Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 Avant Nogaro Blue -99

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Antti: Juu, katittomat putket on paikallaan.(vielä)
    Juu oli vuotanut sinne imusarjan alle. Pumpun kun otin pois, niin toinen pumpun lähdöistä katsesi. Oli vuotanut siitä nestettä. Väri on vaaleanpunaista.

    Ensiksi Y-putki, paisarin pois ja tyhjennys, kaikki lemmarit talteen, toinen dumppi pois (kuskin puoli), sitten takaa purkaa johtoja ja liittimiä pois edestä ja ottaa pumpun letkut irti.

    Toinen letku on siinä dumpin takana ja toinen siellä takana. Löytyy kun työntää käden sinne imusarjan alle.

    Sitten pikku hiljaa pumppua vetämällä pois imusarjan alta ja välissä irroittaa liittimen pumpulle. Pumppu kun on irti, niin uuteen pumpuun letkut valmiiksi kiinni ja takasin.

    Ahdasta on mut onnistuu. Ei sinne pääse katsomaan mistään, käsikopelolla pumppu pois.

    Selkeytyy heti kun purat Y-putken pois edestä :)

    Ottaa mukavasti jalkoihin kun kurottaa sinne taakse kokoajan.

    Mikko: juurikin sitä :)
    Viimeksi muokannut ozzz; 11.10.2011, 12:46.

    Comment


    • #32
      takareidet menee poikki :)

      Comment


        #33
        No joo. Ei tuo kuulosta (teoriassa) pahalta, itsekin varmaan vaihtaisin noin jos vuotaisi. :) Eli siis etummaisen letkun klemmarin saa auki kun ujuttaa kätensä kuskinpuolen by-passin kohdilta imusarjan alle. Laitoitko samat orkkis jousiklemmarit letkuille takaisin, vai mahtuuko/pääseekö sinne eteen ja taakse kiristämään ruuvikiristeiset letkuklemmarit?

        Ei tuon homman vittumaisuusaste S4:ssä varmaan ole pahempi kuin koko pakoputkiston vaihtaminen turboilta taakse taloyhtiön parkkipaikalla. :D

        Comment


          #34
          Ei sen imusarjan irroittaminen niin kauhea juttu ole ettei sitä kannattaisi tehdä. Kunhan on paineilmaa millä voi puhdistella roskat pois ettei ne mene sylintereihin.

          Comment


            #35
            Kasasin orkkis osilla takasin. Voishan sinne laittaa letkuklemmarit.

            Comment


              #36
              Vähän sävelen tynkää....
              [ame]http://www.youtube.com/watch?v=WWHQWVnho1o[/ame]

              Comment


              • #37
                Oivoi.. Itelläkin ollu sama putkisto tallissa jo yli kuukauden.. ku pääsis vaan laitaa paikalleen..

                Comment


                  #38
                  Itse taas naatiskelin 3" DP:n ja tuon putkiston äänistä, on se vaan niiin kivan murean kuuloinen!! :)

                  Comment


                    #39
                    Juuri laitoin JHM Solid Short Throw Shifterin.

                    Tuntuu kyllä pätevältä kepiltä :)
                    Huomenna pääsee testaamaan....

                    Onko kellään ohjaustehostin vuotanut?
                    Itsellä pitää lisäillä nestettä vähän väliä...
                    Onko vakio vuotokohtia?

                    Sen jälkeen olisi peräpään kaikki puslat seuraavana... Ehkä takalaakerit samalla(varuilta)

                    Comment


                      #40
                      Eiköhän siinä ohjausvaihde vuoda. Näin ainakin omassa nelkussa oli kun öljyä alko rupes menee.

                      Comment


                        #41
                        Mika: Onkohan vaikea homma itse vaihtaa uutta tiivistettä/osaa tilalle? Onko kokemusta?
                        Auton saan kyllä nosturille...

                        Comment


                          #42
                          Omaani otin motonetista tehdaskorjatun hammastangon. 350e huitteilla hinta. Muistaakseni kun itse vaihtelin nosturilla niin 5h meni kaikkineen siivouksineen. Olihan siinä hommaa. Ei montaa pulttia ja letkulähtöä mutta kaikki on melko ahtaassa ja huonossa paikassa.
                          Ässään on muistaakseni "nopeampi" ohjaus kuin aanelkussa. Joten en tiedä saako mistään halvalla ohjausvaihdetta.

                          Comment


                          • #43
                            Itselläni ohjausvaihde antautui pari vuotta sitten melkein kerrasta, sit se alkaa fuskaamaan ilmaa ja on nesteet ihan kuohassa. Mä lisäilin litkuja pari viikkoa kunnes sitten antautui kotipihaan tyyliin kaikki öljyt pihalle. Ässässä on tosiaan nopeampi ohjaus ja näin minulle vakuutettiin, että siihen ei ole vaihtostefoja olemassa (vaikkakin jokuhan sinne on tehtaalla stefan pistänyt).

                            Itse ostin saksan eBaystä käytetyn ohjausvaihteen ja vaihdatin luottopajalla. On kuulemma todella vittumainen homma. Marmorillla vaihto-osa tais olla tonnin hujakoilla, itse maksoin muistaakseni 90t ajetusta joku 350e.

                            edit: S4 B5 lenkgetriebe on avainsana
                            edit2: tässä on vielä meikäläisen tapaus

                            Comment


                              #44
                              3B passattiin on tullut kerran hammastanko vaihdettua juurikin vuodon takia, Ei minusta ollut mitenkään hirvittävän vaikea homma.

                              Kiinni taitaa olla peräti kolmella pultilla + 2 banjoa. Eiköhän tuo hyvinpitkälti samanlainen ole kuin ässässä. Yksi pultti alapuolelta ja kaksi yläpuolelta sieltä akukkotelon molemminpuolin. Banjot irtoaa kuskinpuolen sisäloksun kautta.

                              Comment


                                #45
                                Kiitoksia vinkeistä. Pitää seurata vielä nesteitä.
                                Jäähdytysnesteet pysyy hyvin sisällä :)
                                Nyt on uusittu kuskinpuolen oventiiviste, kun siihen oli edellinen omistaja polttanut reikiä.

                                Motulia tuli laitettua koneeseen talvea vastaan... Toivottavasti pysyy huohotinletkut auki....

                                Comment


                                  #46
                                  Tällä viikkolla pitäisi tulla käytetty RS4 ohjausvaihde. (Ajettu 84tkm)

                                  Tuli myös foorumilaiselta ostettua RS4 OEM takalasin lippa. Maalauksen jälkeen kuvia...

                                  Xenon polttimot tuli uusittua lähivalolle (6000k). Ei tarvii enää yksi silmäisellä ajella.

                                  Mistä foorumilaiset ovat hommanneet RS4 imuputkija, -ilmanputsarin ja -maffin?

                                  Marmorilta???

                                  Comment


                                    #47
                                    Www.Ebay.de / ebay.co.uk siellä on välillä myynnissä

                                    Comment


                                    • #48
                                      MAF varmaan kannattaa ostaa uutena ja Tepolta, kuten toisessa topicissa todettiin. Imuputkia ja putsariboksia voi kattella myös audisrs -foorumilta Englannista, siellä on aika usein myynnissä..

                                      Comment


                                        #49
                                        On kyllä ebay tutkittu, mutta audisrs foorumia ei :) eli sinne siis etsimään....

                                        Comment


                                          #50
                                          Taitaa olla aika toivotonta löytää risan putsariboxia järkevään hintaan..

                                          Olen siinä käsityksessä, että ei sitä RS4 putsariboxia välttämättä tarvita RS4-maffille. Oliko niin että sitä RS4 maffin runkoa hieman modaamalla sen saa S4 putsariboxiin istumaan ja laittamalla ohuemman o-renkaan?

                                          Eikös sulla RS4 ahtimet jo ole paikallaan, silloinhan sulla RS4 imuputket jo on. Vai tarkotitko että etsit sitä alumiinista RS4 y-putkea?

                                          Comment


                                            #51
                                            Mutta eikös se RS4 putsariboxsi ole isompi kuin S oma?
                                            Ei siinä muuten, mutta kunhan ei ahistaisi....

                                            Comment


                                              #52
                                              Ei se ole isompi. Vain maffin liitäntä on isompi ja sisäpuolella on imutorvi ohjaamassa ilmaa.

                                              Täällä faktaa: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...+ilman%2A+erot

                                              Comment


                                                #53
                                                Alkuperäinen kirjoittaja ozzz Näytä viesti
                                                Mutta eikös se RS4 putsariboxsi ole isompi kuin S oma?
                                                Ei siinä muuten, mutta kunhan ei ahistaisi....
                                                Jos haluaa parempaa virtausta niin helppo ja halpa darintake modi auttaa. Itse näkisin RS4 putsariboksin hommaamisen ihan turhaksi. Ei se S4 boksi juurikaan ahdista K04 ahtimilla mutta tuo lisärei´itys varmistaa riittävän ilmansaannin

                                                Comment


                                                  #54
                                                  RS4:en maffin kun laittaa S4:en ilmaboksiin niin maffin liitin tulee liian pystyyn ja hankaa konepeltiin.
                                                  On vain ajan kysymys milloin joku johdoista hinkkautuu poikki.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Se on kyllä totta. Maffin asentoa pitää muuttaa, mutta sitten joutuu patentoimaan kiinnikkeitä.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Kiitoksia vinkeistä ja linkeistä :)
                                                      Tuli tuo ilmanputsari jo kerran purettua, jotta näkisi miten sitä parantaisi.

                                                      Maf ongelman huomaa varmasti, kun uusi maf kädessä

                                                      Mitkä coolerit olisivat parhaat, jos pitäisi olla paremmat kuin RS4 oem coolerit, mutta ei keulacooleria?

                                                      http://www.034motorsport.com/engine-...4-p-18857.html
                                                      Nämä olisi ihan pätevät coolerit, mutta on tuota hintaakin....

                                                      Antti: Ei ole RS4 imuputkija, koska siellä pitäisi olla jotkut adapterit vakio imuputkille.
                                                      Tarkoitan niitä imuputkija, jotka lähtee y-putkesta eteenpäin.....
                                                      Viimeksi muokannut okkim; 25.11.2011, 21:01. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Esim Wagnerit tai ER:t. Mutta eivät ole ihan ilmaisia.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Mikko: Mistä Wagnerit tai ER saisi helpoiten/edullisimmin?
                                                          Tarviiko näihin jotain lisäputkija/letkuja ostaa? Vai käykö heittämällä paikalleen.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Wagnerit taitaa mennä heittämällä mutta ER:t ovat perinteiset jenkkien "bolt-On" eli leikkaa, pilko, poraa, siirrä väännä, mieti ja ihmettele ohjeita ;)

                                                            Wagnereita kannattaa kysyä pro-molta kun on virallinen jälleenmyyjä ja hinta on sama kuin suoraan saksasta. ER:t jos haluaa niin kääntyisin 034:n puoleen. Jos tulee K04 setuppiin niin melkein suosittelisin wagner/awe ennen ER:ää koska teholisäys/hinta on parempi. ER kyllä paremmat mutta jonkin verran kalliimmat. Tuossa verrokkina S4-RS4-ER
                                                            S4-RS4-ER
                                                            S4-RS4-ER


                                                            ER:n kenno on melkein 40% isompi kuin wagnerin

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Mites tuollanen, mut hintaa tulee kun rahtaa osat Suomeen.

                                                              http://shop.achtuning.com/apr-ic1000...-audi-27t.aspx

                                                              Olisi varmaan riittävän hyvä :)

                                                              Nyt tuli RS4 ohjausvaihde. Taidan lähtee autotalliin sitä ihmettelemään.

                                                              Tuossa tuota ilmanputsari modia tehdessä. Huomasin, että imanputsariin oli tehty reikiä samaan malliin kuin Dahlback modaa ilmanputsaria. Eli olisiko S:ssä käynnyt Ruotsissa Dahlback vajassa :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X