoint.de:sta H&R:n 15 mm spacerit eteen. Saksasta siksi, että suomesta ei näkynyt H&R:n spacereita saavan ja kun takaset oli jo samaa merkkiä. Lisäksi H&R:ltä saa juuri A5:lle B8-koriin noita spacereita, vaikka käytännössä ei taida mitään merkitystä asialla ollakaan. BTW, rekisteröintikatsastuksessa ei ainakaan katsastusmies maininnut mitään takaspacereista.

                                            Nyt menee nätisti edessäkin vanne ja rengas korin reunaan asti. ET on edessä 29 - 15 = 14 ja takana 29 - 20 = 9. Synkkaa mielestäni hyvin yhteen ja mahtuu edessäkin vielä 265 mm leveät nakit kääntymään ääriasentoon.
                                            Viimeksi muokannut mage; 30.11.2011, 21:54. Perustelu: vanhentunut kuvalinkki poistettu

                                            Comment


                                            • #23
                                              Yhdyn aikaisempien mielipiteeseen A5 korimallin kauneudesta, miltä kantilta vaan katsoo niin on tyylikäs. Musta on aina hieno väri mutta tämä korimalli ei hyljeksi muitakaan värejä :)
                                              Jospa sitä itelläki ois joskus varaa sijoittaa enemmän autoon :D

                                              Aikaisemmissa viesteissä mainittiin myös renkaiden/vanteiden painon merkitystä ajettavuuteen yms. ja voin alleviivata mielipiteet. Vaihdoin A3 1.8TQ alle aikaisempia Rialin 17" kevyemmät Wolfrace 17" vanteet Michelinin Pilot Sport3 renkailla ja hallittavuus (reagointi) ja kiihtyvyys kyllä tuntuu pers tuntumalta paremmalta aikaisempiin "aluvanteisiin" nähden. Kilomääriä ei ole kuin valmistajan ilmoittamat n. 8 kg/vanne. Suosittelen vaihtamaan/kokeilemaan vaikka maksaakin muutaman euron enemmän.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Jep, nyt tulee mukavasti kaaren tasalle. Tiedä sitten aiheuttaako uraherkkyyttä talvella, kun on eroa akseleiden raideleveydessä..? Ei oo kokemusta noin pienestä erosta, mutta TT:ssä mulla oli aikoinaan pelkästään takana spacerit ja talvella meni kuin ajokoira, jos tiessä oli urat. Tietysti nuo päätiet on nykyään talvisin aina sulat. :)

                                                Ite oon tässä harkinnut vakavasti talvikiekkojen päivitystä 19":siin. Komppaan täysin tuossa keveydessä mitä tulee ajettavuuteen, mutta jos lähtee vanteita mettästään pelkän keveyden perusteella, niin valikoima käy aika suppeeksi. Ja taas toisaalta näissä nykyautoissa (mukaanlukien tää aafemma) on tosiaan nuo kaaret sitä kokoa ettei 18" vanne ainakaan omaan silmään näytä suoraan sanoen juuri miltään. Ja tarkotin siis kesärenkaita, talvella ei tietysti oo niin väliä...Itsellä on vaan talveksi sellanen hassu dilemma, että autoa pitäis jopa saada hieman nostettua sattuneesta syystä ja se kävis helpoiten kasvattamalla vanteiden/renkaiden halkaisijaa. :D

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Talvesta en vielä tiedä, mutta ainakaan tähän mennessä en ole huomannut eroa ajettavuudessa, kun nuo spacerit eteen lisäsin.

                                                  Eilen tuli nuo 9x19" RS5-vanteet ja paikallisesta rengasliikkeestä löytyi ylivuotiset Hakkavitoset hintaan 650 euroa niin en voinut vastustaa kiusausta olla ostamatta näitä, koska tuoreet Hakkaseiskat olisivat olleet 1220 euroa. Jospa noilla pari-kolme talvea ajelisi niin ostaa sitten vaikka ylivuotiset Hakkaseiskat, jos tuntuu sille että alkavat nykyiset olla jo huonot.

                                                  Autoveropäätöksenkin saivat 2,5 kk:n hieromisen jälkeen tehtyä niin sain kilvet autoon. Eipä tuolla kyllä kiire ollutkaan, koska ajoneuvo- ja kiisselivero alkaa juosta vasta kun kilvet on autossa eikä tarvitse maksaa takautuvasti.

                                                  Navin kartat sain päivitettyä ilmaiseksi 2011-vuoden tasolle, kun hieman tutkaili asiaa Internetistä ;)

                                                  Nyt on oikeastaan ne pienet muutokset ja lisäykset tehty, mitä ajattelin tekeväni auton oston jälkeen. Lisälämmitintä tuo olisi vielä vailla talveksi, mutta sillä ei ole kiirettä.

                                                  Tontitusvaraahan tuossa vielä olisi, jos sitä vaikka ensi keväänä innostuisi, mutta ainakin nyt talven yli mennään tuolla.
                                                  Viimeksi muokannut mage; 30.11.2011, 21:57. Perustelu: vanhentunut kuvalinkki poistettu

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Makee. Mites istuis mustat ikkunalistat ja maski :)?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Omaa silmää miellyttää enemmän kromiset, kun varsinkin mustaan väriin tahtoo hukkua nuo yksityiskohdat.

                                                      Tosin tuo sinun A7 on yksi onnistuneimmista mitä olen itse nähnyt :)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Nyt on autossa paikallaan myös lisälämmitin tuleviksi talviksi.

                                                        Alkuperäinen ajatus oli laitatuttaa Webasto tai Eber ja kake siihen lisäksi luonnollisesti. Työmatka on sen verran lyhyt, että olisi valitettavasti pitänyt myös akkulaturi hommata kaveriksi. Merkkihuollosta ilmoittivat Eber+kake+laturi+asennus hinnaksi 2730 euroa. Ensimmäinen ajatus oli että kalliiksi tulee, kun en saa edes täysin piuhatonta ratkaisua, kun joutuisi akkua välillä latailemaan. Hinta ei olisi paljoakaan tipahtanut, jos olisi pienemmästä paikallisesta pajasta ostanut. Vähän olisi varmaan säästänyt lisää, kun olisi tilannut osat erikseen netistä ja käynyt asennuttamassa jossain pajalla.

                                                        Ajattelin kuitenkin kartoittaa sähkökäyttöisen lämmittimen mahdollisuutta, kun tolppa löytyy kotoa ja työpaikalta. Merkkihuollosta osasivat kertoa, että Defalta saa vain säteilijän, jolla ei kuulemma lähde edes auto käyntiin kovalla pakkasella. Epäilen että ei käyntiin lähtisi, mutta joka tapauksessa en sitä huolisi, kun ovat kuulemma aika tehottomia.

                                                        Lisätutkailujen jälkeen Calixelta löytyi onneksi moottorille sopiva letkulämmitin. Tilasin netin kautta lämmittimen ja sisähaaran plus tarvittavat rojut ja siihen vielä päälle saman merkkisen akkulaturin kaiken varalta, kun ei kovin kallis ollut. Tällä viikolla laittoivat paikalleen paikallisella pajalla, jota kaverini oli suositellut. Varastosta löytyi valmiina entisen auton sisälämppäri.

                                                        Osille tuli hintaa yhteensä 345 euroa ja asennus 230 euroa eli 575 euroa yhteensä. Vielä vertailun vuoksi ilman akkulaturia olisi ollut osat 220 euroa ja asennus 200 euroa. Vähän jäi harmittamaan etten piuhatonta ratkaisua saanut, mutta toisaalta lompakkoa ei harmita ollenkaan.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Tää auto on kyllä silkkaa seksiä! ;) Joko kuvia talvivanteilla?

                                                          Miten tuo iso diisseli pelaa manuaalin kanssa?

                                                          Itse olen vannoutunut manuaalin kannattaja, mutta diiseliin jotenkin automaatti tuntuisi luontevammalta, hinnat tosin käytetyissä alkaa karata. Lisäksi S-Tronicin lastuttaminen hirvittäisi ja Tiptronic tuntuu vanhanaikaiselta...

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Älä vaan osta diisseliä automaattina muuten kuin kaksoiskytkinvaihteistolla.

                                                            Perinteinen automaatti ei sovi dieselin kanssa yhteen, jos siis puhutaan 90-luvun ja 2000-luvun alun askeista. Esim. 4F:n tippi lienee jo käypä vaihteisto dieselinkin jatkeena.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X