Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ur Lötkö 5T

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ur Lötkö 5T

    Pitihän se yksi projekti hankkia lisää. Näitäkun ei taida koskaan olle tarpeeksi. Eli tuollainen viimeisiä typ43 mallia oleva -83 200:nen tuli tästä "naapurista" haettua.


    Varusteita:

    -Cruise
    -Ilmastointi
    -Sähkölasit/peilit
    -Sähköpenkit
    -Sähköinen kattoluukku


    Kori on säilynyt ilmeisti juuri sillein, miten ympärivuotisessa käytössä oleva typ 43:nen yleensäkin kestää:). Tietenkin ne vakiopaikat ovat huonossa kunnossa. Helmapellit täytynee uusia kokonaan ainakin oikealta puolelta, sekä korjailla vähän kotelon puolellekin ehtineitä ruosteita.


    http://s90.photobucket.com/albums/k2...t=IMG_2246.jpg

    Tässä on myös olleet nämä iki-ihanat kromikaaret, joten senhän voi unissaankin tietää mitä sieltä alta löytyy. Eli ei mitään:)

    Vasen etulokasuoja on vielä ihan järkevästi korjattavissa, mutta oikealle kyllä löytäisin mielelläni ehjemmän lokasuojan.takanurkat vaativat myös korjauspellit, kunhan niitä vain jostain vielä löytyisi.

    Takakontin pohja on säilynyt hyvin. Pari pientä ruostepaikkaa vain.


    Sisusta on hyväkuntoinen. Koelaudassa on ihan pari pientä halkeamaa, vaikka auto on seissyt pihalla useamman vuoden. Sen verta piti OEM:ää harrastaa, että urkin ratti löysi tähän tiensä :)
    Viimeksi muokannut Quattro_4; 3.10.2011, 21:48.

    #2
    Ei tuo mun typ. 44 raato niin pahalta enää näytäkkään.. =)
    Onko pannuhuoneessa kuin paljon tehtävää?

    Hyvä, että näitä vanhuksiakin tehdään ja niistä vielä kirjoitellaankin. Tulen seuraamaan.

    Comment


      #3
      Hieno projekti! Seurataan täälläkin.

      Comment


        #4
        Eihän tästä voi kun tykätä :) Mitä on suunnitelmissa auton suhteen? Voimia projektille!

        Comment


          #5
          Kyllähän tää vielä pelastettavissa on. Tekniikka on ja kuullostaa hyvältä :) Jakohihna yms hilppeet pitää tietenkin vaihtaa, kun on seisonut jonkin aikaa.
          Tähän on aikanaan vaihdettu tomaatin tilalle manuaalilaatikko.
          Tässä kuva konehuoneesta.


          En ole kyllä vielä päässyt ajamaan metriäkään. Korjasin kytkimen pääsylkän, ja olin ilmauspuuhiin ryhtymässä, niin olikin työsylkästä ilmaruuvi katkennut sisään. No eipähän tarvinnut itse katkaista :). Uusi sylinteri tulee ensi viikolla, onhan se hyvä vaihtaa muutenkin.
          Nyt pidän yli viikon taukoa tästä, kun tuo juhannus kuluu mukavasti tuolla kasarmilla:)

          Kunhan tuo asepalvelus vähän yli 2viikon päästä loppuu, niin ehtii paneutua tähänkin sitten kunnolla. Nyt olen vain kartoittanut kaikki tarvittavat toimenpiteet. Maalipinta kaipaa myös uusinnan. Lakkapinta on lohkeillut vähän joka paikasta, mutta saa nyt aluksi kelvata tuollaisenaan.
          Viimeksi muokannut Quattro_4; 22.6.2011, 22:13.

          Comment


            #6
            Siinä on sitten peräpäässä paljon pohtimista jos jousituksen/iskareiden kanssa tulee funtsimista. Lisäksi käsijarruvaijerit voi aiheuttaa harmaita hiuksia. :-)

            Comment


              #7
              Se on osittain tiedossa joo. Etenkin tuo käsijarruvaijeri bensatankin läpi arveluttaa jo tarpeeksi:). Ja tankkihan merkkaa myös itsensä maahan.
              Pikaisen etsinnän tuloksena motonet ainakin tarjoaa kahta eri iskaria taakse. Toivottavasti pitää paikkansa.
              Viimeksi muokannut Quattro_4; 23.6.2011, 18:28.

              Comment


                #8
                Kylkiprofiili on 43:ssa omasta mielestä komiampi ku 44:ssa. Toivottavasti tästä saadaan viä hyvä peli liikenteesen!

                Comment


                  #9
                  Onkos alkuperäiset tyynyt pysynyt auton matkassa?

                  Comment


                    #10
                    Tyynyt on hävinneet jonnekin aikojen saatossa. Sekä myös kaikkea muuta pieniä puutteita, kuten takakontin lattiaverhoilu, koelaudan alla olevat säilytyslokerot, sekä vaihdekepin suojapussi. Tarkoitushan ei ole välttämättä tästä tehdä museopeliä, tosin eipä se tekemätön paikka olisi. Tuo vuotava polttoainetankki vain vähän arveluttaa. Sitä on paikkailtu jollain möhnällä, ja niistähän se vuotaa taas Varastosta löytyisi 70 ja 90l typ85 tankkeja. Sellaisen voisi istuttaa tuonne takakonttiin. Helpottaisi tuota käsijarrujumppaa myös huomattavasti. Sitten itse asiaan. Viikonloppuna vaihdoin kaverin kanssa työsylinterin, ja eihän se mennyt taas niinkuin elokuvissa. Monta tuntia yritin konehuoneen puolelta ja alakautta saada sitä sokkaa irti, mutta eihän se.. Laatikko irti ja kytkinkoppa lämpimäksi niin johan sokka irtosi. Työsylinterikin irtosi lopulta kahdessa osassa:-). Laatikko on takaisin paikoillaan, mutta aika loppui kasauksen osalta kesken, kun piti vielä viikoksi lähteä isänmaan puolustusoppeja treenaamaan. No jos sitä vaikka ensi viikonloppuna pääsisi "urkilla" ajelulle.
                    Viimeksi muokannut Quattro_4; 4.7.2011, 13:07.

                    Comment


                      #11
                      32b passatin tankkia taannoin soviteltiin 43:sen pohjan alle, type85 tankki hylättiin kun täyttöputken kulma hanurista, tai uusi täyttöreikä olisi pitänyt sovittaa D-pilariin.

                      Comment


                        #12
                        Onko tässä lötköön verrattuna kuinka erilainen vaihteensiirto tanko? Minulla on se reikä ihan väljä siitä pallon kohdalta laatikon päästä. Annoin nyt vielä olla noin, kun pykälät menee jotenkin päälle. Pihalla olisi vain yksi purkulötkö josta voisi sitä tankoa sovittaa tilalle. Aloin myös miettimaan välijäähdyttimen laittamista, jos kesät jatkuvat tällaisena. Tuntuu paikallaan käytteässäkin imusarja olevan moottorin kuumin osa:). Pitää vähän putkien vetoa mietiskellä... Urkin välärin tuonne ehkä johonkin saisi.
                        Viimeksi muokannut Quattro_4; 4.7.2011, 10:08.

                        Comment


                          #13
                          016 aski molemmissa. Kepin päässä voipi olla eroa.

                          Comment


                            #14
                            Illan kysymys.. käykö typ43:seen typ44:sen kässärivaijerit.. eli onko tätä uskominen?

                            ebay

                            Comment


                              #15
                              Melko todennäköistä että saan takakaaret ja helmat varaosat24.com - sivustolta, joka toimii muuten virosta käsin. Ilmeisesti Tanskasta klokkerholmilta saavat vielä tilattua näitä. Tämä tiedoksi muidenkin typ43 omistajien peltiongelmille. Sen verta myös hyviä uutisia, että kuopion suunnalta löytyy yksi diesel kori, jonka varmaan käyn tässä lähiaikoina noutamassa kunhan ensin vain selviää tarkemmin, että missä kunnossa se on.

                              Comment


                                #16
                                Hienoo, että joku vaivautuu näitäkin vielä pelastaan. Ite haaveilin moisesta projektista. Se oli hiuskarvan varassa, että aihio olis Oulusta lähtenyt mukaan.

                                Comment


                                  #17
                                  Varmaan 43:nen olisi pihassa jos taiteilijaelämän kutsu olisi ollut vastustamattomampi.

                                  Comment


                                    #18
                                    Joo eihän tässä mitään.. Tuppaa vaan noita projekteja olemaan vähän joka sormella.. Profiilin kulkineista vain toi 80 on ajettavissa, ja sekin on vain hermojen purkuun :)

                                    Golfista hajosi jarrupaineenvaraaja n. kuukausi sitten, niin lakkasi mielenkiinto siihen taas vaihteeksi. Eipä ole ollut kuin vasta 2v projektina). Nyt tuli saksasta uusivanha varaaja/ABS yksikkö tilalle, niin saa sen ajokuntoon ja maalattavaksi tässä lähiaikoina. Sen laitan heti myyntiin.

                                    Quattron tilanne on se, että kori ja kaikki irtoava osa on erotettu toisistaan. Apurungot, tukivarret ja joustintuet on puhallettu ja maalattu 2k epoksilla.
                                    Kori odottaa rahavirtojen aukeamista, jolloin se saadaan hiekkapuhallettua tai jollain vastaavalla menetelmällä puhtaaksi ja katsotaan sen jälkeen, että mitä jää jäljelle :) Koripukki pitäisi jostain saada, tai sitten itse väsätä.

                                    Comment


                                      #19
                                      Jotain saatu taas aikaan. Korjasin reikäjuusto pakoputken ja nyt kaasut tulee sieltä ulos, mistä kuuluukin. Vuotavaa pakosarjaa lukuunottamatta. Keulan purin nakuksi lokasuojia myöten, eikä sieltä löytynyt onneksi lisää yllätyksiä. Ruostekorjailuja on aloitettu keulasta apurungon ja pyöränkaarien etuosan alueelta. Sain myös kytkimen toimimaan, ja tuli ekat tyypit suoritettua. Ei ne vuodet hirveästi ole ainakaan hevosia hävittäneet:-).

                                      Comment


                                        #20
                                        Kaikki mahdolliset ruostepaikat jotka pystyy tekemään ennen varaosa-autoa on nyt korjailtu. Melko tuttuja paikkojahan siellä oli.
                                        Purin myös keulan ja takaosan. Valot nyt vielä jätin paikalleen, jos tuolla pääsis vähän ajelemaan enemmänkin, kunhan saa toisesta autosta ehjän tankin. Pääsis 5litralla vähän pidemmälle, kuin 4km :)

                                        Helmakotelot on kyllä aika rujossa kunnossa, kun tarkemmin katseli. Pitää sit tuumailla, et ottaako suoraan toiseta autosta jos ne ovat siinä hyvät, vai korjaako nuo jotenkin. Ihmeen hyvin kori kuitenkin on ryhdissään, kun yhdestä nurkasta tunkattuna kaikki ovet aukee ja menee kiinni mutisematta. Nosturilla sama homma.


                                        naku

                                        Mitä lie sikamassa laitettu polttoaineen pidikkeeksi :)


                                        Hitsaukset on taattua työväenluokkaa.

                                        Comment


                                          #21
                                          Tulipa tällekin haettua Siilimieheltä "ihonsiirtoa" varten kori. Kyseessä Diesel satku.

                                          Tarkoitus oli vaihtaa mukana tullut tankki tähän, mutta huomasinpa että sehän on pienempi. 60 litrainen. Eikä kässärivaijerikaan mene tankin sisältä, vaan alta.

                                          Kyllähän tuon satasenkin tankin voisi laittaa.. Mut mielummin taidan kunnostaa vanhan, kun se kuitenkin suht helppoa on. Tilavuuttakin 15litraa enempää, niin johan sillä just ja just sata kilsaa pidemmälle pääsee :)
                                          Tankki lähti kivuttomasti irti, kunhan ensin sai sen käsijarruvaijerin vedettyä pois :)
                                          Vien huomenna sen hiekkapuhallukseen, jonka jälkeen pitää pohja hitsata ja sen jälkeen maalit pintaan ja takaisin paikalleen.

                                          Comment


                                            #22
                                            Nyt on vuotava tankki hitsailtu umpeen, ja maalattu. Ainakin vuorokauden on aineet kestäneet sisällä :)
                                            Ei vaan koeajo päättynyt kovin onnellisesti, kun vasen sisävetonivel pamahti säpäleiksi...

                                            Comment


                                              #23
                                              Nyt on vehkeet pelannut taas jonkun aikaa ahdoilla nykimistä lukuunottamatta. Imusarjan juuren kun suihkuttaa bräkleeniä, niin kummasti käynti tasaantuu. Eli imusarjan tiiviste varmaan ehtoopuolella. Bensatankkikin on pitänyt tavarat sisällä. Ostin alkuperäiset Ronalin alut, jotka kaipaavat kunnostusta, mutta ne sitten samalla, kun autonkin maalaa. Sen verran tuli myös "tuunausta" harrastettua, että tuli hapero takavaimennin heitettyä mäkeen ja hitsailin vähän ehkä turhan räikeän vaimentimen tuplaulostuloilla tilalle.. Mutta ne äänet.. Aiai. Vähän ehkä 2 tonnin keikoilla kumisee, mutta siitä ylöspäin on yhtä juhlaa:-) Vähän joutui takahiekkapeltiä muokkaamaan, mutta pitää yrittää tehdä mahdollisimman tehdastekoisen näköinen. Lupaan ja takaan kaikille orkkis sivulistamiehille ja itselleni, että muita "sätöksiä" tähän ei tule:-). Kuvia ja ääninäytettä joskus, kunhan löydän kauan kadoksissa olleen kameran.....

                                              Comment


                                                #24
                                                Nostetaan tätäkin, vaikka auto onkin ajettu halliin odottamaan ensi kevääseen. Tarkoitus oli tosiaan laittaa tähän välijäähdytin, mutta pieniä sovitusongelmia on... Missäs typ44:ssa väläri sijaitsee? Meinasin urkin k-jetin ja imusarjan vaihtaa tilalle. Saa putkitukset tehtyä paremmin, ja tulee myös lisää konehuoneeseen tilaa, kun toi oma putsarikotelo on aika möhkö... Hyllystä löytyy urkin ja urssin välärit. Kokeilin myös typ44:sen väläriä, kun siinä on lähdöt samalla puolella, mutta ei sekään oikein mahtunut, kun putsarikotelo ottaa kiinni. Yksi vaihtoehto olisi heti maskin taakse, mutta ahdasta on sieläkin, eikä hirveästi viitsisi pilkkoa.
                                                Viimeksi muokannut Quattro_4; 31.1.2012, 10:02.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  20 V:ssä se on tuossa lamppujen välissä. Putkitus imusarjalle menee sopivasti pakosarjan päältä.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    jotenkin muistaasin, että 10VT:ssä se olis kans lamppujen välissä, kun aiheutti vähä "haasteita" jakoremppaan keulaa purkamatta :)

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      10vt:n jäähy tuohonkin keulaan voisi mahtua. Pitää käyttäjältä JVTL lainata vissiin taas sitä sovitteluun :). Lähdöt kyllä pitää melkein olla samalla puolella.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        10vt:n jäähyähän tosiaan on kahtena versiona. Tuota ns. läpivirtaavaa mallia kuten ainakin 1B, 2B ja MC2 moottoreista löytyy (kuva: http://forums.audiworld.com/picture....ictureid=50766)

                                                        Ja sitten tuo toinen jossa on lähdöt samalla puolella, joka löytyy ETKAsta luntattuna MC1 lisäksi myös KG, JY ja KH -koneista
                                                        kuva tostakin: http://art.rexbo.net/frigair/jpg/500/0710.3103.jpg

                                                        vertailukuva molemmista tyypeistä vierekkäin:
                                                        http://forums.audiworld.com/picture....ictureid=74941

                                                        Kaikki kuvat poimittu googlen kuvahausta. Voin yrittää ottaa tosta omasta lötköstä huomenna pari kuvaa ton välijäähyn tarkasta sijainnista jos tarvetta. En ole typ 43 konehuonetta nähny koskaan livenä ni ite en uskalla sanoa mitään siihen että mahtuuko vai eikö.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Onko siulla siis lähdöt samalla puolella? Pari kuvaa vois olla kyl avuksi, et vähä saa mallia itelle.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja Quattro_4 Näytä viesti
                                                            Onko siulla siis lähdöt samalla puolella? Pari kuvaa vois olla kyl avuksi, et vähä saa mallia itelle.
                                                            Juu samalla puolella siis nimenomaan. MC1 kone. Yritän saada huomisen aikana otettua parit kuvat.
                                                            Viimeksi muokannut markush; 1.2.2012, 23:28. Perustelu: typo

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X