Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 Avant Nogaro Blue -99

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Nyt tuli edellisen omistajan kytkennät selvitettyä. Oli vetänyt piuhoja supparille takakonttiin.
    Nyt toimii valot niinkuin pitää.
    Oli aikamoisia viritelmiä.

    Tuli jakopään osatkin Tepolta.

    Seosmittarikin toimii hyvin :)
    AEM pantamallinen lamda sovitin jäi ylimääräiseksi, jos jollakin on tarvetta. (2,5" panta tilattu mamasanilta)

    Kuvia on kiva katsella.
    Siinä vielä kuva siitä kun oli vielä rikas :)
    Attached Files
    Viimeksi muokannut ozzz; 13.2.2013, 18:56.

    Comment


    • Takaluukun merkki 2,3mm vinossa.

      Comment


        Hyvä huomio muuten Pitkäseltä. Lisäksi vänkärin ovi ja kuskinpuolen takaoven kahva on eri sävyä, liekkö joku kolariauto.

        Siellähän on kabiinissa kaikki tarvittavat mittarit jo, tietenkin pakolämpö ja bensanpaine pitäisi vielä olla. Mites tuo Autogaugen ö-painemittari pelittää, montako baaria näyttää liikaa? :)

        Comment


          Ö-paine mittari näyttää ecukotelon sisäistä painetta :)

          Merkki on vinossa. Useempi on muistuttanu.... Sen takia en ole korjaillut. Jotain sanomista :)
          Tarkaan olette kuvat katsoneet :)

          Kaikissa ovenkahvoista väri on kyllä haaleampi. Tiedä sitten.

          Comment


            No joo vitsillä mä kyllä heitin.

            Mutta asiaaki. Itselläki ois tarkotus öljynpainemittari laittaa. Meinasit varmaan sinne öljynpaineanturin reikään laittaa t-kappaleen ja haaroittaa mittarille anturin? Ootko tutustunu jo millanen projekti on kaivaa se anturin paikka sieltä öljynsuodattimen ja lohkon välistä esille? Itse löysin tämän http://forums.vwvortex.com/showthrea...ure-switch-diy jonka mukaan sinne pääsisi aika vähällä purkamisella, ahtoputki ja sway bar irti?

            Comment


              Olen pariin kertaan anturi paikkaa ihmetellyt, mutta on sen verran hankalassa paikaassa öljynsuodattimen päällä, että työläs homma.

              Toinen vaihto ehto on laittaa öljynsuodattimen jalkaan lisäadapteri ja liittää siihen paineanturi.
              Silloin joutuu käyttämään lyhyttä öljynsuodatinta.

              Itse tykkään tuosta pitkastä mallista, kun saa öljyä vähän enemmän moottoriin.

              Tahkolta muutama räpsy.
              Kiitoksia kuvaajille!!!!
              Attached Files

              Comment


                Eilen tuli vaihdettua kuskinovensarana. Itsestään joutuu miettimään missä järjestyksessä aukaisee pultit.
                Hyvin onnistu.
                Onko joku perehtynyt säätämään ovea kohdalleen. Meinaa ahdistaa oikesta yläkulmasta.
                Pitää varmaan ottaa kaveri avuksi, että pystyy säätämään.


                Tuli laitettua RS4 takalasinlippa paikalleen.
                Viimeksi muokannut ozzz; 3.3.2013, 21:16.

                Comment


                  Ei taida olla paras paikka laittaa suodattimen jalkaan anturia, mulla ainakin lämpimänä tyhjäkäynnillä nollassa paineet.

                  Comment


                    Tulihan siellä tahkollakin vauriota, kun seosmittarin poksi kärähti.
                    Kestihän se melkein kuukauden. Uutta poksia on tulossa.

                    Mittarina PLX dm-6.

                    Mistähän sen saisi parhaiten otettua öljynpaineen mittarille?

                    Comment


                      Eikös sulla jo RS4 lippa ollu jossain vaiheessa paikallaan? Millä laitat sen kiinni? Maalasitko sen itse vai maalasiko amatimies?

                      Kai se öljynpaineanturi on mahdollista laittaa vain sinne öljynpainevalon anturin paikalle t/y-haaralla, siis silloin kun moottori on paikallaan. Sen anturin toiselle puolellekkin voi laittaa, se on läpiporaus ja siellä on plugi etupuolella. Mutta sinne pääsee vain käsiksi ilmeisesti ku keula on huoltoasennossa.

                      Itsellä jäi nyt öljynvaihdossa anturi laittamatta, kun oli vääränmallinen se t/y-haara eikä sen kanssa mahtunut laittamaan. Kun se aftermarket ö-paineanturi on sellanen mötikkä. Täytyy katsella jos ennen seuraavaa öljynvaihtoa jostain löytyisi erimallinen haara. Tai sitten jos tarvii purkaa keula huoltoasentoon jossain vaiheessa niin tsekkaa sen porauksen etupuolen tilan.. Plääh.

                      Comment


                        Sama oli mullakin aftermarket mötikkä :) Tuntuu vaan niin ahtaalle, että saisi kunnolla laitettua.

                        Joo oli lippa paikallaan, mutta se ei tykännyt kesällä vauhdista :)
                        Virhe tapahtui, kun maalattiin lippa aluksi kummaltakin puolelta. Jäi maalipinta kiinni takaluukkuun. Ammattimiehellä käytin maalauksessa.

                        Sikafleksillä vetäsin kiinni uudestaan. Jospa se pysyisi.
                        En halua porailla reikiä.

                        Comment


                          Morjesta Morjesta.....
                          Attached Files

                          Comment


                            Nyt on tehty kesähuolto.
                            Öljyt + Suodatin, ilman- ja raitisilmasuodatin, jakopää ja öljyt vaihelaatikkoon ja perään.

                            Mitähän olisi voinut vaihteiston öljyt karata, kun ei ollut kuin puolet jäljellä?
                            Mahdollisia vuoto paikkoja?

                            Nyt menee kyllä vaihteet pesää pelkällä ajatuksella.

                            Nyt pitää taas hieroa puskuria paikalleen, kun eivät kuulema saaneet kunnolla puskuria paikalleen.

                            Comment


                            • Vaihteisto öljyhän kiertää syylärissä lauhtumassa, siinä valillä on ainakin yksi liitoskohta ja tietenk syylärin pää voi vuotaa.

                              Comment


                                Ei kai ne öljyt sentään kaasuunnu siellä vaihteistossa, että lauhdutinta tarvitsisi? ;) No vitsi vitsinä. Kytkinakselin stefa voi vuotaa, torsenin päässä voi stefa vuotaa. Jäähdyttimelle menevät putket voi vuotaa keulalla. Siinä muutama paikka mitkä kannattaa ensi alkuun tarkistaa. Jos puolet puuttuu, niin pitäisi jo jonkin verran olla jälkeä näkyvillä vuotokohdassa.

                                Comment


                                  Sitä minäkin, että olisi huomannut aikaisemmin vuotokohdan.
                                  En ole huomannut vaikka kymmeniä kertoja on tullut jotain auton pohjassa laitettua.

                                  Kumma juttu..... Pitää laittaa tarkkailuun.

                                  Comment


                                  • Itselläkin hävis mystisesti suunnilleen puolet öljyistä, kun käytin ad-korjaamolla öljyn vaihdossa. Ostin 4 litraa öljyä, mutta 2.7 enempää eivät sinne saaneet laitettua. Pulivuotta myöhemmin tein jakopääremontin ja rempan yhteydessä tuikkasin vaihteistoon vähän öljyä lisää, kun oli niistä letkuista mitkä nyt oli irti valunu pikkase kippoon.. Sinne meni sit 1.3 litraa. Joko omakin vaihteisto hukkaa öljyä jostain tai sit ad-korjaamo kusetti kympillä laittaneensa vaihteiston vaatiman määrän. Vielä ei ole kuitenkaan öljyä hävinnyt ja vaihteisto toimii yhtä takkuisesti kuin aina on toiminut.

                                    Comment


                                    • Voi hävitä myös jäähdyttimelle menevien putkien laatikon päästäkin kohtalaisen huomaamatta. Siellähän taitaa virrata öljy vain vetarin pyöriessä joten ei välttämättä tiputa pysähtyessä edes.

                                      Comment


                                        Nyt on tullut selvää tiputusta vaihdelaatikosta. Taitaa kardaanin päästä vuotaa laatikonöljyt pihalle.
                                        Huomenna nosturille tarkastamaan oikea vuoto kohta.

                                        Onko kukaan vaihtanut kardaanin ja laatikon välistä tiivistettä?
                                        Oisko millainen homma?

                                        Osan varmaan löytää ihan normi varaosaliikkeestä.

                                        Comment


                                          Vuotoa on tarkasteltu, mutta ei selvää vuotoa ole löytynyt. Laatikko oli täynnä öljyä.

                                          Ainut mikä näytti mahdolliselta oli sinne keulaan tulevat öljyn putket.

                                          Jos vetarista vuotaa paljolti, niin on öljyä joka paikka täynnä.

                                          Comment


                                            Onko kukaan vaihtanut kardaanin ja laatikon välistä tiivistettä?
                                            Oisko millainen homma?
                                            Tarkoitat varmaan kardaanin laipan stefaa? Onhan tuo tullut vaihdettua. Kardaanin suojakilpi ja etupää irti, ja sitten laatikon päästä loput samanlaiset torx-pultit irti, niinkuin lämpösuojassakin. Laippa tulee perämutikan kanssa irti, joka pitää prässätä irti laakerista. Sen jälkeen pääsee stefaan käsiksi. Samalla kannattaa vaihtaa iso O-rengas mikä on siinä irtoavassa mutikassa.

                                            Comment


                                              kiitoksia okkim

                                              Seurataan vielä öljyn tilannetta.

                                              Comment


                                                Nyt on taas tovi ajeltu hymyssä suin.

                                                Nyt näyttää pätkivän välillä.

                                                Puolat?
                                                Pensapumppu?
                                                Tulpat?

                                                Huomenna pitää katsoa löytyykö vikakoodeja.

                                                Pätkii yleensä käynnistyksen jälkeen vähän aikaa. Kun lämpiää kunnolla niin loppuu. Pätkiminen on yksi tai kaksi kertaa maksimissa.
                                                Suorasytkä osat on tallissa.
                                                Tulpilla on ajettu noin 30 tkm. Mallia "RS2''

                                                Onko kellään ollut vastaavia oireita?

                                                Comment


                                                  No niin EGT sensor number 2 olisi ilmoitellut.

                                                  Koodi oli 17866.

                                                  Mitä kannattaa EGT tilata?

                                                  Vaihdan kaikkineen hiluineen.

                                                  Vai korjaantuisiko pelkillä piirilevyillä?

                                                  Laakkosella maksaa kuitenkin hunajata.

                                                  Comment


                                                    Tepolla on ~350€ pari. Kato kimppatilaus osiosta ja tilaa puolasta sid:ltä pelkät piirilevyt.

                                                    E:Piti ihan tarkistaa ja hinnathan olikin noussu niin on näköjään 407€

                                                    Comment


                                                      Kiitoksia.

                                                      Sidille laitoin tuossa jo viestiä.

                                                      Samalla vois laittaa näyttöjen kanssa.

                                                      Comment


                                                      • Etkös sinä jo yhdet minun järjestämästä kimpasta tilannut ? Siis egt piirilevyt
                                                        E: Aivan.. Jäit odottelemaan kun vakiot vielä toimi silloin.
                                                        Viimeksi muokannut mikero; 27.7.2013, 00:03. Perustelu: E: Aivan.. Jäit odottelemaan kun vakiot vielä toimi :)

                                                        Comment


                                                          Totta! Mietin silloin, että tilaan varastoon, mutta nyt löytyy tallista piirilevyt. Pitäisi tinailla vielä.

                                                          Mihin olette laittaneet mittareisen maadoitukset. Itsellä ei tahdo kestää PLX mittarin poksi ehjänä. Akun - olisi varmaan varmin?

                                                          Comment


                                                            Mihin oot maadottanu PLX:n, entäs ottanu plussan?

                                                            Comment


                                                              Itse laitoin maadoituksen jalkatilassa vasemmassa reunassa verhoilun takana sijaitsevaan pulttiin. Samassa maadoitus kohdassa on useampiakin piuhoja.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X